FruJohansen Skrevet 22. februar 2017 #381 Skrevet 22. februar 2017 (endret) 1 time siden, *Emma* skrev: Jeg tror ikke hovedinnlegget var direkte nok...... Med teksten "Content marketing: kunsten å lage reklame, uten at forbruker oppdager at han blir utsatt for reklame. Eller? Jeg har skrevet et kræsjkurs." sier i grunn ikke nok om hva det EGENTLIG dreier seg om. Jeg er sikker på at mange som ville hatt noe å si, aldri har brydd seg med å klikke på linken og lese - eller har koblet det mot Pretty Flowerbox. Hadde det vært skrevet så direkte på face som det har vært gjort her - tror jeg antallet som engasjerte seg ville vært mye større. Det kan nok stemme. Det var min link, og på min statistikk har det innlegget ca 1300 treff, ca 1199 flere enn vanlig på min knøttlille blogg Jeg kunne skrevet et mer direkte kritisk innlegg, men det jeg ville var å få fram hvor latterlig hele "kampanjen" framsto. Endret 22. februar 2017 av FruJohansen Falt ut et smilefjes 13
Kelsi Skrevet 22. februar 2017 #382 Skrevet 22. februar 2017 I avis-intervjuet for en stund siden gikk de ut og sa at de ville at menn skulle kjøpe blomstene deres til kjærestene sine. Og de ønsket at disse damene skulle legge ut bilder i sosiale medier. 7
perplexed Skrevet 22. februar 2017 #383 Skrevet 22. februar 2017 1 time siden, FruJohansen skrev: Det kan nok stemme. Det var min link, og på min statistikk har det innlegget ca 1300 treff, ca 1199 flere enn vanlig på min knøttlille blogg Jeg kunne skrevet et mer direkte kritisk innlegg, men det jeg ville var å få fram hvor latterlig hele "kampanjen" framsto. Jeg likte innlegget ditt veldig godt - helt på kornet. Ser forresten ut som at bildet med "han får bil i millionklassen, du får roser i eske type papp" er borte fra IG? Jeg skulle vise det til en venninne, men jeg finner det ikke. 14
Gjest Loffeliten Skrevet 22. februar 2017 #384 Skrevet 22. februar 2017 5 minutter siden, perplexed skrev: Ser forresten ut som at bildet med "han får bil i millionklassen, du får roser i eske type papp" er borte fra IG? Jeg skulle vise det til en venninne, men jeg finner det ikke. Dette, tror jeg: https://www.instagram.com/p/BQOjX7UFTJE/?taken-by=prettyflowerbox
Gjest Walters Mandler Skrevet 22. februar 2017 #385 Skrevet 22. februar 2017 6 minutter siden, perplexed skrev: Jeg likte innlegget ditt veldig godt - helt på kornet. Ser forresten ut som at bildet med "han får bil i millionklassen, du får roser i eske type papp" er borte fra IG? Jeg skulle vise det til en venninne, men jeg finner det ikke. Jeg vet ikke med IG, men det ligger i hvertfall fortsatt på hjemmesida deres under "inspirasjon".
Jacklost Skrevet 22. februar 2017 #386 Skrevet 22. februar 2017 5 minutter siden, Loffeliten skrev: Dette, tror jeg: https://www.instagram.com/p/BQOjX7UFTJE/?taken-by=prettyflowerbox Alt er feil med denne reklamen. Pelskledd dame med skjult identitet holder blomsterbøtte i mørklagt leiebil. 25
Ulzzang Skrevet 22. februar 2017 #387 Skrevet 22. februar 2017 Veldig interessant diskusjon og mange viktige poeng her inne allerede. Gleder meg til å følge diskusjonen videre. Føler at det ikke er så veldig mye mer jeg kan komme med som ikke allerede er diskutert... men en ting må jeg bare skrive fordi det klør litt i fingra: Pretty Flower Box? hva for et navn er det egentlig? den var temmelig dårlig. 21
Marimba Skrevet 22. februar 2017 #388 Skrevet 22. februar 2017 1 time siden, Kelsi skrev: I avis-intervjuet for en stund siden gikk de ut og sa at de ville at menn skulle kjøpe blomstene deres til kjærestene sine. Og de ønsket at disse damene skulle legge ut bilder i sosiale medier. Så det er liksom ikke nok at man blar opp 1200 kr for en blomst og en pappboks, man bør liksom være reklameagent for dem i tillegg? Hadde det vært motsatt... hadde jeg fått 1200 kr og blomsten for å legge ut bilde av det i sosiale medier, da hadde jeg nok glatt gjort det 17
perplexed Skrevet 22. februar 2017 #389 Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, Marimba skrev: Så det er liksom ikke nok at man blar opp 1200 kr for en blomst og en pappboks, man bør liksom være reklameagent for dem i tillegg? Hadde det vært motsatt... hadde jeg fått 1200 kr og blomsten for å legge ut bilde av det i sosiale medier, da hadde jeg nok glatt gjort det De vil jo være et luksusmerke på samme måte som de andre merkene de avbilder blomstene med. Chanel, Dom Perignon, BMW. Jeg tror folk som kjøper latterlig dyre ting har et behov for å vise frem at de har kjøpt det til flere enn de som kanskje er innom stua dems i løpet av uken. Det blir jo på samme måte som folk som kjøper designervesker/klær/sko med store logoer på dem: det er viktig at folk ser hvor mye penger du har brukt. Det er jo det som er hele nøkkelen bak luksusmerker. Jeg leste en spennende artikkel om en studie i USA om folk som kjøpte dyre merkeklær. Det kom frem at gjennom å overbevise andre om at det dyre kjøpet var "verdt det", så overbeviste de også seg selv. Det var noe banalt som at de hadde kjøpt noen designersokker, og at de var overbevist om at de fikk noe som var av bedre kvalitet, selv når de ble vist at det ikke stemte. Det var noe sånn at de ikke nødvendigvis løy til andre, de hadde overbevist seg selv om at sokkene var av en helt faktastisk kvalitet. Husker ikke detaljene, og jeg klarte ikke google meg frem til det, og jeg skal ikke avspore for mye her. Poenget var ihvertfall: Behovet får å vise frem/skryte av/overtale andre om kvalitet blir mye større hvis du har brukt veldig mye penger på noe du kunne fått for en brøkdel av prisen. 17
Gjest Sirkustjukk Skrevet 22. februar 2017 #390 Skrevet 22. februar 2017 Synd at LKE ikke er medlem i SoMe-gruppa lengre, ellers kunne han blitt tagget og bedt om å forklare hvordan denne bøtta havnet på bursdagsbordet han fikset til sin frue😉 At det er henvisning til Kåge ville normalt lokket ut ridderen i han😂
Cavatina Skrevet 22. februar 2017 #391 Skrevet 22. februar 2017 (endret) 4 timer siden, Mallory skrev: At det er et showroom og ikke en fysisk blomsterbutikk de driver (eller har de et fysisk utsalg?) forteller at de sannsynligvis har trykket en logo på standardbokser (som emballasjetrykkeriet har i sitt standardsortiment) og har en avtale med en blomsterbutikk som ordner med alt praktisk med ferdiggjøring/dekorasjon i boksen og alt det praktiske ved forsendele. PFB er i så fall ikke annet enn en nettbutikk og fordyrende mellomledd. Addressen de alle (4-5 firmaer på samme adresse) oppgir er til et showroom der man må avtale på forhånd før man kan komme. Der er det verken bakeriutsalg, blomsterbutikk, papirvarehandel, eller møbelutsalg. Og ja, den egentlige blomsterleverandøren er en nettbutikk som driver med forhåndssalg. Skal finne lenken. Tilføyelse lenke: http://imgur.com/a/wEh8k Heller ikke kakene leveres fra Showrommet, det er Nobel Conditori som leverer kakene: http://imgur.com/a/m2Ao6 Siste tilføyelse: Pretty Flower Box leveringstider: Oslo/Akershus bestill 2 dager på forhånd. Oppland/Hedmark/Buskerud/Østfold/Vestfold bestill 3 dager på forhånd. Endret 22. februar 2017 av Cavatina Lenker 18
Gjest Loffeliten Skrevet 22. februar 2017 #392 Skrevet 22. februar 2017 27 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Synd at LKE ikke er medlem i SoMe-gruppa lengre, ellers kunne han blitt tagget og bedt om å forklare hvordan denne bøtta havnet på bursdagsbordet han fikset til sin frue😉 At det er henvisning til Kåge ville normalt lokket ut ridderen i han😂 Tror han er medlem (men han dukker ikke opp i medlemslisten ) - navnet hans er i hvertfall ikke "grått" i diskusjoner der han har deltatt.
perplexed Skrevet 22. februar 2017 #393 Skrevet 22. februar 2017 (endret) 16 minutter siden, Loffeliten skrev: Tror han er medlem (men han dukker ikke opp i medlemslisten ) - navnet hans er i hvertfall ikke "grått" i diskusjoner der han har deltatt. Navnet blir grått når man ikke lenger kan se kommentarer i gruppen, siden dette ikke er en lukket gruppe (man kan se postene selv om man ikke er medlem, men man kan ikke poste selv) så tror jeg ikke man blir grå. Han kan fremdeles gå inn å lese hva som står skrevet selv om han ikke er medlem. Endret 22. februar 2017 av perplexed Jeg kan ikke skrive 5
Gjest Loffeliten Skrevet 22. februar 2017 #394 Skrevet 22. februar 2017 3 minutter siden, perplexed skrev: Navnet blir grått når man ikke lenger kan se kommentarer i gruppen, siden dette ikke er en lukket gruppe (man kan se postene selv om man ikke er medlem, men man kan ikke poste selv) så tror jeg ikke man blir grå, Han kan fremdeles gå inn å lese hva som står skrevet selvom han ikke er medlem. Aha! Takk for oppklaringen.
mandel92 Skrevet 22. februar 2017 #395 Skrevet 22. februar 2017 (endret) Det står på hjemmesiden deres at hun var den første til å lansere cupcakes i Norge? Det kan da umulig stemme? Endret 25. februar 2017 av Phaedra Navn fjernet. Phaedra,adm 27
perplexed Skrevet 22. februar 2017 #396 Skrevet 22. februar 2017 På 2/22/2017 den 21.38, mandel92 skrev: Det står på hjemmesiden deres at hun var den første til å lansere cupcakes i Norge? Det kan da umulig stemme? Jeg synes det er mer suspekt at man skryter av å ha kopiert noe som har vært stort i USA lenge. Det virker så rart å skryte av at man har kopiert noen andres idé. 22
Jacklost Skrevet 22. februar 2017 #397 Skrevet 22. februar 2017 På 2/22/2017 den 21.38, mandel92 skrev: Det står på hjemmesiden deres at hun var den første til å lansere cupcakes i Norge? Det kan da umulig stemme? Nei, det blir for dumt. Ærlig talt. 16
Cavatina Skrevet 22. februar 2017 #398 Skrevet 22. februar 2017 (endret) På nettsiden til Hancock cupcakes, kan man også se at de samarbeider/har samarbeidet/skal samarbeide med Festlige Ting. Bare til opplysning. http://imgur.com/a/A0uxx Endret 22. februar 2017 av Cavatina Lenke 16
BlendaSensitive Skrevet 22. februar 2017 #399 Skrevet 22. februar 2017 På 2/22/2017 den 21.38, mandel92 skrev: Det står på hjemmesiden deres at hun var den første til å lansere cupcakes i Norge? Det kan da umulig stemme? Cupcakes er jo egentlig muffins på norsk... Men akkurat amerikanske varianten var hun tydeligvis tidlig ute med: https://www.f-b.no/mat-og-vin/nyheter/mat-og-vin/cupcakes-inntar-julefeiringen/s/2-2.952-1.7689538 (desember 2012) http://www.dn.no/talent/2011/09/02/cupcakes-som-levebrod (september 2011) Sier selv hun ikke bakte de selv, men har outsourcet det. Altså et annet konditori gjør jobben. Samme som med blomstene, hun/de pakker inn, gir nytt navn, logo, og vips! ett "nytt" produkt. Cakes ny Hancock, går ikke så bra, stiftet 2015: http://www.proff.no/selskap/cakes-by-hancock-as/oslo/nærings-og-nytelsesmidler-produksjon/IF4TSHY10JW/ Hanckock holding, litt bedre, 2012: http://www.proff.no/selskap/hancock-holding-as/oslo/nærings-og-nytelsesmidler-produksjon/IEUVCMS10JW/ Men helt først var hun uansett ikke: MAI 2011 var passion4baking ute med cupkaces: http://www.tv2.no/a/3503930/ 2010: Oleas Cupcake: http://cupcakestakethecake.blogspot.se/2010/06/norwegian-cupcakes-from-oleas-cupcakes.html 28
minister-mio Skrevet 22. februar 2017 #400 Skrevet 22. februar 2017 På 2/22/2017 den 21.38, mandel92 skrev: Det står på hjemmesiden deres at hun var den første til å lansere cupcakes i Norge? Det kan da umulig stemme? Dagens! 21
Anbefalte innlegg