Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Lapper skrev:

Vet ikke helt hva jeg skal mene im denne saken men om dette er ei veninne som har sagt nei før så ville jeg vel spurt noen andre kunne passet barnet.

Vi har to barn på 13 og 17 år og null familie i nærheten. Vi har kanskje vært ute på fest 5 ganger iløpet av de åra. Så det er mange som har det slik. 

Aner ikke hvorfor mitt svar ble slettet?

Det er noe helt annet å være to foreldre ( som jeg tolker det som at dere er)enn å være en. Hun er alene om alt i hverdagen og får aldri en pause.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Puny skrev:

Aner ikke hvorfor mitt svar ble slettet?

Det er noe helt annet å være to foreldre ( som jeg tolker det som at dere er)enn å være en. Hun er alene om alt i hverdagen og får aldri en pause.

Men det blir jo ofte resultatet av å ha så mange barn med ulike fedre, spesielt når den ene bor lang borte og den tredje ikke vil ha noe med barnet å gjøre, i tillegg til at hun er singel (så vidt vi vet). Situasjonen kunne være enklere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, opprørsk skrev:

Men det blir jo ofte resultatet av å ha så mange barn med ulike fedre, spesielt når den ene bor lang borte og den tredje ikke vil ha noe med barnet å gjøre, i tillegg til at hun er singel (så vidt vi vet). Situasjonen kunne være enklere.

Ja, helt enig i det. Kommenterte bare at behovet for barnepass er et annet når man er en forelder enn to.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Puny skrev:

Aner ikke hvorfor mitt svar ble slettet?

Det er noe helt annet å være to foreldre ( som jeg tolker det som at dere er)enn å være en. Hun er alene om alt i hverdagen og får aldri en pause.

Det skjønner jeg. Men nå har jo faktisk Rannveig satt seg i denne situasjonen selv. Slik jeg ser det så ser hun ut til og være en meget flink mamma for sine barn. Men så lenge barna er små og man ikke har så mye familie i nærheten,så må faktisk fest settes på vent. Eller hun må prøve og finne en tillitsfull ungdom som kan komme hjem til henne og passe barna på kveld.

Sånn er det og ha små barn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Puny skrev:

Ja, helt enig i det. Kommenterte bare at behovet for barnepass er et annet når man er en forelder enn to.

Ser ikke helt at dette til tider er så stor forskjell... Om jeg vil en tur til veninner og han til kammerat så er det jo så klart enklere.

Men hva når vi begge har blitt bedt på fest? Og vi ikke har noen familie som kan passe de? Nå snakker jeg om når de var små. Nå klarer de seg fint alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lapper skrev:

Ser ikke helt at dette til tider er så stor forskjell... Om jeg vil en tur til veninner og han til kammerat så er det jo så klart enklere.

Men hva når vi begge har blitt bedt på fest? Og vi ikke har noen familie som kan passe de? Nå snakker jeg om når de var små. Nå klarer de seg fint alene

Hyggelig å kunne gå på fest sammen ja, men dere hsr tross alt mulig til å avlaste hverandre. Den avlastningen har ikke hun. Hun er alene om alt, hele tiden. Det er noe helt annet. Selv jeg som har to barn som til vanlig er like mye hos meg som hos faren kjenner veldig på hvor belastende det er å stå for alt alene når ungene er hos meg. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Lapper skrev:

Ser ikke helt at dette til tider er så stor forskjell... Om jeg vil en tur til veninner og han til kammerat så er det jo så klart enklere.

Men hva når vi begge har blitt bedt på fest? Og vi ikke har noen familie som kan passe de? Nå snakker jeg om når de var små. Nå klarer de seg fint alene

Det er en ENORM forskjell! Og det skjønner du vel ikke før du er alene med tre små barn selv! Jeg er 100% alene med mine barn, og møter slike holdninger hele tiden. Jeg trøster meg med at folk ikke skjønner hvor tøft det er å være helt alene om alt, hver eneste dag! Hun hadde ikke trengt å brette ut om det på bloggen, men skjønner at hun ble skuffet. Hun virker som en kjempeflink Mamma som alltid setter barna først, og hun hadde fortjent en kveld barnefri. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lapper skrev:

Ser ikke helt at dette til tider er så stor forskjell... Om jeg vil en tur til veninner og han til kammerat så er det jo så klart enklere.

Men hva når vi begge har blitt bedt på fest? Og vi ikke har noen familie som kan passe de? Nå snakker jeg om når de var små. Nå klarer de seg fint alene

Det er jo noe helt annet å være to. Bare det å kunne sove ut en morgen. Å kunne få en halvtime for seg selv.

Klart det er kjipt når dere vil ut av huset begge to, men det kan jo ikke sammenlignes med det å ha 0 avlasting i hverdagen. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Det er en ENORM forskjell! Og det skjønner du vel ikke før du er alene med tre små barn selv! Jeg er 100% alene med mine barn, og møter slike holdninger hele tiden. Jeg trøster meg med at folk ikke skjønner hvor tøft det er å være helt alene om alt, hver eneste dag! Hun hadde ikke trengt å brette ut om det på bloggen, men skjønner at hun ble skuffet. Hun virker som en kjempeflink Mamma som alltid setter barna først, og hun hadde fortjent en kveld barnefri. 

Nei man skjønner det sikkert ikke helt før man selv er i situasjonen, men jeg har virkelig ingen vanskeligheter med å forestille meg at det må være beintøft! 

Endret av Puny
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 time siden, Lapper skrev:

Ser ikke helt at dette til tider er så stor forskjell... Om jeg vil en tur til veninner og han til kammerat så er det jo så klart enklere.

Men hva når vi begge har blitt bedt på fest? Og vi ikke har noen familie som kan passe de? Nå snakker jeg om når de var små. Nå klarer de seg fint alene

Det er veldig veldig stor forskjell på være en, enn å være to. Og da tenker jeg ikke først og fremst på sosiale ting som skjer på kveldene. Men i hverdagen, skal du på butikken?  Ta med ungene. Må en på legevakta? Ta med alle. Er du syk? Vel, husk å lage mat, ta deg av barna, prøv og ta vare på deg selv og selvfølgelig ta med alle sammen på butikken  mens du er syk. Osv osv. Man ser ikke alle hjelpen det er i å være to før man bare er en. Og spesielt om man ikke har spesielt mange muligheter for barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Det er en ENORM forskjell! Og det skjønner du vel ikke før du er alene med tre små barn selv! Jeg er 100% alene med mine barn, og møter slike holdninger hele tiden. Jeg trøster meg med at folk ikke skjønner hvor tøft det er å være helt alene om alt, hver eneste dag! Hun hadde ikke trengt å brette ut om det på bloggen, men skjønner at hun ble skuffet. Hun virker som en kjempeflink Mamma som alltid setter barna først, og hun hadde fortjent en kveld barnefri. 

Det er en enorm forskjell? Nei det er det ikke! Absolutt ikke. Er man ett par må man pleie kjærligheten inni mellom, ikke bare være mamma og pappa hele tiden. Vet du hva som skjer med par som aldri har barnevakt sammen? De ender ofte opp skilte. Jeg ble ikke sammen med mannen min og fikk barn med han, så han kunne være barnevakt så jeg kunne dra ut med venninner. 

Det at Rannveig har problemer med å få seg barnevakt er faktisk hennes egen skyld.  Nå begynner snart datteren hennes i barnehagen, da blir det nok mange barnefrie formiddager på hun. Så da får hun litt avslasting hvis det er det hun trenger. Ikke alt handler om å drikke, Rannveig har faktisk tre barn under 5 år. Er ikke så mange som er ute å fester når ungene er så små. Men vi har jo så klart alle forskjellige behover. Og som jeg har skjønt, har Rannveig et behov for å feste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Det er en ENORM forskjell! Og det skjønner du vel ikke før du er alene med tre små barn selv! Jeg er 100% alene med mine barn, og møter slike holdninger hele tiden. Jeg trøster meg med at folk ikke skjønner hvor tøft det er å være helt alene om alt, hver eneste dag! Hun hadde ikke trengt å brette ut om det på bloggen, men skjønner at hun ble skuffet. Hun virker som en kjempeflink Mamma som alltid setter barna først, og hun hadde fortjent en kveld barnefri. 

All ære til dere alenemødre (og alenefedre) mange av dere er fantastiske foreldre. Selv er jeg godt gift med små barn og merker det er utrolig slitsomt de gangene mannen er bortreist.   At man ikke har familien i nærheten gjør ikke saken enklere. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ricecrispies

Jeg har selv vært alene med tre barn i mange år,nå har jeg samboer.

Det er virkelig et slit å være helt alene med barna. Alt dreide seg om å prøve å rekke og strekke til for alle. Løpe for å rekke jobb,for å rekke bhg før den stengte,rekke butikk,rekke å spise før yngste sovnet..

Husker en gang en av ungene ble syke midt på natta,jeg måtte storme av sted til legevakten med h*n. Vekket en nabo som kunne se til de andre to,flaks nabo var hjemme ellers måtte de vært med.

Husker også en episode hvor jeg var dårlig selv,og ingen til å avlaste. Fryktelig slitsomt!

Du som mener det er likt som å ha en partner- nei det er det virkelig ikke. 

Ranvei Heitmann bør kanskje ikke legge ut sensitiv info på nett,men akkurat denne bloggeren liker jeg ellers godt. Hun virker en flott mor som alltid setter ungene først. 

Veldig motpol til de fleste andre mammabloggerne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minnus skrev:

Det er en enorm forskjell? Nei det er det ikke! Absolutt ikke. Er man ett par må man pleie kjærligheten inni mellom, ikke bare være mamma og pappa hele tiden. Vet du hva som skjer med par som aldri har barnevakt sammen? De ender ofte opp skilte. Jeg ble ikke sammen med mannen min og fikk barn med han, så han kunne være barnevakt så jeg kunne dra ut med venninner. 

Det at Rannveig har problemer med å få seg barnevakt er faktisk hennes egen skyld.  Nå begynner snart datteren hennes i barnehagen, da blir det nok mange barnefrie formiddager på hun. Så da får hun litt avslasting hvis det er det hun trenger. Ikke alt handler om å drikke, Rannveig har faktisk tre barn under 5 år. Er ikke så mange som er ute å fester når ungene er så små. Men vi har jo så klart alle forskjellige behover. Og som jeg har skjønt, har Rannveig et behov for å feste. 

Jo det er en enorm forskjell faktisk!

Overrasker meg at du ikke ser at det er det

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at hun ønsket å være med på denne festen, og jeg syntes absolutt ikke at det var ufortjent.

Men jeg syntes det var et litt vel .. drøyt? innlegg om hun som ikke kunne være barnevakt likevel. Nå vet jeg jo ikke detaljene, men at noen ikke kan passe 1 åringen likevel er ikke et personlig svik. Hadde det vært meg det innlegget handlet om hadde jeg blitt sur. Og hun skriver jo at personen har sviktet henne før, så da er det vel kanskje ikke personen å be være barnevakt da? Og å være barnevakt er en tjeneste, og å passe en 1 åring (spesielt om man ikke har barn selv fra før) er krevende og kan sikkert være litt vanskelig.

Nei, situasjonen var ikke hyggelig for Rannveig, men samtidig kan man ikke ta en avlysning som et personlig svik syntes jeg. Å være barnevakt er en tjeneste, ikke jobben til vennene hennes :) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg skjønner godt at hun ønsket å være med på denne festen, og jeg syntes absolutt ikke at det var ufortjent.

Men jeg syntes det var et litt vel .. drøyt? innlegg om hun som ikke kunne være barnevakt likevel. Nå vet jeg jo ikke detaljene, men at noen ikke kan passe 1 åringen likevel er ikke et personlig svik. Hadde det vært meg det innlegget handlet om hadde jeg blitt sur. Og hun skriver jo at personen har sviktet henne før, så da er det vel kanskje ikke personen å be være barnevakt da? Og å være barnevakt er en tjeneste, og å passe en 1 åring (spesielt om man ikke har barn selv fra før) er krevende og kan sikkert være litt vanskelig.

Nei, situasjonen var ikke hyggelig for Rannveig, men samtidig kan man ikke ta en avlysning som et personlig svik syntes jeg. Å være barnevakt er en tjeneste, ikke jobben til vennene hennes :) 

Nå hadde de jo gjort en avtale i forkant om at hun skulle passe minstejenta denne kvelden, og ga ikke beskjed om at det ikke passet likevel før R ringte og lurte på når hun kunne levere henne. (Mulig det er samme "venninne" som lot være å dukke opp i barnedåpen der hun skulle være fadder....)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Dette fortjener egentlig ikke noe svar. For det du skriver faller på sin egen urimelighet.  Det jeg ser er en ung jente som gjør alt hun kan for barna sine. Hun er alltid sammen med dem, aldri ute med venner eller på fest.

At du ikke kan unne en alenemor en stakkars kveld på fest sier mye mer om deg enn om henne. De parallellene du drar er så usaklige at jeg må le 😂

Jeg sier ikke at hun ikke fortjener barnevakt, hvor har jeg skrevet det? Ingen steder :) Jeg sier hun har seg selv å takke for den situasjonen hun er i. Hun er alenemamma for 3 barn under 5 år. Hun viste at siste ungen hun fikk med tredje mann ikke ville stille opp, ergo hun måtte gjøre det alene. Familien hennes bor i nord, hun i Oslo. Hun kan ikke kalle en venninne for dårlig venninne fordi hun plutselig ikke kunne stille opp som barnevakt når dette tydeligvis ikke er første gangen. Denne venninnen høres ut som en nødløsning for å få seg en barnefri kveld, og ikke et skikka mennekse som normale mennesker hadde sendt ungen sin til. 

Uansett om man er gift, forlovet, samboer, kjærster eller singel foreldre, man trenger barnefri uansett. Sannheten er tydeligvis tøff for deg, men det er virkeligheten. Uansett hvor mange år man er, hvor man bor i verden, hvor mange venner man har, det er deilig med en barnefri kveld ;););) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Minnus skrev:

Jeg sier ikke at hun ikke fortjener barnevakt, hvor har jeg skrevet det? Ingen steder :) Jeg sier hun har seg selv å takke for den situasjonen hun er i. Hun er alenemamma for 3 barn under 5 år. Hun viste at siste ungen hun fikk med tredje mann ikke ville stille opp, ergo hun måtte gjøre det alene. Familien hennes bor i nord, hun i Oslo. Hun kan ikke kalle en venninne for dårlig venninne fordi hun plutselig ikke kunne stille opp som barnevakt når dette tydeligvis ikke er første gangen. Denne venninnen høres ut som en nødløsning for å få seg en barnefri kveld, og ikke et skikka mennekse som normale mennesker hadde sendt ungen sin til. 

Uansett om man er gift, forlovet, samboer, kjærster eller singel foreldre, man trenger barnefri uansett. Sannheten er tydeligvis tøff for deg, men det er virkeligheten. Uansett hvor mange år man er, hvor man bor i verden, hvor mange venner man har, det er deilig med en barnefri kveld ;););) 

Jo, det der var virkelig en dårlig "venninne". Egentlig bra det ble slik, hvem lar en slik upålitelig person passe det kjæreste man har?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gjesten29 skrev:

Jo, det der var virkelig en dårlig "venninne". Egentlig bra det ble slik, hvem lar en slik upålitelig person passe det kjæreste man har?

Ja det er det, men dette her er tydeligvis ei som ikke burde ha sittet barnevakt i første omgang. Pga at Rannveig ikke kan stole på hun siden dette ikke er første gang at skjer, og fordi denne "venninnen" virker som en nødløsning når ingen andre kan. Kanskje til vanlig lar ikke denne venninnen passe ungene hennes, men på lørdag var det greit fordi da var det nødens å komme seg ut. Synes det blir for barnslig å henge ut ei hun i utgangspunktet ikke kunne stolte på. Det blir litt sånn; Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me... opplegg dette her.

Og bare for å ha det sagt, jeg synes Rannveig gjør en kjempe jobb med sine tre små. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...