Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Nussepus skrev:

Gud bedre. Er det mulig. Man bør kanskje gå litt i seg selv når man er gravid og alene for 4 gang. Utrolig glad det ikke er min datter. 

Du må jo ikke si slikt! Herregud. Hadde det faktisk vært din datter, håper jeg virkelig du hadde godtatt hennes valg, hennes feil, og generelt respektert henne og hjulpet henne så godt det lot seg gjøre.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Summ skrev:

Du må jo ikke si slikt! Herregud. Hadde det faktisk vært din datter, håper jeg virkelig du hadde godtatt hennes valg, hennes feil, og generelt respektert henne og hjulpet henne så godt det lot seg gjøre.

Da hadde hun fått en grundig innføring i prevensjon og valg av menn!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 19.55, Orly skrev:

Det er en del som ikke tåler kondom altså så der tok du feil 

 

Vil bare si ifra at det finnes latexfrie kondomer. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Macillah skrev:

Hvis hun ikke blogger, og har stengt stengt snapchat og insta, har vi egentlig lov til å diskutere hun her inne? Er hun ikke kategorisert som en privatperson nå? Nå har hun valgt å trekke seg ut av rampelyset, og da syns jeg vi kan holde oss for gode til å diskutere både hun som person og hvilke livsvalg hun tar. 

Instagram er åpent. Jeg har ikke noe konto men ser alt via Google søk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Instagram er åpent. Jeg har ikke noe konto men ser alt via Google søk.

Ig er lukket når jeg er på ig og ser 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Da hadde hun fått en grundig innføring i prevensjon og valg av menn!

Åjaa, så alle tenåringsjenter gjør som moren sier? Ja, man kan sette barna sine på prevensjon, men valg av menn kan man nok bare gi de en pekepinn på. Det kan man ikke bestemme....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Nussepus skrev:

Gud bedre. Er det mulig. Man bør kanskje gå litt i seg selv når man er gravid og alene for 4 gang. Utrolig glad det ikke er min datter. 

Ja, utrolig uansvarlig av henne å ikke spå den korrekte fremtid! 

Ting skjer, livet skjer. 

🙄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Summ skrev:

Du må jo ikke si slikt! Herregud. Hadde det faktisk vært din datter, håper jeg virkelig du hadde godtatt hennes valg, hennes feil, og generelt respektert henne og hjulpet henne så godt det lot seg gjøre.

Det er vel sannsynligvis noe de fleste ville gjort ja. Men to ganger...tre ganger....fire ganger...Jeg hadde nok blitt ganske så oppgitt til slutt. ER det virkelig så vanskelig å bruke prevensjon? Å sitte å hulke og gråte i timesvis på abortveiledninger, seriøst. Det burde ikke kommet som en superoverraskelse på henne akkurat. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue
På 30.1.2019 den 9.30, wildfig skrev:

På hvilken måte mener du vgs ikke er studier? Jeg kunne feks ha søkt meg inn på elektrolinja nå, hadde ikke det vært studier? Det er ikke høyere utdanning som høyskole eller universitet, men like fult "studier". 

Det er sikkert bare litt bittert å tenke på at en elektriker, med bare 3 år s på VGs faktisk kan tjene mye mer enn en med bachelor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling

Jeg ser at noen her kritiserte Ranvei for å ha brukt Home Start og mente at det betydde at hun ikke klarte å ta godt nok vare på ungene sine.

Mange, mange foreldre har benyttet seg av Home Start i en periode, spesielt de som får tvillinger. Da kommer det en frivillig og f eks triller babyene eller bærer og trøster dem så foreldrene får dusjet og laget middag. Det er et flott tilbud som langt flere utslitte nybakte foreldre burde ha benyttet seg av. Det er ikke snakk om å ikke klare å ta seg av barna sine, men om at man i en periode trenger litt ekstra hjelp. Ikke alle har besteforeldre som popper opp bare man knipser med fingrene (eller 1-2 babyer som sover fredelig 16 t i døgnet).

Endret av Lagerbestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lagerbestilling skrev:

Jeg ser at noen her kritiserte Ranvei for å ha brukt Home Start og mente at det betydde at hun ikke klarte å ta godt nok vare på ungene sine.

Mange, mange foreldre har benyttet seg av Home Start i en periode, spesielt de som får tvillinger. Da kommer det en frivillig og f eks triller babyene eller bærer og trøster dem så foreldrene får dusjet og laget middag. Det er et flott tilbud som langt flere utslitte nybakte foreldre burde ha benyttet seg av. Det er ikke snakk om å ikke klare å ta seg av barna sine, men om at man i en periode trenger litt ekstra hjelp. Ikke alle har besteforeldre som popper opp bare man knipser med fingrene (eller 1-2 babyer som sover fredelig 16 t i døgnet).

Ja sånn er det, handler virkelig ikke om å ikke ta seg sv barna

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JEG er redd for er at når hun nå får sitt fjerde barn alene og dermed reduserer inntekt betydelig (pga manglende stønader/jobb etc) så vil hun maksimere eksponering av barna sine på insta og snap for reklame/penger. Hun er rågod på dette allerede, jeg får vondt i hjertet av at eksponeringen mest sannsynelig kommer til å nå et helt nytt nivå.

Dette (og dette alene, for hun er flink ellers) gjør at jeg ALDRI kommer til å anse Rannveig som en god mor.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 time siden, Lagerbestilling skrev:

Jeg ser at noen her kritiserte Ranvei for å ha brukt Home Start og mente at det betydde at hun ikke klarte å ta godt nok vare på ungene sine.

Mange, mange foreldre har benyttet seg av Home Start i en periode, spesielt de som får tvillinger. Da kommer det en frivillig og f eks triller babyene eller bærer og trøster dem så foreldrene får dusjet og laget middag. Det er et flott tilbud som langt flere utslitte nybakte foreldre burde ha benyttet seg av. Det er ikke snakk om å ikke klare å ta seg av barna sine, men om at man i en periode trenger litt ekstra hjelp. Ikke alle har besteforeldre som popper opp bare man knipser med fingrene (eller 1-2 babyer som sover fredelig 16 t i døgnet).

Nei, det er ingen kritisering, synes det er bra å be om hjelp, men da tenker man seg godt om før man får en fjerde, man bør kunne evne å ta vare på de barna man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning og svar til dette.

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det står respekt av å beholde barnet jeg! Det «enkle» er jo åikke ta ansvar for det livet du har skapt og springe straka vegen til abortklinikken. Altså, noen blir faktisk mye lettere gravid enn andre, også på prevensjon. Ingen metoder er 100% sikre. Hun har jo tidligere skrevet om at hun blir lett gravid. Skal hun slutte å ha sex og leve et liv da? Jeg syns faktisk vi skal heie jeg, hun blir alenemamma til 4(!) barn, hun må jo være en jernkvinne! Fy søren hun må være sterk, for jeg tror vi alle kan skrive under på at livet med barn er tøft, spesielt alene. Åsså kritisere henne for å få hjelp? Altså, hvorfor? Hvorfor skal vi alle måtte være så forbanna sterke alltid? Hvem gir oss en klapp på skruldra for å aldri be om hjelp? INGEN!! Tvert i mot er ingen tjent med en sliten mamma.

 

jeg ønsker Rannveig masse lykketil jeg. Jeg er overbevist om at hun klarer dette med glans!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fullrulle skrev:

Jeg syns det står respekt av å beholde barnet jeg! Det «enkle» er jo åikke ta ansvar for det livet du har skapt og springe straka vegen til abortklinikken. Altså, noen blir faktisk mye lettere gravid enn andre, også på prevensjon. Ingen metoder er 100% sikre. Hun har jo tidligere skrevet om at hun blir lett gravid. Skal hun slutte å ha sex og leve et liv da? Jeg syns faktisk vi skal heie jeg, hun blir alenemamma til 4(!) barn, hun må jo være en jernkvinne! Fy søren hun må være sterk, for jeg tror vi alle kan skrive under på at livet med barn er tøft, spesielt alene. Åsså kritisere henne for å få hjelp? Altså, hvorfor? Hvorfor skal vi alle måtte være så forbanna sterke alltid? Hvem gir oss en klapp på skruldra for å aldri be om hjelp? INGEN!! Tvert i mot er ingen tjent med en sliten mamma.

 

jeg ønsker Rannveig masse lykketil jeg. Jeg er overbevist om at hun klarer dette med glans!

Man trenger ikke å slutta å ha sex, men begynne med prevensjon. Stor forskjell. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Nussepus skrev:

Man trenger ikke å slutta å ha sex, men begynne med prevensjon. Stor forskjell. 

Å ja, har du ringt å spurt om hun gikk på prevensjon den her siste gangen eller? I såfall er det litt sånt over middels interesse for en annen person...

Å hva med mannen? For sist jeg sjekka må faktisk en mann være like delaktig i å lage et barn som en dame...

om hun brukte prevensjon eller ikke er vel i grunnen ganske uvesentlig akkurat nå. Hun er gravid. Punktum. Hvordan gjøre det beste utav det? Jo, ta ansvar. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nussepus skrev:

Hun er blitt uplanlagt gravid 5!! Ganger minst. Det er jo bare uansvarlig og ikke noe annet. 

Nemlig. Kan ikke skylle på prevensjonsslurv eller latexallergi da altså. Abort enkel utvei? PREVENSJON er enkel utvei. Kontra et livslangt emosjonelt og økonomisk ansvar. Det slutter vel ikke med denne ungen? Om hun ikke har tenkt å leve i sølibat så er jo problemet der like stort neste gang hun skal ha sex med en mann. For siden fast forhold eller prevensjon er en forutsetning så kommer hun til å fortsette med dette til overgangsalderen tar henne. ELLER hun kan begynne å ta ansvar. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og av å til er det riktig og mest ansvarlige å innse at enda ett barn kan være det som akkurat blir for mye å gjør ting enda vanskeligere.

Det er ikke "å ta ansvar" å få x antall barn alene,det er å ta ansvar i å proritere de barna man allerede har.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...