Gå til innhold

Hva skrive i takkekort etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk masse gaver til babyen da h*n kom til verden, og holder på å skrive takkekort. Vil dere hjelpe meg med noen fraser?

Takk for de fine klærne vi fikk da Astrid kom til verden...?

Takk for det fine teppet vi fikk i anledning familieforøkelsen..

Bedre forslag? Synes alt høres så dumt ut. Mye enklere å skrive takkekort etter konkrete feiringer som bryllup, dåp osv.

Anonymkode: 6a16c...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så vanlig med takkekort etter fødsel her jeg er ifra iallfall.. de nybakte foreldrene har da mer enn nok å henge fingrene i enn å drive og styre med takkekort :P Hehe! Pleier dere å skrive takkekort ifb. Bursdagsgaver også? :P 

Men om det er veldig vanlig i deres kretser: "tusen takk for den fine gaven vi fikk i forbindelse med Astrids fødsel".. printet i bulk fra en eller annen fotoside på nettet :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske vanlig med takkekort her, så vi sendte takkekort. Skrev "tusen takk for alle gavene og oppmerksomheten jeg fikk da jeg ble født. Hilsen xxx. PS: mor og far hilser og takker også". Vi bestilte fra nett, og skrev ikke personlige takkekort til hver enkelt (så mye tid hadde vi ikke til overs).

Vanligst er vel bare noe slikt som snurrepurre foreslår.

Anonymkode: 38016...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så unnmari formelt og stivt ut sånne takkekort. Jeg villa ha satt pris på et mer personlig takkekort. "Lille Ida setter stor pris på den fine lua dere strikka når hun kom til verden!" Eller noe sånt...Men du vil ha kanskje ha masseprodusert kort med samme tekst?

Anonymkode: 687c2...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slo sammen takkekort for gaver i forbindelse med at xx ble født og døpt, med tekst vi skrev tilpasse til hver enkelt vi fikk gave fra.  Feks: "Tusen takk for den fine bodyen vi fikk til "navn på baby"

Anonymkode: c302e...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev noe sånn som "tusen takk for de fine klærne M fikk da hun ble født". Og så skrev vi også en liten personlig hilsen, f.eks takket jeg mamma for at hun passet på storebror den natta jeg fødte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke tilstrekkelig å takke pent når gaven blir overrekt? 

Ellers så takker du på vegne av barnet, og bør sende en personlig hilsen og ikke den du foreslår selv: ved familieforøkelsen.  Det er da ikke familien som har fått gave fra tante x og takker? 

Jeg har fått takkekort med bilde der de takker for klærne barnets navn fikk. Og jeg har fått sms med takk, mms med bilde av barnet i klærne - den synes jeg er mest hyggelig og prøver å kopiere selv av egne barn. 

Anonymkode: 092d2...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om tips nettopp fordi jeg ikke har bestilt masseproduserte takkekort. Det synes jeg bare er kjipt. Har skrevet noen personlige hilsener også, men det er den setningen der jeg takker som var litt vanskelig.. 

Ts

Anonymkode: 6a16c...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige her er å slå sammen takkekort for gaver ved fødsel og dåp. Type "takk for oppmerksomheten i anledning "lille nurkets" fødsel og dåp."

Anonymkode: 14fdc...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...