Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

9+2

Jeg skrev 9+0 i går, det stemte ikke. Jeg var 9+1. Fridagen på mandag ga mandagsfølelsen på tirsdag, så da tenkte jeg helt feil.

Jeg er redd, samtidig så har jeg den samme følelsen som med datteren min, at det kommer til å gå bra. Vi fortalte det til nærmeste familie i går og de ble kjempeglade og veldig villig til å stille opp for å hjelp til hjemme hos oss så jeg får hvile. Min mor og far sa de skjønte det dagen før da vi var på middag. Jeg var blek, spiste lite og hadde blitt bredere over rumpa😂 Ikke det jeg trengte å høre😂 Men jeg skjønte under middagen at de skjønte det. Samtidig så var jeg sikker på at jeg hadde spontanabortert noen dager før så jeg prøvde å bare ignorere dem.
Mor sa i går at hun hadde fått en følelse rundt juletider om at hun måtte begynne å strikke babytøy. I juletider var jeg ikke gravid, jeg hadde en SA tidlig i desember, men ICSI var påtenkt. Og hun hadde hatt den samme følelsen før jeg ble gravid med datteren min. 
Det er rart hva man kan gå å føle på. Den gangen vi prøvde IVF så visste jeg at jeg ikke kom til å bli gravid. Og det ble jeg ikke. Denne runden med ICSI gikk jeg å følte på at jeg kom til å bli gravid. Og det ble jeg. Jeg føler også at det kommer til å gå bra og jeg klarer ikke å tenke annet enn at det er en gutt. Så er det bare å vente å se hva det blir til. Har morsinstinktet rett eller er det bare noe jeg innbiller meg. Mister vi? Er det en gutt? 

Endret av snehvit88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært innom på en stund, og herlighet for en berg og dalbane. Ble litt tårevåt her på hjemmekontoret og ufattelig glad på dine vegne ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at spira sitter enda! Jeg stakk innom for å se hvordan det gikk. Siste jeg leste var at du trodde det glapp, men fy søren så flott at det «bare» var en hematom. Heier dere videre 🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (23 timer siden):

Fikk du svar på hvordan stoffskifteverdiene så ut, forresten? 😊

TSH 1,2 og T4 15. Stoffskifte var helt fint, så jeg må ha innbilt meg den trege motorikken🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+3

I morgen er det TUL kl 11. Jeg er så nervøs. Jeg bruker både Albyl-E og Fragmin og det blødde rundt fostersekken. Hva hvis nyheten i morgen er at den indre blødningen fortsatt blør. I dag har jeg plutselig vært veldig redd. 
Er det noe håp om at blødningen kan stoppe selv om man bruker blodfortynnende?

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snehvit88 skrev (49 minutter siden):

TSH 1,2 og T4 15. Stoffskifte var helt fint, så jeg må ha innbilt meg den trege motorikken🤔

Det har jeg også gjort noen ganger. Fint at du fikk sjekket det uansett 😊

Håper du får beroligende beskjeder på tul i morgen. Ikke noe godt å være redd og ha ubehagelige følelser... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snehvit88 skrev (14 timer siden):

Hei, jeg vet at stoffskifteprøvene skal tolkes anderledes under graviditet,  men fT4  på 15 virker VELDIG lavt! Jeg trives best med en verdi helt øverst i referanseområdet,  minst 22. 

Syns du bør ta en prat med legen igjen. Med de verdiene du har hadde jeg nesten vært sengeliggende. Anbefaler sterkt å ta kontakt med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xfreya skrev (1 time siden):

Hei, jeg vet at stoffskifteprøvene skal tolkes anderledes under graviditet,  men fT4  på 15 virker VELDIG lavt! Jeg trives best med en verdi helt øverst i referanseområdet,  minst 22. 

Syns du bør ta en prat med legen igjen. Med de verdiene du har hadde jeg nesten vært sengeliggende. Anbefaler sterkt å ta kontakt med legen din.

Takk for svar. Jeg sendte melding til legen og venter på svar. Jeg sendte også melding til en gynekolog, som skrev at den er helt midt imellom på referanseområdet. Jeg fant to legedokumenter som også viser at min T4 ligger midt imellom. 
Jeg er jo nesten sengeliggende, er fryktelig sliten. Jeg skal snakke med legen tirsdag om økning i dose. Jeg har litt å gå på og det er antakeligvis synkende så det kan ikke skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4

Ultralyden i dag var veldig oppløftende. På tirsdagens så kunne jeg også se blødningen som lå rundt fostersekken. I dag var det ikke tegn til blod. Det var en annen gynekolog i dag. Hun er veldig nøye og kikker på alt, noterer ned alle mål og er veldig informerende om ultralydbildet. Og det er så betryggende! Hun så en innkapslet blødning som var ufarlig. Sannsynligvis den samme som på tirsdag. Hun fant også et væskefylt hulrom, det var ikke blod. Men det kunne se ut som en tom fostersekk. Så hun sa at det kan ha vært en identisk tvilling som stoppet opp tidlig i utviklingen og ble støtt ut 8+4. Men det var ikke sikkert. Den kan ha vært fylt med blod, den var noe større enn det den angre Gyn fant på tirsdag så hun vil følge det opp. Som hun sa at hvis den har vært blodfylt så kan kroppen først absorbere blodet og det blir liggende igjen væske. 
Jeg skal fortsette med sykmelding, unngå løft, ta det så med ro som mulig. Og helt til 12+0 skal jeg på ultralydkontroll hver ukez

Endret av snehvit88
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så godt at du får god oppfølging. Flott med gynekolog som forklarer. Håper at dette hjelper på de vonde tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu ikke bare bare å være gravid heller nei. Jeg hadde en styrtblødning med nr 1 i uke 7. Fikk beskjed om at jeg hadde mistet. Forlangte UL, og der kunne de se hjertet slå, samtidig som de så et hematom ved siden av fosteret. Jeg var til ukentlig UL til uke 12 ja. Noen uker hadde han vokst for lite, andre uker hadde han tatt igjen størrelsen. Jeg gikk til en gynekolog som går for å være veldig dyktig. Etter uke 12, så var ikke gynekologen bekymret lengre. Barnet kom til termin, frisk og fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+0

Da har jeg kommet så langt🎉 Og nå føler jeg meg trygg på at det ikke blir en MA. De som oppdager MA etter 11+0 har gjerne målt embryo til å være 7-10 uker gammelt. Og den er jeg forbi.

Den lille ble målt til 11+5, så den ligger godt foran skjema. Dette er et ICSI barn så derfor flytter de ikke terminen. Selv om størrelsen skulle tilsi at den er 11+5 så kan den fortsatt være 11+0 med den indre utviklingen. 

Den er veldig rolig i magen. Datteren min var helt propell på alle ultralyder så jeg trodde at det var normalen. Denne babyen vred litt på seg når vi først så den, og etterpå lå den helt i ro hele undersøkelsen. Gynekologen som er veldig nøye mente den viste normal aktivitet. Hun målte hjertet rett etter den hadde beveget seg og frekvensen tilsa en baby som var i aktivitet. Jeg syns det er så rart at den er rolig. Av alle jeg leser om så skriver de at den er så veldig aktiv. Det uroer meg litt.

Hematomet sa hun ikke har blitt mindre. Hun sa det er gammelt blod. Men hun skrev ut ultralydbilde med mål på hematomet som jeg fikk med hjem og der ser jeg at hun målte det større i dag enn det var for 5 dager siden. Den ligger ikke i nærheten av morkake heldigvis, men den ligger rundt fosteret, rett på utsiden av gestasjonssekken. Livmorhalsen er lang og lukket. Jeg har blitt litt mer utrygg nå pga det voksende hematomet. Og jeg klarer ikke ta det så med ro. Vi har tre faste som rullerer med å hjelpe meg hjemme med datteren når samboer er på jobb. Og hjelpen vi har disse dagene er mer tilbakeholden og blir fortere sliten. Da har det falt mer på meg i dag særlig fordi datteren min har vært veldig energisk og klengete på meg. Jeg klager ikke, det er bare sånn det er. Og jeg har nok hatt høyere puls enn det jeg bør. Mye opp av sofaen, ned og opp fra gulvet. Jeg har ikke løftet henne. Det endte med at jeg var så sliten da hun sovnet at jeg gikk rett å kastet opp. Kjenner overanstrengelse på kroppen. Nå har jeg lagt meg og håper på en roligere dag i morgen. 

Hvorfor kan ikke alt bare være normalt?😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+1

Timene flyr😅 Klokken er snart 2 om natten og jeg får ikke sove. Jeg logget inn på helsenorge og fant dokumenter fra ultralydundersøkelsene. Da ser jeg jo det at hematomet har vokst jevnt siden 6 april.

6 april hematom 17 x 43 

14 april hematom 35 x 26

19 april hematom 4,77 x 3,15

Så nå lurer jeg veldig på hva prognosene er😥

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at redselen for MA roer seg 🤩 Akkurat det med hematom forstår jeg dessverre lite av, enda jeg har lest alt du skriver hvor du forklarer hva det er. Men jeg forstår usikkerheten. Dersom du tenker at du ikke fikk nok utfyllende informasjon om det på ultralyden, altså at det vokser, kan du kanskje ta en telefon å høre hvordan du bør forholde deg (mentalt) til det? Kanskje det kan hjelpe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godis skrev (41 minutter siden):

Så fint at redselen for MA roer seg 🤩 Akkurat det med hematom forstår jeg dessverre lite av, enda jeg har lest alt du skriver hvor du forklarer hva det er. Men jeg forstår usikkerheten. Dersom du tenker at du ikke fikk nok utfyllende informasjon om det på ultralyden, altså at det vokser, kan du kanskje ta en telefon å høre hvordan du bør forholde deg (mentalt) til det? Kanskje det kan hjelpe😊

Takk for svar @Godis  og tips❤️
Jeg har sendt melding i Crypho og spurt. Og nevnte at ingen forteller på ultralydene at hematomet har vokst. Dette finner jeg ut etterpå ved å se på dokumentene i helsenorge og ultralydbilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snehvit88 skrev (9 minutter siden):

Takk for svar @Godis  og tips❤️
Jeg har sendt melding i Crypho og spurt. Og nevnte at ingen forteller på ultralydene at hematomet har vokst. Dette finner jeg ut etterpå ved å se på dokumentene i helsenorge og ultralydbilder. 

Så lurt, da håper jeg du får et godt svar tilbake 🥰 Veldig rart at de ikke har nevnt det, uavhengig av om det har betydning eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (4 minutter siden):

Grunnen til at de ikke har nevnt det er at det kanskje ikke har så stor betydning? HÅPE!

Det kan hende, venter fortsatt på svar. Nå har jeg rømt hjemmefra for å få ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...