Gå til innhold

Samboer snorker noe JÆVLIG


tweet

Anbefalte innlegg

Nå er jeg desperat!! Samboeren min snorker hver jævla natt, og er det noe jeg ikke tåler, så er det det. Jeg har ikke sjans i havet til å sove når han ligger der og durer, ikke tale om. Og OM jeg har prøvd. Er jeg heldig, sovner jeg kanskje først eller rekker å sovne mellom hver gang jeg vekker han. 

Vi har prøvd snorkeplaster, nesespray (både vanlig og mot snorking), flere puter, å snu han hit og dit. Jeg har prøvd med ørepropper eller å lytte til musikk, det funker ikke. Å sove på hvert sitt rom gir ufattelig dårlig stemning. I tillegg er han allergisk mot leger og nekter utredning. 

Jeg føler vi har prøvd alt, og nå klikker det snart for meg. Alle tips mottas med svært stor takknemlighet. Å forlate han er naturligvis ikke et alternativ. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi vært nødt til å ha separate soverom pga snorking. Han var skeptisk til det i starten, men nå vi, han jaggu ikke ha meg inn der igjen hehe. Søvn er såpass viktig for oss begge for å fungere at slik måtte det bli. 

Noen ganger må vi allikevel dele soverom, feks i feriene. Det vi da gjør som faktisk hjelper meg da, er at vi om det lar seg gjøre flytter senger til hver sin kant av rommet eller han sover med hodet ved mine føtter. Ørepropper er uansett et must og jeg anbefaler de som fjerner lavfrekvent lyd.

Anonymkode: 2304c...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann snorkar når han kjem opp i ei viss  vekt. Når han går ned sluttar snorkinga. (Han veit han har "sklidd ut"  når han blir vekt kvar natt 😉) Trur du det kan vere problemet her også? 

 

Elles er det legetid... Dette går ikkje berre ut over han, så han bør kunne gå ein liten tur til legen for deg. Kanskje du kan vere med? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover på hvert vårt rom. Orker ikke ligge ved siden av. Får ikke sove og ender opp med hodepine. Han er skikkelig feit, men kan slanke seg hvis han vil dele seng igjen. 

Anonymkode: 776a7...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover på hvert vårt rom. Orker ikke ligge ved siden av. Får ikke sove og ender opp med hodepine. Han er skikkelig feit, men kan slanke seg hvis han vil dele seng igjen. 

Anonymkode: 776a7...8bc

Du høres virkelig ut som en storsjarmør du......

Anonymkode: 08a35...d20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mannen min hadde gått 16 kg i vekt, startet snokinga. Jeg er totalt allergisk mot snorking, etter et kort eksteskap med en notorisk snorker. Da sov jeg så og si hver natt på sofaen i 4 år... Så da fikk nåværende mann beskjed om å ta grep. Han mente selv det ikke var vekta, og da bestilte jeg legetime istedet. Samme for meg, bare noe ble gjort. Legen sendte ham videre til øre-nese-hals undersøkelse, men ingenting unormalt ble funnet. Tilbake til sctatch. Han godtok da mitt argument om vekta, ble satt på slankekut og gikk ned 12 kg - og snorkinga forsvant. Jøss, liksom :) Det er helt UAKTUELT for meg å være den som bytter rom, bruker ørepropper etc hvis det er mulig for han å fikse på problemet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han vil ikke til lege, og dere(du?) ikke vil ha hvert deres rom, så står evt slanking på programmet. Løser ikke det problemet, så er det noe du bare må leve med siden de to oftest mest effektive måtene ikke er aktuelle. 

Anonymkode: c0964...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er ung og slank og veltrent men snorker likevel svært høylydt hver natt. Nå har han i tillegg begynt å snorke når han ligger på siden. Fikk overtalt han til å dra til lege, og nå skal han få analysert søvnen sin, samt bli utredet for skjev neseskillevegg. Håper det ordner seg!!

Anonymkode: a6ed0...81b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg las snoker når jeg så overskriften😂

Anonymkode: 5bd3b...e73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gallagher skrev:

Mas til han kommer seg til legen. Er enig i at separate rom ikke er noe særlig for forholdet:-) 

Dette er tull. Min mann snorker veldig høyt og det jeg klarer ikke å sove i samme rom som han. Men vi har det veldig godt sammen, og han er rett som det er inne hos meg. Vi koser oss og ser på tv på soverommet, ligger inntil, og gjør alle de tingene mennesker som deler soverom gjør. Men når det er tid for å sove, går han inn på sitt eget soverom. Big deal,... nei. Men jeg kan love deg at hadde vi delt soverom hadde det vært en big deal for ekteskapet, og vi hadde vært skilt for lenge siden.

Sove må man for å fungere.

Anonymkode: f58ad...6e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tweet skrev:

Nå er jeg desperat!! Samboeren min snorker hver jævla natt, og er det noe jeg ikke tåler, så er det det. Jeg har ikke sjans i havet til å sove når han ligger der og durer, ikke tale om. Og OM jeg har prøvd. Er jeg heldig, sovner jeg kanskje først eller rekker å sovne mellom hver gang jeg vekker han. 

Vi har prøvd snorkeplaster, nesespray (både vanlig og mot snorking), flere puter, å snu han hit og dit. Jeg har prøvd med ørepropper eller å lytte til musikk, det funker ikke. Å sove på hvert sitt rom gir ufattelig dårlig stemning. I tillegg er han allergisk mot leger og nekter utredning. 

Jeg føler vi har prøvd alt, og nå klikker det snart for meg. Alle tips mottas med svært stor takknemlighet. Å forlate han er naturligvis ikke et alternativ. 

Å få for lite og for dårlig søvn er negativt for helsa! 
Jeg ville gått for "dårlig stemning" og separate soverom til han fikk somla seg til legen for en grundig utredning. 
Han skal ikke dømme deg til søvnløshet på grunn av legeskrekk og latskap! 

Videre, du skriver du er desperat, men samtidig er det "naturligvis" ikke et alternativ å gå i fra han? 
Vet du hva søvnmangel kommer til å gjøre med deg på sikt? 
Vet du hvor desperat du kommer til å bli? 
Du må se i øynene at det er en av løsningene her, og det må mannen også forstå, sånn at han kan vurdere det for og mot i forhold til den legetimen. 
Om det blir det alternativet som blir valgt er jo opp til han. Hvor mye eller lite betyr du og nattesøvnen din for han? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne og typen hennes har vært sammen i mange år, forsøkt alt.. de har hatt hvert sitt soverom i hver sin etasje pga snorkinga hans er så ille at barna våkner innimellom hvis han er i samme etasje. Ikke ideelt selvsagt, men det har vært en løsning iallefall. Så har de kosekvelder på sofaen sammen, og legger seg hver for seg. Det fungerer for dem. :)

Anonymkode: cfb2c...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner har så mange ting de blir irritert over. Hva med å se det fine i at han snorker. Lær å nyte lyden av snorking. La snorke lyden gjøre deg søvnig og god. Det gjør jeg. Fra en irriterende borrende lyd til en veldig deilig meditasjon lyd som gjør meg søvnig. Alt handler om hvordan du tenker på snorkingen. Det er like mye og kanskje enda mer ditt ansvar at du kan ordne tankegangen din.

Dessuten må du få mannen din til å bruke leger om nødvendig. 

Anonymkode: 6d7f0...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Juniper skrev:

Å få for lite og for dårlig søvn er negativt for helsa! 
Jeg ville gått for "dårlig stemning" og separate soverom til han fikk somla seg til legen for en grundig utredning. 
Han skal ikke dømme deg til søvnløshet på grunn av legeskrekk og latskap! 

Videre, du skriver du er desperat, men samtidig er det "naturligvis" ikke et alternativ å gå i fra han? 
Vet du hva søvnmangel kommer til å gjøre med deg på sikt? 
Vet du hvor desperat du kommer til å bli? 
Du må se i øynene at det er en av løsningene her, og det må mannen også forstå, sånn at han kan vurdere det for og mot i forhold til den legetimen. 
Om det blir det alternativet som blir valgt er jo opp til han. Hvor mye eller lite betyr du og nattesøvnen din for han? 

Jeg er fullt klar over hva søvnmangel kan gjøre. Har slitt med insomnia i mange år. Tar sovemedisin i perioder, men virkningen går over fordi jeg blir holdt våken av snorking. Det er ikke hver natt jeg ligger våken, men ofte nok til at det er et problem. 

Jeg satt ned foten og sa at så lenge han snorker og nekter å gå til lege, må han sove på gjesterommet. Han var ikke helt enig, men sånn må det bare bli. Det er ikke et alternativ for meg å gå fra han på grunn av dette, så da må det bli hvert sitt rom, da. Det ligger mye bak legeskrekken (han nekter på at han er redd, men det er ganske tydelig at det er det han er). Han prøvde å nekte å ta blindtarmen liksom. Jeg kjenner det er litt sårt at han ikke vil gå til legen og fikse det for meg, og jeg er ganske sikker på snorkingen gjør noe med han også. Han blir aldri skikkelig uthvilt og jeg observerte at han slutter å puste noen sekunder også, så han har jo tydelig et problem. Det vil han ikke ta seriøst. 

Og for å nevne det, så er han ikke i nærheten av å være overvektig. Veldig godt trent og vi lever sunt begge to. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har så mange ting de blir irritert over. Hva med å se det fine i at han snorker. Lær å nyte lyden av snorking. La snorke lyden gjøre deg søvnig og god. Det gjør jeg. Fra en irriterende borrende lyd til en veldig deilig meditasjon lyd som gjør meg søvnig. Alt handler om hvordan du tenker på snorkingen. Det er like mye og kanskje enda mer ditt ansvar at du kan ordne tankegangen din.

Dessuten må du få mannen din til å bruke leger om nødvendig. 

Anonymkode: 6d7f0...38c

Det har jeg også prøvd :P Å nyte den lyden, er helt umulig. Jeg ender bare med et overveldende sinne. Morsomt at du nevner det med å endre tankegangen min, for det har vært et stort tema i heimen. 

Du skulle fått prøvd å snakke med han selv. Han er den mest sta mannen jeg noen sinne har møtt og det skal SVÆRT mye til før han gir seg :P Skal ikke slutte å prøve, men enkelte ganger er det lettere å gi opp enn å diskutere seg i hjel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Konklusjon: Vi sover på hvert vårt rom de gangene jeg ikke sovner først, jeg kommer til å mase jevnlig om lege og håpe på det beste og jeg tror han kan ha søvnapné 👍🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover med ørepropper. Sov i ro er dog det eneste som fungerer, og jeg må sovne først. Jeg tror snorkingen kunne blitt bedre dersom samboer gikk ned i vekt, men jeg orker ikke å mase om det, det funker ikke uansett, så da blir det sov i ro på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov i ro-ørepropper har vært revolusjonerende for forholdet for vår del! Han slipper å bli sparket 10 ganger per natt, jeg slipper å våkne:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har så mange ting de blir irritert over. Hva med å se det fine i at han snorker. Lær å nyte lyden av snorking. La snorke lyden gjøre deg søvnig og god. Det gjør jeg. Fra en irriterende borrende lyd til en veldig deilig meditasjon lyd som gjør meg søvnig. Alt handler om hvordan du tenker på snorkingen. Det er like mye og kanskje enda mer ditt ansvar at du kan ordne tankegangen din.

Dessuten må du få mannen din til å bruke leger om nødvendig. 

Anonymkode: 6d7f0...38c

What the actual hell. Dette må være det dummeste jeg har lest på kg, og det sier sitt!

Ts, bare stå på krava om at han MÅ til legen, og frem til da får han sove på gjesterommet uansett. Du skal få sove i fred og ro for deg sev. Hvis han har søvnapne vil det jo bare gagne han uansett om han drar til legen, for da vil han få hjelp og han vil bli bedre uthvilt.

For min del, har jeg fått nok av storsnorkere. Hvis min fremtidige mann er det og det ikke går an å gjøre noe med det, blir det seperate soverom. Hvorfor er det så ille å ha seperate soverom, enn å lide i årevis av søvnmangel? Jeg forstår ikke på død og liv dem som ofrer søvnen og helsen "fordi man deler rom som samboere/ektefelle". TULL, sier jeg.

Anonymkode: b8538...470

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...