Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Keikolina skrev:

Ikke noe rart når hun sleit såpass med 3 alene så hun måtte være med i et familiehjelp program, skjønner at folk tenker på hva som skjer med hele 4 unger alene.

hun var med i unge mødre i 2009? eller noe da hun nettopp hadde fått 1 mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cissacissa skrev:

Synes du hun "tar tak i livet sitt" når hun nok en gang blir uplanlagt gravid? Og i tillegg har hun vel termin midt i eksamenstiden...

Så lenge hun tar vare på ungene sine så skal vel ikke du bry deg med hvor mange unger hun har? 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
34 minutter siden, Chablis skrev:

Så lenge hun tar vare på ungene sine så skal vel ikke du bry deg med hvor mange unger hun har? 

 

Hun klarte jo tydeligvis ikke det når hun var alene. Så synes faktisk det er noe å bry seg om, men hun var ikke singel alikevel.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, wildfig said:

På hvilken måte mener du vgs ikke er studier? Jeg kunne feks ha søkt meg inn på elektrolinja nå, hadde ikke det vært studier? Det er ikke høyere utdanning som høyskole eller universitet, men like fult "studier". 

Men du er elev, ikke student. Jeg tror det er det vedkommende mener?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Keikolina skrev:

Hun klarte jo tydeligvis ikke det når hun var alene. Så synes faktisk det er noe å bry seg om, men hun var ikke singel alikevel.

Hva mener du med st hun ikke klarte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Keikolina skrev:

Hun klarte jo tydeligvis ikke det når hun var alene. Så synes faktisk det er noe å bry seg om, men hun var ikke singel alikevel.

Hva mener du med at hun ikke klarte det? Mener du det at hun søkte hjelp? Det å søke hjelp og støtte når man føler man ikke strekker til er jo bare enda et tegn på at hun tar gode beslutninger for barna og absolutt er en skikket mor. 

De mødrene som tror de er perfekte, som ikke søker kunnskap eller input fra andre men kun ser sine egne metoder som rett samtidig som de rakker ned på andre og sliter seg ut med å være perfekt hadde jeg vært mer bekymret for.. 

Endret av Chablis
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
2 timer siden, Chablis skrev:

Hva mener du med at hun ikke klarte det? Mener du det at hun søkte hjelp? Det å søke hjelp og støtte når man føler man ikke strekker til er jo bare enda et tegn på at hun tar gode beslutninger for barna og absolutt er en skikket mor. 

De mødrene som tror de er perfekte, som ikke søker kunnskap eller input fra andre men kun ser sine egne metoder som rett samtidig som de rakker ned på andre og sliter seg ut med å være perfekt hadde jeg vært mer bekymret for.. 

Da sier det seg vel selv at en fjerdemann er enda verre da, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Keikolina skrev:

Da sier det seg vel selv at en fjerdemann er enda verre da, som sagt.

Men du vet jo fryktelig lite om hennes situasjon, utover antall barn. Fysisk eller psykisk sykdom, utfordringer med et eller flere barn, eller lignende kan ha gjort at hun hadde behov for avlastning og hjelp da, men ikke nå (så det ikke misforstås - jeg mener ikke at man er en dårligere mor om man får hjelp en dag i uka altså). Hun kan også ha større nettverk nå og få litt hjelp og avlastning på andre vis. Og så videre. Blir veldig merkelig å argumentere for at hun ikke burde ha flere barn nå, fordi hun fikk litt hjelp noen timer i uka for fire år siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Keikolina skrev:

Da sier det seg vel selv at en fjerdemann er enda verre da, som sagt.

Hvorfor det? 

Hun trengte hjelp en periode, og etter hva jeg leste meg frem til var det avlastning noen timer i uken (og hvilken mor trenger ikke det i blant?!?). Når hun da oppdaget at kommunen hadde dette frivillige tilbudet så benyttet hun seg av det. Hun var også høygravid på dette tidspunktet. 

Og så er det faktisk slik, at folk utvikler seg og forandrer seg, og slik jeg ser det så har denne jenta kommet sinnsykt langt på disse årene hun har vært mor, og av det jeg kan se så er hun en fantastisk mor, og det er ingen grunn til å tro at dette endrer seg når nestemann kommer.

Den jenta er mer aktiv og involvert i sine unger enn enkelte mødre jeg kjenner, hun slår meg som en som gir det lille ekstra hver eneste dag for ungene sine og i tillegg utdanner hun seg for å gjøre tilværelsen enda bedre for dem samtidig som hun er en god rollemodell. 

Skjønner at du ikke liker jenta, men litt nyansert syn på ting har aldri skadet noen. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Hun har nok ikke valgt den enkleste og mest forutsigbare veien for seg selv. Men håper hun får til og fullføre eksamen denne våren på tross av nedkomst, og at det går bra med henne og barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke blogger, og har stengt stengt snapchat og insta, har vi egentlig lov til å diskutere hun her inne? Er hun ikke kategorisert som en privatperson nå? Nå har hun valgt å trekke seg ut av rampelyset, og da syns jeg vi kan holde oss for gode til å diskutere både hun som person og hvilke livsvalg hun tar. 

Endret av Macillah
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Macillah said:

Hvis hun ikke blogger, og har stengt stengt snapchat og insta, har vi egentlig lov til å diskutere hun her inne? Er hun ikke kategorisert som en privatperson nå? Nå har hun valgt å trekke seg ut av rampelyset, og da syns jeg vi kan holde oss for gode til å diskutere både hun som person og hvilke livsvalg hun tar. 

Hun har ikke stengt insta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Macillah skrev:

Hvis hun ikke blogger, og har stengt stengt snapchat og insta, har vi egentlig lov til å diskutere hun her inne? Er hun ikke kategorisert som en privatperson nå? Nå har hun valgt å trekke seg ut av rampelyset, og da syns jeg vi kan holde oss for gode til å diskutere både hun som person og hvilke livsvalg hun tar. 

Jeg har henne på snap, og ser det hun legger ut. Kjenner henne ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"....og jeg kommer til å bli alene med henne og de tre andre skattene mine."

Så da var det avklart..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, J.. skrev:

"....og jeg kommer til å bli alene med henne og de tre andre skattene mine."

Så da var det avklart..

Gud bedre. Er det mulig. Man bør kanskje gå litt i seg selv når man er gravid og alene for 4 gang. Utrolig glad det ikke er min datter. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nussepus skrev:

Gud bedre. Er det mulig. Man bør kanskje gå litt i seg selv når man er gravid og alene for 4 gang. Utrolig glad det ikke er min datter. 

Enig..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...