Gå til innhold

Østeuropeere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke et dårlig ord om dem fra min side, men jeg vet at de har et dårlig rykte. Lithauere, polakker osv.... "de er vel her for å stjele".

Jada, der er omreisende bander som ikke har rent mel i posen.

Men så har vi de fleste, som bare vil skape seg et bedre liv i Norge og som integrerer seg.
Jeg har merket meg at mennene ikke er så flinke på å omgås og lære seg språket vårt - ofte er det kona som tar seg av det sosiale, mens mannen jobber masse. Mennene har god arbeidsmoral, kvinnene jobber som oftest det og, men det er de som tar seg av det sosiale, tar med barna på fritidsaktiviteter, blir kjent med de andre mødrene, arrangerer selskap, baker...

Jeg har i alle fall godt inntrykk av det.

Og ingenting er noe problem der, ingen problem at du får sitte på med de - tilbyr seg til og med, om du inviterer til selskap, så har de uoppfordret tatt med seg kake, de spør om barnet vil være med på kino - og ikke tale om at de skal betale for seg selv, nei, ikke noe problem, så kommer barnet glad og lykkelig hjem og har fått kinogodteri osv :)

Et generøst folkeslag vil jeg si.... i alle fall de jeg har møtt.

Hva er deres inntrykk av disse, kjenner du noen? Ofte når man tenker at "alle er tjuvpakk" - så kjenner man ikke en eneste en som faktisk er fra det landet og feier alle under en kam.


Se bare i Danmark, der er svensker ofte upopulære fordi de fester og bråker og lager styr og spetakkell.... har flere ganger blitt spurt om jeg var norsk, også har de vært lettet over at jeg var norsk og ikke svensk.... "De svenskerne liger jeg ikke" :D også har har vi nordmenn som bråker i syden, vi har et dårlig rykte der, selv om de fleste er familiefolk som bare vil kose seg.

 

Anonymkode: 15790...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...