Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Trolltussa

Har aldri opplevd et menneske som til de grader gjør seg selv til et offer. Alltid noen som har vært slem. Hva med å gå i seg selv? Hvis det er noe gale med alle rundt deg, så er det mest sannsynlig deg selv det er noe gale med. Kanskje er det de fæle historiene som gir klikk. Er vel ikke så mye annet interessant med den bloggen. Og enn annen ting... Hva er det med bloggere som er så gavmilde og gir vekk adventsgaver?! De har jo fått de for pokker.  Dette var dagens oppgulp. Men på Annebriths blogg kan man ikke komme med noen kommentarer som kan oppfattes som negativ. De blir sensurert vekk. Hun ønsker tydeligvis bare de som kommenterer at: Guud, så sterk du er siden alle er så stygge med deg😏 Bloggen er lest for siste gang! Puh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken hun skriver om i siste innlegg er det virkelig to sider av. Klarer ikke helt å se at de er helt uskyldige. 

http://mobil.rb.no/lokal-sport/frivillige-trenere-sparket-ut-av-idrettslaget-uten-begrunnelse/s/1-95-7292045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til innlegget om KG i januar som du annonserte. Da håper jeg du også får med deg hvorfor du blir kritiser her og at du ikke bare går for føleri og tårer i øynene konseptet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til innlegget om KG i januar som du annonserte. Da håper jeg du også får med deg hvorfor du blir kritiser her og at du ikke bare går for føleri og tårer i øynene konseptet.

det tar tid å samle skjermdumper med hets av seg selv. Kanskje fordi det reellt sett ikke fins så mye hets å skjermdumpe for å  lage et innlegg om KG-forumet og dets "homogene" masse?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar tid å samle skjermdumper med hets av seg selv. Kanskje fordi det reellt sett ikke fins så mye hets å skjermdumpe for å  lage et innlegg om KG-forumet og dets "homogene" masse?

 

Er det ikke i januar hun forlater Influencer? Jeg tror innlegget er planlagt publisert da, for å få økt opmerksomhet rundt bytte,  jfr intervju som ga oss innblikk i hvordan hun jobber. Spørsmålet er hvor mye oppmerksomhet man da bør gi henne? Fortjener bloggere alltid førsteside eller omtale uansett hva de tar opp,? 

Når det er sagt så har hun nok skjermbilder som kan gi førsteside og omtale  ved rett vinkling (tas for eksempel ut av sammenheng) og bruk av offerkortet... Jeg håper da at bloggernes rolle som mediedaktør blir drøftet. Jeg tror mange er lei av bloggernes reaksjoner i media, når de blir kritisert + at media gjengir dette ukritisk.

Dette bllir spennende. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke i januar hun forlater Influencer? Jeg tror innlegget er planlagt publisert da, for å få økt opmerksomhet rundt bytte,  jfr intervju som ga oss innblikk i hvordan hun jobber. Spørsmålet er hvor mye oppmerksomhet man da bør gi henne? Fortjener bloggere alltid førsteside eller omtale uansett hva de tar opp,? 

Når det er sagt så har hun nok skjermbilder som kan gi førsteside og omtale  ved rett vinkling (tas for eksempel ut av sammenheng) og bruk av offerkortet... Jeg håper da at bloggernes rolle som mediedaktør blir drøftet. Jeg tror mange er lei av bloggernes reaksjoner i media, når de blir kritisert + at media gjengir dette ukritisk.

Detter blir spennende. :)

Det du har skrevet måtte jeg utheve - dette er et veldig viktig poeng :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til innlegget om KG i januar som du annonserte. Da håper jeg du også får med deg hvorfor du blir kritiser her og at du ikke bare går for føleri og tårer i øynene konseptet.

Hva er det snakk om her?

Når skal bloggerne skjønne at når de kan leve på heltid av bloggen sin så er det fordi de når mange mennesker, og det betyr at de er en betydelig maktfaktor på et visst nivå. Hets kan man alltid finne, men hetsen kan ikke brukes til å fjerne den legitime kritikken. Og som bedriftseiere som bevisst velger å gjøre linjene mellom egen person og egen bedrift uklare så må de faktisk tåle at ting blir "personlig". De kan ikke bruke sin person for å tjene penger i det ene øyeblikket, for så å kreve at den person den har brukt holdes utenfor.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Anne Brith skal begynne hos Anti. Hun skrev om det her - https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/928489217234534/ - og søkte jeg og fikk opp blogginnlegget http://www.annebrith.no/2015/11/19/jeg-hadde-en-ide/ .

Nettsiden til Anti: http://anti.as/news  - og noen av folkene hun skal jobbe sammen med finner man her: http://anti.as/brandpeople/contact

 

@jabx:

Jeg husker ikke  helt begrunnelsen. Du kan eventuelt lese på lenkene over. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at hun skrev om at hun er så ekte og det er ikke måte på hvor ekte og troverdig hun er. Så jeg tenkte jeg skulle se hvor mye reklame hun hadde på bloggen sin.

Vel, jeg kom ikke lenger enn det første innlegget:

http://www.annebrith.no/2015/12/11/nar-en-dor-lukkes-apnes-en-ny/

En ren luremus-tekst der hun skriver hemmelighetsfullt, åpenbart for at folk skal følge med på hva slags fantastisk spennende greie hun snakker om. Yay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så at hun skrev om at hun er så ekte og det er ikke måte på hvor ekte og troverdig hun er. Så jeg tenkte jeg skulle se hvor mye reklame hun hadde på bloggen sin.

Vel, jeg kom ikke lenger enn det første innlegget:

http://www.annebrith.no/2015/12/11/nar-en-dor-lukkes-apnes-en-ny/

En ren luremus-tekst der hun skriver hemmelighetsfullt, åpenbart for at folk skal følge med på hva slags fantastisk spennende greie hun snakker om. Yay.

Typisk henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver bare sånne lokke- og lureoverskrifter hele tiden.

 

Klart det kan være tøft å få slengt masse dritt etter seg. Å blogge for åpen scene, tiltrekker jo alt fra koselige folk man gjerne ville blitt venner med i RL til halvgale snålinger som ikke vil en vel i det hele tatt. Og elleville fans som tilber uansett hva man gjør.

Når man velger å ha en personlig stil og skrive ganske inngående om privatlivet sitt, om alt fra voldelige ekser til detaljer om barns skader etter en ulykke, vil det være folk som reagerer. Å få kritikk for å velge å skrive veldig detaljert om barna sine, kan ikke sidestilles med stygge kommentarer om utseende eller ekle personkarakteristikker. Men jeg ser at mange bloggere har store problemer med å skille snørr og barter. All kritikk oppleves som hets, og det er den jo ikke. Jeg synes at kritikken hun har fått for sin ganske nådeløse eksponeringa av ungene sine, er noe hun bør tenke godt gjennom - særlig fordi hun jo ikke kan se dette utenfra selv. Selv om det er hun som bestemmer på ungenes vegne, gjør ikke det hennes samtykke på vegne av ungene at et automatisk er greit å eksponere. Selv om hun tjener penger til å forsørge ungene på den måten, og selv om hun er moren deres. De ar en helt selvstendig rett til privatliv.

Men usaklig krtikk av utseende og måten hun poserer på bilder på, er virkelig ikke noe noen har noe som helst med å kritisere/karakterisere i lite hyggelige ordelag.

Forskjellen? Det ene handler om hvordan og hva hun deler på bloggen. det andre handler om hvordan hun ser ut.  Det at noen har skrevet stygge ting om utseendet hennes, ugyldiggjør ikke saklig (om enn sviende) kritikk av hvordan hun driver bloggvirksomhet. Jeg skjønner at det er lett å ta alt personlig, men det er like fullt bloggeren selv som må gjøre den jobben med å skille snørr og barter og saklig og usaklig. Man kan ikke påberope seg rett til å drive på uten at noen skal kommentere det man gjør, selv om det er sitt eget liv man lever av å publisere for andre.

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommentaren fra AB i SoMe-gruppa når KG ble diskutert i går

http://imgur.com/ePlV6N2 (skjermdump)

Jeg klarer ikke å se hvor denne kommentaren ligger, men jeg antar under den CBE-posten hvor hele hovedpoenget tydeligvis er at bloggere må slutte å gråte? I så tilfelle har jeg lyst å benytte meg av LKE sin famøse "ler så jeg griner"-smiley. Det er INGEN over og ingen ved siden når det gjelder å spille offer. Anne-Brith er ubestridt mester i skyggespill og røyklagt offerrolle. Dette har hun jo vist gang på gang i diverse innlegg og snaps. Hun leser ikke hva som faktisk skrives her på forumet, men poster katastrofetanker og vilt overdrevne følelser i hytt og gevær. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så vanskelig å skille mellom kritikk og hets? Er bloggere generelt blitt særdeles overfølsomme, eller er det KUN fordi dette skaper klikk og drama? Det hele føles ut som om man er tilbake på ungdomsskolen! "ÅÅÅH, du aner ikke hva Kari sa til Anne! Hun sa scholen jeg hadde på meg var STYGG! Kari er ei hurpe, og alle vennene hennes som lo av meg er høns!"... 

Jeg må også påpeke at jeg, på tross av bedre viten, har saumfart bloggen hennes for å prøve å forstå livshistorien hennes. Men jeg skjønner den ikke? Jeg forlanger selvsagt ikke at man skal få livshistorien hennes fra A til Å, men det er SÅ mange ganger hun forteller om helt forferdelige forhold og hendelser, og når lesere etterspør informasjon eller har spørsmål om dette fordi det ikke henger på greip, så sier hun at hun skal sende MAIL til dem? Det leserne forsøker å påpeke, tror jeg, er jo konstruktiv kritikk av bloggens troverdighet eller måten ting blir fremlagt på, men hun tar det ikke til seg. Det er helt i orden at man ikke vil dele alt, men når man forteller at man ikke hadde råd til mat og barna hadde det så fælt, så må man også være forberedt på at lesere stiller spørsmålstegn ved dette? 

Jeg er i alle fall forberedt på at hun har nok av screenshots hvor jeg har "hetset og mobbet" henne, men jeg må si jeg sover helt greit om natten. Jeg har faktisk ingenting i mot henne, jeg er visst bare litt for ærlig når jeg føler hun faktisk lurer leserne sine eller når BEDRIFTEN Anne-Brith.no ikke henger på greip. :ph34r:

Edit: Og ja, jeg er enig i det pøbelsara over her sier om kommentarer angående utseende er unødvendig, selv om jeg har kommentert på dette selv i forbindelse med at hun selv la ut at folk hadde kommentert at munnen hennes så ut som et rumpehull. Jeg satt lenge og funderte på hvorfor hun ville dra frem en slik kommentar, og kom vel frem til at det høyst sannsynlig er fordi dette gir jo ekstra klikk? Anne-Brith lar det jo gå sport i dette, da hun selv drar frem usmakelige kommentarer for å gi nytt liv i dem? Hun velger selvsagt selv hva hun gjør, men da må hun tåle at folk mener hun drar frem offerkortet litt vel ofte. 

Endret av KaraThrace
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er fullstendig uinteressant som blogger, også for oss med barn i samme alder. Kanskje noen enfoldige (hun appellerer iallfall ikke til kvinner som ser gjennom clickbaitoppsettene hennes) synes det er interessant å lese, men da må de også tro på narrativen hennes, noe jeg finner særdeles vanskelig å gjøre. Språk og virkemidler er som hos den jevne 15-åring. Vel, fikk hun nok hets å screenshote nå? I min bok kalles dette kritikk av et produkt hun leverer og lever av.  Hva jeg synes om eksponeringen av barn, vil jeg ikke bruke tid på,  engang, men jeg synes det er langt over grensen. (NB. Baking kan hun!)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Forlater hun rottereiret? Hva er bakgrunnen for det?

Tror hun begrunnet det med behov for stabil og forutsigbar inntekt. Skal se om jeg finner kilden. 

Edit: Her (skjermdump fra bloggen)

Endret av Cornucopia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...