Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Kjære kjære deg, jeg har så ufattelig vondt av deg! 

Måtte lykken stå dere bi, slik at dere får det etterlengtede barnet deres ved første forsøk nå. 

Har du tenkt på å dra innom psykologenes kontor, eller be fastlegen kontakte dps? 

Min mormor fikk god hjelp av dps etter å ha gått gjennom noe som ligner det du har gått gjennom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg tror at det nå er viktig å knytte seg til en fastlege som tar hele deg - fra knollen på toppen til livmoren - alvorlig. Akkurat nå trenger du psykolog - eller i alle fall en samtalepartner for hjelp til bitterheten. Bitterhet er en tyv som stjeler energi man trenger til helt andre ting og det helt uten å gi noe annet tilbake. Du trenger hjelp til å la det fare.

Så da er spørsmålet: Finnes det psykiatrisk sykepleier i din kommune? 

Jeg vet av erfaring at det kan være utrolig vanskelig å få tak i psykolog med lang ventetid. Her trenges hjelp nå. Får du henvisning til DPS fra din egen fastlege? Stoler du på han nok til at du vet du får den hjelpen du trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 20.21, snehvit88 skrev:

Hvis vi får en vellykket graviditet så skal jeg klage. Det blir vel fylkeslegen?? 

Vil gjerne finne ut om det de fant i Porsgrunn, er noe som ble testet på sykehusutredningen også. Kanskje de har tolket svaret forskjellig?🤔 Fikk jo vite at slike prøver kan være misvisende (falsk negativ) hvis de tas kort tid etter en abort. Eller kanskje de ikke testet dette i utredningen for habituell abort i det hele tatt. Det er mange tilstander som kan lage blodpropper. Og flere av de ble testet men var negative... på Porsgrunn fant de plutselig en positiv.

Har fått tak i 2 psykologer og de tar ikke inn fler. Resten svarer ikke🙈 Ringt hver dag to ganger om dagen. De er kanskje på ferie?🤔

Kjente bitterheten gnagde da jeg fortalte det til mamma i dag. Det ligger en fortvilelse i at dette har tatt så lang tid at jeg har kommet til et punkt der jeg ikke lenger kan bli gravid selv. Begynner å gå ut på dato... det er jo ikke sikkert jeg blir gravid igjen... Tenk om vi hadde hatt ettåringen vår😭 Fy faen jeg klarer ikke tenke fremover!!!! Tenker bare tilbake på alt vi kunne hatt og alle abortene som kunne vært unngått...

Bare håper jeg blir gravid igjen🙏 Tar det ikke som en selvfølge. Plutselig har «lykken» snudd, jeg ble alt for lett gravid før. Etter all uflaksen i det siste (alle de små uflaksene i hverdagen også), hvorfor skal det nå gå bra?

Anbefaler at du uansett klager, uansett hva utfallet blir fremover. Vil desverre ikke hjelpe deg da men andre kvinner. De må få høre at dette ikke er greit og hvordan det kan påvirke en person. 
Ja er fylkeslegen du skal skrive til da. Håper du i alle fall tenker på det :)

Kan du ringe Porsgrunn og snakke med de om det? Si du ønsker et svar slik du kan prøve å legge det bak deg. 
De er nok heilt sikkert på ferie ja... den tid av året 😕 Men kunne du prøvd psykiatrisk sykepleier? De er veldig flinke :) var i praksis i den tjenesten under utdannelse og blei veldig positivt overasket over de som jobber der. 

krysser så fingrene og alt som er for at du får bli gravid igjen og at du får et friskt skjønt barn ut av det ❤️ Nå har de i alle fall mulighet å hjelpe deg. De har endelig funnet ut av ting og vet hva de kan prøve for at det skal gå. Ganske sikker på at du vil få mye bedre og meir oppfølging nå fremover og at da må det jo bare gå bra (Håpløs evig optimist jeg ;) ) ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 21.12, Sinsiew skrev:

Kjære kjære deg, jeg har så ufattelig vondt av deg! 

Måtte lykken stå dere bi, slik at dere får det etterlengtede barnet deres ved første forsøk nå. 

Har du tenkt på å dra innom psykologenes kontor, eller be fastlegen kontakte dps? 

Min mormor fikk god hjelp av dps etter å ha gått gjennom noe som ligner det du har gått gjennom. 

Vi håper på første forsøk nå❤️

Det er sikkert lang kø hos alle... så psykolog er vel kanskje bare å gi opp. 

😘

På 17.6.2018 den 12.44, Blondie65 skrev:

Jeg tror at det nå er viktig å knytte seg til en fastlege som tar hele deg - fra knollen på toppen til livmoren - alvorlig. Akkurat nå trenger du psykolog - eller i alle fall en samtalepartner for hjelp til bitterheten. Bitterhet er en tyv som stjeler energi man trenger til helt andre ting og det helt uten å gi noe annet tilbake. Du trenger hjelp til å la det fare.

Så da er spørsmålet: Finnes det psykiatrisk sykepleier i din kommune? 

Jeg vet av erfaring at det kan være utrolig vanskelig å få tak i psykolog med lang ventetid. Her trenges hjelp nå. Får du henvisning til DPS fra din egen fastlege? Stoler du på han nok til at du vet du får den hjelpen du trenger?

Bitterheten roet seg da jeg oppdaget at jeg rekker EL 2 ganger i juli. Da har vi fortsatt to sjanser igjen. Må klare å fange opp en eggløsning på test i hvertfall en av dem. Venter på El-tester i posten fra billigtester.no. Og tar graviditetstest i morgen for sikkerhetsskyld. Har fått rast veldig mye fra meg, og privatgyn som sa at det er ikke sikkert blodpropp er eneste grunn til at vi mister. Da ble jeg faktisk litt lettere... Energityven er der men den dominerer ikke hele meg.

Hva er forskjellen på psykolog og psykiatrisk sykepleier? Såvidt jeg vet så skal det være et slikt tilbud her ja. 

Fastlegen min han er med på det jeg kommer med. Han er veldig behjelpelig så han stoler jeg på. Så jeg kan nok bare gå til han og be om henvisning til psykiatrisk sykepleier. 

På 18.6.2018 den 11.00, Meley skrev:

Anbefaler at du uansett klager, uansett hva utfallet blir fremover. Vil desverre ikke hjelpe deg da men andre kvinner. De må få høre at dette ikke er greit og hvordan det kan påvirke en person. 
Ja er fylkeslegen du skal skrive til da. Håper du i alle fall tenker på det :)

Kan du ringe Porsgrunn og snakke med de om det? Si du ønsker et svar slik du kan prøve å legge det bak deg. 
De er nok heilt sikkert på ferie ja... den tid av året 😕 Men kunne du prøvd psykiatrisk sykepleier? De er veldig flinke :) var i praksis i den tjenesten under utdannelse og blei veldig positivt overasket over de som jobber der. 

krysser så fingrene og alt som er for at du får bli gravid igjen og at du får et friskt skjønt barn ut av det ❤️ Nå har de i alle fall mulighet å hjelpe deg. De har endelig funnet ut av ting og vet hva de kan prøve for at det skal gå. Ganske sikker på at du vil få mye bedre og meir oppfølging nå fremover og at da må det jo bare gå bra (Håpløs evig optimist jeg ;) ) ❤️ 

Du har rett i at det er viktig å klage så dette ikke skjer med flere. Det skal jeg gjøre! Prate litt med Porsgrunn om dette, evt andre fagfolk jeg snubler over eller noen som kan litt om hvordan man skal gå frem. 

Kan du fortelle litt om hvordan psykiatriske sykepleiere jobber? Jeg trenger nok veldig en psykiatrisk sykepleier å prate med under neste graviditet.

Evig optimist er sunt❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

 

Hva er forskjellen på psykolog og psykiatrisk sykepleier? Såvidt jeg vet så skal det være et slikt tilbud her ja. 

 

Bare en snikleser som melder seg :hallo: For noen forferdelige opplevelser du har hatt, håper virkelig det ordner seg nå! Selv om det virker forferdelig unødvendig at det er gjort den feilinformasjonen, er det jo kanskje og godt å vite at du muligens har et svar? Forhåpentligvis klarer dere å bli gravide igjen! 

Bare for å svare på spm ditt: Psykolog har en 6 årig utdannelse og en psykologiautorisasjon. Kan gi terapi og behandling (f.eks samtaleterapi).
En psykiatrisk sykepleier (Eller psykisk helsearbeider som det nå med fordel kalles) er en sykepleier (Eller annen 3-årig helseutdanning) med videreutdanning i psykisk helsearbeid. De driver IKKE med behandling, men veldig mange kommuner tilbyr gratis samtale med en psykisk helsearbeider. Ellers er de ofte å finne i mer primærhelsetjenester. 

Jeg ville avsolutt forhørt meg om muligheten for en psykisk helsearbeider i kommunen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da en nær slektning lå i koma på slutten av sitt liv fikk vi i den nærmeste familien kontakt med psykiatrisk sykepleier på sykehuset. Hun var en god støtte og kunne svare på alle spørsmålene vi hadde. Hun var også opptatt av hvordan vi hadde det (dette var kreftsykdom som hadde pågått en stund) og om vi trengte noe så kunne vi kontakte henne.

Det å vite at man har noen man kan snakke med som er profesjonell - i den forstand at du er 100 % sikker på at dette aldri blir gjenfortalt, eller at du er til belastning for noen som kanskje ikke takler det/er lei det samme samtaletema/overhodet ikke forstår behovet - det er gull verdt. De behandler som nevnt ikke, de er mer der for å lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2018 den 7.43, snehvit88 skrev:

Du har rett i at det er viktig å klage så dette ikke skjer med flere. Det skal jeg gjøre! Prate litt med Porsgrunn om dette, evt andre fagfolk jeg snubler over eller noen som kan litt om hvordan man skal gå frem. 

Kan du fortelle litt om hvordan psykiatriske sykepleiere jobber? Jeg trenger nok veldig en psykiatrisk sykepleier å prate med under neste graviditet.

Evig optimist er sunt❤️

 

Kommer du inn til psykiatrisk sykepleier så kan nok sikkert den personen hjelpe deg litt med prosessen for å klage også. 
Er som mange her skriver, ein fagperson som har tid til å lytte og prate med deg om hvordan du har det, hvordan du har opplevd ting. De kan gjennomføre enkel behandling, slik som fobi trening og samtaleterapi. Men skriver ikke resepter og slikt. 
Slik det var på timene her (enten på kontoret eller hos pasienten) var at de satt avslappa med hver sin tekopp og prata om det som var aktuelt, alt fra vær til dødsfall og meir. 
Altså de er rett å slett ein veldig god samtalepartner som har opplæring i mestringsteknikker og anna hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig oppgitt når jeg leser om de tingene som nå kommer frem.. :( Det er ikke god nok behandling! Håper du finner en god fagperson å snakke med ❤️ Og vit at det er veldig mange som heier på dere!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
8 timer siden, Aryamili skrev:

Jeg blir veldig oppgitt når jeg leser om de tingene som nå kommer frem.. :( Det er ikke god nok behandling! Håper du finner en god fagperson å snakke med ❤️ Og vit at det er veldig mange som heier på dere!!

Sånn i tilfelle det er det minste uklart: jeg er i den heiagjengen :)

:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 8.55, bondekone skrev:

Bare en snikleser som melder seg :hallo: For noen forferdelige opplevelser du har hatt, håper virkelig det ordner seg nå! Selv om det virker forferdelig unødvendig at det er gjort den feilinformasjonen, er det jo kanskje og godt å vite at du muligens har et svar? Forhåpentligvis klarer dere å bli gravide igjen! 

Bare for å svare på spm ditt: Psykolog har en 6 årig utdannelse og en psykologiautorisasjon. Kan gi terapi og behandling (f.eks samtaleterapi).
En psykiatrisk sykepleier (Eller psykisk helsearbeider som det nå med fordel kalles) er en sykepleier (Eller annen 3-årig helseutdanning) med videreutdanning i psykisk helsearbeid. De driver IKKE med behandling, men veldig mange kommuner tilbyr gratis samtale med en psykisk helsearbeider. Ellers er de ofte å finne i mer primærhelsetjenester. 

Jeg ville avsolutt forhørt meg om muligheten for en psykisk helsearbeider i kommunen :) 

Takk for informasjon! Da vet jeg forskjell. Det er godt å ha fått et svar. Har fått tilbake håpet❤️

 

På 20.6.2018 den 18.16, Blondie65 skrev:

Da en nær slektning lå i koma på slutten av sitt liv fikk vi i den nærmeste familien kontakt med psykiatrisk sykepleier på sykehuset. Hun var en god støtte og kunne svare på alle spørsmålene vi hadde. Hun var også opptatt av hvordan vi hadde det (dette var kreftsykdom som hadde pågått en stund) og om vi trengte noe så kunne vi kontakte henne.

Det å vite at man har noen man kan snakke med som er profesjonell - i den forstand at du er 100 % sikker på at dette aldri blir gjenfortalt, eller at du er til belastning for noen som kanskje ikke takler det/er lei det samme samtaletema/overhodet ikke forstår behovet - det er gull verdt. De behandler som nevnt ikke, de er mer der for å lytte.

Det er å være en belastning som går å gnager. Og det er som du sier, å være en belastning, og å være lei samme samtaletema og problem, det bare sliter så veldig på vennskap og forhold. Fint å få en utenforstående som bare kan lytte og ikke er involvert på annen måte. En som kan legge det fra seg etterpå. Men som kanskje kan gå litt lei enkelte😂

 

På 21.6.2018 den 10.32, Meley skrev:

Kommer du inn til psykiatrisk sykepleier så kan nok sikkert den personen hjelpe deg litt med prosessen for å klage også. 
Er som mange her skriver, ein fagperson som har tid til å lytte og prate med deg om hvordan du har det, hvordan du har opplevd ting. De kan gjennomføre enkel behandling, slik som fobi trening og samtaleterapi. Men skriver ikke resepter og slikt. 
Slik det var på timene her (enten på kontoret eller hos pasienten) var at de satt avslappa med hver sin tekopp og prata om det som var aktuelt, alt fra vær til dødsfall og meir. 
Altså de er rett å slett ein veldig god samtalepartner som har opplæring i mestringsteknikker og anna hjelp. 

Synes psykiatrisk sykepleier bare høres bedre og bedre ut!❤️

 

På 21.6.2018 den 10.50, Aryamili skrev:

Jeg blir veldig oppgitt når jeg leser om de tingene som nå kommer frem.. :( Det er ikke god nok behandling! Håper du finner en god fagperson å snakke med ❤️ Og vit at det er veldig mange som heier på dere!!

Mange Takk❤️😊

 

På 21.6.2018 den 18.52, Blondie65 skrev:

Sånn i tilfelle det er det minste uklart: jeg er i den heiagjengen :)

:duskedame:

 😂😂😂❤️🙌

Det føles veldig fint med heiagjeng😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen på torsdag, er på dag 3 i syklusen i dag. Starter å teste på onsdag da appen sier de fertile dagene begynner (som kanskje ikke blir helt riktig til min kropp.. men jeggjør det likevel). Har et lager med 48 EL-tester så snart posten kommer med siste bestilling. Skal ikke gå tom! Skal teste 2-4 ganger om dagen for denne EL skal jeg fange opp! Kjæresten er mer gira på tvangssex nå enn tidligere. Han var ikke så glad i det før. Men nå er han veldig på at dette skal vi få til! For meg er en graviditet fjernt... jeg har egentlig ikke troa på at vi får det til. Likte ikke alle nyhetene fra Porsgrunn og at EL testene var så negative som de kan få blitt. Har aldri testet etter EL før, nettopp fordi jeg var redd de aldri ble positive. 

Det må sies at jeg er litt bekymret når det gjelder EL. På Porsgrunn fant damen 1 sprekkeferdig folikkel i venstre eggstokk, og to mindre folikler i høyre eggstokk. Hun sa bare at venstre eggstokk vant og st egget slippes snart (den slapp kanskje aldri ifølge testene mine). Men hva om folikkelen i venstre eggstokk ble liggende igjen fordi egget aldri slapp? Får jeg cyster igjen? De to i høyre eggstokk kan jo være fra tidligere sykluser😦

Er det normalt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud for et mareritt! Håper dere klarer uansett. Det er jo relativt enkelt å finne ut av så hvorfor ble det oversett?! 

Forstår at du er bitter, frustrert og lei deg. Håper lykken snur nå og at det snart er deres tur. Helst før ivf:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2018 den 14.32, lillemeg90 skrev:

Å herregud for et mareritt! Håper dere klarer uansett. Det er jo relativt enkelt å finne ut av så hvorfor ble det oversett?! 

Forstår at du er bitter, frustrert og lei deg. Håper lykken snur nå og at det snart er deres tur. Helst før ivf:)

Jeg skjønner heller ikke hvordan det kan ha blitt oversett... må undersøke det nærmere for å finne ut hva som har skjedd... 

🤞❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok min første babyplan EL-test nå på morgenurin. Er bare på dag 7 i syklusen. Men likte denne veldig godt! Kan se strek, den er svak, men ikke så svak som jeg hadde trodd så tidlig. Nå klarer jeg å forestille meg at de kan bli positive lenger ut i syklusen, det virker ikke helt umulig. Skal fortette med det hver dag.

 

Syklusdag 7: 

40963848-6225-4867-8E53-7E29DC9CB428.jpeg

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, snehvit88 skrev:

Tok min første babyplan EL-test nå på morgenurin. Er bare på dag 7 i syklusen. Men likte denne veldig godt! Kan se strek, den er svak, men ikke så svak som jeg hadde trodd så tidlig. Nå klarer jeg å forestille meg at de kan bli positive lenger ut i syklusen, det virker ikke helt umulig. Skal fortette med det hver dag.

 

Syklusdag 7: 

40963848-6225-4867-8E53-7E29DC9CB428.jpeg

Så bra 😀 er så spent og gleder meg til å følge med videre hvordan det går. Krysser absolutt alt som krysses kan! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Meley skrev:

Så bra 😀 er så spent og gleder meg til å følge med videre hvordan det går. Krysser absolutt alt som krysses kan! 

🤗🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er på syklusdag 9 i dag. Iflg appen skal jeg ha EL mandag. Det blir senere hvis det stemmer det Porsgrunn sa, at EL kommer senere pga midte egg. Men EL testen var sterkest på dag 7. Litt svakere på dag 8 og syns den var svakere i dag. Er det normalt? Tok lenger tid før streken kunne sees. Nå er de tørket så da synes de greit. Men er det normalt?😭

Syklusdag 7, 8 og 9:

D6DD1F25-816C-471C-9997-38A317FD7F17.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sisti skrev:

Helt normalt at testene varierer i styrke! 

Det var bra😅 Håper det blir forandring den andre veien snart😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...