Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Påstår å være uavhengig men er vel ganske avhengig av NAV vil jeg tro?!

https://imgur.com/gallery/NJZmf

Ja, det er ganske innlysende at hun ikke lever av den bloggen. Likevel er jeg enig i at hun har forandret seg til det bedre da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Du gjentar jo bare det jeg skriver :).

 

Selv er jeg ikke avhengig av velferdssystemet. Jeg benytter meg av private helsetjenester, har forsikring mot uføre (utenom trygdeytelser) og en haug med sparepenger og pensjonssparing osv. Har gått både i privat BHG og skole, så nei.

Og som jeg skrev: jeg påpeker at når du aldri har bidratt og kaller deg selv uavhengig er det en mismatch. SELVOM du har krav på trygdeytelser.

 

 

Vi er alle avhengige av velferdsstaten, det er det som diskuteres. Du skriver lenger opp her at man ikke kan kalle seg uavhengig hvis man «er avhengig av velferdsstaten». Er helt åpenlyst hvor du vil med innlegget ditt. Men argumentene dine faller på sin egen urimelighet. Som en annen skriver over her: private skoler er også subsidiert. Reiser du aldri kollektivt? Drar du ikke på teater, kino eller museum? Det er helt umulig å bo i Norge og ikke «være avhengig av velferdsstaten».

Kunne du ikke heller bare skrive det du mener rett ut? Resonnementet ditt blir helt merkelig. Alle alenemødre i Norge har rett på litt støtte. Har du bevis på at Heitman lurer til seg stønader får du kontakt NAV. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Ja, det er ganske innlysende at hun ikke lever av den bloggen. Likevel er jeg enig i at hun har forandret seg til det bedre da :) 

Å mye bedre. Når andre tar abort, så er det drap. Når hun gjør det, så er det fornuftig, eneste utvei og helt ukomplisert. Ikke mye reflektert og kunnskapsrik hun dama der. Men det eneste hun har prestert i livet er vel å gå gravid, føde og være hjemmeværende, så det er vel ikke så rart. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nussepus skrev:

Å mye bedre. Når andre tar abort, så er det drap. Når hun gjør det, så er det fornuftig, eneste utvei og helt ukomplisert. Ikke mye reflektert og kunnskapsrik hun dama der. Men det eneste hun har prestert i livet er vel å gå gravid, føde og være hjemmeværende, så det er vel ikke så rart. 

Jeg sa vel aldri at alt hun har foretatt seg er bra, men fra slik hun fremstod på de unge mødre og til i dag så syntes jeg det har skjedd en bedring til det bedre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så hatsk @Hummingbird2 ?

Du legger en haug med meninger i munnen på meg.

Å skryte at du er uavhengig når du ikke har bidratt med «mer enn» 3 barn (som er bra for generasjonsvekst) hverken økonomisk eller i arbeidstimer (ungene går i bhg) men i stedet har fått ressurser (som hun har krav på ja) hele sitt voksne liv passer seg ikke i min verden da.

 

Endret av Prinsesse788
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Hvorfor så hatsk @Hummingbird2 ?

Du legger en haug med meninger i munnen på meg.

Å skryte at du er uavhengig når du ikke har bidratt med «mer enn» 3 barn (som er bra for generasjonsvekst) hverken økonomisk eller i arbeidstimer (ungene går i bhg) men i stedet har fått ressurser (som hun har krav på ja) hele sitt voksne liv passer seg ikke i min verden da.

 

Er ikke hatsk overhodet. Bare ser hvor du vil med første innlegget ditt. Så prøver du å pakke det inn med argumenter som ikke henger på greip. Hun får vel hverken mer eller mindre enn andre i samme situasjon. Har du opplysninger om noe annet må det meldes fra. Å påstå at noen ikke kan være selvstendig/uavhengig fordi de er «avhengige» av vår velferdsstat blir helt feil. For vi er jo alle avhengige av den i større eller mindre grad. 

Hadde vært mer realt å bare skrive rett ut at du ikke liker livsvalg hun tar. Da hadde det jo ikke vært noe å diskutere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Nussepus skrev:

Ikke så god på bilsikring heller....

Ikkje bra....Hvis den ikke er for å provosere da. Insta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nussepus skrev:

Ikke så god på bilsikring heller....

Usj, tenkte jeg også på.. 

Hvor ganmel er hun? 2 år? Får vondt i sjelen av sånt! Jeg mener det er å gamble med liv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, chiki skrev:

Hva gjør hun?

Lar 2 åringen sin sitte i beltestol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av dem som faktisk har likt henne bedre og bedre siste årene, og syntes hun er litt av en mamma, som klarer alt alene.. (Er selv gressenke med 3barn og det er tøft til tider).. Men seriøst; min yngste er like gammel som hennes yngste, og de er ikke verken gamle nok eller over 15kg... (som er grensa på alle beltestoler) 

..Der mista du en del av respekten min alså ranveig! Det var unødvendig! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rosarose- skrev:

Lar 2 åringen sin sitte i beltestol.

2 åring i beltestol?! Der røk all respekten min for henne.. når man ikke setter seg inn i bilsikkerhet er du absolutt ikke en god mor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dama helt blåst i huet? Tydeligvis.

Altså, for faen. Man setter ikke en 2 åring i beltestol, sånn gjør man bare ikke. Jeg VET at hun vet at dette er farlig, hvorfor bryr hun seg ikke? 

Dette er så farlig, ungen kunne like godt sittet uten stol.  Hun er for liten på alle punkter. Jeg får helt vondt! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som har 5 åringen bakovervendt ennå.....Mest dyrbare jeg har :hjerte:. Blir snudd nå i disse dager, og kan legge til at han er liten av vekst, derfor bakovervent.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakovervendt er tryggest uansett alder! I Axkid Minikid passer de fleste i 5-7 år. Vi snudde ikke eldste før hun var 6 år og har en på 5 år, 123 cm og 23 kg i det nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Lyckeliten skrev:

Bakovervendt er tryggest uansett alder! I Axkid Minikid passer de fleste i 5-7 år. Vi snudde ikke eldste før hun var 6 år og har en på 5 år, 123 cm og 23 kg i det nå.

Dette! Har selv min store 4-åring bakover, og absolutt ingen planer om å snu de nærmeste årene.

Trodde folk var mer opplyste om dette nå. Og så beltestol da!! Hun er jo ALTFOR liten, stakkar 😶 

Heitmann sank betraktelig i mine øyne nå!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, strawberryjaw skrev:

Dette! Har selv min store 4-åring bakover, og absolutt ingen planer om å snu de nærmeste årene.

Trodde folk var mer opplyste om dette nå. Og så beltestol da!! Hun er jo ALTFOR liten, stakkar 😶 

Heitmann sank betraktelig i mine øyne nå!

Tror nok dette er en situasjon der S fikk låne setet et E for en kort kjøretur pga et eller annet. Dersom mitt barn blir med noen hjem fra bhg f.eks, blir det gjerne litt sirkulering i bilen. Den som sitter på setepute, går i forsetet. Den som sitter i beltestol ender på puta, og gjesten ender i det skikkelige setet. Bildet ble nok delt, delvis for å provosere. Er det snakk om en kort tur hjem fra bhg ser jeg ikke problemet. Men om det er slik hun sikrer ungen til vanlig, er det grunn til å reagere. Men tror nok bildet ble postet bevisst for oppmerksomhet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bustefisk skrev:

Tror nok dette er en situasjon der S fikk låne setet et E for en kort kjøretur pga et eller annet. Dersom mitt barn blir med noen hjem fra bhg f.eks, blir det gjerne litt sirkulering i bilen. Den som sitter på setepute, går i forsetet. Den som sitter i beltestol ender på puta, og gjesten ender i det skikkelige setet. Bildet ble nok delt, delvis for å provosere. Er det snakk om en kort tur hjem fra bhg ser jeg ikke problemet. Men om det er slik hun sikrer ungen til vanlig, er det grunn til å reagere. Men tror nok bildet ble postet bevisst for oppmerksomhet.

Jeg er helt enig med deg om at bildet er lagt ut for å provosere, men jeg er helt uenig med deg i om at det ikke er noe problem på en kort tur hjem fra barnehagen. En ulykke kan like godt skje i nærmiljøet og på korte strekninger og jeg er helt sikker på at både du og jeg tar på oss sikkerhetsbeltet selv om vi bare skal en kjapp liten tur. Og barna bør også sikres på beste vis selv om det bare er på vei hjem fra barnehagen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bustefisk skrev:

Tror nok dette er en situasjon der S fikk låne setet et E for en kort kjøretur pga et eller annet. Dersom mitt barn blir med noen hjem fra bhg f.eks, blir det gjerne litt sirkulering i bilen. Den som sitter på setepute, går i forsetet. Den som sitter i beltestol ender på puta, og gjesten ender i det skikkelige setet. Bildet ble nok delt, delvis for å provosere. Er det snakk om en kort tur hjem fra bhg ser jeg ikke problemet. Men om det er slik hun sikrer ungen til vanlig, er det grunn til å reagere. Men tror nok bildet ble postet bevisst for oppmerksomhet.

Selv om det bare er en kort tur er det jo ikke greit. Det er jo på de korte hverdagslige turene flest ulykker skjer. Jeg sitter jo ikke uten belte selv om jeg bare skal ned i butikken🙄

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...