Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, snehvit88 skrev:

Nå er jeg så bekymret!!! Jeg har hatt flere mareritt i natt om at vi ikke finner hjerteaktivitet. Jeg vil helst til ul i dag!!! Det er lenge å vente til etter jobb i morgen! Den doppleren vil jeg aldri se igjen!

Er det normalt å ikke finne hjertelyd med doppler når man er 12+1? Ifølge gyn ligger fosteret helt øverst i livmor, så det bør ikke være vanskelig å finne..

Ja, det er helt normalt å ikke finne hjertelyd 12+1, men jeg forstår likevel bekymringen din ❤ i følge jordmor jeg går til strever de noen ganger med å finne hjertelyden i uke 24 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas

Det er kjempenormalt å ikke finne hjertelyd så tidlig. De fleste jordmødre vil ikke prøve en gang, da det er stressende for både mor (hvis man ikke finner den) og foster hvis man må lete lenge. Har hørt om mange som ikke har funnet hjertelyden så tidlig, og alle har det gått fint med. 

Her fant vi hjertelyd i uke 15, og da måtte jordmor lete lenge og godt, og lyden smatt unna med en gang når hun endelig fant den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor prøvde ikke finne hjertelyden før etter OUL pga unødvendig stress om vi ikke fant den. Helt sikker på at det bare var litt tidlig, men skjønner at det føles ulidelig lenge å vente til i morgen.

Bor du nært et sykehus eller annet offentlig tilbud på UL? I så fall ville jeg diskutert med legen om det var noen muligheter for at du kunne fått tilbud om å komme innom når du trenger? Men det er kanskje en utopi 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt! Her sleit jm skikkelig med å finne lyd i uke 16, men av medisinske årsaker så ville vi gjerne ha et tall på fosterpulsen hvis vi klarte det. Hun advarte meg flere ganger om at det kanskje ikke lot seg gjøre, og det tok sikkert 10min før vi fant den en kort periode. Jeg kjente allerede liv, så det var en medgjørende faktor til at hun valgte å prøve seg. Syns det var dårlig gjort av din jordmor å prøve så tidlig, særlig når hun vet (?) forhistorien deres. 

Har forøvrig veldig god erfaring med privat jordmor fra forrige gang 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Jm fant ikke hos meg når jeg var 12+5, og jeg har ei frisk lita tulle ;)

Selv om fosteret ligger øverst i livmora, ligger fortsatt livmora ganske lavt. 

Jeg fant først hjertelys etter intens leting i uke 13+4. 

 

 

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Ja, det er helt normalt å ikke finne hjertelyd 12+1, men jeg forstår likevel bekymringen din ❤ i følge jordmor jeg går til strever de noen ganger med å finne hjertelyden i uke 24 også. 

 

1 time siden, Albbas skrev:

Det er kjempenormalt å ikke finne hjertelyd så tidlig. De fleste jordmødre vil ikke prøve en gang, da det er stressende for både mor (hvis man ikke finner den) og foster hvis man må lete lenge. Har hørt om mange som ikke har funnet hjertelyden så tidlig, og alle har det gått fint med. 

Her fant vi hjertelyd i uke 15, og da måtte jordmor lete lenge og godt, og lyden smatt unna med en gang når hun endelig fant den. 

 

1 time siden, Bokdamen skrev:

Min jordmor prøvde ikke finne hjertelyden før etter OUL pga unødvendig stress om vi ikke fant den. Helt sikker på at det bare var litt tidlig, men skjønner at det føles ulidelig lenge å vente til i morgen.

Bor du nært et sykehus eller annet offentlig tilbud på UL? I så fall ville jeg diskutert med legen om det var noen muligheter for at du kunne fått tilbud om å komme innom når du trenger? Men det er kanskje en utopi 🤨

 

21 minutter siden, LoveTrain skrev:

Helt normalt! Her sleit jm skikkelig med å finne lyd i uke 16, men av medisinske årsaker så ville vi gjerne ha et tall på fosterpulsen hvis vi klarte det. Hun advarte meg flere ganger om at det kanskje ikke lot seg gjøre, og det tok sikkert 10min før vi fant den en kort periode. Jeg kjente allerede liv, så det var en medgjørende faktor til at hun valgte å prøve seg. Syns det var dårlig gjort av din jordmor å prøve så tidlig, særlig når hun vet (?) forhistorien deres. 

Har forøvrig veldig god erfaring med privat jordmor fra forrige gang 😊

Takk dere! 

Jeg fikk hastetime hos legen, han tok meg inn med en gang. Da jeg ringte (og gråt) og fortalte at jm ikke fant hjertet i går ble damen i telefonen helt skjelven å bare ba meg komme med en gang. Det er så godt å ha den støtten fra kontorpersonalet! De heier virkelig og jeg får klemmer hver gang jeg er der😍 

Legen var like rolig som alltid, satt seg ned og tok seg tid! Han fant hjertet etterhvert bak min egen puls litt til høyre for midten. Det slo 158❤️ Så godt! Da må jeg bare stole på doppleren som registrerte hjerteslagene, legen hørte den men jeg trodde hjertet skulle slå enda raskere. Doppler kunne jeg aldri brukt hjemme! Han er så snill den legen! Han sa jeg kunne komme akkurat når jeg ville for å høre hjertet❤️❤️❤️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Albbas skrev:

Åh, helt fantastisk at du har en så forståelsesfull og god lege! Det er gull verdt altså. 😍

JA😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå for ein fantastisk lege å legekontor ❤ så godt at du fikk komme inn i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å ikke finne hjertelyd så tidlig. Forstår ikke helt hvorfor jordmoren din ville prøve, min var skeptisk til å lytte etter den da jeg var der i uke 17. Hun fant den da, heldigvis 😊 bra du fikk komme inn til legen og alt fortsatt er bra! 

Jeg opplevde at legen på legevakta ikke fant hjertelyd i uke 33, det var det ekleste jeg opplevde hele svangerskapet. Alt var heldigvis bra og på fødeavdelingen fant de lyden med engang. Det var bare legen som undersøkte meg som ikke kunne noe om svangerskap, kombinert med dårlig utstyr. 

Dette går bra! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, snehvit88 skrev:

Nå er jeg så bekymret!!! Jeg har hatt flere mareritt i natt om at vi ikke finner hjerteaktivitet. Jeg vil helst til ul i dag!!! Det er lenge å vente til etter jobb i morgen! Den doppleren vil jeg aldri se igjen!

Er det normalt å ikke finne hjertelyd med doppler når man er 12+1? Ifølge gyn ligger fosteret helt øverst i livmor, så det bør ikke være vanskelig å finne..

Ingen som egentlig burde lete etter hjertelyd med doppler så tidlig.. bare tull! Man begynner stort sett rundt uke 15, og det er ofte også ganske tidlig. 

Endret av Cati
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk lege og sekretærer ❤ godt han tok seg god tid og fant den! 158 er jo kjempe fint 👌

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trygghet du har med de fine folkene i ryggen ❤️ Noen fastleger er virkelig verdt sin vekt i gull!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går dro jeg på ultralyd hos en privat jordmor. Etter det følte jeg endelig jeg fikk landet helt. 

Det var et gammelt ultralydapparat hun hadde fått av en gynekolog. Hun hadde ingen kompetanse så hun brukte det til at de gravide skulle få se babyen sin. Å få se den bevege seg og for å få se hjertet var noe mange ønsket. Så hun tilbød dette til en billig penge😊

Det var fint å se den igjen❤️ Å få se at nå satt ikke hodet fast slik som på tirsdag. Nå kunne den bevege hele kroppen. Strakk ut seg ut og kastet seg rundt. Jm kommenterte at den er veldig aktiv. Så mye som den beveger seg og jeg kjenner ingenting😂 Hun mente jeg kan bli en av de som kommer til å kjenne bevegelse tidlig. Så aktiv som den er og morkake som ligger bak. 

Så betryggende det hadde vært å få kjenne den😍 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, #Sunrise skrev:

Må bare si at mareritt/ rare drømmer er helt normalt i svangerskap 😊 

Drømte i natt igjen at vi mistet babyen😅 Husker ikke hvordan men det tar tid å våkne såpass at jeg skjønner det bare var en vond drøm.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har flyttet dagboka! 🥳

❤️❤️❤️

Hvordan blir den videre oppfølgingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...