Gå til innhold

Hijabdømt frisør til kamp mot nazi-vits


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Example skrev:

De fant ikke grunn til å stanse det nå, men sa også at de brukte nummeret på eget ansvar fremover mot en mulig kommende erstatningssak. Hodne ble heller ikke dømt til å betale deres saksomkostninger.

Det er misvisende å avfeie saken med at "Hodne tapte rettsaken", eller som andre medier har framstilt det som at det er lovlig å kalle noen for nazifrisør. Det er godt mulig at de blir dømt til å betale henne erstatning.

Hun kan se langt etter et erstatningssøksmål nå,etter "pedo"-uttalelsen på Facebook mot den ene komikeren.Og i tilegg,som den eneste idioten i dette land,påstå at "pedo" for henne,betydde barnslig. Hvor jævla dum går det an å bli? Og hvor lavt kan man egentlig synke? Tror ikke jeg hadde klart det,selv med føttene støpt i sement! 

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.3.2017 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Har hun fått beskjed fra advokaten om å slette facebookprofilen sin? Jeg får den ikke opp nå. Var inne i går å leste om pedo-per men ingen treff nå

Anonymkode: 34197...5d6

Det der kunne de ha slettet og ryddet opp i med en gang. På sjappa hennes. Har hun blitt bedt om å slette facebook-profilen? Hvis ja (jeg tipper hun har fått en sånn beskjed før det begynte å storme rundt dem), og da hadde det ikke blitt et problem i utgangspunktet hvis det er det det nå gjelder da.  ;)
Det der gjør damen i artikkelen på tverr virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Støtter Merete ♥️

Anonymkode: b315b...84a

Dere som støtter henne,hvor klikker dere inn nå for oppdateringer? Nå som stakkaren har lagt ned Facebook-profilen sin?

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Tror det forøvrig er lurt av henne å legge ned facebook siden. Det eneste den facebook siden fører til er mer hat, og hun klarer jo heller ikke å holde seg seriøs på sin egen facebook side: når du kaller motparten pedofil, og lar dine tilhengere spekulere og komme med påstander om at det faktisk stemmer, så er det nok på tide til å si ha det bra til facebook en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2017 den 10.18, Drizzt skrev:

http://carlbore.blogg.no/1489200493_fake_news_i_nazifrisrsaken.html

Jeg håper hun får et heftig beløp i erstatning. Dette er ikke ytringsfrihet. Dette er regelmessig mobbing, hets og harselering. 

Hun påstår at komikerne er ansvarlig for at få har lyst å klippe seg hos henne. Derfor skal hun gå til erstatningssøksmål. Ganske morsomt når folk antakeligvis har vegret seg for å klippe seg hos henne lenge før de lagde et revynummer om henne. Bryne er et lite sted og de fleste støtter henne ikke. Og de som støtter henne gjør det lite offentlig. Og folk vil vel ikke bli klippet av en frisør som driver propaganda som er helt uinteressant for deg,herregud så slitsomt😖

Jeg personlig skulle heller blitt klippet og stript av en med snøvle-promille og sløv sauesaks,hvis bare hun var det andre alternativet.

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan se langt etter et erstatningssøksmål nå,etter "pedo"-uttalelsen på Facebook mot den ene komikeren.Og i tilegg,som den eneste idioten i dette land,påstå at "pedo" for henne,betydde barnslig. Hvor jævla dum går det an å bli? Og hvor lavt kan man egentlig synke? Tror ikke jeg hadde klart det,selv med føttene støpt i sement! 

Anonymkode: 04a9b...1e8

Klart det er dumt, men på hvilken måte mener du dette skal påvirke en eventuell erstatningssak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Example skrev:

Klart det er dumt, men på hvilken måte mener du dette skal påvirke en eventuell erstatningssak?

Jeg er ganske sikker på at i det øyeblikket hun leverer inn sitt erstatningssøksmål så kommer det et motsøksmål. Og da vil forlik være eneste alternativ og det kommer hun ingen vei med økonomisk.

Hvis hun nå kom til å opprette sak så kommer hun til å ha STORE problem med å bevise at Løgnaslaget er skyld i hennes økonomiske tap. Dette fordi hun har allerede hatt en lang karriere i å spre sitt budskap og ervervet mange tvilsomme støttespillere som snakker mye på vegne av henne. Og synkende kundekrets hos henne tror jeg utelukkende er pga første rettsak,da hun anket boten sin for diskriminering. Så jeg tror hun aldri kommer til å få et øre i erstatning,heller bare utgifter hvis hun går videre.

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at i det øyeblikket hun leverer inn sitt erstatningssøksmål så kommer det et motsøksmål. Og da vil forlik være eneste alternativ og det kommer hun ingen vei med økonomisk.

Hvis hun nå kom til å opprette sak så kommer hun til å ha STORE problem med å bevise at Løgnaslaget er skyld i hennes økonomiske tap. Dette fordi hun har allerede hatt en lang karriere i å spre sitt budskap og ervervet mange tvilsomme støttespillere som snakker mye på vegne av henne. Og synkende kundekrets hos henne tror jeg utelukkende er pga første rettsak,da hun anket boten sin for diskriminering. Så jeg tror hun aldri kommer til å få et øre i erstatning,heller bare utgifter hvis hun går videre.

Anonymkode: 04a9b...1e8

Det er vel ærekrenkelser som er det aktuelle her vil jeg tro. Med andre ord er ikke det ikke hennes eventuelle økonomiske tap som hun vil ha erstatning for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uansett har hun en veldig svak sak.Spesielt siden hun har ærekrenket en av komikerne på det groveste og får gjengen sin til å fortsette med det.

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Per Inge Torkelsen er usedvanlig lite morsom og virker temmelig sparsomt møblert, men han må selvfølgelig få lov til å si dette.

Nå har ikke denne Bayan (og hva var det hun plutselig het i stedet nå, etter enda et navneskifte?) noe vinnende vesen hun heller, og jeg er overbevist om at hun dro til frisørsalongen nettopp for å få en slik konfrontasjon, men det gjør det ikke det spor mindre riktig at Hodne ble dømt. Det var snakk om straffbar diskriminering uavhengig av motivasjonen til den som ble diskriminert.

Anonymkode: ce015...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg er ikke for humorpoliti. Men man burde kanskje kunne sette noen grenser når noen virkelig ikke er morsomme. Jeg forstår jo i hvilket univers nazifrisør er morsomt, men å kalle noen pedo per inge torkildsen, hvordan er det morsomt? Ikke fordi jeg skal være dommer over hva som er morsomt eller ikke altså. Men det er vitterlig forskjell på å harselere med noe, drive satire og politiske humor enn det å direkte hetse og sjikanere under skalkeskjulet "men det er jo humor!". 

PS: På generelt grunnlag, jeg kjenner ikke til detaljene i saken. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg er ikke for humorpoliti. Men man burde kanskje kunne sette noen grenser når noen virkelig ikke er morsomme. Jeg forstår jo i hvilket univers nazifrisør er morsomt, men å kalle noen pedo per inge torkildsen, hvordan er det morsomt? Ikke fordi jeg skal være dommer over hva som er morsomt eller ikke altså. Men det er vitterlig forskjell på å harselere med noe, drive satire og politiske humor enn det å direkte hetse og sjikanere under skalkeskjulet "men det er jo humor!". 

Ja,så enig med deg.

Anonymkode: 04a9b...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Jolene skrev:

Synes det blir lavmål. Rett og slett fordi det Merete gjør, har ingenting med nazisme å gjøre. Man ikke ikke ilegge alt mulig rart røtter i nazismen. Merete har ikke ytret (av det jeg har lest, kommenter gjerne med link dersom det er noe jeg ikke har fått med meg) at hun mener muslimer skal utryddes. Hun er motstander av alt det en hijab representerer: politisk islamisme, altså en motpol til verdier Norge setter høyt.

Politisk islamisme er ikke ALT en hijab representerer. Den representerer også religionsfrihet, ytringsfrihet, frihet til å ta sine egne valg, og bestemme over hvilke klær man har på seg. 

Den kan også representere kvinneundertrykking, men også det motsatte (uten hijaben blir kvinner gående hjemme, med den på har de muligheten til å gå ut, og ja, jeg synes i utgangspunktet at det er feil at de skal MÅTTE bruke den for å kunne gå ut, men i alle fall, på den måten er det det motsatte av undertrykkende). 

Den representerer kjærlighet til en gud, for de kvinnene som velger å bruke den i respekt til sin tro og gud. 

Å være motstander av alt det en hijab representerer er dermed også å være motstander av grunnleggende rettigheter i vært vestlige samfunn. 

Anonymkode: e2d59...ef9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodne har valgt å være en offentlig person. Hun har tidligere vært leder for sian og har/ er aktiv i pegida. Hun har flere ganger holdt taler i demonstrasjoner for disse organisasjonene. Hun har nektet adgang til sin frisørsalong til en med hijab og ikke vedtatt bot.Gått til sak og skapt mye oppmersomhet rundt situasjonen. Hun stiller villig opp på intervjuer og deltar i debatter.

At hun blir kalt " nazifrisøren fra Bryne " er morsomt kan diskuteres,men jeg mener,at med hennes bakgrunn og uttalelser så er det ikke uberettiget. Hun står for hugg,som alle andre offentlige personer.

Tenk på all harselering av offentlige personer som skjer på standup scener hvert år. Tenk hvis alle gikk til sak for ærekrenkelse.

 

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politisk islamisme er ikke ALT en hijab representerer. Den representerer også religionsfrihet, ytringsfrihet, frihet til å ta sine egne valg, og bestemme over hvilke klær man har på seg. 

Den kan også representere kvinneundertrykking, men også det motsatte (uten hijaben blir kvinner gående hjemme, med den på har de muligheten til å gå ut, og ja, jeg synes i utgangspunktet at det er feil at de skal MÅTTE bruke den for å kunne gå ut, men i alle fall, på den måten er det det motsatte av undertrykkende). 

Den representerer kjærlighet til en gud, for de kvinnene som velger å bruke den i respekt til sin tro og gud. 

Å være motstander av alt det en hijab representerer er dermed også å være motstander av grunnleggende rettigheter i vært vestlige samfunn. 

Anonymkode: e2d59...ef9

Vis meg kilder på det du hevder er du snill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Jolene skrev:

Vis meg kilder på det du hevder er du snill.

Kilder til at å bruke hijab for noen handler om religionsfrihet? Kilder til at for noen handler bruken av hijab om troskap til en gud og den religionen? :klo: 

Anonymkode: e2d59...ef9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilder til at å bruke hijab for noen handler om religionsfrihet? Kilder til at for noen handler bruken av hijab om troskap til en gud og den religionen? :klo: 

Anonymkode: e2d59...ef9

Kilder som viser at den representerer det du hevder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jolene skrev:

Kilder som viser at den representerer det du hevder.

Kilder som representerer det hun hevder? Tror du virkelig at alle som bruker hijab gjør det av tvang?

Prøv å snakk med en muslim en gang,kanskje du får et svar du blir fornøyd med? En muslimsk kvinne jeg kjenner bærer hijab av og til og av fri vilje. Mannen hennes bryr seg katten. En av søstrene hennes bærer aldri hijab,men er muslim. En søster bærer ofte hijab, også helt frivillig. Hun og mannen er forresten helt fantastiske,gjestfrie og inkluderende. Alltid smil og latter. De er selvfølgelig sterkt i mot IS og andre totalitære bevegelser innenfor islam,og i deres øyner er sånne folk ikke muslimer. De vil bare leve i fred og bli respektert for deres tro og bli inkludert i samfunnet.

 Prøv å prat med noen,istede for å lese på document.no

 

Anonymkode: 04a9b...1e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilder som representerer det hun hevder? Tror du virkelig at alle som bruker hijab gjør det av tvang?

Prøv å snakk med en muslim en gang,kanskje du får et svar du blir fornøyd med? En muslimsk kvinne jeg kjenner bærer hijab av og til og av fri vilje. Mannen hennes bryr seg katten. En av søstrene hennes bærer aldri hijab,men er muslim. En søster bærer ofte hijab, også helt frivillig. Hun og mannen er forresten helt fantastiske,gjestfrie og inkluderende. Alltid smil og latter. De er selvfølgelig sterkt i mot IS og andre totalitære bevegelser innenfor islam,og i deres øyner er sånne folk ikke muslimer. De vil bare leve i fred og bli respektert for deres tro og bli inkludert i samfunnet.

 Prøv å prat med noen,istede for å lese på document.no

 

Anonymkode: 04a9b...1e8

Altså ingen kilder. Snakker forøvrig daglig med muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...