Gå til innhold

-


HrGrevling

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, applestories skrev:

Akkurat denne kvinnen, bare for å presisere.

Ok, 2/3 av kvinner da.

Anonymkode: 02054...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, HrGrevling skrev:

TS her,

For å presisere: Jeg hadde egentlig tenkt til å la temaet ligge, men det var hun som tok det opp. Hun stilte et veldig direkte spørsmål som jeg bare svarte ærlig på. Ettersom kommunikasjonen melllom oss var veldig god følte jeg ikke for å begynne å juge om dette. Ingen personlige grunner til at jeg har ventet så lenge med sex. Det har bare blitt sånn. Syntes jeg fikk fortalt det uten å virke sutrete.

Da synes jeg du har spilt kortene dine så godt du kunne. Jeg tror ikke at du hadde kommet bedre ut om du hadde løyet på spørsmålet eller nektet å svare.  Hun hadde jo lagt to og to sammen før eller siden uansett. 

For all del kanskje du hadde endt opp med å miste jomfrudommen til henne.  Men tror uansett hun hadde dumpet deg(av grunnene jeg har nevnt i tidligere innlegg).

Igjen tror du både kan får sex og forhold selv om du er jomfru. Og jeg tror at på konkret spørsmål så er det greit å være ærlig om at du har lite erfaring.

Endret av Hermine Grang
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, HrGrevling skrev:

TS her,

For å presisere: Jeg hadde egentlig tenkt til å la temaet ligge, men det var hun som tok det opp. Hun stilte et veldig direkte spørsmål som jeg bare svarte ærlig på. Ettersom kommunikasjonen melllom oss var veldig god følte jeg ikke for å begynne å juge om dette. Ingen personlige grunner til at jeg har ventet så lenge med sex. Det har bare blitt sånn. Syntes jeg fikk fortalt det uten å virke sutrete.

Neste gang drar du en hvit løgn hvis temaet dukker opp og du får direkte spørsmål. Dukker det ikke opp, som er det mer vanlige, så lar du det bare ligge. 

Kan forstå at det er trist at hun bare kuttet kontakten, på den annen side så kan du være litt glad for at du fant ut hvordan hun var på et relativt tidlig stadium. Om dette var en stor greie i forholdet så kan man jo bare tenke seg hvordan hun forholder seg til mer reelle problemer i livet og forhold, og tro meg, slike mennesker ønsker du ikke å være i et forhold med :)

 

Anonymkode: 0d09b...351

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er forståelig.

Hun trenger en voksen ferdig utlært mann som kan levere fra første stund. Hun har ingen ønske om å være opplæringsanstalt.

Hvis du skulle ansatt en ny medarbeider, ville du ansatt den med lang erfaring eller den nyutdannede? Hvorfor/hvorfor ikke?

Noen bedrifter tar gjerne inn nyutdannede og ser på de som en investering for fremtiden, selv om de må læres opp før de begynner å produsere. En risiko, men kan gi større avkastning over tid. 

Mens andre vil ha erfarne folk som kan gå rett inn og produsere. Mindre risiko, men kanskje høyere kostnad.

Skaff deg erfaring.

Anonymkode: 6f12b...7cf

Herregud, hva er dette for noe? Dette handler om kjærlighet.... Godt man ikke er 20 år og skal prestere i senga fra første time. Opplært fra 14 års alder og ferdig utlært og full av clamydia og sopp når man nærmer seg 17. Lykke til sier jeg bare! 

Anonymkode: d9612...ec2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hva er dette for noe? Dette handler om kjærlighet.... Godt man ikke er 20 år og skal prestere i senga fra første time. Opplært fra 14 års alder og ferdig utlært og full av clamydia og sopp når man nærmer seg 17. Lykke til sier jeg bare! 

Anonymkode: d9612...ec2

Når man er 28 år er det faktisk forventet at man presterer fra første stund. Hvis hun ville ha en jomfru hadde hun gått etter gutter i tenårene. Men hun velger bevisst mann i slutten av 20-årene i den visshet om at han kan levere fra første stund. 

Å ikke ha erfaring når men nærmer seg 30 er som å ha store hull i CV'en. Det må ha en god forklaring, ellers er det forstålig at man blir valgt bort.

Anonymkode: 6f12b...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang drar du en hvit løgn hvis temaet dukker opp og du får direkte spørsmål. Dukker det ikke opp, som er det mer vanlige, så lar du det bare ligge. 

Kan forstå at det er trist at hun bare kuttet kontakten, på den annen side så kan du være litt glad for at du fant ut hvordan hun var på et relativt tidlig stadium. Om dette var en stor greie i forholdet så kan man jo bare tenke seg hvordan hun forholder seg til mer reelle problemer i livet og forhold, og tro meg, slike mennesker ønsker du ikke å være i et forhold med :)

 

Anonymkode: 0d09b...351

Det at hun setter bra sex høyt er ikke synonymt med at hun ikke takler andre problemer i livet. 

Anonymkode: 30825...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du å forklare noe mer rundt årsaken til at du fortsatt er jomfru eller bare fortalte du det rett ut og lot resten ligge. 

Jeg er selv 28 år og IKKE spesielt opptatt av at daten min skal være mest mulig erfaren i senga, tvert imot så foretrekker jeg menn som har hatt få partnere fremfor mange. 

Samtidig så hadde jeg blitt nokså skeptisk dersom min date fortalte at han var jomfru. Det handler ikke om hvorvidt han er "teknisk" erfaren og vet å tilfredsstille meg, for sånt lærer man jo raskt sammen da hver partner er forskjellig.

For meg så handler det mer om det å være emosjonelt erfaren. En 28 år gammel mann som aldri har vært intim med noen før har mest sannsynlig ikke vært dypt emosjonelt involvert i nor forhold heller. Derfor ville jeg bekymret meg for at han kanskje mangler sammenligningsgrunnlag. F.eks. hvordan kan han vite hva han vil, ønsker og foretrekker både i senga og forholdet hvis han ikke har vært intim med noen før? 

Jeg har selv erfaringer fra kortere og lengre forhold og har lært masse av disse forholdene. Jeg mye mer om meg selv og hva jeg leter etter nettopp fordi jeg har noe erfaring og sammenligningsgrunnlag. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bli sammen med en mann som mangler dette. 

Anonymkode: 8c511...585

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 28 år er det faktisk forventet at man presterer fra første stund. Hvis hun ville ha en jomfru hadde hun gått etter gutter i tenårene. Men hun velger bevisst mann i slutten av 20-årene i den visshet om at han kan levere fra første stund. 

Å ikke ha erfaring når men nærmer seg 30 er som å ha store hull i CV'en. Det må ha en god forklaring, ellers er det forstålig at man blir valgt bort.

Anonymkode: 6f12b...7cf

For noe feministisk pisspreik. Det er to sammen som gjør at sexlivet blir godt, det er da overhodet ikke bare mannen som skal sørge for dette. For det andre så ønsker man gjerne forskjellige ting, så det er mange som må begynne litt på nytt når man skal bli kjent seksuelt med en ny partner. 

Å sammenlikne dette med arbeidserfaring er ganske søkt for å si det mildt. 

Anonymkode: 0d09b...351

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker åssen alle kvinnfolka sier det ikke er noe problem, mens alle mannfolka sier noe annet. 

Siden kvinnfolk er mestre på å si noe og gjøre noe annet, så ville jeg heller lytte til dine brødre.

Ikke ta sjansen neste gang. Lyv Lyv Lyv 

Anonymkode: 9184e...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at hun setter bra sex høyt er ikke synonymt med at hun ikke takler andre problemer i livet. 

Anonymkode: 30825...1da

Kanskje ikke, men det kan være en indikator. Når hun stikker på grunn av noe som i det større bildet faktisk ikke er en veldig stor sak (siden man uansett må bli kjent seksuelt med en ny partner okke som, slik at tidligere erfaring t.o.m. kan være noe av det han/hun ikke liker), så kan det jo være grunn til å spørre seg om hva hun vil gjøre når det dukker opp andre utfordringer i forholdet. For de vil komme. 

Anonymkode: 0d09b...351

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg. Sex er ikke brain science, det er ikke akkurat vanskelige teknikker det er snakk om. Det som kan være utfordrende med sex er kommunikasjon. Det er også det som etter min mening utgjør forskjellen på god og dårlig sex. Spiller ingen rolle om han har hatt null eller 100 partnere om vi ikke klarer å snakke sammen om hva vi liker. 

Men jeg hadde blitt usikker på om vi passer sammen med tanke på synet du har på sex. Jeg ser ikke på sex som en dyp  og emosjonell greie. Så om det er derfor du har ventet hadde jeg blitt bekymret for hva du tenker om det. Om det hadde vært greit for deg at jeg har flere partnere enn deg eller om du hadde foretrukket en som synes sex er mer spesielt enn jeg synes det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som kan prestere 100% første gangen man har sex med en ny partner?
Begge er ukjente med hverandres kropper. Begge kan være eller er nervøse...

Sexen blir helst bedre når man kjenner hverandre og er trygge på partneren:)

Hadde ikke akkurat skremt meg om mannen var jomfru, ikke så lenge det var kjemi og tenning:
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt så lenge han viste at han var en kosete, leken og seksuell person. Du sier at dere har overnattet mange ganger men at det ikke har skjedd noe. Har du vært veldig kjedelig og har det vært kleint? I så fall er det nok heller det som er grunnen. Selv om du er jomfru kunne du jo vært kreativ, leken og seksuell, f.eks. spurt henne om du kunne slikke henne, eller om hun kunne gi deg blowjobs os.v.

Eller hatt sex i skje, det er ikke så vanskelig, bare kosete.

Når du sa du var jomfru tror jeg bare det var toppen av isfjellet på at du hadde vært kjedelig. Selv om du er jomfru: vær kreativ, glad og leken. :)

Jeg er VELDIG i mot løgn i forhold, så ikke hør på han som sier at du skal lyve. Si heller at du ikke vil si det! Si heller: "Det får du ikke vite, uansett om det er 0 eller 100. ;)"

Endret av blæddi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker åssen alle kvinnfolka sier det ikke er noe problem, mens alle mannfolka sier noe annet. 

Siden kvinnfolk er mestre på å si noe og gjøre noe annet, så ville jeg heller lytte til dine brødre.

Ikke ta sjansen neste gang. Lyv Lyv Lyv 

Anonymkode: 9184e...f6d

Liker hvordan du tror du kjenner meg bedre enn hva jeg gjør...

Anonymkode: 76e24...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ønsket å bli løyet for. Jeg ville iallefall ønsket å vite om partneren min var jomfru, jeg ville ønsket å gi han en fin opplevelse første gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, blæddi skrev:

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt så lenge han viste at han var en kosete, leken og seksuell person. Du sier at dere har overnattet mange ganger men at det ikke har skjedd noe. Har du vært veldig kjedelig og har det vært kleint? I så fall er det nok heller det som er grunnen. Selv om du er jomfru kunne du jo vært kreativ, leken og seksuell, f.eks. spurt henne om du kunne slikke henne, eller om hun kunne gi deg blowjobs os.v.

Eller hatt sex i skje, det er ikke så vanskelig, bare kosete.

Når du sa du var jomfru tror jeg bare det var toppen av isfjellet på at du hadde vært kjedelig. Selv om du er jomfru: vær kreativ, glad og leken. :)

Jeg er VELDIG i mot løgn i forhold, så ikke hør på han som sier at du skal lyve. Si heller at du ikke vil si det! Si heller: "Det får du ikke vite, uansett om det er 0 eller 100. ;)"

Det er ikke akkurat som om at en liten hvit en er så veldig skadelig. Hvis han f. eks. sier at han har hatt et par før henne, så er det fint lite hun kan gjøre for å finne ut om det er sant eller ikke. Og om det skulle bli en samtale etter å ha vært sammen lenge, så tror jeg det er få oppegående mennesker som ville slått opp fordi den andre dro en hviten liten løgn fordi h*n var nervøs på hvordan man ville reagere på jomfrudom. 

Optimalt sett bør ingen av partene spørre om tidligere sexerfaringer. Disse er nå en ikke-sak, og man bør heller fokusere på å kjenne hverandre istedet. Derfor er det så kleint å dra opp spørsmålet i det hele tatt. 

Anonymkode: 0d09b...351

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker åssen alle kvinnfolka sier det ikke er noe problem, mens alle mannfolka sier noe annet. 

Siden kvinnfolk er mestre på å si noe og gjøre noe annet, så ville jeg heller lytte til dine brødre.

Ikke ta sjansen neste gang. Lyv Lyv Lyv 

Anonymkode: 9184e...f6d

Det er jo rimelig ironisk at du både anbefaler TS å lyve og anklager kvinner for å være løgnere.   Jeg har da ingen grunn til å lyve om mine preferanser. 

Så kan TS tenke over om mennene som tror at kvinner er løgnere er de som har størst forståelse på kvinner eller om det er en sammenheng mellom det å mene at kvinner er løgnere og det å ikke ha draget på damene.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akkurat som om at en liten hvit en er så veldig skadelig.

Anonymkode: 0d09b...351


Poenget er at jeg ønsker meg et forhold med null løgn og full tillit. Om han selv skal vurdere om en løgn er "skadelig" eller ikke utifra hans eget synspunkt, så betyr det bare at jeg har mange overraskelser i vente. Hva om han er utro og vurderer det som "ikke skadelig" å lyve om?? Nei, bedre med bare ærlighet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde du å forklare noe mer rundt årsaken til at du fortsatt er jomfru eller bare fortalte du det rett ut og lot resten ligge. 

Jeg er selv 28 år og IKKE spesielt opptatt av at daten min skal være mest mulig erfaren i senga, tvert imot så foretrekker jeg menn som har hatt få partnere fremfor mange. 

Samtidig så hadde jeg blitt nokså skeptisk dersom min date fortalte at han var jomfru. Det handler ikke om hvorvidt han er "teknisk" erfaren og vet å tilfredsstille meg, for sånt lærer man jo raskt sammen da hver partner er forskjellig.

For meg så handler det mer om det å være emosjonelt erfaren. En 28 år gammel mann som aldri har vært intim med noen før har mest sannsynlig ikke vært dypt emosjonelt involvert i nor forhold heller. Derfor ville jeg bekymret meg for at han kanskje mangler sammenligningsgrunnlag. F.eks. hvordan kan han vite hva han vil, ønsker og foretrekker både i senga og forholdet hvis han ikke har vært intim med noen før? 

Jeg har selv erfaringer fra kortere og lengre forhold og har lært masse av disse forholdene. Jeg mye mer om meg selv og hva jeg leter etter nettopp fordi jeg har noe erfaring og sammenligningsgrunnlag. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bli sammen med en mann som mangler dette. 

Anonymkode: 8c511...585

Akkurat dette blir et stort problem for mange menn.  Når kvinner er mer selektive på hvem de velger å bruke tid på, så vil slik tankegang blant mange kvinner føre til at mange menn ikke kan inngå i parforhold i det hele tatt. Dere kvinner tror at erfaringene deres gjelder for menn. Det gjør de ikke. Mange flere menn enn kvinner ender opp som evig single.

Anonymkode: 02054...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...