Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, Rucula skrev:

Hvordan går det nå??

 

8 timer siden, Tyah skrev:

Jeg lurer på det samme, hvordan går det @snehvit88:hjerte:

 

4 timer siden, tutta23 skrev:

Dytter ❤ 

Hei søte dere☺️ 

Jeg holder dette litt lavt. Prøver å ikke tenke på det og lever som normalt. Datoer er satt frem i tid, og jeg oppdaterer når jeg er klar for det.

Takk som spør❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har det fint! Fint med litt avstand til forum av og til, enklere å ikke fokusere så mye da. Men vi tenker på deg og håper du har det fint ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Håper du har det fint! Fint med litt avstand til forum av og til, enklere å ikke fokusere så mye da. Men vi tenker på deg og håper du har det fint ❤

Mange takk @lillemeg90❤️❤️😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut å ta litt avstand fra forumet, og prøve å leve som normalt. Oppdater når du er klar for det, heier på deg! :hjerte: Klem fra meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Det blir ikke innsett denne runden. Ingen egg kunne brukes.

Men FY FAEN jeg er veldig glad vi gikk for IVF!

De fant enda en grunn til abortene!

På to av UL kontrollene fant gyn 5 folikler som kunne brukes. På uttak mandag var det 4 folikler. Alle 4 ble befruktet men bare 1 kunne brukes. Dette egget skulle settes inn i dag. Men jeg fikk en telefon i dag om at egget hadde sluttet å utvikle seg. 

Det som er spesielt er at 3 av 4 egg ble befruktet av TO sperm! Disse kan ikke brukes fordi de ville ført til spontanabort.

Neste runde skal jeg spørre om ICSI slik at egget bare blir befruktet av en sperm. 

Da er vi kjent med to grunner til abort. 

1. Kroppen produserer antistoff som fører til blodpropper.

2. Slepphendte egg som slipper inn 2 sperm og vil ende i spontanabort. 

Håper på at neste runde går bedre. Da skal de stimulere til flere egg, og håper på ICSI.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snehvit88 skrev:
 

Det blir ikke innsett denne runden. Ingen egg kunne brukes.

Men FY FAEN jeg er veldig glad vi gikk for IVF!

De fant enda en grunn til abortene!

På to av UL kontrollene fant gyn 5 folikler som kunne brukes. På uttak mandag var det 4 folikler. Alle 4 ble befruktet men bare 1 kunne brukes. Dette egget skulle settes inn i dag. Men jeg fikk en telefon i dag om at egget hadde sluttet å utvikle seg. 

Det som er spesielt er at 3 av 4 egg ble befruktet av TO sperm! Disse kan ikke brukes fordi de ville ført til spontanabort.

Neste runde skal jeg spørre om ICSI slik at egget bare blir befruktet av en sperm. 

Da er vi kjent med to grunner til abort. 

1. Kroppen produserer antistoff som fører til blodpropper.

2. Slepphendte egg som slipper inn 2 sperm og vil ende i spontanabort. 

Håper på at neste runde går bedre. Da skal de stimulere til flere egg, og håper på ICSI.

Så deilig at dere begynner å finne grunnen til at ting ikke har gått som det skal. Krysser fingrene for dere! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har sniklest her siden du opprettet dagboken (creepy, jeg vet, sorry), har stort sett ikke hatt så mye å bidra med, så har derfor ikke skrevet før nå. 

Men jeg vil bare si lykke til med IVF, jeg er så glad for at dere endelig har fått hjelp 😊 håper det snart endelig klaffer for dere nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig det ikke ble innsett, men så bra de fant ut av det da! Krysser fingrene for neste runde! ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre at dere endelig får hjelp❤️ krysser fingrene for mange egg neste runde🤞😊 Jeg vet det er en mager trøst, men hvis det først skal slutte å utvikle seg så er det kanskje bedre at det skjer utenfor magen enn inni? Selv om et avbrutt forsøk virkelig suger, så har du hatt nok av skuffelser etter positiv test. Neste gang skal det stå løpet ut👊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at de finner årsakene! Det må vel være en mager, mager trøst? Da kan de hjelpe dere bedre i fremtiden! :) Veldig synd at det ikke ble innsett denne gangen, men masse lykke til videre med IVF og ICSI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Her er det en skuffelse og mange positive ting.

Du har jo folikler og brukbare egg. De blir til og med befruktet. Riktignok er de litt treg til å forstå at de er befruktet men altså ...

En feil man vet om kan man ta hensyn til.

Heier fortsatt på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Gravid2018 skrev:
 

Så deilig at dere begynner å finne grunnen til at ting ikke har gått som det skal. Krysser fingrene for dere! :yvonne:

Det er faktisk veldig fint å vite! Å jeg som følte at IVF var så privat at dette var ikke noe jeg ville spre rundt til alle på jobb etter vi har fått barn. Nå kan jeg gå innpå detaljer som ikke informerer altfor mye om helse. Men føler fortsatt ikke for å prate om det, kun med de nærmeste. Å fortelle om det føles litt som å sitte ved siden av et nyforelsket par som råkliner😂

22 timer siden, bippo skrev:
 

Hei, jeg har sniklest her siden du opprettet dagboken (creepy, jeg vet, sorry), har stort sett ikke hatt så mye å bidra med, så har derfor ikke skrevet før nå. 

Men jeg vil bare si lykke til med IVF, jeg er så glad for at dere endelig har fått hjelp 😊 håper det snart endelig klaffer for dere nå! 

Det er ikke creepy i det hele tatt. Det er veldig hyggelig😊

Tusen takk❤️

21 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Kjedelig det ikke ble innsett, men så bra de fant ut av det da! Krysser fingrene for neste runde! ❤ 

Tusen takk❤️ vi har trua.

17 timer siden, LoveTrain skrev:
 

Veldig godt å høre at dere endelig får hjelp❤️ krysser fingrene for mange egg neste runde🤞😊 Jeg vet det er en mager trøst, men hvis det først skal slutte å utvikle seg så er det kanskje bedre at det skjer utenfor magen enn inni? Selv om et avbrutt forsøk virkelig suger, så har du hatt nok av skuffelser etter positiv test. Neste gang skal det stå løpet ut👊

Jeg tenkte akkurat det samme. Bedre at dette skjer utenfor magen der de har full oversikt. Og vi slipper å gå i lang tid i uvitenhet og i frykt for blæremola. Selvsagt blir IVF å gå i uvitenhet når man blir gravid, men det gir en trygghet likevel!  Så blir vi kanskje skånet for en uendelig rekke med spontanaborter pga to sperm i hvert egg (som kan føre til blæremola hvis det ikke støtes ut før det får utviklet seg). 

13 timer siden, boblevann skrev:
 

Så deilig å høre at de finner årsakene! Det må vel være en mager, mager trøst? Da kan de hjelpe dere bedre i fremtiden! :) Veldig synd at det ikke ble innsett denne gangen, men masse lykke til videre med IVF og ICSI.

Det er en stor trøst! Nå vet vi at ivf er det riktige for oss.

Tusen takk❤️

12 timer siden, Blondie65 skrev:
 

Her er det en skuffelse og mange positive ting.

Du har jo folikler og brukbare egg. De blir til og med befruktet. Riktignok er de litt treg til å forstå at de er befruktet men altså ...

En feil man vet om kan man ta hensyn til.

Heier fortsatt på deg!

Tusen takk❤️

10 timer siden, tutta23 skrev:
 

Heier fortsatt på dere 💐

 

Heiagjengen🙌 tusen takk❤️

4 minutter siden, Meley skrev:
 

Lykke til ❤

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke ble innsett denne måneden. Men så bra at de finner årsakene sånn at de kan hjelpe dere bedre fremover. Masse lykke til med IVF/ICSI, heier på dere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Også herlig at dere har fått noe  svar! Nå er dere i gode hender :)

Dette går veien, det er jeg helt sikker på ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...