Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, foreveralone skrev:

Snapper fra jobben at hun ringer en kunde og sier hele navnet hans og viser adressen ... Dette er vel ikke innafor?

Det reagerte jeg også på!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi. De siste snappene var drøye. Ikke bare én, men flere kunders navn og adresse + telefonnr klarer jeg å se tydelig. Ikke bra. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimmelim skrev:

Oi. De siste snappene var drøye. Ikke bare én, men flere kunders navn og adresse + telefonnr klarer jeg å se tydelig. Ikke bra. 

Hva jobber hun med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Den røde fare skrev:

Hva jobber hun med?

Hun selger vitaepro over telefon 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde fått sparken fra min telefonsalgjobb om jeg hadde holdt på sånn

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Den røde fare skrev:

Hva jobber hun med?

Telefonsalg, Vitae Pro.

 

Endret av VildeS
Ser at noen andre allerede har svart.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor hun snapper hele arbeidsdagen. Rart at hun har lov til det i det hele tatt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kontaktet arbeidsgiver? Stort brudd på taushetsplikten det

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MalloryK skrev:

Har noen kontaktet arbeidsgiver? Stort brudd på taushetsplikten det

Hun filmer jo alle kollegaene også.. Mulig hun har fått tillatelse til akkurat det men. Vet at slike salgssteder ofte er fulle av unge mennesker og har en veldig avslappa og uformell atmosfære, men jeg hadde ikke satt pris på at en kollega filma meg til tusenvis av følgere gjennom arbeidsdagen. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snusen
27 minutter siden, Bustefisk skrev:

Hun filmer jo alle kollegaene også.. Mulig hun har fått tillatelse til akkurat det men. Vet at slike salgssteder ofte er fulle av unge mennesker og har en veldig avslappa og uformell atmosfære, men jeg hadde ikke satt pris på at en kollega filma meg til tusenvis av følgere gjennom arbeidsdagen. 

Helt forkastelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, MalloryK skrev:

Hvordan kontakter man de? Hva har dere gjort?

Hvis noen husker navnet til vedkommende som ble nevnt ved navn, eller andre personopplysninger kunne man jo sendt dem en melding og opplyst dem om det, så de kan klage selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må melde direkte til bedriften. Det er alvorlig brudd på taushetsplikten. Jeg tenker at de som ble utsatt for dette bør ikke så vite noe. Men arbeidsgiveren må ta tak i dette. Jeg har taushetsplikt for jobber jeg hadde for 15år siden, selv om det bare var kjedelig kundeservice. Men jeg tar det alvorlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MalloryK skrev:

Man må melde direkte til bedriften. Det er alvorlig brudd på taushetsplikten. Jeg tenker at de som ble utsatt for dette bør ikke så vite noe. Men arbeidsgiveren må ta tak i dette. Jeg har taushetsplikt for jobber jeg hadde for 15år siden, selv om det bare var kjedelig kundeservice. Men jeg tar det alvorlig.

Hun har slettet snappen der hun oppgav navn i alle fall. Men var jo nok av mennesker som fikk det med seg likevel. Heldigvis har ingen fått med seg noe spesielt. Et navn og en adresse står jo overalt på internett, så hun har ikke delt noe "hemmelig" i den forstand. Hakket værre om hun hadde snappet fra barnehagejobben, filmet både foreldre og barn. Vil tro hun fikk det inn med teskje der. 

Endret av Bustefisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mulig hun ikke forstår at man ikke kan gjøre sånt. Å si ifra til arbeidsgiver synes jeg ikke er riktig i første omgang, mtp at hun kan miste jobben sin. Tenker det holder fint å si ifra til henne, og håpe at hun tar det seriøst. Det er jo en mulighet for at hun leser her inne og, mtp at hun slettet.

Endret av Malum
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo være rimelig blåst i toppen som ikke skjønner at sånt gjør man bare ikke! Hadde det vært mitt navn og adresse hun hadde snappet eller meg hun filmet hadde hun fått så hatten passet! 

Mistet hun vikarjobben i barnehagen eller var det bare et veldig kort vikariat? For man må jo ha utdannelse for å få fast jobb i barnehage. 

Endret av Salka
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 21.10, Bustefisk skrev:

Hun har slettet snappen der hun oppgav navn i alle fall. Men var jo nok av mennesker som fikk det med seg likevel. Heldigvis har ingen fått med seg noe spesielt. Et navn og en adresse står jo overalt på internett, så hun har ikke delt noe "hemmelig" i den forstand. Hakket værre om hun hadde snappet fra barnehagejobben, filmet både foreldre og barn. Vil tro hun fikk det inn med teskje der. 

Enkelte lever under skjult adresse.. Det kan jo være greit å huske på det, ikke bare i denne sammenhengen. Men ikke alle ønsker å ha sin adresse offentliggjort :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig brudd på personvernloven. Dersom det stemmer at det kommer frem navn og adresser som kan være med på å identifisere mennesker, så er dette et lovbrudd og oppsigelsesgrunn så det holder. Dette bør tas alvorlig! 

Spiller vel ingen rolle om det er synd på Rannveig ved at hun kan miste jobben. Vi må alle forholde oss til lover og regler i arbeidslivet. 

Dette bør meldes til arbeidsgiver og til Forbrukertilsynet siden hun gjennom sin arbeidsgiver har brutt personvernloven. 

Det er en grunn til at telefonselgere er upopulære...

Endret av BensinPåBålet
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...