Gå til innhold

Kjøpe bussbillett gjennom appen VKT

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta buss i dag, for første gang på herrens mange år. Har lastet ned appen VKT (siden jeg bor i Vestfold selvsagt :) )

Hvordan fungerer dette i praksis? Jeg kjøper billett på appen og så viser jeg mobilskjermen med bilde av dette bare til bussjåføren? Eller er det noe mer jeg må gjøre?

Føler meg skikkelig dum, men forrige gang jeg tok buss så betalte man enten med mynt, månedskort eller klippekort 😜

Anonymkode: 463ef...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å vise skjermbildet av billetten :) Buss-sjåførene blir bare glad for at de slipper å fikle med vekslepenger og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 👍

Det høres jo veldig enkelt ut for oss brukere også da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta buss i dag, for første gang på herrens mange år. Har lastet ned appen VKT (siden jeg bor i Vestfold selvsagt :) )

Hvordan fungerer dette i praksis? Jeg kjøper billett på appen og så viser jeg mobilskjermen med bilde av dette bare til bussjåføren? Eller er det noe mer jeg må gjøre?

Føler meg skikkelig dum, men forrige gang jeg tok buss så betalte man enten med mynt, månedskort eller klippekort 😜

Det er en egen verifiserings funksjon når du har kjøpt i appen, du aktiverer den like før du går på og så viser det til sjåføren. Screenshot er bare tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, tdm900 skrev:

Det er en egen verifiserings funksjon når du har kjøpt i appen, du aktiverer den like før du går på og så viser det til sjåføren. Screenshot er bare tull

Jeg mente ikke å ta screenshot, men vise skjermen med billetten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sånne apper må man stort sett alltid legge inn betalingskort, så bare sjekk at det er gjort før du står der, så er det akkurat så enkelt som du beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ananas. skrev:

I sånne apper må man stort sett alltid legge inn betalingskort, så bare sjekk at det er gjort før du står der, så er det akkurat så enkelt som du beskriver :)

Ja! Det passet jeg på å gjøre med en gang etter en liten forglemmelse når jeg skulle begynne å bruke EasyPark-appen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke å ta screenshot, men vise skjermen med billetten

Ok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...