Gå til innhold

Går man til termin når fosteret har gastroschise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg stavet det rett. Tilstanden hvor deler av tarmen eller alle tarmene er på utsiden (navlebrokk). 

Hvor vanlig er det å bli satt i gang tidlig? Hvor tidlig? Kan man gå til termin med denne tilstanden, til fødselen starter av seg selv? 

Er det stor fare for keisersnitt? 

Anonymkode: d54d8...bd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje best å snakke med lege om dette?

Anonymkode: 1679e...c78

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje best å snakke med lege om dette?

Hadde det vært mitt barn, så. Men litt unaturlig å snakke med lege om dette utenom. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg stavet det rett. Tilstanden hvor deler av tarmen eller alle tarmene er på utsiden (navlebrokk). 

Hvor vanlig er det å bli satt i gang tidlig? Hvor tidlig? Kan man gå til termin med denne tilstanden, til fødselen starter av seg selv? 

Er det stor fare for keisersnitt? 

Les her du: http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Sykdom/Praktisk/Dette-er-gastroschise/

Bruk google :) 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært mitt barn, så. Men litt unaturlig å snakke med lege om dette utenom. 

Ok, vanskelig å vite at det ikke var ditt barn når du ikke skrev noe om det. Beklager.

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Det er sikkert bedre å lese hva faglitteraturen sier, for at jeg kommer med en historie er ikke akkurat representativt.

Men søsteren min fikk en gutt med dette. Hun fødte på vanlig vis, og det stod et team klare og tok ham imot. Mulig han ble født litt tidligere, men i så fall var det ikke mye siden jeg ikke kan huske noe om det.

Det har i alle fall gått fint med ham, og han er en frisk og fin barneskolegutt i dag.

• 6 år senere...
Skrevet

Det er veldig seint svar her. Men skriver likevell i håp om at noen som trenger det leser:)

Min baby ble født med Gastrochise. Dette ble sett på tidlig ultralyd og vi var til en viss grad forberedte. Han ble født ca i uka 38+5. Det var planlagt igangsettelse dagen etter han ble født, så han kom akkurat tidsnok😊 

De vil ikke at baby skal gå over termin, og dersom alt ser bra ut så ønsker de å vente for å se om fødsel starter av seg selv. Men som sagt ikke over termin.

Dette var fra vår opplevelse på rikshospitalet Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...