Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

Litt kleint for henne når hun bruker statusen sin( hennes ord) og lager et innlegg hvor hun ber folk vippse penger, som skal hjelpe ei venninne som skylder bhg til ungen sin masse penger. Så får hun bare negative kommentarer( ref. Facebooksiden hennes). 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tigging i SoMe syntes jeg er dumt uansett hvem som gjør det eller hvorfor. 

Gå i banken, ta kontakt med en økonomisk rådgiver hos NAV, selg ting du klarer deg uten, oppsøk fattighuset, søk fondsutbetalinger osv osv.

Det er mange valg man kan ta før man tigger om penger på Facebook.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, neiognei skrev:

Ja, huff, tenk å være så dust at man ber om hjelp til ei venninne.

Hun ber vel ikke om hjelp, her tigges det om kontantoverføringer. I Norge har vi et godkjenningsorgan for pengeinnsamling nettopp fordi man skal vite hva pengene blir brukt til.

Jeg er sikkert gammeldags men jeg vil mye heller hjelpe med utstyr eller tid om mine venner trenger hjelp enn å overføre penger som kan gå til "hva som helst".

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min venninne som jeg ønsket å hjelpe så ville jeg først og fremst stilt spørsmål ved hvordan de endte opp i den situasjonen og "veiledet" i forhold til hvordan unngå å ende opp sånn igjen. Var det noe uforutsett som skjedde? Var det dårlige prioriteringer? 

Hvis jeg skulle gitt hjelp til venninnen min økonomisk så ville jeg gitt henne et lån. Ville aldri aldri tigget penger i sosiale medier på denne måten for ei venninne (heller ikke for meg selv). Syns det er helt teit og samtidig helt teit at folk bare sender penger uten å egentlig vite hva pengene går til. Tigging i sosiale medier er tydeligvis en enkel og moderne  måte å tjene penger på 🙄

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror oppriktig at hun prøvde å hjelpe venninnen sin ved å bruke sin plattform til å nå ut. Sikkert sett alle disse statusene rundt jul og sånn, og hun fant vel ut at det var en god måte å forsøke på, selv om det ble litt.. feil.

Jeg lurer også veldig på hvordan RH får det til å gå økonomisk rundt? Jeg mener, lesertallet hennes har stupt og hun får nok ikke nok inn lenger til å være alene med 3 små. Spesielt når hun så og si bare handler inn dyre merker og hauger av leker. (Eller, nå er hun jo sammen med far til eldste igjen - IKKE SPEKULASJON, HUN HAR LAGT UT KYSSEBILDER. Men da forsvinner vel noen av inntektene som OS, gjør det ikke?)

Blir helt matt av at det går ann å ta så lite ansvar og ikke engang skaffe seg en jobb når man har tre som er avhengig av en. Sikkert en fantastisk mor, men å være mor handler om mer enn bare kjærlighet. Dumt å styrke under fordommene mot unge mødre..

Endret av mjauritz
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg tror oppriktig at hun prøvde å hjelpe venninnen sin ved å bruke sin plattform til å nå ut. Sikkert sett alle disse statusene rundt jul og sånn, og hun fant vel ut at det var en god måte å forsøke på, selv om det ble litt.. feil.

Jeg lurer også veldig på hvordan RH får det til å gå økonomisk rundt? Jeg mener, lesertallet hennes har stupt og hun får nok ikke nok inn lenger til å være alene med 3 små. Spesielt når hun så og si bare handler inn dyre merker og hauger av leker. (Eller, nå er hun jo sammen med far til yngste igjen - IKKE SPEKULASJON, HUN HAR SKREVET OM DET. Men da forsvinner vel noen av inntektene som OS, gjør det ikke?)

Blir helt matt av at det går ann å ta så lite ansvar og ikke engang skaffe seg en jobb når man har tre som er avhengig av en. Sikkert en fantastisk mor, men å være mor handler om mer enn bare kjærlighet. Dumt å styrke under fordommene mot unge mødre..

Er hun sammen med far til yngste?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg tror oppriktig at hun prøvde å hjelpe venninnen sin ved å bruke sin plattform til å nå ut. Sikkert sett alle disse statusene rundt jul og sånn, og hun fant vel ut at det var en god måte å forsøke på, selv om det ble litt.. feil.

Jeg lurer også veldig på hvordan RH får det til å gå økonomisk rundt? Jeg mener, lesertallet hennes har stupt og hun får nok ikke nok inn lenger til å være alene med 3 små. Spesielt når hun så og si bare handler inn dyre merker og hauger av leker. (Eller, nå er hun jo sammen med far til yngste igjen - IKKE SPEKULASJON, HUN HAR SKREVET OM DET. Men da forsvinner vel noen av inntektene som OS, gjør det ikke?)

Blir helt matt av at det går ann å ta så lite ansvar og ikke engang skaffe seg en jobb når man har tre som er avhengig av en. Sikkert en fantastisk mor, men å være mor handler om mer enn bare kjærlighet. Dumt å styrke under fordommene mot unge mødre..

Du mener vel far til eldste jenta? For far til yngste er jo ukjent

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fjær skrev:

Er hun sammen med far til yngste?!!

Hun mener nok nest minste. Men det stemmer ikke. Rannveig har derimot skrevet på bloggen at de ikke er sammen, men gode venner og finner på ting sammen med barna for barnas sin del

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Missy1 skrev:

Du mener vel far til eldste jenta? For far til yngste er jo ukjent

Mente selvfølgelig eldste, beklager!

1 minutt siden, MammaSvarDa skrev:

Hun mener nok nest minste. Men det stemmer ikke. Rannveig har derimot skrevet på bloggen at de ikke er sammen, men gode venner og finner på ting sammen med barna for barnas sin del

Ahh, gikk utifra dette:
http://rannveigheitmann.blogg.no/1483224653_.html  <- Bilde av de to som kysser, fra 31.12.16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MammaSvarDa skrev:

Hun mener nok nest minste. Men det stemmer ikke. Rannveig har derimot skrevet på bloggen at de ikke er sammen, men gode venner og finner på ting sammen med barna for barnas sin del

Tjener bedre på å bo hver for seg ihvertfall. Hun har skrevet at de var kjærester men innlegget er vel fjernet for å ikke skape mistanke om navsvindel. Det er jo ikke svindel å ha kjæreste, når man bor alene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg tror oppriktig at hun prøvde å hjelpe venninnen sin ved å bruke sin plattform til å nå ut. Sikkert sett alle disse statusene rundt jul og sånn, og hun fant vel ut at det var en god måte å forsøke på, selv om det ble litt.. feil.

Jeg lurer også veldig på hvordan RH får det til å gå økonomisk rundt? Jeg mener, lesertallet hennes har stupt og hun får nok ikke nok inn lenger til å være alene med 3 små. Spesielt når hun så og si bare handler inn dyre merker og hauger av leker. (Eller, nå er hun jo sammen med far til yngste igjen - IKKE SPEKULASJON, HUN HAR SKREVET OM DET. Men da forsvinner vel noen av inntektene som OS, gjør det ikke?)

Blir helt matt av at det går ann å ta så lite ansvar og ikke engang skaffe seg en jobb når man har tre som er avhengig av en. Sikkert en fantastisk mor, men å være mor handler om mer enn bare kjærlighet. Dumt å styrke under fordommene mot unge mødre..

Hun klarer seg jo kjempebra og er rik.  barnetrygd for 3, barnebidrag for 3, overgangsstønad, bostøtte ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Boomonster skrev:

Hun klarer seg jo kjempebra og er rik.  barnetrygd for 3, barnebidrag for 3, overgangsstønad, bostøtte ++++

Man blir ikke rik av å være økonomisk avhengig av Nav,og ihvertfall ikke med en haug med unger å ta vare på..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Boomonster skrev:

Hun klarer seg jo kjempebra og er rik.  barnetrygd for 3, barnebidrag for 3, overgangsstønad, bostøtte ++++

Hun har flere ganger skrevet at hun ikke mottar bidrag fra fedre. Den i midten har hun og faren 50/50, så ingen penger å hente der. Hvis hun tjener penger på blogg blir jo også OS redusert  

Venninna mi er alene med et barn og mottar det hun har krav på fra NAV og far, ikke noe gullgruve det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kristanna skrev:

Hun har flere ganger skrevet at hun ikke mottar bidrag fra fedre. Den i midten har hun og faren 50/50, så ingen penger å hente der. Hvis hun tjener penger på blogg blir jo også OS redusert  

Venninna mi er alene med et barn og mottar det hun har krav på fra NAV og far, ikke noe gullgruve det. 

I fare for digresjon men det avhenger veldig av hvilke støtteordninger du har totalt. Selvsagt lønner det seg ikke å være avhengig av nav, ei heller tror jeg noen får barn for å tjene penger. Samtidig kan du fint leve av det du får i stønad fra nav (aap, leiebidrag osv) totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kristanna skrev:

Hun har flere ganger skrevet at hun ikke mottar bidrag fra fedre. Den i midten har hun og faren 50/50, så ingen penger å hente der. Hvis hun tjener penger på blogg blir jo også OS redusert  

Venninna mi er alene med et barn og mottar det hun har krav på fra NAV og far, ikke noe gullgruve det. 

Hvis hun har råd til alle de lekene, merkeklær og tingene dere skriver hun kjøper i hytt gevær så må det jo tydeligvis være en gullgruve. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...