Gå til innhold

Pen i virkeligheten/speilet, stygg på bilder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det på samme måte. Jeg liker det jeg ser i spillet, men jeg er ikke så pen på bilder dessverre :( Derfor er jeg ikke så glad i å ta bilder av meg selv. Veldig sjelden jeg får et bilde jeg faktisk er fornøyd med. Jeg er bare ikke så fotogen :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen venner som hevder at de ikke er fotogene, men jeg kan ærlig talt ikke se noen forskjell på dem på bilder og i virkeligheten. Hvis man alltid er stygg på bilder men fin når man ser seg i speilet hjemme, så tror jeg man bare har vært ekstremt heldig med speil og ikke minst belysning.

Anonymkode: 52355...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser stygg på bilder andre tar, pen på bilder jeg selv tar og mye penere i speil, uansett belysning, speil og sted. 

Samtidig når andre tar bilde av meg og sier at det var veldig pent, synes jeg ofte det er drit stygt og blir flau når de legger det ut. Skjønner ikke om de mener det eller legger ut mindre heldige bilder av andre med vilje :fnise:

Jeg stoler uansett mest på speilbildet siden det er der jeg er penest haha. Viktig å klamre fast i alt håp. 

Anonymkode: 2ec92...bb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flott i virkeligheten og speilet så er du det foran kameraet også :) Kvaliteten på kameraet, lysforholdene og fotografen (og modellen) avgjør hvordan man blir på bildet. Tar man bilder av en person i sola på ettermiddagen vil man få annerledes hudtoner enn hvis man tar bilder av samme person på en gråværsdag kl. 1200. 

Anonymkode: d6fa4...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at jeg ser helt ok ut i speil, men når jeg ser meg på bilder, så synes jeg det er nesten deprimerende :/ øyefarga skifter til og med farge.. Jeg føler ikke jeg vet helt hvordan jeg ser ut. Men håret er alltid helt grusomt,  jeg ligner ikke på det jeg ser i speilet og blikket er energiløst. Hva stemmer?  Speilbildet eller kamerabildet?

Anonymkode: 1feec...535

Jeg også, men det er sånn at noen er mer fotogene enn andre.
Jeg syns jeg ser mye bedre ut i speilet enn på bilder - om jeg ikke har rette vinkelen... merkelig dette :)
 

Anonymkode: e6187...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nok bare asymmetrisk, slik de aller fleste er. Dette innebærer at det vil være uvant å se seg selv riktig vei, når du er vant til å se speilbildet ditt. Dette kan sammenlignes med å høre stemmen din på opptak. Det er rart. 

Anonymkode: 45acc...d36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg :) Er selv utrolig lite fotogen. Uansett hvor mange bilder som blir tatt så er øyene enten lukket, halvåpne, eller ett lukket og det andre åpent. Har også typisk "babyfjes" med runde kinn, liten munn med fyldige lepper, store runde blå øyne. Har til gode å se noen med min ansiktsform som ser plettfrie ut på hvert eneste bilde, for her går kjeven opp og munnen blir halvåpen. 

Synes at jeg ser helt grei ut i fjeset og jeg er i stand til å ta pene bilder av meg selv med mobilen, men når andre tar bilder huff.. Heldigvis så ser lite fotogen-teorien min ut til å stemme siden bilder av meg ofte blir ledd av med type "er det deg??" :) 

Anonymkode: 9b5ec...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett TS, og dette er forklaringen. 

På bilder tatt på kloss hold (særlig de du tar av deg selv pga. avstanden og perspekrivet) blir proposjonene i ansiktet rett og slett feil pga. hvordan linsa "bøyer" næromgivelsene. Dette er mest merkbart på portrettbilder, og vil føre til at nesa blir større, kinna rundere, panna tyngre, osv., alt etter hvordan kameraet treffer. For å motvirke denne effekten skal du alltid få kameraet på litt avstand og heller zoome litt inn på ansiktet. :) 

Endret av vendeli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem! Får komplimenter på ekte og føler meg fin når jeg ser meg i speilet, men blir ikke særlig ofte fornøyd med bilder. :P Vet det er sånn med andre også, hvis jeg for eksempel skal ta bilde av en venninne kan hun være mye penere i virkeligheten enn hun blir på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som mener at man ser ut som på bilder og at det ikke finnes noe som heter ufotogen tar feil. Det vet jeg siden folk enten ler eller blir stille når de tar bilder av meg. Senest på nyttårsaften skulle jeg ta en selfie med en venninne, og hun lo og sa det var helt sykt hvordan trekkene mine ble så rare og annerledes på bilder. Hun - heldiggrisen, blir enda finere på bilder. 

Dere som er fotogene er så heldige!!

Anonymkode: 9446f...bcd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 30.1.2017 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å fortså. :klo: Du ser jo speilbildet av deg selv, så når du står en meter unna speilet, ser du deg selv en meter unna speilet i speilbildet ditt, altså er ansiktet du ser totalt sett to meter unna deg. 

Ta ansiktet helt opp til speilet nesten, men ha en linjal/mål opp 10 cm eller noe, som du holder mellom deg og speilet, da ser du at også speilbildet har denne linjalen også (så klart, siden det er et speil, skjønner virkelig ikke hvordan dette ikke er mulig å forstå...) og da får du i grunn to linjaler mellom deg og speilbildet ditt som tilsammen da blir 20 cm. 

Anonymkode: e42bc...de0

Feil, du kan ikke gange speilbilde opp med 2😊putt nesten helt inn til speilet, hva mener du skjer da😊

Endret av barbent
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får skikkelig søvnige øyne på bilder. Har heldigvis fått høre at jeg ikke ser ut sånn ellers. :laugh: Utover det har jeg ikke et helt symmetrisk ansikt, så derfor blir det litt rart å se seg selv på bilder (ikke selfier) når man er så vant til å se seg selv i speil. Det blir litt det samme som å høre seg selv på lydopptak. 

Anonymkode: b74ea...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her. Fin i speilet men stygg på bilder. Fått høre jeg ikke er fotogen og de har rett. Finnes ikke fotogen, så har gitt opp i prøve å få et fint bilde. Kjedelig å måtte ta en haug med bilder og ingen blir særlig fine 🙄 Håpløst 

Noen kan være pene, men blir ikke pen på bilder. Ikke alle er fotogene dessverre. Kusinen min er pen, men er bare ikke fotogen og blir ikke fin på bilder. Hun HATER å bli tatt bilde av. Akkurat som meg 

Anonymkode: 0fb24...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her ja. Jeg ser helt mongo ut på bilder. Hjelper ikke at jeg har venner som på død og liv skal dokumentere absolutt alt de driver med og hvem de er med, med bilder. Så blir de sur på meg når jeg sier at jeg ikke vil være med på bildene. Ble faktisk med til fotografen i forbindelse med et rundt år (gruppebilde) og jeg så like komisk ut som jeg pleier å være.. Alle andre på bilde så smashing ut unntatt meg. 

Anonymkode: f4537...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er stygg på bilder, men er stygg i virkeligheten og da

Anonymkode: 74c3d...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i speilet ser jeg en ting. 
Jeg ser noe helt annet når jeg har blitt tatt bilde av. Blir helt deprimert. jeg har fått høre at jeg er så flott og alt mulig slik, men jeg klarer ikke tro på det. 
Kjedelige øyne, dessuten har jeg barnslige trekk. Men jeg har noe forferdelig med smilernyker rundt øynene når jeg smiler! Det liggger liksom et helt grått område under øynene når jeg smiler! :( dårlig kvalitet vi kvinner har på hud altså! 
 

Anonymkode: 1feec...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble sagt over her, i speilet ser du deg selv motsatt av det alle andre gjør, og motsatt av det som kommer frem på bilder. Du er altså vant til å se deg selv speilvendt, når du ser deg selv på bilder blir det rart og uvant for deg selv, mens andre ser deg på samme måte på bilde som i virkeligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fotogen og priser meg lykkelig over at jeg ikke har venner som skal dokumentere alt på SoMe. Men aller verst ser jeg ut på selfies, der ser jeg mye verre ut enn på vanlige bilder. Derfor tar jeg aldri selfies, jeg blir redd jeg er like stygg i virkeligheten som der og så blir jeg lei meg over hvor stygg jeg er 😞 Skjønner ikke hvordan andre klarer å bli så pene på selfies. 

Anonymkode: 356cf...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...