Gå til innhold

Hijabdømt frisør til kamp mot nazi-vits


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettsstaten overlever at ikke alle som er lettkrenket får begrenset andres ytringsfrihet. 

Anonymkode: aca5c...dde

Flott at du ikke er lettkrenket og aksepterer fint at du blir kalt alt mulig offentlig. Barneknuller som en annen AB nevnte eller hvorfor ikke overgriper? Helt i orden, ikke sant?

Anonymkode: 35dd8...42a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det var veldig bra. Hun er jo nazi, så å saksøke noen fordi hun fikk passet sitt påskrevet ble et latterlig stunt. 
Oppfordrer alle til å boikotte frisørsalongen og alt annet som har med denne rasisten og nazisten å gjøre.

Anonymkode: d8fdc...3e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Flott at du ikke er lettkrenket og aksepterer fint at du blir kalt alt mulig offentlig. Barneknuller som en annen AB nevnte eller hvorfor ikke overgriper? Helt i orden, ikke sant?

Anonymkode: 35dd8...42a

Må være kjipt å måtte dikte opp stråmenn for å diskutere. 

Kanskje greit å ta seg en pause på krenkekrakken?

image.thumb.png.04ba1c13fb260245c9ed1408e8064f81.png

Anonymkode: aca5c...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være kjipt å måtte dikte opp stråmenn for å diskutere. 

Kanskje greit å ta seg en pause på krenkekrakken?

image.thumb.png.04ba1c13fb260245c9ed1408e8064f81.png

Anonymkode: aca5c...dde

Du mener det er greit å krenke Hodne og kalle henne for noe hun ikke er, men nekter å bli krenket selv og bli kalt for noe du (kanskje) ikke er? Interessant, men ikke særlig konsekvent tankegang. Det heter også dobbeltmoralsk oppførsel.

Sitt på krenkekrakken din så lenge du bare vil, du. 

Til opplysning er det tydeligvis ulovlig å krenke på youtube. En ''youtuber'' ble dømt for å ha krenket en annen. Dumt at den som ble dømt ikke kalte det for satire for da var han garantert frifinnelse.

Anonymkode: 35dd8...42a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest dommen, men regner med de ikke vurderer "nazifrisør" til å være en hentydning til nazisme. Nazi brukes i dag i mange sammenhenger for å betegne en viss adferd. Sammenlign med Seinfelds "The Soup Nazi" fra 90-tallet. Eller uttrykket "feminazi" som er en god betegnelse på en del feminister på dette forumet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:

Har ikke lest dommen, men regner med de ikke vurderer "nazifrisør" til å være en hentydning til nazisme. Nazi brukes i dag i mange sammenhenger for å betegne en viss adferd. Sammenlign med Seinfelds "The Soup Nazi" fra 90-tallet. Eller uttrykket "feminazi" som er en god betegnelse på en del feminister på dette forumet.

Så du sammenligner en bevegelse som kjemper for at kvinner skal bli respektert og at menn og kvinner skal ha samme rettigheter og at menn og kvinner ikke skal bli undertrykt pga kjønn, med en bevegelse som kjempet for å utslette millioner av mennesker og torturerte barn og voksne?
Så vokstent av deg da. Absolutt ikke kvinneundertrykkende i det hele tatt :kari:

Anonymkode: d8fdc...3e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forvillet deg inn på feil tråd? Du argumenterer forresten nøyaktig slik frisøren gjorde i retten, og tapte.

Endret av Horten Market
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama har åpenbart problemer, og innrømmer på sin facebookprofil at hun har islamfobi  (ihvertfall ekstrem angst for hijab). Det kan jeg forstå og sympatisere med. Det jeg derimot ikke kan forstå, er hatet og fremmedfrykten hun sprer på SoMe. Etter dommen mot henne burde hun kanskje skaffe seg hjelp, istedenfor å "dyrke" angsten sin. Håper at hun aksepterer dommen nå og ikke tar det videre, hun kan ikke heve seg over norsk lov.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Horten Market skrev:

Har ikke lest dommen, men regner med de ikke vurderer "nazifrisør" til å være en hentydning til nazisme. Nazi brukes i dag i mange sammenhenger for å betegne en viss adferd. Sammenlign med Seinfelds "The Soup Nazi" fra 90-tallet. Eller uttrykket "feminazi" som er en god betegnelse på en del feminister på dette forumet.

Det ville vært veldig dårlig gjort av retten å ikke vurdere nazifrisør som en hentydning til nazisme. Ellers har du rett at ordet nazi blir brukt med flere betydninger, bl.a. at man er veldig streng på noe som for eksempel språknazi for folk som hele tiden retter andres språkfeil og er opptatt av at folk snakker og skriver grammatisk riktig. Feminazi har du også nevnt som en annen måte å bruke ordet nazi på, men i Hodnes tilfelle er det tydelig at nazifrisør menes nettopp som at hun er nazist. Siden hun ikke er, er det snakk om feilaktig beskyldning, grov æreskrenkelse og personhets på sitt verste. Jeg lurer på om dommeren har venstrevridde tanker for jeg kan ikke forklare frifunnelsen med annet enn at dommeren sympatiserer med Løgnaslaget, som sprer løgn.

Anonymkode: 35dd8...42a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Horten Market skrev:

Har ikke lest dommen, men regner med de ikke vurderer "nazifrisør" til å være en hentydning til nazisme. Nazi brukes i dag i mange sammenhenger for å betegne en viss adferd. Sammenlign med Seinfelds "The Soup Nazi" fra 90-tallet. Eller uttrykket "feminazi" som er en god betegnelse på en del feminister på dette forumet.

Det er en viss forskjell på ordstillingen. Det gir dine eksempler en liten annen mening enn hva er tilfelle med uttrykket nazifrisør. Tilsvarende variant av The Soup Nazi og feminazi ville vært frisørnazi. En nazifrisør må forstås som en frisør som er nazist, mens en frisørnazi er en person som utfører sitt yrke som frisør på en ekstrem, fanatisk og ensporet måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det var veldig bra. Hun er jo nazi, så å saksøke noen fordi hun fikk passet sitt påskrevet ble et latterlig stunt. 
Oppfordrer alle til å boikotte frisørsalongen og alt annet som har med denne rasisten og nazisten å gjøre.

Anonymkode: d8fdc...3e8

Slik du ordlegger deg får du selv Donald Trump til å framstå etterrettelig og presis i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo en ny diskrimineringslov 01.01.2018. Så det kan godt være at det hun gjør er brudd på norsk lov. 

Anonymkode: 70513...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Klossmajor skrev:

Det er en viss forskjell på ordstillingen. Det gir dine eksempler en liten annen mening enn hva er tilfelle med uttrykket nazifrisør. Tilsvarende variant av The Soup Nazi og feminazi ville vært frisørnazi. En nazifrisør må forstås som en frisør som er nazist, mens en frisørnazi er en person som utfører sitt yrke som frisør på en ekstrem, fanatisk og ensporet måte.

Godt poeng. Skulle gjerne lest dommen selv, men fremstillingen i media er at retten har konkludert med at nazifrisør ikke gir assosiasjoner til nazist. Advokaten uttaler:

- Dommen er uforståelig fordi retten legger til grunn at begrepet «nazi» ikke vekker assosiasjoner om nazisme og nazistiske holdninger. Retten mener Hodne ikke er beskyldt for noe som helst, og da blir det uforståelig, rent logisk.

I så fall har Løgnaslaget bommet grovt, for det var vel hele poenget å skape en slik assosiasjon. Grenser til ærekrenkelse mot Løgnaslaget. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Horten Market skrev:

Godt poeng. Skulle gjerne lest dommen selv, men fremstillingen i media er at retten har konkludert med at nazifrisør ikke gir assosiasjoner til nazist. Advokaten uttaler:

- Dommen er uforståelig fordi retten legger til grunn at begrepet «nazi» ikke vekker assosiasjoner om nazisme og nazistiske holdninger. Retten mener Hodne ikke er beskyldt for noe som helst, og da blir det uforståelig, rent logisk.

I så fall har Løgnaslaget bommet grovt, for det var vel hele poenget å skape en slik assosiasjon. Grenser til ærekrenkelse mot Løgnaslaget. :)

Ut med dommeren, inn med kua!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Horten Market skrev:

Godt poeng. Skulle gjerne lest dommen selv, men fremstillingen i media er at retten har konkludert med at nazifrisør ikke gir assosiasjoner til nazist. Advokaten uttaler:

- Dommen er uforståelig fordi retten legger til grunn at begrepet «nazi» ikke vekker assosiasjoner om nazisme og nazistiske holdninger. Retten mener Hodne ikke er beskyldt for noe som helst, og da blir det uforståelig, rent logisk.

I så fall har Løgnaslaget bommet grovt, for det var vel hele poenget å skape en slik assosiasjon. Grenser til ærekrenkelse mot Løgnaslaget. :)

Mener retten at nazifrisør gir assosiasjoner til frisør for eksempel? Trolig ikke. Jeg har lest en god del latterlige domsavgjørelser hvor jeg virkelig setter under tvil dommerens vurderingsevne å tenke logisk. Jeg håper hun anker for dommerens resonnement at nazifrisør ikke gir assosiasjoner til nazist er mildt sagt feil.

Anonymkode: 35dd8...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Da vet vi det. Det er lov med mobbing og personhets så lenge man kaller det for satire. Godt å vite! Samtidig har Charlotte Antonsen fjernet hijaben i det hun ble lei av å ha den på. Seriøst, Hodne har min fulle sympati for alt det grusomme hun ble utsatt for.

Anonymkode: 35dd8...42a

Noen burde samle inn en oppreisning til hodene som privatpersoner. 

Anonymkode: 6970c...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener retten at nazifrisør gir assosiasjoner til frisør for eksempel? Trolig ikke. Jeg har lest en god del latterlige domsavgjørelser hvor jeg virkelig setter under tvil dommerens vurderingsevne å tenke logisk. Jeg håper hun anker for dommerens resonnement at nazifrisør ikke gir assosiasjoner til nazist er mildt sagt feil.

Anonymkode: 35dd8...42a

Hvis fremstillingen her i diskusjonen stemmer, vil jeg hevde dommeren er inkompetent. Da bør dommeren settes på sidelinjen inntil h*n har forbedret sin forståelse av det norske språket betraktelig. Rødt kort til dommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete Hodne mener den norske stat mobber henne. Nå vil hun skrive brev til kong Harald og statsminister Erna Solberg og be om hjelp. Til NrK Rogaland sier hun: 

"Eg skal skriva brev til kongen og statsministeren og be om hjelp. Dei hadde så flotte nyttårstalar der dei snakka om mobbing. Det var som om dei snakka til meg, og nå føler eg meg mobba og trødd på av den norske stat. Me får sjå om eg får svar, men eg skal i alle fall gjer eit forsøk. Eg blei mobba då eg var liten, derfor er eg allergisk mot satire der ein heng folk ut på ein negativ måte, og derfor har eg aldri heller likt humoren til Løgnaslaget. Då eg var tolv år viste eg fingeren til Per Inge Torkelsen.

Det finst ikkje styggare stempel å få enn noko som har med nazi eller nazist å gjera. Eg trur dei fleste som hadde fått eit slik stempel ikkje hadde hatt lyst til at det skulle bli ståande. Folk kan tru at eg er nazist, men eg er så langt frå nazist og rasist som ein kan koma. Eg kjemper for fridom for alle menneske.

Hadde eg vore like rik som Donald Trump så hadde eg teke saka til Strasbourg om så var, men eg må jo vurdera dei økonomiske sidene også."

https://www.nrk.no/rogaland/merete-hodne_-_-lognaslaget-skal-ikkje-fa-knekka-meg-1.13864975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nazifrisøren tapte nok en gang i sin kamp mot nazifrisør-vitsen?

Anonymkode: fdd3a...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...