Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
43 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Men ville du latt usakligheter gå gjennom? Jeg mener at man bør tåle kritikk så lenge den er konstruktiv og gjerne til å belyse hva som burde vært annerledes. Gode diskusjoner og ulike sider av en sak faller fra fordi man ikke evner å diskutere på et saklig nivå. 

Høhø. Jeg likte bloggen til AB, syntes hun var et friskt pust som blogger på min egen alder. 

Da hun begynte med klikk-åte, skrev jeg til henne at jeg ble skuffet over at overskriftene ikke stod i forhold til innholdet. Da fikk jeg den aller vennligste beskjeden om at hvis jeg ikke tålte det, så fikk jeg ta meg en pause fra internettet. Så nei, konstruktiv kritikk og diskusjon tåles ikke. 

Hun har fortsatt i det samme sporet, og skriver med jevne mellomrom provoserende innlegg med meninger som folk blir oppriktig sinte av. Konsekvensen blir at hennes lesere finner henne usympatisk. At mange av disse, inkludert meg selv da havner i denne tråden, vel det er baksiden av klikk-åte medaljen. Ja, du får et rush av folk inn og øker lesertallene en kort periode, men du skaper ikke lojale følgere som liker deg. Igjen et valg fra den godeste AB. Legger du på eksponeringen av barna OG mors offentlige skittentøyvask med omgivelsene til familien, så har du svaret på hvorfor denne tråden lever. 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ingrid555 skrev:

Jeg mener at ALLE som skriver usakligheter, ALLE som opptrer krenkende er med å skape et samfunn som er lite vennlig, lite raust og skaper større avstand mellom mennesker. Hvis vi lyttet mer enn vi var dømmende og moraliserende ville vi kunne lært mer av hverandre. Dette går selvsagt begge veier!

Og jeg mener at bloggere og andre mennesker som lyger, manipulerer, utleverer mm. for å skape et falskt bilde av seg selv, fortjener å bli avslørt. I min verden skal det ikke lønne seg å drive med et slikt spill ved at alle rundt er forståelsesfulle og rause. For min del kan vi godt være uenig i dette. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, Ingrid555 skrev:

Jeg kom med en oppfordring! Så skrev jeg det jeg mente. Jeg forstår ikke hva som er budskapet med denne tråden. Jeg har fått en del meldinger som tyder på at mange mener det samme som meg- men ikke tør å skrive. Det er hva jeg finner tankevekkende!

Det jeg finner tankevekkende er at ingen av disse plusser innleggene dine, selv om det er helt risikofritt. 

 

 

Endret av CecilieX
Tok bort en konklusjon som var åpenbar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tull_a
4 timer siden, Ingrid555 skrev:

Virker jeg enkel? Jeg tviler på at hun vil bli snakket om på denne måten?

Sånn, da vrir vi debatten bort fra brukerdebatt og tilbake til bloggeren, for dette er viktig:

Du vet, pengene ruller inn uansett hva som sies om henne, og det er selve poenget med bloggen hennes. PENGER. 

Det er PENGENE som har den høyeste verdi. All PR er god PR, så lenge målet er å tjene penger! 

Den høyeste verdien er ikke barns rett til personvern, ikke egen integritet i forhold til å fordømme kroppspress men allikevel ta botox og reklamere for slankekaffe, ikke egen anstendighet i forhold til det moralske og etisk tvilsomme ved å bruke kreft og andre sensitive tema som klikkagn for egen vinnings skyld + andre eksempler du nå har fått.

DET ER PENGENE SOM RÅR! 

 

Du har kanskje fått med deg denne artikkelen som flere her har delt tidligere? https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 Her forklarer hun mitt poeng ganske så godt selv.

Det er PENGENE som er det viktigste. 

Endret av Tull_a
Presisering av hensikten med innlegget mitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personer som går gjennom livet som reneste dampveivalser og ikke tar fem øre for å ikke bare starte konflikter, men også i ettertid gjør seg til offeret, er på generelt grunnlag farlige personer. Når man da i tillegg kan dikte sitt eget narrativ og offentliggjøre det på en blogg, er det ikke lett for andre involverte å fortelle sin historie. Den som er først med sin versjon vinner, det vet alle mediefolk. «Noe sannhet er det sikkert i det» tenker de som leser røverhistoriene. Når det gjelder bloggere, er det viktig at man er klar over at det ikke er sannheten som nødvendigvis presenteres, det er det narrativet som vil gi flest klikk og inntekt som for mange bloggere er prioriteringen, naturlig nok. Ikke alle bloggere går like langt som AB Davidsen, heldigvis. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ingrid555 skrev:

Skille mellom rollene? Jeg diskuterer hvordan man uttaler seg om andre mennesker. Hvordan man helt ukritisk dømmer andre. 

Fra en KG-akademiker til en annen: jeg ville sagt at man er svært kritisk når man dømmer, ikke helt ukritisk. Det er viktig at vi KGakademikere går forann med et godt språk som skaper minst mulig misforståelser. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justlooking skrev:

Hva skjedde i går egentlig 😂

Var en ny bruker her inne som tok helt av,ble vel en 8-10 sider med kverulering. Er best du tar deg tiden til å lese selv,er for mye til å gi et kort sammendrag,var alt fra forespørsel om epost adresse til ønske om god sommer,tror jammen det var en innvitasjon til kaffe oppi alt d der😁

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kumbaya. 

Siden jeg fikk den på hjernen, skal alle dere andre få det også! 🤣

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg oppfordrer alle til å rapportere personangrep og regelbrudd.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger ab på SoMe og har fått vite hvorfor hun ikke blogger for tiden? Ikke at det er et problem :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...