AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Kan jeg anmelde trusler som ble sendt for et år siden? Jeg har så lyst å gjøre det for å hevne meg på en fyr som har behandlet meg dårlig, men gjerne unødvendig. Jeg mottok en rekke trusler fra han. Jeg er aldri trygg. Jeg er redd for hva han kan finne på tross at jeg har fått beskjed at han er ufarlig per i dag, selv om han sendte mange trusler om å ødelegge livet mitt for et år siden. Jeg har blitt bedt av politiet å anmelde det. Hva mener dere? Dumt å anmelde det? Anonymkode: 36e5b...7b6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Foreldet. Bruk heller tiden din hos en god psykolog slik at du kommer på bedre tanker enn hevn. Det gavner deg lite å hevne deg med en anmeldelse politiet legger bort. Anonymkode: b18d0...9c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Jeg tror ikke det er foreldet. Skal anmelde et tilsvarende forhold. De sa ingenting om at det var foreldet, og det er også et år siden..det blir sikkert bare henlagt, men han får jo en advarsel i form av brev: anmeldt-henlagt. Det kan ha en funskjon det. Anonymkode: ff9e8...8be
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er foreldet. Skal anmelde et tilsvarende forhold. De sa ingenting om at det var foreldet, og det er også et år siden..det blir sikkert bare henlagt, men han får jo en advarsel i form av brev: anmeldt-henlagt. Det kan ha en funskjon det. Anonymkode: ff9e8...8be Politiet ba meg anmelde de ord vedkommende har skrevet som opplevdes som truende. De sa at de trodde meg utifra beskrivelsen på hendelsene. Jeg er skuffet på en type så har lyst å la han kjenne det men hva hjelper det? Er nok best å la det ligge. Anonymkode: 36e5b...7b6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg anmelde trusler som ble sendt for et år siden? Jeg har så lyst å gjøre det for å hevne meg på en fyr som har behandlet meg dårlig, men gjerne unødvendig. Jeg mottok en rekke trusler fra han. Jeg er aldri trygg. Jeg er redd for hva han kan finne på tross at jeg har fått beskjed at han er ufarlig per i dag, selv om han sendte mange trusler om å ødelegge livet mitt for et år siden. Jeg har blitt bedt av politiet å anmelde det. Hva mener dere? Dumt å anmelde det? Anonymkode: 36e5b...7b6 To ting: Anmeld det hvis politiet mener du bør, men gå samtidig litt i deg selv og tenk igjennom hvorfor i all verden du ikke anmeldte for et år siden. Du vil anmelde for å hevne deg, men du er ikke trygg i dag og du er redd for hva han kan finne på? ...og så vil du anmelde "for å hevne deg"? Tror du du vil kjenne deg tryggere da? Du burde ha anmeldt for et år siden, og fordi det hadde vært det riktige å gjøre fordi han gjorde noe galt, ikke vente et år til noen forteller deg at det burde du gjøre, og så anmelde for å hevne deg. Få orden på prioriteringene dine, anmeld, legg saken i en mental skuff og kom deg til psykolog så du får jobbet deg igjennom det som du har vært igjennom med deg selv i fokus, ikke han du skal anmelde og hevntanker, de er bare ødeleggende for deg selv. Anonymkode: 8613a...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Politiet ba meg anmelde de ord vedkommende har skrevet som opplevdes som truende. De sa at de trodde meg utifra beskrivelsen på hendelsene. Jeg er skuffet på en type så har lyst å la han kjenne det men hva hjelper det? Er nok best å la det ligge. Anonymkode: 36e5b...7b6 Hvis bakgrunnen for at du er forbanna er at du har blitt avvist stygt eller på andre måter er skuffet over han, bør du ikke gjøre det. Da er det et oppgjør dere bør ta dere i mellom. Hvis han har gjort ting som er ødeleggende for livet ditt med truslene sine bør du gjøre det. Mange folk som går langt i bruddsituasjoner og sier mye stygt til hverandre som kan leses som trusler hvis man ikke ser det i lys av situasjonen. Sånt er ikke en politisak. Andre ting kan være det. F.eks hvis en gjør ting man ikke ville pga trusler. Anonymkode: ff9e8...8be
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er foreldet. Skal anmelde et tilsvarende forhold. De sa ingenting om at det var foreldet, og det er også et år siden..det blir sikkert bare henlagt, men han får jo en advarsel i form av brev: anmeldt-henlagt. Det kan ha en funskjon det. Anonymkode: ff9e8...8be Ikke nødvendigvis at han får et brev. Ulike forhold har ulik foreldelse. Det du gjør som hevn kan lett slå tilbake på deg selg og da blir det ikke fint for deg. Anonymkode: b18d0...9c8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2017 den 13.26): To ting: Anmeld det hvis politiet mener du bør, men gå samtidig litt i deg selv og tenk igjennom hvorfor i all verden du ikke anmeldte for et år siden. Du vil anmelde for å hevne deg, men du er ikke trygg i dag og du er redd for hva han kan finne på? ...og så vil du anmelde "for å hevne deg"? Tror du du vil kjenne deg tryggere da? Du burde ha anmeldt for et år siden, og fordi det hadde vært det riktige å gjøre fordi han gjorde noe galt, ikke vente et år til noen forteller deg at det burde du gjøre, og så anmelde for å hevne deg. Få orden på prioriteringene dine, anmeld, legg saken i en mental skuff og kom deg til psykolog så du får jobbet deg igjennom det som du har vært igjennom med deg selv i fokus, ikke han du skal anmelde og hevntanker, de er bare ødeleggende for deg selv. Anonymkode: 8613a...bc6 Hva slags spørsmål er det? Folk anmelder ikke fordi de er REDDE! Anonymkode: 76a5c...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå