Gå til innhold

ToMiAs får sin DrømmePrins august 2007


Olifant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsener Izaria, Peony, Heidi76, Lythande, veslo, Gika, Jane Porter og Markblomsten! :klem:

Det har gått litt i et i det siste og kommer nok til å gjøre det litt fremover også.

Har vært en bra uke på ny jobb. Mistrivdes veldig i den forrige, men dette ser mye bedre ut. Og har gått opp ganske bra i lønn også. Jobben i seg selv er ikke så veldig spennende, kontorarbeid,enkel saksbehandling, telefoner og litt arkivering, men det blir også endel prosjektarbeid og jeg får jobbe mye mer uavhengig enn i den andre jobben! Er i det statlige så hvis jeg blir der til sommeren får jeg jo oppleve sommertid også! Foreløbig er det bare ut året, men det er store muligheter for forlengelse. Vi har uansett bestemt oss for å booke bryllup. Er ikke så veldig bekymra for at jeg ikke skal klare å få meg ny jobb dersom denne ikke blir forlenget, og fra neste år har jeg ihvertfall krav på dagpenger.

Skjer ikke så mye på bryllupsfronten om dagen, er mer opptatt av ny leilighet! :hoppe:

Var ute med mamma i går for å se på fargevalg til vegger, gulv og fliser til kjøkkenet. Blir lyse jordfarger på veggene i hele leiligheten tror jeg..

Selve kjøkkeninnredingen er Ståt fra IKEA, men mye finere i virkeligheten.

Og med finere håndtak selvfølgelig.

31372_PE094803_S3.jpg

Benkeplatene blir nok enten i eik eller bøk (også fra IKEA)

02533_PE072118_S3.jpg

Og i går fant jeg noen veldig fine fliser i 5x5 cm (selvfølgelig blant de dyreste :rodme), de er også mye finere i virkeligheten, men dette gir ihvertfall et inntrykk.

010T255.jpg

Tror det blir bra kjøkken! :sjarmor:

Skal ta noen bilder av hvordan det ser ut når vi får nøklene på torsdag... det kan ihvertfall ikke bli særlig verre. :ler:

Endret av ToMiAs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøkkenet ser kjempefint ut, og jeg kan se for meg at de flisene blir veldig stilige over en benkeplate i tre. Skal dere sette det opp selv eller ha hjelp? Jeg er enormt stolt over at jeg fikset flisene mine selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare lage en kjapp liste over adventsgaver til mannen:

-brent dvd med Mystic River (han sovnet da vi så den på utekino og har alltid hatt lyst til å se den)

-pysjbukse

-bokser

-sokker

-after-eight

-kaffebønner

-mintgodteri

-massajse-olje m massasje

-flax lodd

-kino-billetter

-bilde til å ha over senga

Trenger 14 gaver,noen med noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine fliser, ligner på våre! :sjarmor:

Gode forslag du har til adventsgaver. Jeg har pleid å kjøpe fiskeutstyr (sluker og sånt), skiutstyr (skismurning) og sykkelutstyr til Peonymannen, for det er hans største interesser, har Drømmemannen noen interesser du kan kjøpe utstyr til? Hva med tegneseriehefte eller bilblad eller noe annet slags blad? Ellers har jeg gitt flax-julekalender som første gave. Ansiktsmaske (som du legger på ham)? Eller andre mannehudpleieprodukter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Her var det jo masse lure kalendregavetips jo.

Og så er det jo litt artig å se at det er flere enn oss som holder på med dette da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekre fliser!

Ser du skriver lyse jordfarger i hele leiligheten. Tipper du hadde syntes huset vårt hadde vært fint - har det i hele huset (borsett fra begge barnerommene). ;)

Kjempemoro med leiligheten altså! :hoppe:

Og så gøy at du har fått deg ny jobb som du trives bedre i! Håper virkelig på forlengelse for deg. Det har du absolutt fortjent!!!

Adventskalender:

Jeg likte spesielt den masasjeoljegaven din jeg! (Og det hadde mannen min også likt :) )

Hva med kinobiletter, date på rødvinskveld i badekaret (om dere har badekar da), kakaotur et eller annet sted en søndag eller andre "opplevelsesgaver" som ikke koster så mye???

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor hadde jeg blant annet:

* Gavekort på 1 t massasje

* Gavekort på hjemmelaget suksessterte

* Ferskpresset juice (dagen etter et tung julebord, jeg hadde kjøpt inn div frukter)

* Gavekort på frokost på senga

* Liiiiten truse til meg og bokser til han (jeg hadde noen planer for den kvelden...)

* Hjemmelaget julekort sendt til jobben ( i kalenderen sto det at han måtte se i posthylla)

* Bilde av meg en dag han var hjemmefra

* Kjærlighetsdikt

* Et kort der jeg forklarte at alle de små gavene han fikk egentlig bare var små tegn på at han alt hadde fått hjertet mitt (ok, veldig søtsuppe, men dette var faktisk hans favoritt)

* Et hjerte i tre

* Gavekort på et par mer spesifikke tjenester :sjenert:

* Marsipangris (han er veldig glad i marsipan)

* En bok med fine kyssebilder

* En bok med mat-sitater og -oppskrifter

* En rose (han kom hjem den dagen, og fikk lapp i kalenderen om at gaven for i dag ville jeg overrekke selv)

* To CDer med favorittsanger blandet med ting jeg visste han ville like

Alle gavekort hadde en levetid på 2 mnd, og så kunne han bestemme når han ville ha det. Han var veldig fornøyd, og gikk og diskuterte hvor og når de ville komme best til nytte.

I år har jeg forsøkt å si at det er min tur å få kalender. Er veldig spent på hva som skjer...

Endret av Gika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å innføre begrensa levetid på gavekorta... Hehe.. I nattbordskuffen vår ligg det ymse gavekort frå adventskalenderar frå tre år tilbake.... Trur IKKJE eg skal gi han nye gavekort i år.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet lista fra i fjor. Her er noen til:

* Gavekort på fritt valgt drink servert av kjæresten i fritt valgt antrekk. (Høyst vellykket!)

* En boks brente mandler (hjemmelaget selvsagt)

* Konfektsjokolade og hvit nougat (superdyrt, men et par biter er rasende godt)

* Eggnog (servert samme kveld)

Mad andre ord satset jeg hardt på kos, og hadde knapt noe nyttig eller fornuftig i kalenderen i det hele tatt. Enten var det mat/drikke eller så var det kjæresteting. Veldig kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Principessa

For en god idé Gika! En slik kalender funker jo for to stundenter som oss også!

*løper inn i stua og spør om mannen og jeg skal gi hverandre julekalender i år*

Klem til deg tomias! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det kommet mange gode julekalenderideer ja. Nå fikk jeg også lyst til å lage sammen med mannen. Kanskje vi skulle hatt en på deling og åpnet annenhver dag??? Noe å tenke på ja.

Ha en fin helg, vennen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommel:

Kalender er kjempekos!

Tror nok det blir lite forlovelsesringer ute og går i år, men kos allikevel! ;)

Jeg og mannen har annenhver dag, men begge fårpakke den 1. des og den 24.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En liten tur innom med en STOOOOOOR :klem:

Men du, var det ikke rundt denne datoen du skulle få nøkkel til leiligheten?

Jeg ga forresten også en del gavekort i julekalenderen i fjor (Gavekort på 3-retters middag - tilbredt mens han lå i badekaret, massasje osv..) i tillegg til Flaxlodd, litt godis, en juleøl, en kløpinne (så han hadde noen til å klø han på ryggen når jeg ikke var der) osv osv. Han var strålende fornøyd!

Kjøkkenet deres kommer til å bli kjempestilig, Tomias! Jeg synes også det kjøkkenet er et av de fineste på Ikea! (Og tro meg - jeg har studert kjøkkenene de har der nøye! ;) )

Nå er jeg endelig ferdig med den jobben da! :)

Ha en flott kveld!

Vi må vel få til litt trening snart?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...