Gå til innhold

Samboer snorker noe JÆVLIG


tweet

Anbefalte innlegg

2 timer siden, tweet skrev:

Konklusjon: Vi sover på hvert vårt rom de gangene jeg ikke sovner først, jeg kommer til å mase jevnlig om lege og håpe på det beste og jeg tror han kan ha søvnapné 👍🏻

Veldig mange ser ut til å tro at bare man klarer å få de som snoker til lege så blir det bra. En snorkeoperasjon hjelper langt fra de fleste. 
Og veldig mange snorker selv etterpå.
Spesielt med søvnapne er det vanskelig. 
En i nær familie har operert både nese og hals ( har søvn apne)  men snorker likevel. Det er virkelig ikke så enkelt for mange.
Det finnes en snorkeskinne som lages hos tannlege (kostbart med mindre man får staten til å betale) denne er såpass ubehagelig å bruke, så for noen er grunnen til at de slutter å snorke med den på, at de sover dårlig. 
Det finnes pustemaskiner som hjelper til med pusten, mange snorkere har pustestopper i løpet av natten, spesielt gjelder dette de med søvapne. Men den maskinen bråker, så sover du ikke på grunn av snorking nå, kommer du ikke til å sove med en maskin med storm i kasta på soverommet.

For hans del bør han jo utredes. For din del, sov på hver deres rom, det er eneste løsningen på problemet.

Anonymkode: f58ad...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, tweet skrev:

Jeg er fullt klar over hva søvnmangel kan gjøre. Har slitt med insomnia i mange år. Tar sovemedisin i perioder, men virkningen går over fordi jeg blir holdt våken av snorking. Det er ikke hver natt jeg ligger våken, men ofte nok til at det er et problem. 

Jeg satt ned foten og sa at så lenge han snorker og nekter å gå til lege, må han sove på gjesterommet. Han var ikke helt enig, men sånn må det bare bli. Det er ikke et alternativ for meg å gå fra han på grunn av dette, så da må det bli hvert sitt rom, da. Det ligger mye bak legeskrekken (han nekter på at han er redd, men det er ganske tydelig at det er det han er). Han prøvde å nekte å ta blindtarmen liksom. Jeg kjenner det er litt sårt at han ikke vil gå til legen og fikse det for meg, og jeg er ganske sikker på snorkingen gjør noe med han også. Han blir aldri skikkelig uthvilt og jeg observerte at han slutter å puste noen sekunder også, så han har jo tydelig et problem. Det vil han ikke ta seriøst. 

Og for å nevne det, så er han ikke i nærheten av å være overvektig. Veldig godt trent og vi lever sunt begge to. 

Det er bra dere sover på hvert deres rom inntil videre men sånn du skrev i det første innlegget virket det som om du sov sammen med han for å unngå dårlig stemning. Jeg ble faktisk bekymret for deg, for hva søvnmangel kunne gjøre med deg. 
Å nekte noen søvn er vel regnet som en type tortur, faktisk. 

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å bo med en så sta mann som nektet å ta ansvar for egen helse og mitt velvære, men regner med at han sikkert må ha noen gode sider også. Forstår godt at du blir rasende når du ligger og hører på snorkelyder, særlig når du vet at det kanskje kunne vært unngått om han dro seg til legen. 

Sånn med tanke på det jeg tror jeg så at du skrev i en tråd angående å få mannen til å ta sin del av husarbeidet, er du sikker på at du ikke har funnet deg et restaureringsprosjekt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover på et annet rom enn mannen. Vi legger oss sammen, koser og har det kjekt, og når jeg er klar til å legge meg/han sovner går jeg og legger meg på gjesterommet. Finner ingen annen løsning på det.

Anonymkode: dffff...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Juniper skrev:

Det er bra dere sover på hvert deres rom inntil videre men sånn du skrev i det første innlegget virket det som om du sov sammen med han for å unngå dårlig stemning. Jeg ble faktisk bekymret for deg, for hva søvnmangel kunne gjøre med deg. 
Å nekte noen søvn er vel regnet som en type tortur, faktisk. 

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å bo med en så sta mann som nektet å ta ansvar for egen helse og mitt velvære, men regner med at han sikkert må ha noen gode sider også. Forstår godt at du blir rasende når du ligger og hører på snorkelyder, særlig når du vet at det kanskje kunne vært unngått om han dro seg til legen. 

Sånn med tanke på det jeg tror jeg så at du skrev i en tråd angående å få mannen til å ta sin del av husarbeidet, er du sikker på at du ikke har funnet deg et restaureringsprosjekt? 

Flere gode sider enn dårlige, ellers hadde jeg ikke orket. Det er så lett å dele alt det negative med andre, for å lese og høre om hvor fantastisk kjæresten er, er bare kvalmt. Haha :P Vi har det veldig bra sammen bortsett fra de få irritasjonsmomentene. Det med ryddingen og det jeg skrev i den andre tråden, har forbedret seg veldig og det er ikke noe som plager meg generelt. Det føltes som om jeg måtte oppdra han litt i starten da vi flyttet sammen, men nå har han skjønt at han må gjøre sin del for at det skal gå an å bo sammen. Og vet du, jeg er faen ikke lett å bo med alltid, jeg heller :fnise: Jeg er jævlig sta og hissig, og vi har begge ting å jobbe med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tweet skrev:

Flere gode sider enn dårlige, ellers hadde jeg ikke orket. Det er så lett å dele alt det negative med andre, for å lese og høre om hvor fantastisk kjæresten er, er bare kvalmt. Haha :P Vi har det veldig bra sammen bortsett fra de få irritasjonsmomentene. Det med ryddingen og det jeg skrev i den andre tråden, har forbedret seg veldig og det er ikke noe som plager meg generelt. Det føltes som om jeg måtte oppdra han litt i starten da vi flyttet sammen, men nå har han skjønt at han må gjøre sin del for at det skal gå an å bo sammen. Og vet du, jeg er faen ikke lett å bo med alltid, jeg heller :fnise: Jeg er jævlig sta og hissig, og vi har begge ting å jobbe med. 

Ha-ha! 
Bra du har et realistisk syn på ting, og bra du ikke er redd for å få fram poengene dine når det er behov for det! 
Rett det du sier om at det er enklere å dele irritasjonsmomentene. Og så er det bra at problemområdene begrenser seg til de du har fortalt om her. Om listen hadde fortsatt så hadde jeg blitt litt betenkt. 

Jeg håper den mannen vet å sette pris på deg! Hils han fra meg og si at han er heldig, og han bør ta seg sammen for din del og få en utredning hos legen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sover på et annet rom enn mannen. Vi legger oss sammen, koser og har det kjekt, og når jeg er klar til å legge meg/han sovner går jeg og legger meg på gjesterommet. Finner ingen annen løsning på det.

Anonymkode: dffff...f24

Hvorfor er det DU som legger deg på gjesteromet, når det er HAN som er problemet??? Jeg synes at du burde få ha soverommet for deg selv, i det minste får dere dele på soverommet...

Anonymkode: b8538...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan jeg heldigvis bare dytte til han så snur han seg på siden, så lsutter snorkinga...som regel.
Hender det fortsetter uansett, da går jeg på gjesterommet. (Madrassen der er nye og bedre, så gjør meg egentlig ingenting :D)

Anonymkode: 13ca0...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2017 den 7.40, AnonymBruker skrev:

Du høres virkelig ut som en storsjarmør du......

Anonymkode: 08a35...d20

Det er jeg nok på ingen måte for tiden fordi søvnen min er redusert til et minimum. Mannen ligger på et annet rom,men jeg våkner av snorkingen likevel. Han har vært hos tre leger nå for å klage over snorkingen og fordi han er så sliten, og alle tre har sagt han må ned i vekt men han gjør ingen grep. 

Anonymkode: 776a7...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på Berger i SATC, han hadde sånn sleeping mashine med lyd av skog/hav osv 

Anonymkode: 03b45...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, jeg har også en sånn. Det er til å bli gal av, særlig siden han i tillegg skifter stilling heele tiden. Har vurdert å kvele fyren med puta mi både en og to ganger :glare:

Ørepropper har ikke fungert for min del, ulyden gjennomsyrer et hvert forsøk på å slippe helvetet, det være seg om jeg flytter inn på gjesterommet eller sofaen også. 

Han har for øvrig ingen problemer ned luftveissystemet eller er overvektig/gammel. 

Dump? Neidamenherregud. Det suger, du har min dypeste medfølelse. Lykke til til oss begge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2017 den 3.57, tweet skrev:

Nå er jeg desperat!! Samboeren min snorker hver jævla natt, og er det noe jeg ikke tåler, så er det det. Jeg har ikke sjans i havet til å sove når han ligger der og durer, ikke tale om. Og OM jeg har prøvd. Er jeg heldig, sovner jeg kanskje først eller rekker å sovne mellom hver gang jeg vekker han. 

Vi har prøvd snorkeplaster, nesespray (både vanlig og mot snorking), flere puter, å snu han hit og dit. Jeg har prøvd med ørepropper eller å lytte til musikk, det funker ikke. Å sove på hvert sitt rom gir ufattelig dårlig stemning. I tillegg er han allergisk mot leger og nekter utredning. 

Jeg føler vi har prøvd alt, og nå klikker det snart for meg. Alle tips mottas med svært stor takknemlighet. Å forlate han er naturligvis ikke et alternativ. 

Forstår deg godt!

En søster av meg klarte det ikke og de måtte ha hvert sitt soverom langt unna hverandre (ellers høres det gjennom veggen). De har etter dette dårligere forhold men får mer søvn.

Anonymkode: be80c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min har søvnapne. Det var helt jævlig å sove med han. Det ble verre med årene da han gradvis la på seg. Vi gjorde det slutt før det ble helt jævlig, og sønnen min har fortalt meg at samboeren til eksen må sove i stua på grunn av snorkingen. Hehe :P da han bodde hjemme fikk ikke foreldrene sove heller, så de måtte innrede kjelleren for ikke å høre det.

Anonymkode: 36b9b...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger i fotenden, det er så kjedelig med separate rom.😊

Anonymkode: 11bc0...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hjalp det å få barn, første måneden var jeg så utslitt at jeg kunne sove gjennom hva som helst, så flyttet mannen på eget soverom fordi han ble vekt av baby om natta. :ler:

Før det sov jeg med ørepropper hver natt i mange år. Fikk sår i ørene til slutt så jeg er glad jeg slipper. Aner ikke hva som skjer når mannen kommer tilbake til soverommet, men jeg merker at jeg tåler snorking bedre nå! Tror det har hjulpet å få litt fri, irritasjonen har roet seg. 

Mannen min har vært hos lege, og det burde alle gjøre, i tilfelle det er en "enkel" grunn. For mannen min sin del var det "dessverre" ikke noe galt, og lite å gjøre, de anbefalte ikke operasjon. Men et vennepar av oss fikk en ny hverdag etter at mannen fikk sånn maskin på natta. 

Og separate soverom trenger ikke være ille. Dere kan jo sørge for å ha to dyner og puter i hver seng, legge dere sammen noen kvelder i uka, og så flytter den ene ut så snart snorking har blitt et problem. Det gjør jeg og mannen i helgene for å få mer nærhet, begynner han å snorke plagsomt mye eller baby blir veldig urolig flytter han ut. Tror det gjør at vi begge tåler mer bråk, fordi vi vet at vi ikke MÅ holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, noen snorkere har effekt av å la være å spise etter visst klokkeslett på kvelden (noen så tidlig som kl 17). Kan være verdt å prøve seg frem med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/2/2017 den 3.57, tweet skrev:

Nå er jeg desperat!! Samboeren min snorker hver jævla natt, og er det noe jeg ikke tåler, så er det det. Jeg har ikke sjans i havet til å sove når han ligger der og durer, ikke tale om. Og OM jeg har prøvd. Er jeg heldig, sovner jeg kanskje først eller rekker å sovne mellom hver gang jeg vekker han. 

Vi har prøvd snorkeplaster, nesespray (både vanlig og mot snorking), flere puter, å snu han hit og dit. Jeg har prøvd med ørepropper eller å lytte til musikk, det funker ikke. Å sove på hvert sitt rom gir ufattelig dårlig stemning. I tillegg er han allergisk mot leger og nekter utredning. 

Jeg føler vi har prøvd alt, og nå klikker det snart for meg. Alle tips mottas med svært stor takknemlighet. Å forlate han er naturligvis ikke et alternativ. 

har samme problemet. jeg kjøper noen ørepropper av voks på clas olson. da hører du INGENTING. men d hører du heller ikke vekker klokken. nesespray funker bra. så vist dere legger dere samtidig vil han ikke snorke i starten vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Friday, February 03, 2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Veldig mange ser ut til å tro at bare man klarer å få de som snoker til lege så blir det bra. En snorkeoperasjon hjelper langt fra de fleste. 
Og veldig mange snorker selv etterpå.
Spesielt med søvnapne er det vanskelig. 
En i nær familie har operert både nese og hals ( har søvn apne)  men snorker likevel. Det er virkelig ikke så enkelt for mange.
Det finnes en snorkeskinne som lages hos tannlege (kostbart med mindre man får staten til å betale) denne er såpass ubehagelig å bruke, så for noen er grunnen til at de slutter å snorke med den på, at de sover dårlig. 
Det finnes pustemaskiner som hjelper til med pusten, mange snorkere har pustestopper i løpet av natten, spesielt gjelder dette de med søvapne. Men den maskinen bråker, så sover du ikke på grunn av snorking nå, kommer du ikke til å sove med en maskin med storm i kasta på soverommet.

For hans del bør han jo utredes. For din del, sov på hver deres rom, det er eneste løsningen på problemet.

Anonymkode: f58ad...6e6

De nyeste maskinene bråker ikke! Er en svak suselyd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...