Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Pås skrev:

Aldri noe juicy om barna, heller ikke mer juicy enn det hun byr på selv!

Poenget er hvordan barna ville reagert om de leste all hetsen her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Ingrid555 skrev:

Og det gir et forum rett til å snakke nedlatende om henne på denne måten? 

For å spissformulere det litt, så JA.

Ta gjerne fatt i alt det nedlatende hun skriver også.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Men man kan jo mene så mye man vil at hun ikke burde eksponere barna, men mener du at hun skal tåle så mye negativ omtale fordi hun har en blogg og bruker den på en helt utenkelig måte? Mitt budskap er at man er i sin fulle rett til å mene at den bloggen ikke er levedyktig, men fortjener hun virkelig all den hetsen?

Min umiddelbare tanke er jo at dersom man har en blogg eller annen offentlig kanal, og bruker denne på en helt utenkelig måte, så bør man også tåle en god del negativ omtale. Når man i tillegg gjør det til et livsgrunnlag å bruke bloggen på en utenkelig måte, så blir det jo enda verre. 

Om jeg skal tolke litt ut over det du faktisk skriver, så gjetter jeg at du syns det ville vært bedre om alle bare tiet bloggere som Anne Brith ihjel. Det er i så fall et valid argument, som jeg isolert sett er enig i, og som jeg som regel etterlever. Det er svært mye jeg kunne skrevet om Anne Brith, som jeg velger å ikke skrive, fordi det ikke er relevant for en offentlig debatt om en enkeltperson. (Det ville også sortert under forumregler for spekulasjoner og hets, men det er en annen sak) Dessverre for AB er hun et godt eksempel for en gruppe yrkesutøvere som opererer i et dårlig lovregulert felt. Å ha en åpen diskusjon om ting som reklamemerking, eksponering av barn og generell framferd på internett er viktig. Det har også ført til konkrete endringer i holdninger blant folk, i positiv retning. 

Hva AB blir utsatt for i det offentlige rom er hun fullt ut i stand til å kontrollere selv, ved å tilpasse hva hun deler med publikum.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pod Carsten skrev:

Å være kritisk til bloggen hennes er selvfølgelig innafor, hets og sjikane er ikke innafor. Synes moderatorene her er dyktige og effektive til å fjerne det som ikke er innafor.

Kritisk og saklig- ja! Men mye av det som skrives her er ikke det. La oss tenke oss om før vi lirer av oss masse negative gloser om andre mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Jeg tror jeg skjønner dette relativt bra. Det er ganske mye som blir diskutert- over 500 sider faktisk!

Ja. Og alt som blir diskutert er ting BLOGGEREN velger å dele. 

At du anser det som bortkastet tid er helt greit, du står heldigvis fritt til å holde deg unna. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruJohansen skrev:

Min umiddelbare tanke er jo at dersom man har en blogg eller annen offentlig kanal, og bruker denne på en helt utenkelig måte, så bør man også tåle en god del negativ omtale. Når man i tillegg gjør det til et livsgrunnlag å bruke bloggen på en utenkelig måte, så blir det jo enda verre. 

Om jeg skal tolke litt ut over det du faktisk skriver, så gjetter jeg at du syns det ville vært bedre om alle bare tiet bloggere som Anne Brith ihjel. Det er i så fall et valid argument, som jeg isolert sett er enig i, og som jeg som regel etterlever. Det er svært mye jeg kunne skrevet om Anne Brith, som jeg velger å ikke skrive, fordi det ikke er relevant for en offentlig debatt om en enkeltperson. (Det ville også sortert under forumregler for spekulasjoner og hets, men det er en annen sak) Dessverre for AB er hun et godt eksempel for en gruppe yrkesutøvere som opererer i et dårlig lovregulert felt. Å ha en åpen diskusjon om ting som reklamemerking, eksponering av barn og generell framferd på internett er viktig. Det har også ført til konkrete endringer i holdninger blant folk, i positiv retning. 

Hva AB blir utsatt for i det offentlige rom er hun fullt ut i stand til å kontrollere selv, ved å tilpasse hva hun deler med publikum.

Dessverre tror jeg ikke at noen bloggere er i stand til å kontrollere selv hva som blir skrevet i det offentlige rom- uavhengig av hva de deler med publikum. Jeg tror det er umulig å kontrollere. Før man blir en del av det offentlige rom er det lett å undervurdere det man blir en del av. Og når man først er blitt en del av det offentlige rom, er det vanskelig å se rekkevidden av det. Jeg er redd for at med tråder som dette vil budskapet forsvinne. Det drukner i usakligheter og man får ikke opp den gode diskusjonen som faktisk kan føre til at man korrigerer og justerer. Det er min bekymring- og den er oppriktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Kritisk og saklig- ja! Men mye av det som skrives her er ikke det. La oss tenke oss om før vi lirer av oss masse negative gloser om andre mennesker. 

Men 'vi' gjør jo det. 'Vi' legger bånd på oss og skriver ikke alt 'vi' tenker om privatpersonen bak bloggen. 'Vi' prøver å holde oss saklige og holde 'oss' til å diskutere det BLOGGEREN ønsker å dele med hele verden. At det innebærer mer enn hint om kreft, selvmord, seksuell legning, vold, baksnakkelser og kroppspress er bloggerens valg og det må da tåles å bli satt et kritisk lys på. 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Ja. Og alt som blir diskutert er ting BLOGGEREN velger å dele. 

At du anser det som bortkastet tid er helt greit, du står heldigvis fritt til å holde deg unna. 

Har bloggeren delt at kjæresten er chubby? At hun er en tragedie og at hun ikke er god nok, faktisk så ubrukelig at hun burde flytte til stedet hvor ingen trodde noen kunne bo?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Poenget er hvordan barna ville reagert om de leste all hetsen her inne. 

Jeg lurer på om du forveksler kritikk med hets? Du har kommet med noen eksempler, som med unntak av ett, i mine øyne var helt innafor på bakgrunn av hva bloggeren selv velger å dele.

Når det gjelder eksemplet med Coffee Zero rapporterte også jeg det. Jeg synes barna skal slippe å tenke på at både mor og stefar har behov for å slanke seg. Kommentaren om Pizzaboy kom her på forumet, helt riktig. Men Anne Brith skrev et helt innlegg om eget behov på sin egen blogg. Jeg vil tro sjansen er større for at mindreårige får med seg det enn ETT innlegg i en tråd på drøye 500 innlegg.

Endret av bue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Dessverre tror jeg ikke at noen bloggere er i stand til å kontrollere selv hva som blir skrevet i det offentlige rom- uavhengig av hva de deler med publikum. Jeg tror det er umulig å kontrollere. Før man blir en del av det offentlige rom er det lett å undervurdere det man blir en del av. Og når man først er blitt en del av det offentlige rom, er det vanskelig å se rekkevidden av det. Jeg er redd for at med tråder som dette vil budskapet forsvinne. Det drukner i usakligheter og man får ikke opp den gode diskusjonen som faktisk kan føre til at man korrigerer og justerer. Det er min bekymring- og den er oppriktig. 

Hvor lenge har du fulgt denne tråden? Som jeg nevnte tidligere, budskapet til de fleste her inne er veldig, veldig tydelig. 

Umulig å kontrollere hva som blir diskutert? Hvorfor tror du Ida Gran Jansen ikke har noen evighetstråd her inne? Trines Matblogg? Det søte liv? De er i høyeste grad en del av det samme gamet som Anne Brith, men de gir ikke publikum noen som helst grunn til å kritisere det de gjør. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingrid555 skrev:

Jeg er redd for at med tråder som dette vil budskapet forsvinne. Det drukner i usakligheter og man får ikke opp den gode diskusjonen som faktisk kan føre til at man korrigerer og justerer. Det er min bekymring- og den er oppriktig. 

Kunne diskutert i kommentarfeltet til AB, men der blir man slettet, blokkert og i verste fall hengt ut i neste blogginnlegg om man ytrer noe uenighet mot bloggeren. AB har med andre ord tvunget oss vekk fra de "rette" kanalene.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Men 'vi' gjør jo det. 'Vi' legger bånd på oss og skriver ikke alt 'vi' tenker om privatpersonen bak bloggen. 'Vi' prøver å holde oss saklige og holde 'oss' til å diskutere det BLOGGEREN ønsker å dele med hele verden. At det innebærer mer enn hint om kreft, selvmord, seksuell legning, vold, baksnakkelser og kroppspress er bloggerens valg og det må da tåles å bli satt et kritisk lys på. 

 

Hvis mange legger bånd på seg før de skriver her, vil jeg ikke tenke på hva som hadde stått skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bue skrev:

Jeg lurer på om du forveksler kritikk med hets? Du har kommet med noen eksempler, som med unntak av ett, i mine øyne var helt innafor på bakgrunn av hva bloggeren selv velger å dele.

Når det gjelder eksemplet med Coffee Zero rapporterte også jeg det. Jeg synes barna skal slippe å tenke på at både mor og stefar har behov for å slanke seg. Kommentaren om Pizzaboy kom her på forumet, helt riktig. Men Anne Brith skrev et helt innlegg om eget behov på sin egen blogg. Jeg vil tro sjansen er større for at mindreårige får med seg det enn ETT innlegg i en tråd på drøye 500 innlegg.

Da er vi uenig! Jeg opplever få av innleggene som kritiske og svært mange som hets. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ingrid555 skrev:

Har bloggeren delt at kjæresten er chubby? At hun er en tragedie og at hun ikke er god nok, faktisk så ubrukelig at hun burde flytte til stedet hvor ingen trodde noen kunne bo?

Jeg har ikke lest at kjærestens kropp blir diskutert, men ettersom jeg skjønner så ble den kommentaren kritisert av andre forumdeltakere. Å kommentere kropp er ikke greit og det overrasker meg at den kommentaren får stå. 

Jeg syns at bloggeren er tragisk ja. Personen man ser i bloggen fremstår ikke som et godt menneske. Den personen fremstår hatefull, kynisk og  egoistisk. Og det er den rollen jeg er med å diskuterer. Det er faktisk du som kommer inn i tråden og starter diskusjon etter diskusjon om privatpersonen bak firmaet. Hvorfor gjør du det? Klarer du ikke skille mellom rollene? 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg har ikke lest at kjærestens kropp blir diskutert, men ettersom jeg skjønner så ble den kommentaren kritisert av andre forumdeltakere. Å kommentere kropp er ikke greit og det overrasker meg at den kommentaren får stå. 

Jeg syns at bloggeren er tragisk ja. Personen man ser i bloggen fremstår ikke som et godt menneske. Den personen fremstår hatefull, kynisk og  egoistisk. Og det er den rollen jeg er med å diskuterer. Det er faktisk du som kommer inn i tråden og starter diskusjon etter diskusjon om privatpersonen bak firmaet. Hvorfor gjør du det? Klarer du ikke skille mellom rollene? 

Skille mellom rollene? Jeg diskuterer hvordan man uttaler seg om andre mennesker. Hvordan man helt ukritisk dømmer andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vipser skrev:

Kunne diskutert i kommentarfeltet til AB, men der blir man slettet, blokkert og i verste fall hengt ut i neste blogginnlegg om man ytrer noe uenighet mot bloggeren. AB har med andre ord tvunget oss vekk fra de "rette" kanalene.

Men ville man der diskutert saklig og konstruktivt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Ingrid555 skrev:

Skille mellom rollene? Jeg diskuterer hvordan man uttaler seg om andre mennesker. Hvordan man helt ukritisk dømmer andre. 

Igjen så skjønner (?) du ikke forskjell på rollene til denne yrkesgruppen. Det gjør det svært vanskelig å diskutere med deg og siden vi bare går i ring her takker jeg for meg nå. 

Så håper jeg at du tørker tårene dine og nyter sommeren. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Da er vi uenig! Jeg opplever få av innleggene som kritiske og svært mange som hets. 

Jeg tror at du er ganske alene om å tolke det slik. Jeg kommer ikke til å slutte med å med berettiget kritikk, og som jeg har nevnt tidligere, så må det postens her siden AB sensurerer vekk kritikk.

Jeg trenger heller ikke noe moral preke. Jeg står for det jeg skriver, og har ingen ansvar for det andre skriver, men rapporterer hvis jeg ser noe drøyt. 

 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FruJohansen skrev:

Hvor lenge har du fulgt denne tråden? Som jeg nevnte tidligere, budskapet til de fleste her inne er veldig, veldig tydelig. 

Umulig å kontrollere hva som blir diskutert? Hvorfor tror du Ida Gran Jansen ikke har noen evighetstråd her inne? Trines Matblogg? Det søte liv? De er i høyeste grad en del av det samme gamet som Anne Brith, men de gir ikke publikum noen som helst grunn til å kritisere det de gjør. 

Men er det slik at man må skrive om noe som er passende for alle for å slippe unna å ha en evighetstråd? Blir man lettere til sinns ved å være med å bidra til en tråd på 525 sider? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingrid555 skrev:

Men det er som er riktig for noen, kan være feil for andre. Kan man ikke bare respektere det? Trenger man å skrive en haug med stygge ting om et menneske fordi man mener personen håndterer ting feil? Det er det jeg ikke forstår. Så er jeg redd at mennesker med en viktig stemme ikke tør å bruke den fordi de ser hva som skjer om andre er uenig. Det gjør meg bekymrer!

Det er forskjell på mennesker med en viktig stemme og en wannabe rosablogger på nesten 50 som skriver for å provosere, slik at hun tjener penger. Tjene penger på løgn (ja, for dersom du har lest her har du vel sett bevis på at hun lyver for å få klikk, ikke sant?) Hun lager overskrifter om KREFT OG AT HUN SKAL FJERNE BRYSTENE SELV OM DET IKKE STEMMER! (ja, jeg bruker caps lock så kanskje du får det inn). Hun bruker barna for å reklamere for vortekrem (kult for en tenåring det du). Hun lyver om at foreldrene til barna på skolen ikke inkluderer henne. Alt er løgn!

Mennesker med en viktig stemme er en ting, men denne dama er kun opptatt av seg selv, og bør absolutt ikke få fortsette med løgnene og alt tullet hun holder på med. Det er skremmende å se hvor mange naive og dumme mennesker det er der ute, som ikke er kritisk til noe de leser og svelger alt denne dama kommer med rått. Jeg blir faktisk kvalm! 🤮

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...