Gå til innhold

ToMiAs får sin DrømmePrins august 2007


Olifant

Anbefalte innlegg

Da har ting begynt å komme på plass til forlovelsesfesten vi skal ha på lørdag.

Vi har invitert både venner og familie så det blir nok trangt og koselig i den lille leiligheten vår. Folk har med seg egen drikke, i tillegg kommer vi til å servere champagne til en skål og ha punsj som velkomstdrink etterhvert som folk kommer.

Vi kommer også til å servere fingermat. Mamma skal lage kjøttboller på cocktailpinner med salsa, potetbåter i parma-skinke, og spyd med marinert kylling. Svigermor lager tortialla med snøfrisk og røkelaks som deles i små biter. Selv slipper vi unna med de enkle tingene som grønnsaker og dipp, pluss melon med ost, og ost med cherrytomet/olive/drue på cocktailpinner.

Gleder meg masse til å samle gode venner og familie! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Takk for hilsen i dagboka mi, og gratulerer med forlovelsen! Fin måte å fri på, og jeg likte spesielt godt at det lå et bryllupsmagasin i neste kalenderpakke!!

Når det gjelder selskapslokaler på Østlandet så kan jeg anbefale Refsnes Gods. Men det er mulig du tenkte på noe som ligger nærmere oslo? Kanskje du finner noe her?

Forlovelsesselskap høres kjempekoselig ut!! Synd jeg ikke tenkte på det den gangen... :-? Håper dere får en fin kveld med venner og familie! Gleder meg til å følge med i dagboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det koster å feire bryllup der ute. Du burde sende de en e-post og høre hva de tar. Hvis gjestene syns det blir litt i overkant når det gjelder pris på overnatting så er et jo andre alternativer som Rica Havna hotell, campingplasser eller Hvasser motell.

Jeg har også sett at folk har hatt selve vielsen på Engø. De har satt opp stoler ute i hagen men det er jo selvsagt væravhengig og en liten sjanse å ta.

Men det er vakkert der ute!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er forlovelsesfesten vel overstått og det var en kjempe suksess. Vi hadde en kjempekoselig kveld med familie og mange gode venner. Mine foreldre kome begge med nye partnere og min far hadde med min lillesøster. Min kjæres søster hadde og med sin lille datter, så de første timene gikk det rolig for seg mens det var barn i huset. Når de gamle og unge tok turen hjemover ble det mer fart i sakene og det endte opp med å bli en sen, fuktig og veldig hyggelig kveld. 8)

Eneste skår i gleden er at svigermor som opprinnelig ga oss ideen til å ha forlovelsesfest lå hjemme sammen med svigerfar og omgangssjuken! :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å se nærmere på lokaler til bryllupsfesten. Jeg har fått informasjon fra et slott i Danmark i posten. De skal ha 775 danske kroner (ca. 850 NOK) for tre retters middag med fri vin (til middagen) og nattmat. Lokalene er fantastisk vakre og drømmen om slottsbryllup er virkelig tilstede, men trenger jo absolutt ikke bestemme oss helt enda. Skal hente inn menyforslag og priser fra en del andre steder også så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nisseblunk:

Da har jeg stresset rundt og ordnet det siste av innkjøp til jul. Godt å være ferdig!

I morgen setter jeg kursen mot Bergen hvos jeg skal feire jul med familie og slekt. Skal ikke feire med min kjære i år og det blir sikkert rart.... :roll:

Var innom Norway Designs i dag og tittet på papir, de har jo bare så utrolig mye lekkert! Jeg bobler over av ideer til invitasjoner, bordkort etc., blir spennende å se om de kan forenes til noe fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Heidi.

Skjønner at det jeg skrev tidligere lett kunne misforstås, men jeg skal altså ikke feire med min kjære tilkommende i år, men med min slekt i Bergen. Blir rart å være fra hverandre, de to julene siden vi møtte hverandre har vi vært i Australia og feiret sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Heidi.

Skjønner at det jeg skrev tidligere lett kunne misforstås, men jeg skal altså ikke feire med min kjære tilkommende i år, men med min slekt i Bergen. Blir rart å være fra hverandre, de to julene siden vi møtte hverandre har vi vært i Australia og feiret sammen...

:klaske: Hadde jeg lest innlegget ditt skikkelig så hadde jeg jo skjønt det....går litt fort noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig god jul sammen med familien, tomias! Ikke så gøy å være borte fra kjæresten, jeg kjenner til det, men skal heldigvis feire sammen med han i år -selv om jeg da ikke får feire med familien min... :-?

Gleder meg til å begynne å pusle med invitasjoner og bordkort jeg også, har ikke så mange ideer enda men.

God jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake på plass etter julefeiring i Bergen. Var mye tristere enn jeg hadde trodd å feire uten min kjære, så det blir nok ikke flere juler fra hverandre for oss.

I natt hadde jeg min første bryllups-stress-drøm. Dagen var kommet og jeg hadde ikke sjekket menyen og hva vi skulle spise. Hadde ingen aning om hva som sto på menyen og hadde ikke fått sagt fra om gjestenes mat-allergier og vegetarianer ønsker og alt det der. Jeg var kjempestressa og prøvde å få tak i noen som var ansvarlig for maten, men fikk ikke tak i noen....

Var kjempestressa da jeg våkna....

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tomias:)

Huff, slike "mareritt" er fæle!

Har ikke kommet helt dit enda, at slike drømmer plager meg noe veldig... Men jeg har hatt et par. Husker den siste spesielt godt, for da gikk jeg i en påske-knall-gul bløtkake av en kjole, med stor stråhatt - og jeg måtte legge på svøm for å komme til kirken! Helt sinnsykt!!!

En blir fryktelig stressa, så jeg skjønner det godt hvis du er mer utslitt enn uthvilt i dag!

Ellers vil jeg takke for hilsen:)

Koselig å logge seg på, og finne små hilsener i dagboken...

Uansett, skal ut på litt romjulsshopping jeg nå - ha en god dag da Tomias!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner gjesteliste og budsjett å fall langsomt på plass. Ender opp med en laaang gjesteliste, men det er vel i og for seg nesten et luksusproblem at man kjenner så mange hyggelige mennesker man har lyst å dele denne dagen med... :-)

I øyeblikket ser det ut som vi inviterer 115 stykker, men ettersom ganske mange av de er fra utlandet regner vi med å ende opp med rundt 90 gjester. Hvis vi holder bryllupet på et slott i Danmark er det jo mulig det blir enda større frafall...

Slott er en drøm for meg og min kjære er og veldig entusiastisk, så vi setter nok alle kluter til for å få til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...