Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Malum said:

Veldig fint om brukerdebatt og avsporinger rapporteres, framfor å besvares.

Noen tips om hvordan man rapporterer, jeg bruker nemlig ikke å gå til slike tiltak, men nå følte jeg behov for å sende en bekymringsmelding.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, filifjonka skrev:

Noen tips om hvordan man rapporterer, jeg bruker nemlig ikke å gå til slike tiltak, men nå følte jeg behov for å sende en bekymringsmelding.

Trykk på det lille flagget øverst i innlegget du vil rapportere, så får du opp en boks med valg. :)

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Malum skrev:

Veldig fint om brukerdebatt og avsporinger rapporteres, framfor å besvares.

Har aldri vært så aktiv på rapporteringsknappen som nå. Enig i at det er en bedre strategi enn å fyre oppunder. 
Dette virker som et desperat forsøk på å få tråden stengt, og det skjer bare hvis vi lar oss rive med i brukerdebatten og skittkastingen mot andre debattanter. 
Ikke gå i den fellen. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, mens noen forsøker å få tråden stengt, så lurer jeg på om insta-story er det nye for en del bloggere? Jeg er selvsagt blokkert på insta, men hun reklamerer for innlegg om båthus på insta..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Takida skrev:

Wow, mens noen forsøker å få tråden stengt, så lurer jeg på om insta-story er det nye for en del bloggere? Jeg er selvsagt blokkert på insta, men hun reklamerer for innlegg om båthus på insta..

Til dere som er blokkert på instagram: Hun har åpen profil så du kan klikke deg inn via internett.

Legger ved link direkte til story, trykker du på brukernavnet kommer du til feeden hennes: https://www.instagram.com/annebrith.no

Endret av Oktnxbye
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen hadde i underkant av 4200 lesere i går, omtrent det samme som de siste dagene. Denne tråden gir ikke flere lesere, det er helt tydelig. Grunnstammen til AB består av 3-5000 lesere, det er omtrent som Camilla Øvestad og langt unna de store bloggerne som ligger over 20 000 hver dag selv om de ikke publiserer innlegg. Hvordan AB skal komme opp på samme nivå, bør bekymre bloggeieren, for det hun driver med nå for tiden er iallfall ikke levedyktig. Å være med i Bloggerne gir et kortvarig oppsving, å drive med clickbates gir et kortvarig oppsving, det er helt åpenbart. Det kan virke som om å la leserne få innblikk i hvem du _virkelig_ er, ikke er salgsfremmende, for mange skjønner faktisk tegninga, selv om bloggerens mantra er «å være snill og god og inkluderende».

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet da setningen ikke lenger hadde mening (etter rydding av moderator).

Endret av SjokoLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Bloggen hadde i underkant av 4200 lesere i går, omtrent det samme som de siste dagene. Denne tråden gir ikke flere lesere, det er helt tydelig. Grunnstammen til AB består av 3-5000 lesere, det er omtrent som Camilla Øvestad og langt unna de store bloggerne som ligger over 20 000 hver dag selv om de ikke publiserer innlegg. Hvordan AB skal komme opp på samme nivå, bør bekymre bloggeieren, for det hun driver med nå for tiden er iallfall ikke levedyktig. Å være med i Bloggerne gir et kortvarig oppsving, å drive med clickbates gir et kortvarig oppsving, det er helt åpenbart. Det kan virke som om å la leserne få innblikk i hvem du _virkelig_ er, ikke er salgsfremmende, for mange skjønner faktisk tegninga, selv om bloggerens mantra er «å være snill og god og inkluderende».

La oss virkelig håpe at sensasjonsmakeri uten innhold ikke er en mulig levevei i dagens Norge.

Seriøse medier har en avgjørende rolle å spille i et samfunn, og de konkurrerer om de samme annonsekronene som kommersielle bloggere, men med profesjonalitet, presseetikk og samfunnsoppdrag som rammebetingelser og rettesnor. La oss håpe at de ikke kveles fordi inntekstgrunnlaget deres spises opp av bloggere uten annet formål enn egotripping, og som ikke forholder seg til leserne sine på andre måter enn å sitte og le av hvor lettlurte og patetiske de er fordi de biter på klikkagn.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt, avsporinger, spekulasjoner, personangrep, persondebatt og svar til dette.

Edie, adm.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

La oss virkelig håpe at sensasjonsmakeri uten innhold ikke er en mulig levevei i dagens Norge.

Seriøse medier har en avgjørende rolle å spille i et samfunn, og de konkurrerer om de samme annonsekronene som kommersielle bloggere, men med profesjonalitet, presseetikk og samfunnsoppdrag som rammebetingelser og rettesnor. La oss håpe at de ikke kveles fordi inntekstgrunnlaget deres spises opp av bloggere uten annet formål enn egotripping, og som ikke forholder seg til leserne sine på andre måter enn å sitte og le av hvor lettlurte og patetiske de er fordi de biter på klikkagn.

Word!

 

Dette er jo selve grunnlaget for i alle fall mitt engasjement og deltakelse i debatten. 

 

Vi trenger seriøse medier nå mer enn noensinne. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner AB interessant. Interessant på den måten at hun konstruerer et liv gjennom bloggen og selger dette inn som en virkelighet. Hva er det som får en helt vanlig, voksen person til å ta dette valget? Bortsett fra penger, hva er drivkraften? 

I dette arbeidet med å bygge varen AB så brukes det sterke virkemidler. Ja, kan man sågar våge seg til å kalle noen av dem uetiske? Provoserer og opprører gjør de iallfall, og det er vanskelig å forstå seg på valgene bloggeren tar. 

Analyser og merknader som kommer frem i forumet belyser og gir noen svar, derfor mener jeg denne tråden er viktig og riktig. 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest formula
11 timer siden, H@nna30 skrev:

Noen som følger ab på SoMe og har fått vite hvorfor hun ikke blogger for tiden? Ikke at det er et problem :)

Har fått med meg at det er en stund siden hun blogget.

Finnes det en mikroskopisk mulighet for at hun har innsett at hun ikke har noe å komme med? Ingenting hadde vært bedre.

AB gikk jo ut med brask og bram og forkynte at barna fra nå av ikke skulle være en del av bloggen. De skulle kun nevnes i situasjoner der det var naturlig, men alt som har med deres prestasjoner å gjøre skulle de få ha for seg selv. En kjapp titt på facebook-siden til annebrith.no viser at siste livstegn der omhandler nettopp - ett av barnas prestasjoner. Uansett, betydelig mindre utlevering enn vi har sett tidligere, og det er gledelig.

Når AB ikke blogger blir det naturlig mindre aktivitet i denne tråden, og om ikke enkelte på kveldstid føler en inderlig trang til å gjesteopptre her inne, tenker jeg tråden vil dø ut sakte men sikkert. Anne Brith har jo opplyst om sine mange jern i ilden framover, samt tydelig vist at hun takler kritikk svært dårlig, så kanskje hun legger bloggen på hylla til fordel for andre oppgaver?

Synes det hadde vært like greit, med mindre hun går tilbake til å være "cookie & cakediva".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at dette er tilfellet, det er nok bare stille før stormen. 

Disse to fansene som har vært litt påfallende de siste par dagene hvor den ene maste veldig på å få tilsendt mailadressen til brukere her inne, og nå at alle livstegn fra bloggeren kommer på insta istedenfor snap? Jeg har slettet henne på Instagram for lenge siden fordi jeg der har navnet mitt, jeg ønsker ikke at Norges mest hevngjerrige blogger skal kunne få tilgang til navnet mitt mtp hva hun har gjort med folk tidligere. 

 

Så tror ikke hun har kommet på bedre tanker.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, formula skrev:

Har fått med meg at det er en stund siden hun blogget.

Finnes det en mikroskopisk mulighet for at hun har innsett at hun ikke har noe å komme med? Ingenting hadde vært bedre.

AB gikk jo ut med brask og bram og forkynte at barna fra nå av ikke skulle være en del av bloggen. De skulle kun nevnes i situasjoner der det var naturlig, men alt som har med deres prestasjoner å gjøre skulle de få ha for seg selv. En kjapp titt på facebook-siden til annebrith.no viser at siste livstegn der omhandler nettopp - ett av barnas prestasjoner. Uansett, betydelig mindre utlevering enn vi har sett tidligere, og det er gledelig.

Når AB ikke blogger blir det naturlig mindre aktivitet i denne tråden, og om ikke enkelte på kveldstid føler en inderlig trang til å gjesteopptre her inne, tenker jeg tråden vil dø ut sakte men sikkert. Anne Brith har jo opplyst om sine mange jern i ilden framover, samt tydelig vist at hun takler kritikk svært dårlig, så kanskje hun legger bloggen på hylla til fordel for andre oppgaver?

Synes det hadde vært like greit, med mindre hun går tilbake til å være "cookie & cakediva".

Det er bruk av xxx i 6 av 10 instastories for øyeblikket. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...