Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

På 2.4.2018 den 20.33, Elisabeth 123 skrev:

AB ser på hus i Sørumstrand via Finn.no, men det er ikke noe til salgs på Sørumstrand så langt jeg kan se. Kanskje til leie. Det har jeg ikke sjekket

Fordi det heter SørumSAND, kanskje derfor du ikke finner noe? 😊

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt sprik i hva AB og Nødprovianten selv sier om tillegget til andre måltider i lurekassen.

AB skriver: pluss godt med mat til frokost og kvelds

 

Nødprovianten skriver: utvalgte kvalitetsvarer til frokost, lunsj og kvelds.

 

Selv har jeg bare blitt mer skeptisk til hele opplegget, og at de har rester til ekstra middager kan jeg ikke forstå

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, elien skrev:

Det er litt sprik i hva AB og Nødprovianten selv sier om tillegget til andre måltider i lurekassen.

AB skriver: pluss godt med mat til frokost og kvelds

 

Nødprovianten skriver: utvalgte kvalitetsvarer til frokost, lunsj og kvelds.

 

Selv har jeg bare blitt mer skeptisk til hele opplegget, og at de har rester til ekstra middager kan jeg ikke forstå

Så nå er proviant kommet til «utvalgte kvalitetsvarer til frokost, lunsj og kvelds» fra de i starten sa «alt til frokost, lunsj og kveldsmat»? Denne lanseringen må jo være øverst på lista over hvordan man ikke lanserer et nytt produkt? Vet jo virkelig ikke om man skal le eller gråte! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
13 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Så nå er proviant kommet til «utvalgte kvalitetsvarer til frokost, lunsj og kvelds» fra de i starten sa «alt til frokost, lunsj og kveldsmat»? Denne lanseringen må jo være øverst på lista over hvordan man ikke lanserer et nytt produkt? Vet jo virkelig ikke om man skal le eller gråte! 

Jeg er enig :) Men samtidig kan AB lære noe fra proviant.no, de vet å innrømme at produktet de leverer ikke helt er slik de lanserte. Mens AB har verken tatt kritikk for henge ut folk på bloggen (skattelistene), eller løgner om 1000 kr budsjettet. I tillegg så er det faktisk de som leser bloggen som misforstår (det tåredryppende "stå ved fossen" innlegget med dype følelser, som skulle treffe folk midt i nerven)  eller så er folk mobbere og nett-troll. 

Endret av Varma
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noensinne lagt ut en unnskyldning til de hun hang ut med skattelistene?

Og hva med disse alenemødrene hun skulle forandre livene til, ble det noe av det?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varma
1 minutt siden, Ellatin skrev:

Ble det noensinne lagt ut en unnskyldning til de hun hang ut med skattelistene?

Og hva med disse alenemødrene hun skulle forandre livene til, ble det noe av det?

Nei, hun skulle skrevet innlegg på bloggen om dette for lenge siden. Fokuset var på at folk tar alt hun gjør i verste mening, og hun har heller valgt å skrive om andre private og  utleverende emner som gir mer mynt i kassa (?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Varma skrev:

Jeg er enig :) Men samtidig kan AB lære noe fra proviant.no, de vet å innrømme at produktet de leverer ikke helt er slik de lanserte. Mens AB har verken tatt kritikk for henge ut folk på bloggen (skattelistene), eller løgner om 1000 kr budsjettet. I tillegg så er det faktisk de som leser bloggen som misforstår (det tåredryppende "stå ved fossen" innlegget med dype følelser, som skulle treffe folk midt i nerven)  eller så er folk mobbere og nett-troll. 

Helt enig med deg der👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Karamelle skrev:

 

Uten og kritisere, bare av for jeg tenker på det. Håper noen her kan svare:1. Hvordan kjenner dere AB? 2. Hva er det med henne som gjør at dere bruker tid av livet deres på henne ? 3. Ville det vært greit om denne tråden handlet om din søster , mor eller datter?  4. Hva tenker dere om at noen i klassen til barna hennes leser høyt fra denne tråden ? ( Min datter på 15 år er medlem av Kvinneguiden) 5. Hva ville gjort at dere endret mening om henne? At hun sluttet og blogge? At kjæresten var utro med en venninne slik hun har opplevet før ? 6. Er det litt Jantelov her ? 7. Hvor mye tid bruker du tilsammen i løpet av et døgn på AB ? 

Tviler på at du får noe svar. Jeg skrev noe her om dagen da jeg synes det er drøyt det de kommer med her, men da fikk jeg beskjed om at jeg kun ville provosere. De har vel et veldig kjedelig liv og AB er tydeligvis veldig spennende. 🤔

Endret av Megga71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sølv_dugg skrev:

Jeg får vondt helt inn i margen. Denne artikkelen har jeg ikke lest før. Syns dette sitatet fra AB selv, hentet fra artikkelen, sier alt om hvor kynisk og spekulativt hun driver bloggen sin.

» Du treffer en nerve. Du treffer folks følelser. Gjør at de får tårer i øynene. Innlegg om barn, innlegg med dype følelser, treffer helt klart best, erkjenner hun»

Jeg deler denne artikkelen jevnlig. https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Er så glad dette kommer frem i lyset, og ikke minst, at nye folk som kommer får se.

Endret av Perle
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, CecilieX skrev:

@Karamelle

Svarene på spørsmålene dine kan stort sett sammenfattes i hva slags bloggmetodikk AB har valgt. Jeg var en trofast leser som likte bloggen veldig godt. Det var en hyggelig blogg av en dame på min egen alder. Da hun etterhvert fikk en del lesere, skjedde det noe. Hun begynte først å klikkbaite. Jeg opplevde det som irriterende og spekulativt, noe jeg skrev til henne i kommentarfeltet. Hun svarte surt at jeg fikk finne en annen blogg å lese. Den hyggelige dama var plutselig ikke så hyggelig lenger. Så begynte hun å skrive provoserende innlegg, som også hadde til hensikt å skape engasjement. Og engasjement ble det, hun fikk tidvis mange lesere. Problemet var bare at hun fremstod dum, ignorant eller usympatisk. Det er baksiden av medaljen av å fronte spesielle meninger egnet for debatt. I avisartikkelen «hun som alltid er på», får du et godt innblikk i hvordan AnneBrith beinhardt jobber for å få lesere. Hun skrev senest i påsken om hvordan hun lærer bort hvordan man når ut til et stort publikum. Dette er jobben hennes, men måten som hun gjør det på gjør at folk for henne i vrangstrupen. Det betaler dog godt, som du skriver. Så det er et valg. Hun kunne fortsatt å være en hyggelig bakeblogger med en liten men trofast leserskare. Men hun tok valget om å få mest mulig klikk, og metodikken hennes gjør at hun fremstår usympatisk. Legger på på at hun midt opp i dette har valgt å bruke barna både for å skape innhold men også for å provosere, så er det fullt ut forståelig at bloggingen hennes diskuteres. 

Det er er og annet om bloggingensmekanismer du burde lese deg opp på, evt kan du be AnneBrith gi deg et kurs. Jeg tror du vil oppdage at hun slett ikke er lei seg for det engasjementet som finnes. Det er nemlig noe hun har valgt helt selv. 

https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

 

19 minutter siden, Megga71 skrev:

Tviler på at du får noe svar. Jeg skrev noe her om dagen da jeg synes det er drøyt det de kommer med her, men da fikk jeg beskjed om at jeg kun ville provosere. De har vel et veldig kjedelig liv og AB er tydeligvis veldig spennende. 🤔

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese tråden ville du sett at hun har fått svar for lengst. Som du ser har jeg lagt inn svaret CecilieX skrev over her, og jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese det. ;)

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Proviant er en matkasse for deg som vil ha et lavt matbudsjett."

Proviant er en matkasse for deg som har absolutt null interesse for mat.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, xemiliex skrev:

"Proviant er en matkasse for deg som vil ha et lavt matbudsjett."

Proviant er en matkasse for deg som har absolutt null interesse for mat.

....og som gjerne tar et par turer i uka til butikken for å supplere det som mangler i kassa.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, orfeus skrev:

Åh.....det så lite ut. 350 gr kjøttdeig til 4 pers.. og 4 egg? Trodde egg ble solgt i 6-pk som minste kvanta i butikken.

Uansett ikke fan av matkasser, dyrt og lite i forhold til å handle selv i butikken :) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ER alt for lite I den kassa - og den diskusjonen er vi vel ferdig med? Lite nytt som kommer opp nå, så bla dere gjerne tilbake I tråden og les :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, orfeus skrev:

Jeg hadde helt glemt dette prosjektet, er det enda i live? De kan jo ikke ha solgt noe særlig, ikke mer enn en gang pr pers i allefall...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...