Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Becka skrev:

Hvor lenge har du vært "ute av hverdagen" da? 

Et par måneder.

Anonymkode: d6889...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant plutselig noe jeg skreiv mens jeg var innlagt på psykiatrisk med depresjon for to år siden. Jeg har det bra nå, men ville dele likevel:

Klarer ikke helt 

å smake på livet nå

det vokser i munnen min

setter seg fast i halsen

seigt, vitaminløst og utvannet 

de sier jeg må tygge og svelge

men jeg tror ikke magen har godt av det

tror det gikk ut på dato for lenge siden

Anonymkode: f12d7...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et par måneder.

Anonymkode: d6889...d03

Vet ikke bakgrunnen din. Men du spør om hva du skal gjøre; Og jeg tenker, du skal gå ut i hverdagen. Du skal prøve deg frem. Se på det som en prøve, ikke som at " nå må jeg ut her igjen og det er ingen vei tilbake. " For det er det. Du har lov å ta time-out igjen om du må. Men gi livet en sjanse. Kanskje det går om så, bare litt bedre enn du tror. Ikke legg for mye press på deg selv. For mye press, skaper mer angst. Babysteps, som jeg pleier å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
On 11/25/2018 at 6:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg fant plutselig noe jeg skreiv mens jeg var innlagt på psykiatrisk med depresjon for to år siden. Jeg har det bra nå, men ville dele likevel:

Klarer ikke helt 

å smake på livet nå

det vokser i munnen min

setter seg fast i halsen

seigt, vitaminløst og utvannet 

de sier jeg må tygge og svelge

men jeg tror ikke magen har godt av det

tror det gikk ut på dato for lenge siden

Anonymkode: f12d7...18e

Veldig bra skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bursdag. Er det lov å være litt egoistisk da, og bli lei seg fordi bestevenninna hopper rett til kjærestedramaet sitt etter gratulasjonen? Eller når jeg er den som blir bedt om å bake eller å kjøpe inn mat til flere stykker på min bursdag? At ingen spør meg hva jeg faktisk har lyst til å gjøre? Er det lov å tenke at jeg skulle ønske at noen tilbyr å gjøre noe for meg?

Anonymkode: f47ab...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2018 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man når man er kronisk alvorlig deprimert med angst, og i tillegg PANG får en alvorlig kreftdiagnose? Ler, tydeligvis. 😆 Jeg visste ikke at jeg var i stand til å reagere på en slik måte. Kanskje fordi det er for absurd.

Er jeg i stand til å ta opp kampen når jeg verken har kamp- eller livsvilje i utgangspunktet? Jeg vet ikke enda. Dette er en rar situasjon.

Anonymkode: 6207c...85b

Jeg føler med deg! Kanskje du er sterkere enn du tror og takler kreftdiagnosen og situasjonen bedre enn dem som hadde alt på stell før de fikk diagnosen. Det tror jeg det er stor mulighet for.

Husk at kreftbehandling ikke først og fremst handler om at du må mobilisere til kamp. Behandlingen går sin gang og kan absurd nok bidra til å gi mening. Det er rutiner å forholde seg til, folk flest har medfølelse og oppmuntrer og du treffer antakeligvis mange i samme båt og kanskje noen du får mye glede av.

Hvis du er kvinne kan du sjekke om Team Råflott (se facebook) har et tilbud der du bor. Å stikke innom pusterommet hvis du orker er heller ikke dumt. Målet er ikke å være kjempeflink, tøff og supersosial, men å være bittelitt i bevegelse og ikke minst føle tilhørighet, samhold og omsorg. Noen er i skikkelig dårlig form, mens andre er litt bedre. Det er plass til alle, og bare til å sette grensen der du selv vil og orker. Alle er i samme båt og man slipper å late som om alt er kjempegreit.

Lykke til. ❤️

Anonymkode: f625a...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvfølgelig skulle lysten på å trene komme NÅ når treningssenteret er stengt. Får håpe lysten er der i morgen. Kjenner jeg trenger å løfte litt tunge vekter og slå løs på boksesekken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg bursdag. Er det lov å være litt egoistisk da, og bli lei seg fordi bestevenninna hopper rett til kjærestedramaet sitt etter gratulasjonen? Eller når jeg er den som blir bedt om å bake eller å kjøpe inn mat til flere stykker på min bursdag? At ingen spør meg hva jeg faktisk har lyst til å gjøre? Er det lov å tenke at jeg skulle ønske at noen tilbyr å gjøre noe for meg?

Anonymkode: f47ab...e63

Sånn er det å ha bursdag som voksen. Og folk er ego. 

Men jada, du har lov å bli skuffa. Men jeg ville ikke viet det noe mer enn som så. Gratulerer med dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Becka skrev:

Sånn er det å ha bursdag som voksen. Og folk er ego. 

Men jada, du har lov å bli skuffa. Men jeg ville ikke viet det noe mer enn som så. Gratulerer med dagen. ;)

Jeg er ikke så voksen, og det har alltid vært sånn at jeg er den som må legge ut for å få andre med på feiring. Jeg skulle bare ønske at noen kunne vise at de brydde seg uten at jeg må be om det først, istedetfor at å måtte sitte helt alene hele dagen uten så mye som en klem fra mine nærmeste.

Takk for gratulasjonen.

Anonymkode: f47ab...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som gruer seg til jul og det å late som man er glad?

Anonymkode: 70d69...558

*rekker opp hånda* megmegmeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske denne tråden ble slettet og at vi kunne begynne på nytt. Tørr ikke å dele noe her lengre. 

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske denne tråden ble slettet og at vi kunne begynne på nytt. Tørr ikke å dele noe her lengre. 

Anonymkode: 79f48...0ca

Hvorfor ikke? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hvorfor ikke? 😕

Fordi den er så stor nå, og har så mye innhold. At en hver liten google søk om depresjon f.eks så kommer denne opp. og da føler jeg meg ikke trygg her. 

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som gruer seg til jul og det å late som man er glad?

Anonymkode: 70d69...558

Gleder meg faktisk til jul på ordentlig. Men jeg gruer meg til ting som skjer før, og usikkerheten på hva som skjer etter jul. Og hvis jeg ikke oppnår det jeg bør klare før jul, blir jula vanskelig og da ser jeg virkelig ikke hvordan ting skal løse seg fremover.

Men selv om det går min vei, så er allikevel fremtiden svært usikker.  

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg sliter med å være hjemme når jeg ikke har noe konkret å gjøre. Jeg er ikke flink til å ikke ha noe å gjøre. Samtidig som jeg ofte har det for vondt til å klare å sysselsette meg. Jeg sliter med å holde meg i behandling, for det er så mange regler her som går på det med å ha frihet og bestemmelse over eget liv. Jeg kan ikke være spontan på noen måte hvis jeg for eksempel plutselig vil dra på kjøpesenter eller besøk til en venn. Neida. Det må søkes om, og permisjonssøknader tas kun inn til vurdering hver fredag. Så hvis jeg skal gjøre noe annet enn å bare sitte på huset her en torsdags kveld så må jeg søke nesten en uke i forveien. Fordi "vi" rusmisbrukere er så impulsive og dårlige på å planlegge. Så det må vi øve på. Jeg har aldri vært dårlig på å planlegge.. 

Jeg har ingen plass hvor jeg trives. Alt handler stort sett om å holde ut. Holde ut til det, holde ut til det andre og så fortsette å holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den er så stor nå, og har så mye innhold. At en hver liten google søk om depresjon f.eks så kommer denne opp. og da føler jeg meg ikke trygg her. 

Anonymkode: 79f48...0ca

Gjør ikke det pr.nå i allfall. ;)

Helt ærlig, selv om jeg selv er deprimert, så blir jeg  nesten mer deprimert av denne tråden. Får dere noe ut av denne, egentlig? Dette er jo en ren "klage" tråd. Få som skriver til hverandre. Derfor jeg prøvde å opprette en litt mer oppløftende tråd, hvor man kunne gi mer råd og støtte til hverandre. Men den forsvant ganske fort. Så jeg holder meg stort sett unna, men må jo inn å lese litt inn i mellom.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...