Populært innlegg Andrea89 Skrevet 30. oktober 2018 Populært innlegg #15541 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Det er liksom noe ironisk over at LKE omtaler enkelte i gruppen og her på kvinneguiden som "sladrekjerringer" (ikke nøyaktig ordlyd, men dere skjønner hva jeg mener), men han sitter nå å følger med, med øynene på stilk sjæl. Endret 30. oktober 2018 av Andrea89 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 30. oktober 2018 #15542 Del Skrevet 30. oktober 2018 16 minutter siden, Trollmora skrev: Fjernet hele bildet 😂 Ble bare tull Men sto nå lenge nok til at en kunne lese navnene på de forskjellige. Ikke bra ! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg June_1 Skrevet 30. oktober 2018 Populært innlegg #15543 Del Skrevet 30. oktober 2018 Men hva så om hun greier å spore opp Adina bak BOTB? Det forandrer jo ingenting. Adina har ikke gjort noe "ulovlig". Hun driver en fakta-blogg i Norge, hvor ytringsfriheten er stor. Jeg skjønner ikke helt poenget. Adina vil nok fortsette som før, og folk vil fortsette å lese bloggen hennes. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. oktober 2018 #15544 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, Monky skrev: Hva skal hun anmelde for egentlig?? Det lurer jeg også på? Om AB tenker å anmelde noen for hets eller injurie, så ble ærekrenkelser avkriminalisert ved straffeloven av 2005 med virkning fra 1. oktober 2015. Tilføyelse: Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Adina har skrevet noe som går under hets eller injurie. Tilføyelse 2 : https://journalisten.no/aerekrenkelser-straffeloven-norsk-journalistlag/aerekrenkelser-ut-av-straffeloven/307198 Endret 30. oktober 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pod Carsten Skrevet 30. oktober 2018 #15545 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Asti skrev: Det lurer jeg også på? Om AB tenker å anmelde noen for hets eller injurie, så ble ærekrenkelser avkriminalisert ved straffeloven av 2005 med virkning fra 1. oktober 2015. Tilføyelse: Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Adina har skrevet noe som går under hets eller injurie. Straffelovens § 267. Krenkelse av privatlivets fred, tipper jeg. Eller erstatningssøksmål etter § 3-6 a.(erstatning for ærekrenkelser), EMK Art 8.Retten til respekt for privatliv. Synes ikke de har en spesielt god sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marist Skrevet 30. oktober 2018 #15546 Del Skrevet 30. oktober 2018 4 minutter siden, Asti skrev: Det lurer jeg også på? Om AB tenker å anmelde noen for hets eller injurie, så ble ærekrenkelser avkriminalisert ved straffeloven av 2005 med virkning fra 1. oktober 2015. Tilføyelse: Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Adina har skrevet noe som går under hets eller injurie. Men vet man sikkert at det er BOTB som skal anmeldes? Leste i kommentarfeltet hos AB, og oppfattet det kanskje dom om hun mener "Brita" og "Guro"? (Bruker BOTB sine kallenavn på disse to.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kinder Skrevet 30. oktober 2018 Populært innlegg #15547 Del Skrevet 30. oktober 2018 Kjempeskuffet over at ML er hackeren som hjelper AB! Trodde at ei som jobbet hardt for at nakenbilder ikke skulle bli spredd og straffe dem som sprer nakenbilder, ikke ville tatt en jobb for noen som hemningsløst utleverer barna sine, og til stadigheter bruker bloggen sin til å henge ut folk. En blogg som når ut til mange, og som gjør at disse menneskene som blir hengt ut ikke har mulighet til å forsvare seg og komme med motsvar som når ut i like stor grad. I tillegg til at hun ringer rundt og truer folk... Enda mer skuffende er hvordan hun svarer folk på nett. Hun begynner med å kalle folk som kritiserer denne handlingen mot BOTB for nettroll, og lenger ned mener hun at andre skal slutte å hakke på andre, og at folk skal holde seg til sitt eget liv og at det er "makan til måten voksne folk holder på". Til ei som påpeker at det ikke er privatpersonen AB som "hakkes" på, men at det diskuteres hvordan en bedift styres uetisk, svarer ML at "dere vet ingenting". Joda, ML, vi vet faktisk ganske mye hvordan AB styrer sin bedrift på, og ikke alt er like etisk foråsidetsånn. Videre svarer hun personer som stiller legitime spørsmål med "voksen du" og "hold dere for der selv". Så avslutter hun med "nå melder jeg meg Ut Av denne mannegruppa ottar lvl 10" og "å jeg trodde mannfolk var værst. I was wrong. Ciao!" Er det sånn å tolke det da at hun syns at folk ikke er enig med henne ang. blogginnlegget til BOTB og har samme syn på hvordan AB drifter bloggen sin, er verre enn de som spredde nakenbildet til Mørk..? 91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
June_1 Skrevet 30. oktober 2018 #15548 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hvis AB skulle anmeldt for noe så hadde det vært basert på økomoniske tap. Men da måtte hun også hatt bevis for at tiltalte hadde kommet med løger (sjikane) som hadde skadet hennes varemerke. Og jeg understreker: løgner. For så lenge du forteller din side av en sak og du har fakta som støtter opp det, så regjerer ytrningsfriheten i Norge. Adina serverer den ene fakta etter den andre, så dette blir bare for dumt. Hvis en blogger føler seg så krenket når en annen avslører dens måte å drive business på at den må svare med slike metoder som AB har gjort, så burde de vurdere å begynne å skrive dagbok i stedet. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. oktober 2018 #15549 Del Skrevet 30. oktober 2018 3 minutter siden, Pod Carsten skrev: Straffelovens § 267. Krenkelse av privatlivets fred, tipper jeg. Eller erstatningssøksmål etter § 3-6 a.(erstatning for ærekrenkelser), EMK Art 8.Retten til respekt for privatliv. Synes ikke de har en spesielt god sak. Enig. AB har søkt offentligheten, og da kommer de ikke langt med den lovanvendelsen - https://www.nored.no/Juss/Krenkelser/Privatliv . Og erstatningssøksmål hører ikke under politiets jobb... Så hva skal anmeldes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 30. oktober 2018 #15550 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Kinder skrev: Kjempeskuffet over at ML er hackeren som hjelper AB! Trodde at ei som jobbet hardt for at nakenbilder ikke skulle bli spredd og straffe dem som sprer nakenbilder, ikke ville tatt en jobb for noen som hemningsløst utleverer barna sine, og til stadigheter bruker bloggen sin til å henge ut folk. En blogg som når ut til mange, og som gjør at disse menneskene som blir hengt ut ikke har mulighet til å forsvare seg og komme med motsvar som når ut i like stor grad. I tillegg til at hun ringer rundt og truer folk... Enda mer skuffende er hvordan hun svarer folk på nett. Hun begynner med å kalle folk som kritiserer denne handlingen mot BOTB for nettroll, og lenger ned mener hun at andre skal slutte å hakke på andre, og at folk skal holde seg til sitt eget liv og at det er "makan til måten voksne folk holder på". Til ei som påpeker at det ikke er privatpersonen AB som "hakkes" på, men at det diskuteres hvordan en bedift styres uetisk, svarer ML at "dere vet ingenting". Joda, ML, vi vet faktisk ganske mye hvordan AB styrer sin bedrift på, og ikke alt er like etisk foråsidetsånn. Videre svarer hun personer som stiller legitime spørsmål med "voksen du" og "hold dere for der selv". Så avslutter hun med "nå melder jeg meg Ut Av denne mannegruppa ottar lvl 10" og "å jeg trodde mannfolk var værst. I was wrong. Ciao!" Er det sånn å tolke det da at hun syns at folk ikke er enig med henne ang. blogginnlegget til BOTB og har samme syn på hvordan AB drifter bloggen sin, er verre enn de som spredde nakenbildet til Mørk..? Jeg har hatt veldig stor respekt for ML og den jobben hun har utført, men nå tror jeg dessverre hun er med ned i den graven AB graver for seg selv. Trist at hun ikke ser det selv, at den anseelsen hun har opparbeidet seg dessverre er på vei til å smuldre bort pga engasjementet for AB. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. oktober 2018 #15551 Del Skrevet 30. oktober 2018 8 minutter siden, Marist skrev: Men vet man sikkert at det er BOTB som skal anmeldes? Leste i kommentarfeltet hos AB, og oppfattet det kanskje dom om hun mener "Brita" og "Guro"? (Bruker BOTB sine kallenavn på disse to.) Fra https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1931776370239142/?comment_id=1932974906785955&reply_comment_id=1933031620113617&comment_tracking={"tn"%3A"R"} "jeg jobber med anmeldelsessak mot denne personen, så det er faktisk jobben min.." Kommentaren ligger under diskusjon om forsøket til AB å få tak i ip-adressen til Adina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ambivalent Skrevet 30. oktober 2018 Populært innlegg #15552 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Kinder skrev: Kjempeskuffet over at ML er hackeren som hjelper AB! Trodde at ei som jobbet hardt for at nakenbilder ikke skulle bli spredd og straffe dem som sprer nakenbilder, ikke ville tatt en jobb for noen som hemningsløst utleverer barna sine, og til stadigheter bruker bloggen sin til å henge ut folk. En blogg som når ut til mange, og som gjør at disse menneskene som blir hengt ut ikke har mulighet til å forsvare seg og komme med motsvar som når ut i like stor grad. I tillegg til at hun ringer rundt og truer folk... Enda mer skuffende er hvordan hun svarer folk på nett. Hun begynner med å kalle folk som kritiserer denne handlingen mot BOTB for nettroll, og lenger ned mener hun at andre skal slutte å hakke på andre, og at folk skal holde seg til sitt eget liv og at det er "makan til måten voksne folk holder på". Til ei som påpeker at det ikke er privatpersonen AB som "hakkes" på, men at det diskuteres hvordan en bedift styres uetisk, svarer ML at "dere vet ingenting". Joda, ML, vi vet faktisk ganske mye hvordan AB styrer sin bedrift på, og ikke alt er like etisk foråsidetsånn. Videre svarer hun personer som stiller legitime spørsmål med "voksen du" og "hold dere for der selv". Så avslutter hun med "nå melder jeg meg Ut Av denne mannegruppa ottar lvl 10" og "å jeg trodde mannfolk var værst. I was wrong. Ciao!" Er det sånn å tolke det da at hun syns at folk ikke er enig med henne ang. blogginnlegget til BOTB og har samme syn på hvordan AB drifter bloggen sin, er verre enn de som spredde nakenbildet til Mørk..? Jeg kjenner ikke til denne ML fra før, men må innrømme at jeg er meget skeptisk til «dataekspertens» grad av profesjonalitet basert på den svært umodne måten hun formulerer seg på. Synes hele saken er veldig spesiell. At ABs hevngjerrige og skremmende handlinger må få konsekvenser er det vel liten tvil om. Bedrifter bør og skal ikke slippe unna slike handlinger så lett. ABs påståtte anmeldelser vil uansett ikke føre noen steder, da det er ingenting å anmelde. Den andre veien derimot... 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pod Carsten Skrevet 30. oktober 2018 #15553 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Asti skrev: Enig. AB har søkt offentligheten, og da kommer de ikke langt med den lovanvendelsen - https://www.nored.no/Juss/Krenkelser/Privatliv . Og erstatningssøksmål hører ikke under politiets jobb... Så hva skal anmeldes? Poenget er at du kan prosedere på at det er manglende rettspraksis hva gjelder ytringer i SoMe og bloggkanaler, og at lovverket er gammeldags og ikke tilpasset moderne virkelighet.(eller noe i den duren....), så jeg tror likefullt de kan klistre den til 267. Her er ML en glimrende spiller å ha på sitt lag med massiv kunnskap og erfaring fra slike saker. Men det er tynn suppe de har, med forhistorien til bloggeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. oktober 2018 #15554 Del Skrevet 30. oktober 2018 5 minutter siden, June_1 skrev: Hvis AB skulle anmeldt for noe så hadde det vært basert på økomoniske tap. Men da måtte hun også hatt bevis for at tiltalte hadde kommet med løger (sjikane) som hadde skadet hennes varemerke. Og jeg understreker: løgner. For så lenge du forteller din side av en sak og du har fakta som støtter opp det, så regjerer ytrningsfriheten i Norge. Adina serverer den ene fakta etter den andre, så dette blir bare for dumt. Hvis en blogger føler seg så krenket når en annen avslører dens måte å drive business på at den må svare med slike metoder som AB har gjort, så burde de vurdere å begynne å skrive dagbok i stedet. Enig. Vil bare tilføye: AB ble på forhånd kontaktet slik at hun kunne komme med tilsvar, men valgte å la være. Det styrker ikke hennes sak, om AB skulle være så dum å gå til søksmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snusen Skrevet 30. oktober 2018 #15555 Del Skrevet 30. oktober 2018 Er innlegget om anmeldelse sletta nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustefisk Skrevet 30. oktober 2018 #15556 Del Skrevet 30. oktober 2018 9 minutter siden, Pod Carsten skrev: Straffelovens § 267. Krenkelse av privatlivets fred, tipper jeg. Eller erstatningssøksmål etter § 3-6 a.(erstatning for ærekrenkelser), EMK Art 8.Retten til respekt for privatliv. Synes ikke de har en spesielt god sak. De har ingen sak overhodet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. oktober 2018 #15557 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Pod Carsten skrev: Poenget er at du kan prosedere på at det er manglende rettspraksis hva gjelder ytringer i SoMe og bloggkanaler, og at lovverket er gammeldags og ikke tilpasset moderne virkelighet.(eller noe i den duren....), så jeg tror likefullt de kan klistre den til 267. Her er ML en glimrende spiller å ha på sitt lag med massiv kunnskap og erfaring fra slike saker. Men det er tynn suppe de har, med forhistorien til bloggeren. Skjønte ikke helt hva du siktet til, da 267 går på "Krenkelse av privatlivets fred", og AB regnes som en offentlig person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fvonk Skrevet 30. oktober 2018 #15558 Del Skrevet 30. oktober 2018 Håper "Britas e-post" går inn i historiebøkene som starten på slutten på uetiske, lovbrytende Influencer-bedrifter uten hemninger. I fremtiden kan jeg da fortelle mine barnebarn at jo, nå skal du høre. Dette var e-posten hvis ringvirkninger reddet Norge fra et stadig voksende samfunnsproblem altfor få tok på alvor. 👴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pod Carsten Skrevet 30. oktober 2018 #15559 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Asti skrev: Skjønte ikke helt hva du siktet til, da 267 går på "Krenkelse av privatlivets fred", og AB regnes som en offentlig person. Det gir ikke ubegrenset "rett" til å grave i hennes "saker", for å si det slik. Mer presis vil jeg ikke være, for da bare dummer jeg meg ut, men skulle jeg anmeldt noe på et slikt grunnlag (gud forby) ville jeg lagt ut om stalking, inngrep mot inntekter og forsøk på å hindre henne i lovlig arbeid (oppfordring til boikott), påstander om lovbrudd (konkurranser uten vinnere) etc.... Og kjørt på at det er "privatpersonen" ikke bedriften som blir "angrepet"... Men jeg er bare djevelens advokat her nå, og skjønner ikke helt hvordan noe slikt kan vinne frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
June_1 Skrevet 30. oktober 2018 #15560 Del Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, Asti said: Enig. Vil bare tilføye: AB ble på forhånd kontaktet slik at hun kunne komme med tilsvar, men valgte å la være. Det styrker ikke hennes sak, om AB skulle være så dum å gå til søksmål. Hun kommer nok ingen vei med det. Eneste jeg kan tenke meg er at AB vil sette i gang en personlig vendetta mot Adina (som hun har gjort mot andre tidligere), hvis hun hadde funnet ut hvem som sto bak bloggen. Jeg synes bare hun viser svært lite selvinsikt her. Men igjen, det er vanskelig å se ting i perspektiv når man står midt oppi det. Tror nok hun kunne trengt en liten pustepause og fått samlet tankene litt i stedet. En ting er i alle fall sikkert, man handler ikke så rasjonelt når det er sinnet og frustrasjon som råder. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg