Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

16 timer siden, ungfrøken91 skrev:

wtf er ikke hun 40 og noe? Og hu sier hu er ferdig med barn.. stakkars fyr som kommer til å dø barnløs.

Kan være han er frivillig barnløs. Finnes mange menn som er det. Hva så om hun er 40? Hadde du reagert på samme måte om dama var 32 og mannen 40? Alder er mange ganger bare et tall

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Hvordan er stemningen i kommentarfeltet, hvis noen har vært innom der? 

Har hun fått valuta for provokasjonen sin?

0 kommentarer på Facebook, som jeg tolker som utelukkende kritiske – og dermed slettede – kommentarer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vipser skrev:

0 kommentarer på Facebook, som jeg tolker som utelukkende kritiske – og dermed slettede – kommentarer.

Jeg tenker det heller er det at den oppegående delen av befolkningen utviser nettvett også på FB. Man trykker ikke liker, kommenterer eller deler innlegg som barna våre blir flaue av. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Christy89 said:

Kan være han er frivillig barnløs. Finnes mange menn som er det. Hva så om hun er 40? Hadde du reagert på samme måte om dama var 32 og mannen 40? Alder er mange ganger bare et tall

32 og 43... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting

Utrag fra bloggen i dag, er det bare jeg som reagerer på NULL innhold? Så mange ord, så ufattelig lite substans? Bare flytende, svevende ord om lykke, perfeksjonisme og umennesklig gjenomføring.

Imgur funker ikke så her er et tinypic, en quote, 100% annebrith's åndsverk fra denne bloggposten: http://annebrith.blogg.no/1524643056_mornings_like_this_10084.html

fooiw.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vitting skrev:

Utrag fra bloggen i dag, er det bare jeg som reagerer på NULL innhold? Så mange ord, så ufattelig lite substans? Bare flytende, svevende ord om lykke, perfeksjonisme og umennesklig gjenomføring.

Imgur funker ikke så her er et tinypic, en quote, 100% annebrith's åndsverk fra denne bloggposten: http://annebrith.blogg.no/1524643056_mornings_like_this_10084.html

fooiw.png

 

Da håper jeg at den på-spreng jobbinga hennes gjelder å finne et nytt hjem og det rimelig fort, eller vil hun virkelig fremstå for hele landet som den som skriver at hun skal ha flytting samme helg som konfirmasjon, og ikke en gang har noe nytt sted å flytte til? Må være kjekt for konfirmantens hele omgangskrets å lese dette, med mindre AB løper rundt og setter opp løpesedler i nabolaget der hun skriver at blogg er blogg, baaaare tull, har fuuull kontroll. Det er ikke kult å være 14 år og ikkr ha kontroll på noe, og det er heller ikke kult å være i 40åra og ikke ha peiling så jeg forstår ikke hvorfor hun vil at folk skal tro hun er tett. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke det der «diskuterer noen du ikke kjenner»-kortet. Rosabloggerne blir jo diskutert for det de deler med hele verden og måten de fremstiller seg på. Og i flere av disse såkalte livsstilsbloggene deles det mye. Altfor mye. Da blir det for dumt å dra det kortet der. De utleverer både seg selv og familien sin. Klart at folk har en mening om det de blir servert. Det er jo det de lever av  

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vitting skrev:

Utrag fra bloggen i dag, er det bare jeg som reagerer på NULL innhold? Så mange ord, så ufattelig lite substans? Bare flytende, svevende ord om lykke, perfeksjonisme og umennesklig gjenomføring.

Imgur funker ikke så her er et tinypic, en quote, 100% annebrith's åndsverk fra denne bloggposten: http://annebrith.blogg.no/1524643056_mornings_like_this_10084.html

fooiw.png

 

Jeg skjønte ikke helt dette. Hun står uten hus, men vet hun skal flytte helgen de skal ha konfirmasjon? Vil det si at hun har funnet en bolig hvor de skal bo fremover, bare at det ikke er et hus? Er i så fall kjedelig om hun ikke får avtalt med ny husvert å kunne flytte inn noen dager før den helga. Eventuelt så må det kunne gå an å leie et lager for møbler og ting for noen dager, og selv bo på hotell eller hos venner akkurat den helga. Selvsagt ikke helt ideelt det heller, men må jo være mye bedre enn å drive å flytte og ha konfirmasjon samtidig. 

Eller betyr det at hun ikke har funnet bolig, men at det er den helga de må ut? Da håper jeg for barnas skyld at hun rasker litt på nå, får leid en midlertidig bolig til de finner noe som passer familien bedre, og får flyttet inn før konfirmasjonshelgen. Jeg skjønner ikke hvorfor hun i så fall drøyer dette lengst mulig.

Regner uansett med at om dette hadde vært helt krise, så ville hun vel ha benyttet seg av bloggernettverket sitt, eller skrevet en annonse på sin egen blogg. Da hadde hun helt sikkert nådd ut til noen som ville leid ut en sokkelleilighet eller noe midlertidig for henne og resten av familien. Så hvor reelt dette problemet hennes er, er jeg veldig usikker på. 

Endret av Kinder
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
21 minutter siden, Skogspike skrev:

Jeg skjønner ikke det der «diskuterer noen du ikke kjenner»-kortet. Rosabloggerne blir jo diskutert for det de deler med hele verden og måten de fremstiller seg på. Og i flere av disse såkalte livsstilsbloggene deles det mye. Altfor mye. Da blir det for dumt å dra det kortet der. De utleverer både seg selv og familien sin. Klart at folk har en mening om det de blir servert. Det er jo det de lever av  

 

Hun vil jo bli lest, sett og diskutert, men bare i form av støtte og ros, ikke kritikk for utlevering av familiens privatliv.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@orfeus Bloggerne kan ikke diktere hvordan folk skal reagere på det de deler. Heldigvis. Selv om de prøver hardt. 

Endret av Skogspike
Slettet sitat.
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Flyttesaken er bare tragisk. Hvorfor maser hun så mye om det hvis hun ikke vil ha kommentarer? Og hvorfor har hun ikke sørget for å finne noe nytt? Venter hun på at noen skal sponse hus og flyttebyrå? 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom innlegget hvor hun skriver at de skal leie hus, jeg visste det. Hun får ikke lån😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stalking og trolling om en reagerer negativt. Om en reagerer positivt er en "kjære leser" og "gode venninne". 

Skulle ønske jeg kunne bruke den logikken mot alle jeg er uenig med. Ikke minst hver gang jeg får kritikk av andre voksne. Mulig mannen hadde skilt seg og dratt i løpet av noen uker og jobben hadde pålagt meg velferdspermisjon.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er en stalker eller en hater i bloggernes logikk er en ulydig reklamekonsument, sånn når alt kommer til alt.

Bloggenren opererer jo etter enkle prinsipper i sin forming av idealleseren. Det er "elsk på", "currently crushing" og "yay or nay", og ingenting imellom. Den eneste alternative leserposisjonen som bygges opp og tilbys er hater-posisjonen. Slik skaper bloggeren selv hateren, gjennom måten å henvende seg til leserne på, og ikke minst gjennom måten å røkte kommentarfeltet på.

Det litt dumme da er at det ikke blir noe skille mellom berettige kritiske innspill og regelrett bitching. Bloggleseren som ikke elsker, hater, og bloggeren som møtes med noe annet enn uforbeholden støtte og ros blir hetset og krenket. Det er mulig det er på dette basale nivået av ryggmargsreflekser at vi er de beste reklamekonsumentene. Dessverre blir også all offentlig debatt etter hvert med i dragsuget før noen rekker å rope "nay". 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hilde444 skrev:

Og der kom innlegget hvor hun skriver at de skal leie hus, jeg visste det. Hun får ikke lån😊

For det første - det er INGEN skam I å leie bolig. For det andre så vet vi lite om den økonomiske situasjonen pr dag dato så vi vet ikke om hun får eller ikke får lån. I innlegget hun skriver så vil hun ikke forhaste seg, noe jeg anser som bade voksent og ansvarlig - kjipt å kjøpe et hus grunnet tidsnød når man kan avvente situasjonen og ha litt ro I prosessen.

Tross matkasser, sponsing etc så er det faktisk tungt å spare opp til egenkapital når man har en husholdning som skal følges opp økonomisk, det vet flere av oss som har vært igjennom samlivsbrudd og ikke sitter igjen med mye etter hussalg etc.

En ting jeg ikke forstår er om de nå skal flytte sammen hele gjengen, eller om det er henne og barna som skal flytte siden E har eget bosted.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Hilde444 skrev:

Og der kom innlegget hvor hun skriver at de skal leie hus, jeg visste det. Hun får ikke lån😊

Hun nevnte vel det selv at hun ikke får lån i gårsdagens(?) Bloggerne i forbindelse med baksmellen hun hadde fått på skatten.

Edit: Episode 15, ca 11.38

Endret av LilleSnupp
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt helt greit å leige, det er også greit å ikke få lån selv om det er litt mer sjelden i en alder av 40+. Det som blir så dumt og tåpelig er å først linke til hus til over 10 mill som aktuelle for så å luske med halen mellom beina og leige 'midlertidig'. 

Dama fremstår som falsk, dum og egoistisk. Da kan det diskuteres hvor lurt det er å ha en blogg som beviser dette på daglig basis. 

Endret av Mrs O'Donell
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Tja, hun og Erik tjener i følge AB langt over gjennomsnittet. Hun skulle jo kjøpe hus til 13 mill, helst med svømmebasseng. Hun har forøvrig ikke hatt tidsnød, da hun har hatt et år på seg til å finne hus. 

Det å tro på det hun skriver er i beste fall naivt. Ting henger ikke sammen. 

Jeg tror at hovedproblemet er at hun vet at hun skaper blest når det ikke er sammenheng i det hun skriver. Hun er faktisk villig til å fremstå som regelrett dum bare for å få opp temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Nordstrand er et ekstremt dyrt område, så skal man se på et hus å kunne eie alene, så er ikke Nordstrand eller Bærum de rette områdene. Med mindre man skal bo i Mortensrud/Holmlia-området ( som også går under Nordstrand), så er det ekstremt dyrt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...