Gå til innhold

Koseklær, men hva med mannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, antbug skrev:

Jada. Kanskje jeg tar feil, men jeg ser for meg at herren som vil se bein helst vil se dem i tynne strømper og ikke tykk ullongs, og tynne strømper vinterstid er rene torturen for meg i alle fall. 

Som før nevnt bruker jeg helst ikke strømpebukser, selv midtvinters, men har varmekremer som gjør nytten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker tanken på at under disse "usexy" posete koseklærne er det en skikkelig godbit av et kvinnemenneske som bare jeg vet om.😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

I endel jobber er det faktisk visse kles reglementer som en følger, selv har jeg sagt til de jeg har ansatt at så lenge de er ren og pen i tøyet så er det ok for meg (mao ikke joggebukse e.l på jobb)

Jeg det er kleskoder på mange arbeidsplasser. Men å FORLANGE at kvinnelige ansatte skal bruke kjole/skjørt på jobb er vel i strid med likestillingsloven?  Er det i tilfelle også greit å pålegge dem høye hæler på jobb, eller å kun ansette kvinner med pene bein på kontoret, eller å sparke kvinner om de får åreknuter eller store arr på beina etter de er ansatt? 

I hvilke typer jobber er det i såfall naturlig å pålegge kvinner å bruke skjørt? I hvilke yrker er det viktig for å utføre jobben tilfredsstillende bortsett fra modeller,  skuespillere o. l.? 

Endret av Thyra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Som før nevnt bruker jeg helst ikke strømpebukser, selv midtvinters, men har varmekremer som gjør nytten 

Ja, du om det. Jeg synes det ser helt idiotisk ut med bare bein midtvinters i tillegg til at jeg fryser bare jeg ser på dem. Jeg kan til nød forstå at tenåringsjenter som er desperate etter å få vist seg fram går sånn, men ikke voksne damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bergtatt skrev:

Jeg liker tanken på at under disse "usexy" posete koseklærne er det en skikkelig godbit av et kvinnemenneske som bare jeg vet om.😀

Oh, kjenner meg igjen her. Fantasien får løpe løpsk om kroppen under alt det myke og posete bomullstoffet. Liker om størrelsen er litt for stor på joggedressen hennes. :)

Anonymkode: 6644e...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen:

Halvparten av svarene her kommer fra damer som fryser. De er så glad for at mannen ikke vil at de skal fryse. Siden jeg har preferanser for damer i skjørt/kjole betyr det at jeg ikke bryr meg. Merkelig!

Hos meg er det 25 grader året rundt. Litt mindre hvis jeg er alene. La oss ta eksen min. Hun hadde en fjellbukse og ett par jeans. Ingen joggebukse. Stakkers, hun kunne ikke kose seg.

Anonymkode: 48001...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt at det er ukomfortabel å bruke kjole eller skjørt. Selv bruker jeg ikke bukser, men er komfortabel likevel...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, antbug skrev:

Ja, du om det. Jeg synes det ser helt idiotisk ut med bare bein midtvinters i tillegg til at jeg fryser bare jeg ser på dem. Jeg kan til nød forstå at tenåringsjenter som er desperate etter å få vist seg fram går sånn, men ikke voksne damer. 

Er vel forskjellige kulturer da...

Jeg kan ikke fordra strømpebukser så om det at jeg går med bare legger, og er varm, og du fryser av å se det blir litt for dumt argument for meg.

Nei jeg er ikke desp etter å få vist meg frem, går bare slik jeg føler meg komfortabel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man kjøpt gode myke koseklær? trodde det var dette tråden skulle handle om..

Anonymkode: 065a3...e58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Thyra skrev:

Jeg det er kleskoder på mange arbeidsplasser. Men å FORLANGE at kvinnelige ansatte skal bruke kjole/skjørt på jobb er vel i strid med likestillingsloven?  Er det i tilfelle også greit å pålegge dem høye hæler på jobb, eller å kun ansette kvinner med pene bein på kontoret, eller å sparke kvinner om de får åreknuter eller store arr på beina etter de er ansatt? 

I hvilke typer jobber er det i såfall naturlig å pålegge kvinner å bruke skjørt? I hvilke yrker er det viktig for å utføre jobben tilfredsstillende bortsett fra modeller,  skuespillere o. l.? 

Som sagt jeg forlanger det ikke, selv om det er normen (antar du vet hva en norm er) På lik linje er det en norm at mennene går i dress, noe jeg heller ikke krever med mindre de skal delta i møter med samarbeidspartnere eller kunder.

Er ikke unormalt at kvinnene bruker heler, men ser ingen grunn til at de skal det til hverdags da alle vet hvor skadelig det er i lengden.

På de andre tingene så blir spørsmålene så langt bak mål at jeg hoppet over de....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Thyra skrev:

Jeg det er kleskoder på mange arbeidsplasser. Men å FORLANGE at kvinnelige ansatte skal bruke kjole/skjørt på jobb er vel i strid med likestillingsloven?  Er det i tilfelle også greit å pålegge dem høye hæler på jobb, eller å kun ansette kvinner med pene bein på kontoret, eller å sparke kvinner om de får åreknuter eller store arr på beina etter de er ansatt? 

I hvilke typer jobber er det i såfall naturlig å pålegge kvinner å bruke skjørt? I hvilke yrker er det viktig for å utføre jobben tilfredsstillende bortsett fra modeller,  skuespillere o. l.? 

Flyvertinner tror jeg fortsatt har sånne fjerne regler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mannen? Han kan få bruke koseklær han også så lenge det er hjemme i stua. 

Anonymkode: 9e808...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jeg hjemme i som mann når jeg skal slaske om vinteren: Treninsbukse, stillongs, treningsbukse, strømpebukse, fleecedress, treningstights osv. 

Om sommeren. Så er det gjerne en shorts, eller rett og slett i bare boxeren. 

Anonymkode: de3a0...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2017 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg hører mange menn ikke bryr seg. Jeg er en av de som ikke liker å se kjæresten i olabukser eller joggebukser hjemme. Jeg liker damer i skjørt eller kjole. Ikke noe pes eller pynting. Jeg bare liker å se kvinnebein. For de damene jeg har vært sammen med er dette helt ok.

Anonymkode: 48001...27f

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen:

Halvparten av svarene her kommer fra damer som fryser. De er så glad for at mannen ikke vil at de skal fryse. Siden jeg har preferanser for damer i skjørt/kjole betyr det at jeg ikke bryr meg. Merkelig!

Hos meg er det 25 grader året rundt. Litt mindre hvis jeg er alene. La oss ta eksen min. Hun hadde en fjellbukse og ett par jeans. Ingen joggebukse. Stakkers, hun kunne ikke kose seg.

Anonymkode: 48001...27f

?

Anonymkode: 85bf6...038

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av (eks) mannen fordi jeg gikk i pysj/joggebukser når jeg var hjemme. Det var så lite sexy, derfor han ikke ville ha sex med meg. Men han, han gikk rundt i utvaskede boksere... eller treningsklær

Anonymkode: 8e2e5...8bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Som sagt jeg forlanger det ikke, selv om det er normen (antar du vet hva en norm er) På lik linje er det en norm at mennene går i dress, noe jeg heller ikke krever med mindre de skal delta i møter med samarbeidspartnere eller kunder.

Er ikke unormalt at kvinnene bruker heler, men ser ingen grunn til at de skal det til hverdags da alle vet hvor skadelig det er i lengden.

På de andre tingene så blir spørsmålene så langt bak mål at jeg hoppet over de....

Nei,  synes ikke det er bak mål å spørre om konsekvenser av å KREVE at kvinner skal gå i skjørt. Jeg har fått med meg at du ikke krever det,  men er det i det hele tatt LOV å kreve det? Er det gyldig oppsigelsesgrunn at en kvinne på et kontor går i en pen dressbukse i stedet for skjørt/kjole? I Norge i 2017?

Og ja,  det er enkelte som av ulike grunner har bein de kvier seg for å vise fram. Da er det et reellt problem om arbeidsgiver PÅLEGGER dem å gå i skjørt. I tillegg er skjørt upraktisk og kaldt om vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, Maleficenta skrev:

Flyvertinner tror jeg fortsatt har sånne fjerne regler

De går jo i uniform. Men mener da jeg så flyvertinner i bukser sist jeg var ute og reiste...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen:

Hos meg er det 25 grader året rundt.

Anonymkode: 48001...27f

Regnet med det ja, men deg om det! 20 grader er ideell innetemperatur i følge NAAF. 25 gir veldig mye svevestøv og ræva inneklima. Så du får nok bare leve med at vi andre foretrekker bedre luft inne og heller litt mer klær på om vintern, aldri i verden om jeg hadde takla ekle 25 grader hele året innendørs.

Anonymkode: cd8c0...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...