Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Jeg fniser fortsatt av begrepet influencers. Det er bare så pompøst og selvforherligende. Om de tror "blogger" er negativt ladet, skal jeg ikke si hva jeg tenker om å være en påvirker.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig må det tilføyes at Thomas Moen som er CEO for United bloggers helt spesifikt har bedt bloggerne sine om å snakke opp bloggyrket, og det innebærer også å få det til å fremstå som et krevende yrke der man ikke bare rabler ned et innlegg og drar inn cash. Nå skal de jo heller ikke kalle seg bloggerer heller, nettopp for å fjerne seg fra de negative holdningene, men heller kalle seg influencers. 

travel type han Thomas Moen. Var nettopp på et kurs med han, mindre imponert! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat

De siste par dagene har hun hatt noen merkelige og følelsesladde innlegg der hun snakker utroooolig billedlig, igjen. For meg blir dette helt uforståelig: Er det nå? Er det for lenge siden? Er det de gamle forholdene hennes (i så fall: get over it!)? Er det noe annet? Og hva i all verden er det med de menneskene som gir så fantastiske tilbakemeldinger på slike innlegg? Hva er det de forstår som jeg tydeligvis ikke får med meg??

http://www.annebrith.no/2015/11/05/renner-timeglasset-ut/

http://www.annebrith.no/2015/11/06/det-er-kun-ruiner-igjen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sånne dramatiske kjærlighetsinnlegg er gamle forhold.

Så skriver hun teasere på insta hvor det virker som det er nå for å få folk inn på bloggen.

Ble lurt i starten. But I'm done.

Alt er clickbait. Har slettet henne på snap og avfølget på Insta.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

De fleste sånne dramatiske kjærlighetsinnlegg er gamle forhold.

Så skriver hun teasere på insta hvor det virker som det er nå for å få folk inn på bloggen.

Ble lurt i starten. But I'm done.

Alt er clickbait. Har slettet henne på snap og avfølget på Insta.

Men hun har kjæreste nå, ikke sant? Dårlig stil å publisere gammel bagasje på den måten isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen link til hennes intervju som var på syv sider eller noe.

http://mobil.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker jo veldig mot seg selv i dette intervjuet.. Hun sier at hvis avtalen er i boks så er lønna for 2016 spikret og til og med hele bryllupet sponset! Men samtidig sier hun at hun takker nei til mange sponsorer fordi hun ikke selger sjela og privatlivet sitt. Hun tjener over en million, og kjøper seg støvletter til 2000,- men tigger om bil på bloggen?! Hun sier bloggen er ærlig og naken, men innleggene er jo laget for å høste flest likes og klikk.. Nei nå er jeg ferdig med den bloggen.. Hun skal ikke få tjene på at jeg klikker inn på bloggen... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker jo veldig mot seg selv i dette intervjuet.. Hun sier at hvis avtalen er i boks så er lønna for 2016 spikret og til og med hele bryllupet sponset! Men samtidig sier hun at hun takker nei til mange sponsorer fordi hun ikke selger sjela og privatlivet sitt. Hun tjener over en million, og kjøper seg støvletter til 2000,- men tigger om bil på bloggen?! Hun sier bloggen er ærlig og naken, men innleggene er jo laget for å høste flest likes og klikk.. Nei nå er jeg ferdig med den bloggen.. Hun skal ikke få tjene på at jeg klikker inn på bloggen... 

Huff! Et sponset bryllup kan ikke være noe å drømme om. Heller et lite og koselig enn et stort og sponset. Men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt.

Men jeg kan ikke forstå at hun kan ha en årslønn på over en million med bare 6-7000 lesere daglig. Så lukrativt kan bloggyrket umulig være...

Jeg er også helt ferdig med den bloggen. Ønsker ikke å være en del av at hennes barn blir brettet ut over sosiale medier på den måten hun gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig aldri lest bloggen hennes, men synes artikkelen var veldig fascinerende (og avslørende, på mange måter). Det er jo ingenting som er ekte og ærlig med dette, det er kynisk og nøye gjennomtenkt markedsføring. Hun er selger, hverken mer eller mindre, og prøver veldig, veldig hardt å fremstille bloggingen ikke bare som hard jobbing men også som en viktig og betydningsfull jobb som bidrar til samfunnet. Hun analyserer alt av tilbakemeldinger i form av klikk, likes, kommentarer osv for kunne påvirke leserne så mye som mulig og nå ut til så mange som mulig, hun deler opp innleggene i kategorier etter hvor mye respons hun tror hun vil få, men når hun får kritikk er hun plutselig bare en vanlig person som drodler helt uskyldig om sine innerste tanker? Hun hevder at hun skjermer barna sine, men da har hun en helt annen definisjon av å skjerme enn de fleste andre, ut i fra det jeg kan forstå. Det er så mange motsetninger her at jeg blir helt svimmel. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare jeg som synest disse innleggene hennes under tanker og følelser er vanskelig å tyde/forstå? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Myrulll

Måtte slutte å følge på Snap, ble rent flau på hennes vegne.

Tydelig at alt handler om klikk, likes og følgere. Hun liker samtlige av mine mat- og kakebilder på IG, men jeg følger henne ikke og liker heller ikke noen av bildene hennes. Måtte sjekke om dette fortsatte om jeg fulgte henne, men da ble det brått slutt. Da jeg slutta å følge henne igjen, begynte hun å like bildene mine igjen. Et par venninner testet det samme, med likt resultat. Kan jo være tilfeldig, men etter at hun ble en del av UI og etter avisintervjuet, tror jeg ikke noe av det hun gjør er tilfeldig. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...