Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Hei:mynona:

Da hopper jeg også inn med min dagbok. Skal fortelle aaaalt fra start. 

Prøvingen startet vi i starten av 2015 da vi begge var 27 år. 

 

Graviditet 1:

Gravid pp 2

Ble veldig overrasket over positiv test så fort! Dette var en lørdag. Ble veldig glad, men bekymret. Følte at noe var galt. Kanskje fordi jeg visste folatdosen på 400 var for lav for meg som bruker medisiner. Ved disse medisinene skal man ha 10dobbel dose! Mandag morgen fikk jeg totalt panikk på jobb. Kom meg til jordmor samme dag, hun sendte meg til gynekolog på sykehuset. På ultralydbildet (4 uker på vei) var alt grått. Plommesekk var tydelig... Jeg tok ikke dette tungt, jeg hadde allerede håpet på dårlig nyhet fordi jeg var så redd for å få alvorlig sykt barn med brokk. Uke 8 var alt fortsatt grått, hcg steg kraftig og vi kunne såvidt se noe som pulserte. Gyn skjønte ikke hva dette var... Uke 10 hadde hcg sunket, de kunne ikke se pulsering i de grå omgivelsene. Fikk med cytotek hjem. 

Graviditet 2:

Gravid pp 1 

Embryo fikk vi se på TUL levde ved 7 uker, men den målte bare 6+2. Dette føltes ikke bra, men mannen var veldig fornøyd. Røpet meg for moren min. Lillesøster hadde smuglyttet, det avslørte hun da vi shoppet undertøy. Jeg var da i uke 10 og bh'ene var begynt å bli for små. Mamma og lillesøster var sprekkeferdige av glede og kunne ikke vente med å fortelle pappa! Uke 12 gikk vi på ny UL, den viste at embryo hadde sluttet å vokse bare dager etter forrige UL. Det var en forferdelig telefon å ta til mamma og lillesøster... 

 

Graviditet 3:

Gravid pp 1: 

Dro på jobb mandagen etter positiv test på lørdagen. På jobb fikk jeg helt panikk igjen! Ringte til sjefen helt fra meg, jeg ville sykmelde meg! Ville ikke holde kurs dagen etter! Legen ville ikke sykmelde meg... Han mente jeg hadde ikke godt av å sitte hjemme... Husker ikke etter dette... Tok vel ut egenmelding. På TUL, uke 5/6 tror kunne de ikke se foster i fostersekken. Det var skremmende... og det bekreftet igjen mine følelser om at noe var galt. Det ble utskraping. Svangerskapsproduktene skulle de sende til undersøkelse. Det ble konstatert at dette var blæremola. Graviditet uten foster med kreftsvulster på morkake. Fikk beskjed om å vente 6 mnd pga fare for gjentagelse.

 

Graviditet 4:

Gravid pp 2.

Nå er vi begge 29 år. Vi ventet 1 mnd ekstra pga oppussing, ble gravid 8 mnd etter blæremola. Godt forberedt med akupunktur, folat, vitaminer for gravide. Hadde godfølelse hele tiden. Symptomene kom tydeligere og tidligere enn før. Vi ble fulgt opp på sykehus med UL hver onsdag. Første UL hjerte banket 3mm langt embryo. Andre UL hjertet banket 5mm embryo. Gyn satt oss til ca 6+2, altså satt 1 uke tilbake. Symptomene begynte å forsvinne et par dager etter den siste ultralyden. UL uka etter, embryo hadde ikke hjerteslag og hadde ikke vokst siden forrige UL. Det ble cytotek igjen. Syntes hjemmeaborten gikk veldig bra. Det kom mye blod og flere klumper enn ved de forrige hjemmeabortene. Så 2,5 uker etter, på en lørdag, startet jeg å blø, kraftig! Skulle på trening, men kjente denne følelsen av å tisse på seg, som når mensen kommer. Satt meg på do og ble sittende i 4 timer. Telte 23 klumper, med blodsprut som kom før hver av dem. Begynte å bli nummen i ansiktet og forferdelig tørst. Ringte til sykehus og ble bedt om å dra til akuttmottaket. UL viste at det var mye rester. Mens gyn undersøkte satt mannen å så rett inn herligheten, mens blodet rant. Jeg klarte ikke la være å le! Gyn var sååå lite diskré! Han sa nesten ingenting, bare mumla litt innimellom, heva stolen før jeg hadde satt meg så jeg holdt på å dette av! Jeg ble innlagt og skulle bytte seng. Da jeg reiste meg opp så rant blodet i strie strømmer nedover beina. Sykepleier dro meg i armen og løp inn på do, dro av meg trusa, jeg måtte le igjen! Vet ikke hvorfor jeg syntes det var så morsomt. Fikk cytotek etter eget valg og det funket fint synes jeg, kom 4 klumper, så sluttet det nesten å blø. Tok ny UL dagen etter, det var likemye rester som dagen før. Så da ble det utskraping.

Før utskraping var BT 98/54.                    Etter utskraping var BT 91/53.                        Normalt for meg er 120/70.                  Jernnivå var på 9, minste verdi bør være 12. Blodmangel fikk jeg og, verdi på 75, vanlig er 95-100. 

 

Ble sykmeldt etter denne. Symptomer på blodmangel var svimmel, mistet plutselig hukommelse, utmattet, gråt lett, orket lite sanseinntrykk. Fikk en psykisk knekk. Nå ville jeg slutte på jobb. Finne noe roligere, hvor det ikke er totalt krise om man er syk. Skal lite til før jeg blir sliten nå. En time på besøk hos søsters så må jeg hjem igjen. Som en baby begynner jeg å gråte når jeg er sliten:) Det er vondt å se alle dulle med den 4 uker gamle jenta hennes...

Neste graviditet skal vi prøve crinone. Høster positive erfaringer fra forum:) Må bare vente på første mens først.

 

Graviditet 5:

Gravid pp 2 

Viste seg å være kjemisk "heldigvis". Den kom som en vanlig TR 5+6 tre dager etter jeg sluttet med Crinone. HCG stigningen var svak. 

4+0 HCG 158.

4+3 HCG 360

4+6 HCG 632

5+2 HCG 852

 

Graviditet 6: 

Gravid pp 2.

Det som er forskjell fra denne og den forrige er at graviditetstesten er veldig positiv! Gravidstrek og kontrollstrek var nesten like sterke ved 4 uker. Er redd for blæremola denne gangen. Første dag av mens var 27 mai. Så får vi se hvordan dette går. Bruker både babyklister og Crinone. 

4+2 HCG 1318

5+2 HCG 12557

7 juli 5+6, fikk bekreftet liv❤️ 3mm med hjerteslag. Den har akkurat den størrelsen den skal ha så gyn avbestilte timen vår neste uke. Så positiv var han😁 Crinone har virket.

Ny UL 15 juli. Den har blitt 6,8mm lang, 7+0. Ble satt tilbake til 6+4... ser ut som veksten sakker ut og at det går dårlig denne gangen også.. 

UL fredag 21 juli 8 uker viste et embryo på bare 8,5mm uten hjerteslag +det som så ut som enda en fostersekk, tom... Embryo burde vært et sted mellom 11 og 14mm. Tok ny hcg-prøve som viste verdi på 92.000+. Kom inn på sykehuset søndag, ny blodprøve, ny ul som viste at fostersekkene hadde startet å klappe sammen. Dagen etter ble jeg lagt inn. Fikk cytotek-kur, de ville overvåke meg ettersom det gikk så dårlig ved den fjerde aborten. De måtte se at blødningene ikke ble altfor store. Fikk ultralyd etter aborten der gyn ikke kunne se fosterprodukter. Etter ultralyd kom likevel 4 klumper til. Etter det så det ut til å være ferdig. Fikk da dra hjem og laget et etterlengtet herremåltid! 

Så fikk jeg endelig hysteroskopiundersøkelse! Den viste noe som kunne se ut som en liten skillevegg. Livmoren min er hjerteformet så gyn ville ikke si det sikkert. Ventet 3 mnd på å få en siste UL 13/02-2018, der kom gyn frem til at skilleveggen er så liten at den ikke har noe å si. Den er 1 cm bare.  

Oppdatering 29 juni 2018

Har rukket å bli 30 år og endelig kom vi inn på Porsgrunn fertilitetsklinikk. Og nyhetene derfra får meg til å klikke!!! Og virkelig forbanne den j**** gynekologen på sykehuset som ikke ville høre på meg!!! 

Porsgrunn fant forhøyede verdier av et antistoff som lager blodpropper!!! Jeg skulle hatt et barn jeg nå!!! Hadde gynekologen bare hørt på meg alle de gangene jeg maste om Albyl-E😫😫😫 

Graviditet 7:

Gravid pp 1 

Medisinert på Ovitrelle (hcg tilskudd), Lutinus (progesterontilskudd) og Albyl-E og Fragmin (begge blodfortynnende) så ble vi gravide selv. Magefølelsen sa aldri at jeg var gravid. Og selvom testen viste hcg-stigning så følte jeg meg ikke gravid. Eneste symptom var litt hovne pupper. Jeg startet med 5 klikk Ovitrelle hver tredje dag og Lutinus 3 ganger hver dag fra dagen jeg fikk positiv ELtest. Positiv ELtest dag 17 i syklusen. Som betyr at jeg har en Lutealfase på rundt 1 uke. Deretter begynte streken på graviditetstestene å øke. Da startet jeg med Albyl-E og Fragmin. Etter et par uker begynte testene å bli svakere. Den dagen testen var tilnærmet negativ sluttet jeg på alle medisinene, 28 juli. Og 29 juli 2018 kl 23 begynte jeg å blø. 

3+3 hcg 22

4+2 hcg 104 

4+5 hcg  28

 

Graviditet 8

Kjemisk desember 2019.

 

Graviditet 9 

Gravid pp1, januar 2019.

Fra side 42.

Planen var ICSI i februar. Mens vi ventet bestemte vi oss for å ta alle sjansene vi fikk til å lage baby. Jeg la planer der graviditet ikke passet inn. Droppet Ovitrelle og brukte kun Lutinus. Jeg regnet i beste fall med en kjemisk. Den siste tiden hadde jeg brukt 300mg Q10 hver dag for å øke fsh følsomheten til eggene gått til akupunktør. Jeg prøvde å legge til rette for å få best mulig egg! 9dpo Kunne streken såvidt skimtes under spottene. 10 dpo var streken lettere å se. 11 dpo var streken lik med 10dpo. Da var jeg sikker på at dette var en kjemisk og droppet Lutinusen for å få mensen så fort som mulig. Ønsket å unngå å forskyve ICSI for mye. 11 dpo kveld var testen sterkere! Da begynte jeg på Lutinus igjen. Etter det testet jeg fra 13-17 dpo. Så tok jeg blodprøver. Symptomene er av og på. Kun i magen som murringer, ømhet, fullhet, tyngde. 

4+2 hcg 711

4+4 hcg 1478

5+0 hcg 5756

5+4 hcg 16544

 

Fødte en liten jente i september❤️

 

Graviditet 10:

Endte i kjemisk i uke 5. Dette var i starten av desember 2020.

 

Graviditet 11:

ICSI med egguttak 15 februar 2021 og innsett 17 februar. To egg på frys.

Positiv test 10dpo.

4+3 hcg 1400

5+2 hcg 7203

5+4 hcg 18.000++ 

Sist Tul 8+1 viste et fint foster på 17,1mm. 
Alt har sett normalt ut. Så 8+4 gikk jeg med en dårlig følelse og rundt 14 kom to klumper og masse blod ut i trusa 2 april. 
 

Gutt født oktober 2021❤️

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AiaiAI!! Stakkars jente :sukk:du har jaggu vært igjennom litt av hvert! Synes så synd på deg :klem:! Du fortjener virkelig at det går deres vei nå!! :hjertesmil:

Jeg håper du oppdaterer ofte her inne så vi kan følge din ferd :)  jeg vil gjerne dele opplevelser og råd med deg som dessverre også har mistet flere ganger!  

Håper mensen er rett rundt hjørnet,  sånn at du kommer igang med ny prøve periode! Denne gangen utrustet med crione :tommelsmil: Jeg har trua!!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ruccula skrev:

AiaiAI!! Stakkars jente :sukk:du har jaggu vært igjennom litt av hvert! Synes så synd på deg :klem:! Du fortjener virkelig at det går deres vei nå!! :hjertesmil:

Jeg håper du oppdaterer ofte her inne så vi kan følge din ferd :)  jeg vil gjerne dele opplevelser og råd med deg som dessverre også har mistet flere ganger!  

Håper mensen er rett rundt hjørnet,  sånn at du kommer igang med ny prøve periode! Denne gangen utrustet med crione :tommelsmil: Jeg har trua!!! 

Takk:bigfoot: Det varmer hjertet:helen:

Vente på mensen ja. Føles som å vente på første mens i puberteten. Memories:ninuskapus:

Skal oppdatere når det kommer nytt nytt;)

 

Jeg tenker sånn at det som er positivt med dette er at med å oppleve slike vanskelige og tunge ting, så får man større forståelse for andre. Jeg har flere ganger opplevd at andre ikke forstår hvorfor jeg føler som jeg føler. Dette med tanke på andre aspekter i livet. Utbyttet av dette blir at når jeg ikke forstår hvorfor andre føler det de føler, så må det godtas, det er reelt for den det gjelder. Og vi fungerer alle forskjellig:klem1:

Når det gjelder alle abortene så er det overveldende mye støtte og forståelse å få:hjerte:  Og samholdsfølelsen:hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :hug: 
Du har sannelig hatt det tøft! 

Men som du sier så er det så reelt, og man får et helt annet grunnlag for både forståelse, medfølelse og aksept i livet. 
Du høres ut som en utrolig flott kvinne :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 7.15, tr.heimspia83 skrev:

Oj :hug: 
Du har sannelig hatt det tøft! 

Men som du sier så er det så reelt, og man får et helt annet grunnlag for både forståelse, medfølelse og aksept i livet. 
Du høres ut som en utrolig flott kvinne :blomst:

:lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg manne meg opp etter å ha lest om flere som mister i MA her inne. Selv med hjelp. Mister troa på min egen situasjon. Så holder meg borte fra forum en stund. Hvis jeg klarer:ac: 

må heller etterhvert fortsette å søke etter positive historier med crinone og få tilbake roen. Klare å fokusere på annet. Tenke at jeg er meg og må skaffe egne erfaringer:rolleyes:

Identifisere meg med andre her inne og bli påmint om følelsene jeg selv hadde tidligere, men klarte å legge fra meg. Det er ikke bra for sjela. Tar nok litt tid å hente seg inn igjen.

Har stor medfølelse for alle her inne som mister:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, snehvit88 skrev:

Nå må jeg manne meg opp etter å ha lest om flere som mister i MA her inne. Selv med hjelp. Mister troa på min egen situasjon. Så holder meg borte fra forum en stund. Hvis jeg klarer:ac: 

må heller etterhvert fortsette å søke etter positive historier med crinone og få tilbake roen. Klare å fokusere på annet. Tenke at jeg er meg og må skaffe egne erfaringer:rolleyes:

Identifisere meg med andre her inne og bli påmint om følelsene jeg selv hadde tidligere, men klarte å legge fra meg. Det er ikke bra for sjela. Tar nok litt tid å hente seg inn igjen.

Har stor medfølelse for alle her inne som mister:ninuskapus:

:klem:

Jeg føler meg skyldig for det :( vi er jo litt i samme situasjon og jeg er ikke et positivt eksempel :( .  Beklager det . Men det finnes massse eksempler hvor det har gått bra med crione! Så du har gode muligheter!  ikke gi opp!

Jeg håper du tar turen inn hit om du kommer videre da, finner ut noe nytt osv, sånn at vi kan dele kunnskap. Det var veldig interessant det du sa om overfruktbarhet, jeg har lest mye om det det siste døgnet og jeg tror absolutt jeg lider av det. Jeg skal snakke med legen om det neste uke. 

Ønsker deg masse lykke til og håper du stikker innom en gang i blant ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ruccula skrev:

:klem:

Jeg føler meg skyldig for det :( vi er jo litt i samme situasjon og jeg er ikke et positivt eksempel :( .  Beklager det . Men det finnes massse eksempler hvor det har gått bra med crione! Så du har gode muligheter!  ikke gi opp!

Jeg håper du tar turen inn hit om du kommer videre da, finner ut noe nytt osv, sånn at vi kan dele kunnskap. Det var veldig interessant det du sa om overfruktbarhet, jeg har lest mye om det det siste døgnet og jeg tror absolutt jeg lider av det. Jeg skal snakke med legen om det neste uke. 

Ønsker deg masse lykke til og håper du stikker innom en gang i blant ihvertfall :)

Du skal ikke føle deg skyldig:lillesky:Ikke belaste deg selv nå som du har det vanskelig:) Nå som du utforsker årsaker og ser etter løsninger varmer hjertet mitt :hug: Da føler jeg at jeg har fått hjulpet deg på vei og det vil jeg at du skal tenke på:kyss2: Får meg til å føle meg bra:nori:

Kommer garantert til å ikke klare å titte innom. Får Mail på alle oppdateringer i din dagbok. Er ikke i stand til å avfølge, Hehe:) så litt får jeg med meg;) Mulig jeg avfølger etterhvert og kommer tilbake senere altså:) For å generelt tenke på andre ting:) du får ikke lov av meg til å føle på det!! :P Tenk da føler jeg meg skyldig, Hehe:)

F*** the wooorld!!! Hvis sorgen din går over til sinne så sett på Eminem eller metall:fnise:Om du ikke føler deg helt malplassert av det da:) 

Bare pass på at pasienter ofte har mer kunnskap enn lege da;) går du i dybden på ting, mens legen kan litt om alt;) det var en god Gyn fra privatklinikk som tok opp dette med hyperfertilitet. Og jeg vil ikke tro alle vet om det. Det var interessant det du sa om Finland også. Skal se etter info om det;) 

Legger ut tråd om det for å se om noen her inne har erfaringer

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld hadde jeg og typen sex for første gang på 6 uker:nori:

Vi ble enige om å hoppe av i svingen, men.... han rakk det såvidt:fnise: stakkars, han har vært veldig tålmodig. Jeg har hatt en mental blokkering for all seksuell aktivitet i alle de ukene. Men så måtte jeg bare hoppe idet, og det gikk helt fint. 

Nå er bekymringen der. Statistisk blir 1 av 100 gravide årlig med "hoppe av i svingen metoden. Og da tenker jeg på at han trakk seg ut i siste liten... så kanskje det kom bittelitt før han rakk det. Dette er da 1 uke og 5 dager siden utskraping. Negativ graviditetstest for 1 uke siden. Så det er vel mulig at det er en EL rundt hjørnet. Legen sa vent en mens. Hadde jo utskraping så kanskje slimhinnene er litt tynne...Skal også bruke crinone som skal startes på ved positiv test. Har jo 29 graviditetstester liggende:P Skal jeg starte å bruke disse om ca 9 dager da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

I går kveld hadde jeg og typen sex for første gang på 6 uker:nori:

Vi ble enige om å hoppe av i svingen, men.... han rakk det såvidt:fnise: stakkars, han har vært veldig tålmodig. Jeg har hatt en mental blokkering for all seksuell aktivitet i alle de ukene. Men så måtte jeg bare hoppe idet, og det gikk helt fint. 

Nå er bekymringen der. Statistisk blir 1 av 100 gravide årlig med "hoppe av i svingen metoden. Og da tenker jeg på at han trakk seg ut i siste liten... så kanskje det kom bittelitt før han rakk det. Dette er da 1 uke og 5 dager siden utskraping. Negativ graviditetstest for 1 uke siden. Så det er vel mulig at det er en EL rundt hjørnet. Legen sa vent en mens. Hadde jo utskraping så kanskje slimhinnene er litt tynne...Skal også bruke crinone som skal startes på ved positiv test. Har jo 29 graviditetstester liggende:P Skal jeg starte å bruke disse om ca 9 dager da...

Det går sikkert fint, selv om jeg vistnok er overfruktbar :icon_lol: så har jeg aldri blitt gravid ved hoppe av i svingen metoden ;)

Men det kan vel være greit å ta en test om mensen ikke kommer :P jeg fikk beskjed om å ta crione helt fra el jeg da, men jeg mister jo tidligere enn deg :)

 Jeg har ikke hatt sex siden forrige el jeg... Det er mange uker siden. Men sex og crione sammen er ikke helt aktuelt :P det kommer jo ut igjen,  i store kladder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ruccula skrev:

Det går sikkert fint, selv om jeg vistnok er overfruktbar :icon_lol: så har jeg aldri blitt gravid ved hoppe av i svingen metoden ;)

Men det kan vel være greit å ta en test om mensen ikke kommer :P jeg fikk beskjed om å ta crione helt fra el jeg da, men jeg mister jo tidligere enn deg :)

 Jeg har ikke hatt sex siden forrige el jeg... Det er mange uker siden. Men sex og crione sammen er ikke helt aktuelt :P det kommer jo ut igjen,  i store kladder :P

et er vanskelig vite når mensen kommer da:P for det kan jo foreksempel ta 6 uker. Jeg spurte  legen hvorfor jeg ikke skulle ta crinone etter EL som alle andre. Han sa at det ikke var nødvendig for meg. For min dør midt i perioden hvor morkake tar over produksjon av progesteron fra eggestokkene. Så noe failer der sier han. For å understøtte overgangen er visst virkningen den skal ha på meg hvertfall. Hvis motkake starter å ta over uke 5-7, og min dør i starten av uke 7. Skummelt er det at vi blir satt en uke tilbake,for det kan jo evt bety at den har fått for lite progesteron tidliger, feks. Min teori:P 

 

jeg har fortsatt ikke prøvd crinone, så gleder meg til disse kladdene da:mynona:

Søster sa man skal ligge på siden i 15 min etter den er tatt. Så vekkerklokka (når jeg har fått jobb) må på et kvarter tidligere da;)

 

Har forresten vært redd for å bli gravid ved å hoppe av i svingen før. Har aldri skjedd:erter:

 

Skikkelig irriterende at det ikke går an å rette på setningsfeil og skriveleif nå! Har kommet borti etellerannet som bare erstatter bokstavene om jeg prøver å legge til ord. Hvordan skrur man av denne teite funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, snehvit88 skrev:

et er vanskelig vite når mensen kommer da:P for det kan jo foreksempel ta 6 uker. Jeg spurte  legen hvorfor jeg ikke skulle ta crinone etter EL som alle andre. Han sa at det ikke var nødvendig for meg. For min dør midt i perioden hvor morkake tar over produksjon av progesteron fra eggestokkene. Så noe failer der sier han. For å understøtte overgangen er visst virkningen den skal ha på meg hvertfall. Hvis motkake starter å ta over uke 5-7, og min dør i starten av uke 7. Skummelt er det at vi blir satt en uke tilbake,for det kan jo evt bety at den har fått for lite progesteron tidliger, feks. Min teori:P 

 

jeg har fortsatt ikke prøvd crinone, så gleder meg til disse kladdene da:mynona:

Søster sa man skal ligge på siden i 15 min etter den er tatt. Så vekkerklokka (når jeg har fått jobb) må på et kvarter tidligere da;)

 

Har forresten vært redd for å bli gravid ved å hoppe av i svingen før. Har aldri skjedd:erter:

 

Skikkelig irriterende at det ikke går an å rette på setningsfeil og skriveleif nå! Har kommet borti etellerannet som bare erstatter bokstavene om jeg prøver å legge til ord. Hvordan skrur man av denne teite funksjonen?

På pakka så står det at man bør være i aktivitet rett etter man har tatt crione. Det kan du lese i bruksanvisningen tror jeg :)

Jeg pleier å gå rett ut på tur med hundene etter å ha tatt det og ingenting renner ut igjen :), Jeg har heldigvis ikke blitt sår eller noe av det, sånn jeg har lest at andre blir. Det er bare litt udigg, men går helt fint med truseinnlegg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gnager det igjen! Hvorfor mister vi hver gang?

Hadde igjen klart å innstille meg på at det er Crinone som kommer til å hjelpe oss. Etter å ha mista troa en kort stund...  Kommet tilbake til konklusjonen at progesterontilførsel feiler når morkake skal ta over produksjonen fra eggstokker. Så dukker tankene opp rundt størrelsen på embryo som alltid er mindre enn den skulle vært. Når embryo alltid blir satt 1 uke tilbake kan det vel være at den har vokst saktere pga for lite progesteron?

Men så... hva hvis det er kromosomfeil som er årsaken til at størrelsen ikke tilsvarer syklus? Begynner igjen å tenke på legen som sa noe sånt som: "jeg skriver ut crinone, så prøver du det. Men jeg tviler på at det er årsaken til at det går galt. Han må jo da tenke kromosomfeil...

Legen sier prøv det, men tror ikke Crinone vil hjelpe oss...? 

Oh no... nå har jeg noe å gruble på i hele natt..

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Ruccula skrev:

Hvordan går det snehvit?  Venter fortsatt på mensen?

Venter fortsatt. I dag er det akkurat 3 uker siden utskraping. Regner utskrapingen som selve aborten fordi det var så mye rester igjen fra cytotekaborten 2 uker tidligere. Tok g-test i dag, morgenurin, den var negativ:nori:

håper mensen kommer innen 1-2 uker. 

Fant forresten en god artikkel/dokumentasjon(?) på progesteron ved graviditet. Jeg velger å tro på den:PIfølge denne ser din teori riktig ut. Progesterontilskudd vil forhindre en SA (ifølge denne). Fordi et progesteronfall, som skjer når kroppen vil starte utstøting, når det blir lavt nok, vil føre til at livmor begynner å trekke seg sammen. Og med Crinone så opprettholdes jo progesteronmengde. Når baby skal fødes så faller progesteronmengden, livmor begynner sammentrekninger, og baby blir født. Progesteron fører til at livmor slapper av. Det er det samme som skjer ved mensen. 1 uke før mensen er Progesteronnivå skyhøyt. Når livmor ikke har fått et befruktet egg så faller progesteron og man får mensen. Når man bruker progesterontilskudd vil denne også forhindre spotting. Det som kan se ut som spotting er misfarget utflod elns, som de ikke vet hvorfor kommer.

dette virker jo veldig logisk. Du visste det kanskje, men alt dette understøtter teorien din og forklarer bra hvorfor Crinone forhindrer en SA. 

 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

Venter fortsatt. I dag er det akkurat 3 uker siden utskraping. Regner utskrapingen som selve aborten fordi det var så mye rester igjen fra cytotekaborten 2 uker tidligere. Tok g-test i dag, morgenurin, den var negativ:nori:

håper mensen kommer innen 1-2 uker. 

Fant forresten en god artikkel/dokumentasjon(?) på progesteron ved graviditet. Jeg velger å tro på den:PIfølge denne ser din teori riktig ut. Progesterontilskudd vil forhindre en SA (ifølge denne). Fordi et progesteronfall, som skjer når kroppen vil starte utstøting, når det blir lavt nok, vil føre til at livmor begynner å trekke seg sammen. Og med Crinone så opprettholdes jo progesteronmengde. Når baby skal fødes så faller progesteronmengden, livmor begynner sammentrekninger, og baby blir født. Progesteron fører til at livmor slapper av. Det er det samme som skjer ved mensen. 1 uke før mensen er Progesteronnivå skyhøyt. Når livmor ikke har fått et befruktet egg så faller progesteron og man får mensen. Når man bruker progesterontilskudd vil denne også forhindre spotting. Det som kan se ut som spotting er misfarget utflod elns, som de ikke vet hvorfor kommer.

dette virker jo veldig logisk. Du visste det kanskje, men alt dette understøtter teorien din og forklarer bra hvorfor Crinone forhindrer en SA. 

 

Huff ja.... Jeg har jo ikke blødd ei dråpe enda,  og er veldig bekymret for om jeg går og drøyer en abort unødvendig. Da vil jeg heller bare bli ferdig med det!

Men men, jeg har tatt en hcg prøve og skal ta nr 2 i morgen,  så kommer jeg til å be om henvisning til sykehuset. Så håper å snart få en avklaring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ruccula skrev:

Huff ja.... Jeg har jo ikke blødd ei dråpe enda,  og er veldig bekymret for om jeg går og drøyer en abort unødvendig. Da vil jeg heller bare bli ferdig med det!

Men men, jeg har tatt en hcg prøve og skal ta nr 2 i morgen,  så kommer jeg til å be om henvisning til sykehuset. Så håper å snart få en avklaring 

Men du vet jo ikke da:) Håper du får svar raskt:) Hvis det har gått galt blir man vel henvist samme dag? Håper hvertfall det da:) Så fort bli klar for å komme ett skritt nærmere nytt forsøk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det enda nye ideer da... Siden jeg kun har hatt MA, ingen SA, så som jeg forstår vil lave progesteronverdier støte ut foster. Men min kropp gir ingen tegn til å ville støte ut foster. Da kan vel ikke progesterontilskudd hjelpe? Da er det jo nok progesteron til å holde på fosteret... Får hele tiden nye ideer som gir håp og tar bort håp. 

Men kanskje kroppen produserer nok progesteron til å holde på foster, men ikke nok til å holde det i live. Mangel på progesteron fører til mindre tilførsel av næring siden progesteronet sørger for å lage mange nye blodårer til; som forstått vagina-siden sex blir bedre ofte ved graviditet; og til livmor og kanskje i morkake også? Dette er jo de blodårene som frakter næring.         Kanskje det er dette som skjer? At progesteronverdien etter befruktning, eller et annet sted i svangerskapet ikke øker, eller øker for lite? Etterhvert som foster vokser vil det trenge mer næring, men den får ikke nok da det ikke er god nok næringstilførsel? 

 

Hvis neste svangerskap går bra skal jeg utgi en bok som heter Snehvit sin teori om progesterontilskudd ved gjentatte spontanaborter og missed abortions. :ac::P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...