Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Senil skrev:

Ja de fleste gjengir hva bloggeren selv skriver. Mer saklig kan det ikke bli. 

Nå gikk AB ut i media å så hun skulle gi seg med å blogge om barna, så jo, det fungerer å si i fra her inne. Selv om det etter hva jeg leser her var kun noen timer, så har jo tankene blitt satt inn, det er positivt. 

Jeg tror de fleste fort ser hvilken type person AB er og dermed slutter å lese bloggen. Etter hun byttet plattform og ikke lengre fikk drahjelp i overskrifter i Nettavisen har bloggen falt drastisk, rett og slett fordi den da dro inn de som klikket på clickbaitingen og horrible overskrifter. 

Tror ikke AB sin blogg har livets rett hvis den ikke endrer retning. Noe jeg tviler på skjer.

Men det er som er riktig for noen, kan være feil for andre. Kan man ikke bare respektere det? Trenger man å skrive en haug med stygge ting om et menneske fordi man mener personen håndterer ting feil? Det er det jeg ikke forstår. Så er jeg redd at mennesker med en viktig stemme ikke tør å bruke den fordi de ser hva som skjer om andre er uenig. Det gjør meg bekymrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, mikrobe skrev:

@Ingrid555 Du utelot også å ta med at kommentaren under, som irettesetter h*n som kritiserer, har 10 ganger så mange likes. 

https://imgur.com/a/1D2WokJ 

Det er svært få som holder på slik som den første kommentaren, og de pleier å modereres kjapt fordi andre her inne rapporterer det. 

Hvilken kommentar? Jeg skrev noen eksempler slik som var ønsket- men det ser tilsynelatende ikke ut til å være nok!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil
1 minutt siden, Ingrid555 skrev:

Men det er som er riktig for noen, kan være feil for andre. Kan man ikke bare respektere det? Trenger man å skrive en haug med stygge ting om et menneske fordi man mener personen håndterer ting feil? Det er det jeg ikke forstår. Så er jeg redd at mennesker med en viktig stemme ikke tør å bruke den fordi de ser hva som skjer om andre er uenig. Det gjør meg bekymrer!

Nå er jeg som sagt uenig med deg at det står mye stygt i denne tråden. Det har vært litt, men de fkeste gir konstruktiv kritikk. Og er jo det AB gjør, er du uenig så offentliggjøre hun navn, truet med å anmelde mm. DET gjør meg bekymret.  Ingen får lov å være uenig med AB, eller skrive noe uten at hun med følgere rakker ned på de som er uenig. Og har aldri lest noe tilsvarende her, som før skrevet, det som er dritt her er pusesnakk i forhold til hva dama gjør mot andre.

 

Men nå er det nok avsporinger fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
6 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Hvilken kommentar? Jeg skrev noen eksempler slik som var ønsket- men det ser tilsynelatende ikke ut til å være nok!?

Feilen du gjør når du kommer inn i tråden er at du skjærer alle over en kam. Du påstår videre at hele tråden er dårlig og ved bevisforespørsel henviser du til at det bare er å lese hele tråden. 

Jeg personlig er drittlei av akkurat disse påstandene. Jeg deltar en del i tråden men gidder ikke å ta ansvar for det andre skriver. Anne Brith sin blogg er problematisk på mange områder, og det er viktig å sette lys på det, kanskje mest for å vise dette for de som både leser bloggen og KG. Da er det viktig st diskreditering av hele tråden ikke får stå uimotsagt. 

Joda, noen av eksemplene du viser til er utenfor det jeg finner passende. Kommentaren om kroppsfasong fikk 12 likes, kommentaren som irettesatte vedkommende fikk 120 likes. Det kan man lese mye ut av. 

Som du allerede har fått tilbakemelding på finnes det en rapporteringsknapp. Tips to som andre har nevnt er å gå i diskusjon med de du mener går over streken. Hvem vet, du vil kanskje få støtte. Det gjør du ikke når du kommer inn i tråden og skjærer alle over en kam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CecilieX skrev:

Feilen du gjør når du kommer inn i tråden er at du skjærer alle over en kam. Du påstår videre at hele tråden er dårlig og ved bevisforespørsel henviser du til at det bare er å lese hele tråden. 

Jeg personlig er drittlei av akkurat disse påstandene. Jeg deltar en del i tråden men gidder ikke å ta ansvar for det andre skriver. Anne Brith sin blogg er problematisk på mange områder, og det er viktig å sette lys på det, kanskje mest for å vise dette for de som både leser bloggen og KG. Da er det viktig st diskreditering av hele tråden ikke får stå uimotsagt. 

Joda, noen av eksemplene du viser til er utenfor det jeg finner passende. Kommentaren om kroppsfasong fikk 12 likes, kommentaren som irettesatte vedkommende fikk 120 likes. Det kan man lese mye ut av. 

Som du allerede har fått tilbakemelding på finnes det en rapporteringsknapp. Tips to som andre har nevnt er å gå i diskusjon med de du mener går over streken. Hvem vet, du vil kanskje få støtte. Det gjør du ikke når du kommer inn i tråden og skjærer alle over en kam. 

Jeg kom med en oppfordring! Så skrev jeg det jeg mente. Jeg forstår ikke hva som er budskapet med denne tråden. Jeg har fått en del meldinger som tyder på at mange mener det samme som meg- men ikke tør å skrive. Det er hva jeg finner tankevekkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Jeg kom med en oppfordring! Så skrev jeg det jeg mente. Jeg forstår ikke hva som er budskapet med denne tråden. Jeg har fått en del meldinger som tyder på at mange mener det samme som meg- men ikke tør å skrive. Det er hva jeg finner tankevekkende!

Ikke tør? Du vet at vi er anonyme sant? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Jeg kom med en oppfordring! Så skrev jeg det jeg mente. Jeg forstår ikke hva som er budskapet med denne tråden. Jeg har fått en del meldinger som tyder på at mange mener det samme som meg- men ikke tør å skrive. Det er hva jeg finner tankevekkende!

:Knegg: 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pås skrev:

Ikke tør? Du vet at vi er anonyme sant? 

Ja, tør! « Jeg synes det er bra at noen tør å utfordre dette forumet. Lite konstruktivt. Jeg forsvarte AB en gang og det haglet med ubehagelige påstander» Jeg forstår selvsagt at man ikke hadde skrevet alt man skriver dersom man måtte gjøre seg til kjenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Tråden har ikke noe budskap, meg bekjent. 

Så hva ønsker man å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingrid555 skrev:

Ja, tør! « Jeg synes det er bra at noen tør å utfordre dette forumet. Lite konstruktivt. Jeg forsvarte AB en gang og det haglet med ubehagelige påstander» Jeg forstår selvsagt at man ikke hadde skrevet alt man skriver dersom man måtte gjøre seg til kjenne!

Jeg skjønner ingenting... dersom 'pås' hadde skrevet et innlegg om fantastsike Anne Britt kunne jeg altså risikert at 100 anonyme mennesker var uenig med meg? Nei, da tør jeg ikke... 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mik877

Hadde tenkt å skrive ett innlegg om at dere må la dama være i fred, hun skriver mye bra...jeg leste bloggen før når det var bakeblogg. Gikk inn på bloggen for å lese før jeg komenterte her, 2 øverste innlegg handler om barna og 3 nederste om slankekaffe. Skulle hun ikke slutte å eksponere barna? Å slankekaffe, særiøst? Er det å oppfordre til en sunn og aktiv livsstil uten kroppspress. Nei, tommel ned. Trykker meg aldri inn dit mer, eller på denne tråden for den galskapen der gir jeg ikke mer oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Ingrid555 skrev:

?

Et deja vu, bare. Ingenting å bry seg om. :popcorn:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pås skrev:

Jeg skjønner ingenting... dersom 'pås' hadde skrevet et innlegg om fantastsike Anne Britt kunne jeg altså risikert at 100 anonyme mennesker var uenig med meg? Nei, da tør jeg ikke... 

Men hva er det å forstå? At noen er annerledes enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, FruJohansen skrev:

Jeg var blant dem som etterlyste konkrete eksempler på dritt, og du siterte meg med en del kommentarer fra tidligere i tråden. Takk for konstruktivt bidrag i debatten. Jeg kan glede deg med at jeg er 110% enig i at chubby - kommentaren er langt over streken, i likhet med flere andre rapporterte jeg den, og plusset på de som irettesatte brukeren. Som allerede poengtert, langt de fleste var enige i at den kommentaren var stygg. Hva gjelder de andre kommentarene du har sitert, er det min personlige mening at de er innenfor det man kan forvente. De er ikke hyggelige å lese for den det gjelder, men de er ikke usanne, hetsende eller på noen måte trakasserende. De er uttrykk for en subjektiv mening av en offentlig person. 

Ang det du skriver i sitatboksen over her: Jo, folk er forskjellige, og det skal man respektere. Men en del ting som Anne Brith blir kritisert for er ikke subjektive synspunkter. Barn har f.eks en objektiv rett til å bli beskyttet fra å bli utlevert på nett. Alle, uansett alder, har en objektiv, lovfestet rett til å ikke bli navngitt på en offentlig nettside fordi de har sjekket noens skattelister. Alle, også ekskjærester, har rett til å ikke bli uformelt straffeforfulgt ved å bli gjenstand for injurierende påstander på noens blogg. Alle har juridisk rett til å nekte egne, umyndige barn i å delta på en undersøkelse iscenesatt av en kontroversiell blogger. Det er Anne Brith som skriver "en haug stygge ting" om både kjente og ukjente mennesker, på sin egen blogg, og på sin SnapChat, på bakgrunn av at HUN mener DE har håndtert en situasjon feil. Og derfor eksisterer denne tråden. 

Takk for et konstruktiv innlegg. Jeg tror at slike innlegg vil føre til at man er mer lyttende, at man får en annen respekt og at man vil få flere gode diskusjoner som kan skape et fellesskap som er rausere! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FruJohansen skrev:

 Ang det du skriver i sitatboksen over her: Jo, folk er forskjellige, og det skal man respektere. Men en del ting som Anne Brith blir kritisert for er ikke subjektive synspunkter. Barn har f.eks en objektiv rett til å bli beskyttet fra å bli utlevert på nett. Alle, uansett alder, har en objektiv, lovfestet rett til å ikke bli navngitt på en offentlig nettside fordi de har sjekket noens skattelister. Alle, også ekskjærester, har rett til å ikke bli uformelt straffeforfulgt ved å bli gjenstand for injurierende påstander på noens blogg. Alle har juridisk rett til å nekte egne, umyndige barn i å delta på en undersøkelse iscenesatt av en kontroversiell blogger. Det er Anne Brith som skriver "en haug stygge ting" om både kjente og ukjente mennesker, på sin egen blogg, og på sin SnapChat, på bakgrunn av at HUN mener DE har håndtert en situasjon feil. Og derfor eksisterer denne tråden. 

WORD. 

:pls: 

Ytterligere kommentarer blir overflødige.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Takk for et konstruktiv innlegg. Jeg tror at slike innlegg vil føre til at man er mer lyttende, at man får en annen respekt og at man vil få flere gode diskusjoner som kan skape et fellesskap som er rausere! 

Det er nok av slike innlegg også i trådens over 500 sider - hvis det faktisk er dem man ser etter.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aricia skrev:

Det er nok av slike innlegg også i trådens over 500 sider - hvis det faktisk er dem man ser etter.

Det er ikke den opplevelsen jeg har dessverre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...