Gå til innhold

ToMiAs får sin DrømmePrins august 2007


Olifant

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min bryllupsdagbok!

Etter å ha vært forlovet i kun få dager har jeg da bestemt meg for å føre en dagbok her etterhvert som bryllupet begynner å ta form. Vil prøve å legge ut litt informasjon om meg og min fantastiske kommende ektemann, og selvfølgelig fortelle om forlovelsen. Håper etterhvert på masse feed-back fra alle dere der ute.

Ettersom forlovelsen fant sted på søndag er det hele fortsatt veldig ferskt (sommerfuglene i magen har ihvertfall ikke funnet det for godt å hvile ennå) og det er ikke stort som er bestemt. Så langt vet vi at vi vil ha et stort bryllup med familie (de er det mange av på min side) og mange gode venner. Når bryllupet skal stå er heller ikke bestemt, men i øyeblikket tar vi sikte på august 2006.

-----------------------------------------

Kjole

Slott

Invitasjoner

Brudepikekjole

ønskeliste http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1733346#1733346

feriehus http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1756950#1756950

mer feriehus http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1757294#1757294

elefteria http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1759964#1759964

rosesermoni

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1769455#1769455

lyssermoni

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...1770741#1770741

tom side 39

Endret av tomias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, noen eksakt dato er ennå ikke satt, men vi tar sikte på slutten av august 2006. Det hele er fortsatt veldig nytt og vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Hva bestemmer man seg for først... dato? sted?

Jeg har ihvertfall ordnet en ting, var ute i dag og kjøpte en fin ringperm med skilleark og plastlommer som jeg kommer til å bruke til forberedelsene... Og så kjøpte jeg en matchende notatbok til min kjære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soon Mrs S

Lurt med perm, gjorde jeg også da vi startet med planlegginga.

Vi bestemte dato først deretter kirken, ble lettere når datoen var spikret liksom.

August er en fin måned :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OKay, da har jeg endelig funnet tid til å sette meg ned og fortelle litt mer om mine lykkelige omstendigheter.

Jeg møtte min forlovede i Melbourne (hvor vi begge studerte) for rundt 3 år siden. Det var mye om og men og fram og tilbake før vi ble sammen i august 2002. Siden da har vi rukket mye. Vi har gjort oss ferdige med studier (mer eller mindre), reist en god del, flyttet hjem til Norge og min kjære har funnet seg en super jobb, mens jeg enda er på jakt.

Jeg har aldri vært en typisk "giftegal" jente, men når søsteren til min kjære ble fridd til i august og bryllupsmagasinene fløt må jeg innrømme at jeg nok hintet litt (okay, mye) til min kjære. Jeg fikk streng beskjed om at masing ikke ville ha noen effekt der,og at jeg bare fikk smøre meg med tålmodighet.

I år har vi adventskalender hvor vi har gave til hverandre annenhver dag. På søndag (5. desember) var det min tur igjen. Jeg våknet tidlig (for meg å være) og spurte min kjære som allerede hadde stått opp om jeg kunne få pakken min på senga. Han kom inn i rommet og satte seg ned ved siden av sengen. Jeg fikk en adventsgave pakket inn i gråpapir. Inni papiret var det en eske (men ikke av den størreslsen som gjør deg mistenksom), og når jeg åpnet esken måtte jeg bla meg gjennom silkepair for å finne enda en eske (av den lille sorten). Jeg stirret vantro på min kjære, som jeg etterhvert innså ikke bare satt ved siden av sengen, han satt på kne. Hva han så sa er noe tåkete, men med vakre ord spurte han om jeg ville dele resten av livet mitt med ham! :hoppe:

Jeg sa selvfølgelig ja med tårevåte øyne! Dagen ble tilbragt med å ringe rundt for å fortelle om våre gode nyheter og en bedre middag på restaurant på kvelden! En fantastisk dag som jeg aldri vil glemme!

Tenk jeg skal få gifte meg med verdens mest fantastiske mann!

:kysse:

Nå greier jeg ikke slutte å se på ringen min... blink, blink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Takk for hilsener jenter!

Her går det sakte, men sikkert fremover med planleggingen. Min kjære var nok ganske sikker på et JA for to dager etterpå var det bryllupsmagasin i adventskalenderen! Det er selvfølgelig gjennomgått med iver og lyst!

Har begynt å titte på gjesteliste og budsjett, men det er skremmende greier. Jeg har stor familie og har virkelig lyst å invitere alle tanter, onkler og søskenbarn. Det er kanskje noen få det ikke er så viktig for meg å ha der på den store, men de er så få at det bare blir teit å droppe de. Min kjære har ikke stor famile, men desto flere venner. Vi er begge veldig glad i å ha mennesker rundt oss og øsnker oss ditto en stor fest.... Mulig vi må vinne i lotto! Hvordan set totalbudsjettene ut for dere der ute? Og hvor mange gjester har dere?

Når vi fortalte svigermor at vi hadde forlovet oss lurte hun på om vi skulle ha forlovelsesfest. Det hadde jeg egentlig ikke kommet på selv tror jeg, men må jo si meg enig i at dette bør feires. På lørdag som kommer avlyses derfor den planlagte pepperkake-bakedagen til fordel for forlovelsesfest! Blir nok til at vi handler inn litt champagne, pluss lager punch å drikke (den ble farlig god forrige gang vi hadde fest). Når det gjelder mat setter jeg pris på gode forslag (evt oppskrfiter hvis dere har noen gode). Leiligheten vår er liten og med begrensede sitteplasser, tror jeg vil ha "mat på tannpirker" konseptet så folk klarer seg uten tallerkener.

Ideer noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei og velkommen!

Vi hadde ikke noen fest. Tror ikke det er så utbredt i Norge.

5. desember er en meget spesiell dag for oss også. Vi ble nemmelig sammen denne datoen i 2000. Da hadde vi nettopp kommet hjem fra Sydney hvor vi hadde bodd i ett år sammen. Så vi har vært samboere i 5 år, og kjærester i fire.

Lykke til i planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi hadde heller ikke forlovelsesfest men pappa benyttet selvsagt anledningen til å sprette en flaske god champagne ved første anledning etter frieriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje ikke så vanlig med forlovelsesfest i Norge (som sagt, hadde ikke tenkt på det selv før svigermor nevnte det). Uansett så er det verdt å feire og alltid koselig å samle familie og venner!

Og en god anledning til å teste ut litt :perebrus: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forlovelse!! Kos deg masse med forberedelsene, en herlig tid å se tilbake på. Jeg har forresten vært på forlovelses fest og det var kjempe koselig!!!

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå lest gjennom mange av dagbøkene her inne og blir kjempeinspirert av å lese hvordan dere alle gjør det.

Jeg har begynt såvidt å se på kjoler på nettet. Liker Maite fra Rembo Styling kjempegodt, men den skal søsteren til min kjære ha når hun gifter seg i September så den er nok uaktuell. Har funnet et par andre og begynt å samle de i en favoritt folder.

Vi har også bestemt oss for et veldig enkelt farge tema, hvitt, creme med noe innslag av blått. Skal lage invitasjonene selv og tror jeg skal prøve å bruke tapet, får dra innom noen butikker for å få med meg noen prøver.

Ellers så er det forlovelsesfesten som er det store akkurat nå. Vi har invitert nær familie og gode venner på en liten champagnefest på lørdag, gleder meg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt inn en forespørsel på monogram på bryllup.dk. Synes det Veslo har fått var helt nydelig, så nå blir det spennende å se hva som kommer ut av våre bokstaver. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese om planlegginga di! Ikkje sant at Rembo-kjolane er nyyyydelege!! :wink: Blir spennande å sjå korleis du har tenkt å lage invitasjonane dine. Og så er eg spent på korleis monogrammet dykkar blir, kjekt at du likte vårt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi og fått monogram laget! Ble ganske fornøyd med noen av dem, men ikke 100%, og min kjære rynket litt på nesa når jeg viste ham noen av de jeg liker best.

Svigerfar har jobbet mye med grafisk design, så mulig vi setter ham på saken etterhvert. :-)

Ellers så klør det i fingrene etter å komme igang, men det er liksom ikke noe å ta tak i enda. Vi kommer ikke langt med planleggning før vi har budsjettet i boks. Vet at foreldrene til min kjære skal bidra med en sum, men er noe usikker på hva mine (skilte) foreldre tenker og vil så absolutt ikke presse de. De er nok i tenkeboksen, så vi får se det litt an. Vi har tenkt å spare en fast sum hver måned (plus ekstra iblant), men for å få til drømmebryllupet vårt er vi enten avhengig hjelp eller vi kan utsette det til sommeren 2007.... Det er jo fryktelig lenge til da..... Vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å titte på lokaler...

Vi skal ikke gifte oss i kirken og dermed blir lokale den store, viktige tingen å velge føler jeg (t.o.m. viktigere enn kjolen). Er litt vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Vi ønsker oss begge et stort brullyp og er begge tente på tanken om slottsbryllup i Danmark eller Sverige, men det er selvfølgelig avhengig av budsjettet.

Vet ikke helt hvordan vi ligger an med budsjett enda. Vet at vi får hjelp, men ikke hvor mye.

Er det noen der ute som har gode tips på selskapslokaler. Er åpen for det meste av gode ideer, men det må være plass til minst 80 gjester. Hvis vi ikke går for slottsbryllup så blir det nok helst i Østlandsområdet.

Alle gode forslag mottas med takk!!!!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mykje reknar de med å bruke på bryllupet? Vi skal betale alt sjølve, og har budsjettert med 44 000 (og då har vi tatt godt i). Vi har ikkje begynt å spare enno, men eg, som er student, skal spare ein del av det eg tener no i jula og i sommarferien, og neste jul. Kjærasten min er i full jobb, og han skal sette vekk ein del av feriepengane sine til neste år og året etter. Trur faktisk finansieringa skal gå greit! Prøv å sette opp eit budsjett så nøyaktig som råd, og sett opp ein konkret spareplan, så tar de det deretter. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spareplan er allerede planlagt og vi vet sånn ca. hvor mye vi skal greie å spare opp på egenhånd, har jo allerede blitt lovet en sum av svigers og vet at mine foreldre også gjerne vil hjelpe, men ikke hvor mye...

Har det jo ikke akkurat travelt da, men kommer nok til å sette oss ned å se nøye på budsjett og finansiering etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...