AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #1 Skrevet 27. januar 2017 Hei. Jeg lurer på om det er normalt å gråte litt hver dag... Har gjort det så og si hver dag de siste månedene. Det kan skje i offentligheten også, som er veldig pinlig, så jeg vurderer å skaffe meg solbriller og bruke de selvom det ikke er sol. :/ Føler bare at alt er håpløst og at ting aldri kommer til å snu for meg. Jeg er i tjueårene... Anonymkode: 26fb5...f7e
Gjest Vilunich Skrevet 27. januar 2017 #2 Skrevet 27. januar 2017 Nei , det er ikke normalt å alltid gråte hver dag. Du sier ikke så mye om situasjonen din... feks rett etter et brudd, et dødsfall, ny livssituasjon, flytting etc er det jo normalt å ha en reaksjon Ellers er det normalt å føle det slik under en depresjon eller ved starten av en graviditet eller andre hormonelle endringer... blir bare gjetning god klem din vei!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #3 Skrevet 27. januar 2017 Jeg, vil tro du går igjennom en form for forvandligs prossess i livet ditt, da kan sånt fort skje litt ut av det blå.. så det kan godt være du er iferd med å bli ett bedre menneske å er på rett vei i livet.... ❤🕉❤. Anonymkode: b9903...f36
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #4 Skrevet 27. januar 2017 Er normalt om man sørger over noe Anonymkode: 01e2f...851
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #5 Skrevet 27. januar 2017 Hva er det som gjør at du gråter så mye? Anonymkode: f7516...74f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #6 Skrevet 27. januar 2017 Det er ikke noe nytt som har skjedd, men livet mitt har ikke vært veldig lett, og 2015 var ett veldig dårlig år for meg... Jeg føler også at ingen virkelig forstår hvordan jeg har det, men jeg vil ikke byrde andre med problemene mine heller... Anonymkode: 26fb5...f7e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #7 Skrevet 27. januar 2017 Jeg hadde faktisk en periode i livet hvor jeg gråt mye, men var ikke deprimert. Var liksom bare følelser som ville ut. Du sier du har hatt det litt tøft, men at du ikke vil byrde andre med dine følelser. Da er det kanskje ikke så rart at du gråter? Det er jo følelser som vil ut som du kanskje ikke får ut gjennom annen måte. Ikke så dumt å åpne seg for noen. Ofte finner man ut at andre også kan kjenne seg igjen eller har hatt det tøft. Anonymkode: c8fed...709
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #8 Skrevet 27. januar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe nytt som har skjedd, men livet mitt har ikke vært veldig lett, og 2015 var ett veldig dårlig år for meg... Jeg føler også at ingen virkelig forstår hvordan jeg har det, men jeg vil ikke byrde andre med problemene mine heller... Anonymkode: 26fb5...f7e Er jo ikke så lett å forstå for andre hvis du ikke åpner deg. Er jo ikke sikkert de helt kan sette seg inn i hvordan du har det, men målet må jo være å ha noen som lytter, støtter og er der for deg. Anonymkode: c8fed...709
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #9 Skrevet 27. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på om det er normalt å gråte litt hver dag... Har gjort det så og si hver dag de siste månedene. Det kan skje i offentligheten også, som er veldig pinlig, så jeg vurderer å skaffe meg solbriller og bruke de selvom det ikke er sol. :/ Føler bare at alt er håpløst og at ting aldri kommer til å snu for meg. Jeg er i tjueårene... Anonymkode: 26fb5...f7e Da har du problemer vil e si... Anonymkode: a3aa2...b20
strawberry Skrevet 27. januar 2017 #10 Skrevet 27. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på om det er normalt å gråte litt hver dag... Har gjort det så og si hver dag de siste månedene. Det kan skje i offentligheten også, som er veldig pinlig, så jeg vurderer å skaffe meg solbriller og bruke de selvom det ikke er sol. :/ Føler bare at alt er håpløst og at ting aldri kommer til å snu for meg. Jeg er i tjueårene... Anonymkode: 26fb5...f7e Du trenger noen å snakke med, som kan hjelpe deg med å sortere tankene dine og få livet ditt i riktig retning! Å gråte hver dag har vært typisk for meg perioden før jeg har fått angst eller blitt utbrent. Noen ganger må man stoppe opp, se på livet sitt slik det er, og finne ut hva som er riktig å gjøre fremover. Du må ta vare på deg selv!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Skrevet 27. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurer på om det er normalt å gråte litt hver dag... Har gjort det så og si hver dag de siste månedene. Det kan skje i offentligheten også, som er veldig pinlig, så jeg vurderer å skaffe meg solbriller og bruke de selvom det ikke er sol. :/ Føler bare at alt er håpløst og at ting aldri kommer til å snu for meg. Jeg er i tjueårene... Anonymkode: 26fb5...f7e Det er helt normalt å gå gjennom perioder i livet der ting definitivt ikke er ok, ja. Det er helt normalt å i slike perioder føle at livet ikke er på stell. Du er ikke deprimert fordiom du er lei deg. Det moderne samfunn elsker å late som vi alle er glade. I virkeligheten er ensomhet, følelse av utilstrekkelighet og tvil på egne ferdigheter helt normalt. Å gå gjennom livet uten å ha slike perioder, derimot, det er unormalt. Så har vi fastslått at alle mennesker innimellom har det ugreit. Du er normal. Det kan være en trigger (stress, mistrives på jobb, føler en ikke klarer studiekrav, mangler venner, samlivsbrudd urolig over helsa e.l) men det kan også bare være en vag følelse av å være stuck. Om det nå enn er i familieliv med barn og hund eller som enslig mens vennene har kjæreste - alle er stuck på et tidspunkt. Men du kan jo ikke ha det sånn over tid. 1. Det er januar. Ikke alle takler norsk vinter. Dersom du ikke tar vitamintilskudd: ta det. Vitaminmangel hjelper ikke på psyken. 2. Vurder dette med å "plage noen" med følelsene dine. Om du virkelig, virkelig ikke får deg til å "plage" familie eller venner: plag fastlegen, studierådgiver e.l. Finn noen. Om så bare noen på nett. Kan funke det og. Om 2015 var så rævva at du trenger proff hjelp til å komme over det: det er ok. Like ok som å trenge hjelp til beinbrudd. 3. Prøv noe nytt. Tenk lavterskel. Begynn å trene litt om du ikke gjør det. Oppsøk en lokal forening, klubb, frivilligsentral eller annet som du tror kan passe deg. Test ut. Om du ikke liker det slipper du å gå to ganger. Lov å prøve. 4. Husk at 20-årene er et awkward tiår. En går fra å tro livet er lett til å vite at det er innmari vanskelig. En får byrder som en ikke tenkte på før - sykdom, død, pleie etc. En oppdager hvor lite en vet og hvor dum en er der en før trodde en faktisk visste noe. Det går seg til. En lærer seg å bære det. Anonymkode: 06f0a...e02
Gjest KodakPorta Skrevet 27. januar 2017 #12 Skrevet 27. januar 2017 Tårer kan være den beste medisinen. Det frigir energi og vonde følelser. Du skriver noe om at det føles håpløst og at det ikke kommer til å bli bedre. Kanskje tårene kan være et uttrykk for sorg over det "tapte" og at du er i en prosess? At det gjør vondt før det blir bedre? Bare slenger ut noen tanker og det er ikke sikkert det stemmer for deg. Uansett så er man i mer trøbbel den dagen man mister evnen til å gråte.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #13 Skrevet 27. januar 2017 Om det er normalt kan hende, men det skal ikke være slik. Høres ut som en depresjon. Jeg ville tatt en tur til fastlegen for henvisning videre. Anonymkode: ae4d2...a93
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #14 Skrevet 27. januar 2017 Jøss... Forventet ikke at det var så mange snille folk her... Tusen takk for hjelpsomme svar. Ja, jeg innser at dette kanskje ikke er så unormalt, men det har dessverre vært sånn lenge. Dere som sier tjueårene er awkward, blir det bedre når man fyller 30? Jeg føler at alt blir verre med årene,men håper dere har rett.. Det er synd at det er så mye krav i dagens samfunn, det er jo veldig tøft og leve opp til alle forventningene. TS Anonymkode: 26fb5...f7e
O-M Skrevet 27. januar 2017 #15 Skrevet 27. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss... Forventet ikke at det var så mange snille folk her... Tusen takk for hjelpsomme svar. Ja, jeg innser at dette kanskje ikke er så unormalt, men det har dessverre vært sånn lenge. Dere som sier tjueårene er awkward, blir det bedre når man fyller 30? Jeg føler at alt blir verre med årene,men håper dere har rett.. Det er synd at det er så mye krav i dagens samfunn, det er jo veldig tøft og leve opp til alle forventningene. TS Anonymkode: 26fb5...f7e ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå