Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Orly skrev:

Det er en del som ikke tåler kondom altså så der tok du feil 

 

Derfor skrev jeg ”de fleste”. Uansett, å si at nei, jeg måtte få 7 barn, jeg, for ingen prevensjon virker, blir litt for tynt. Da må man gjøre noen tiltak. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Jolanda skrev:

Derfor skrev jeg ”de fleste”. Uansett, å si at nei, jeg måtte få 7 barn, jeg, for ingen prevensjon virker, blir litt for tynt. Da må man gjøre noen tiltak. 

Å du tror ikke man prøvde? Men dette ble avsporing så jeg avslutter nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
3 minutter siden, Orly skrev:

Det er en del som ikke tåler kondom altså så der tok du feil 

 

Det er folk som ikke tåler latex, men det finnes latexfrie kondomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, ryktespredning, nedsettende innhold og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke tåler hormonell prevensjon eller latexkondom, fins det kondomer uten latex. Kobberspiral er også et alternativ. Om man "ikke tåler" østrogenpiller, kan man fint tåle gestagen. (Piller, p-stav, som jo er den sikreste prevensjon vi kjenner til). I de tilfellene prevensjonen svikter, er brukerfeil hyppigste årsak. Spiral og p-stav er gode og sikre prevensjonsmetoder som utelukker muligheten for brukerfeil.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre sier,så finnes det allergi vennlige kondomer (og hormonfri prevensjon) også,å kondomer kan man også få gratis.

Så det finnes ingen "unnskyldning."

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Million skrev:

Skal hun ha dette fjerde barnet?

Må nesten det siden hun er så langt på vei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mykemule skrev:

Om man ikke tåler hormonell prevensjon eller latexkondom, fins det kondomer uten latex. Kobberspiral er også et alternativ. Om man "ikke tåler" østrogenpiller, kan man fint tåle gestagen. (Piller, p-stav, som jo er den sikreste prevensjon vi kjenner til). I de tilfellene prevensjonen svikter, er brukerfeil hyppigste årsak. Spiral og p-stav er gode og sikre prevensjonsmetoder som utelukker muligheten for brukerfeil.

Og noen blir også gravide med spiral. Nå er visst ikke det å moralisere over kvinners seksualliv utdatert alikevel, jf mørkemannen Ropstad som danner regjering, men vi kan vel forsøke å la være alikevel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Porcelain skrev:

Siden du tydeligvis var tilstede ved samleiet kan du gjerne fortelle litt mer om hva som foregikk? 

Ja,hva vil du høre?

Det er ikke rakettforskning akkurat.

Enda ett barn alene er vel det siste hun trenger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sialove skrev:

Men hun setter seg i en vanskelig situasjon med å få så mange barn med 3(4?) forskjellige fedre.. og nei, man kan ikke forvente at mannen stiller opp, kanskje økonomisk, men ikke noe mer. 

Leser du det du selv skriver? Er det virkelig bare kvinnens ansvar å ikke bli gravid - og dersom hun blir det, er det iallfall bare hennes ansvar? En mann kan skyte sæden sin hvor han vil uten å ta ansvar for det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Porcelain skrev:

Og noen blir også gravide med spiral. Nå er visst ikke det å moralisere over kvinners seksualliv utdatert alikevel, jf mørkemannen Ropstad som danner regjering, men vi kan vel forsøke å la være alikevel. 

Hun kan da ha så mye sex hun vil,med hvor mange hun enn måtte orke.

Men å få barn med alle som er,det er en annen sak..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J.. skrev:

Hun kan da ha så mye sex hun vil,med hvor mange hun enn måtte orke.

Men å få barn med alle som er,det er en annen sak..

Hvorfor er det en annen sak? Hvorfor har du talerett når det gjelder hvem denne kvinnen skal få barn med? Er du legen hennes, slik at du vet at hun av medisinske grunner ikke bør bære frem flere barn? 

Endret av Porcelain
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Porcelain skrev:

Leser du det du selv skriver? Er det virkelig bare kvinnens ansvar å ikke bli gravid - og dersom hun blir det, er det iallfall bare hennes ansvar? En mann kan skyte sæden sin hvor han vil uten å ta ansvar for det? 

Har skrevet det flere ganger i tråden - BRUK KONDOM.

Kondombruk faller på begge parter,så nei,det er ikke bare kvinnens ansvar.

Men når hun blir gravid,far ikke ønsker barnet,så faller det faktisk på henne selv.

Utover bidrag kan man ikke kreve at noen stiller opp for ett barn de ikke ønsket.

Hun har jo ikke noe kjæresteforhold til noen av fedrene lenger,så hun velger jo aktivt å få barn alene.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Porcelain skrev:

Hvorfor er det en annen sak? Hvorfor har du talerett når det gjelder hvem denne kvinnen skal få barn med? Er du legen hennes, slik at du vet at hun av medisinske grunner ikke bør bære frem flere barn? 

Så det må være en medisinsk grunn til å ikke dra på seg x antall unger alene,med x antall fedre?

Vil kalle det uansvarlig,da det blir vanskeligere å følge opp 4 barn alene.

Plutselig går alle på skole å krever langt mer av henne enn de gjør nå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Macillah skrev:

Kanskje hun burde flytte hjem til nettverket sitt. Det hadde hjulpet henne mye. Vi har hendene fulle med en trassig 4 åring. Skjønner ikke hvordan hun klarer barna alene.

Flytte barna bort fra fedrene er beste løsning?🙄 

At du/dere har nok med en 4åring betyr vel ikke at andre ikke har kontroll. Jeg har «bare» 3stk og er ikke alenemamma, men har en mann som er bortreist på jobb halve året og minimalt med familie rundt. Og det går helt knirkefritt👍 Man lager en hverdag som fungerer, barna er flinker og hjelpe. 

 

At hun burde gjort noe med prevensjonen er jeg helt enig i, for optimalt kan det ikke være. Men til nå så synes jeg dama ser ut til og ha full kontroll og barna ser ikke ut til og lide noe som helst.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Love2017juni skrev:

barna ser ikke ut til og lide noe som helst.. 

Men sånn sett bort i fra grov eksponering over flere år på nett mener du? Dette tenker du barna har godt av da eller? Forklar, for det jeg har sitert deg på her er så krampeaktigt naivt at det er vanskelig å begripe.

Endret av Mariángel
Skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Porcelain skrev:

Og noen blir også gravide med spiral. Nå er visst ikke det å moralisere over kvinners seksualliv utdatert alikevel, jf mørkemannen Ropstad som danner regjering, men vi kan vel forsøke å la være alikevel. 

Hvor ser du at jeg moraliserer? Jeg har tidligere i tråden påpekt at hun ser ut til å glede seg over graviditeten, jfr instagramprofilen, og sagt at jeg synes det er hyggelig for henne.

I ettertid har diskusjonen dreid mot prevensjon generelt, og det kommer mange påstander om prevensjonssvikt. Jeg svarer generelt på disse. Jeg vet ikke noe om denne bloggerens eventuelle prevensjonsbruk, og uttaler meg ikke om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun vurderer å flytte nordover igjen for å ha familie og venner som kan avlaste henne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og latterliggjøring. 

Edit: Også ryddet for spekulasjon. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den siste snappen hennes. Hvorfor skal hun absolutt bruke det ola-skjørtet når hun ikke får igjen smekken? 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...