Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jadda. For flere måneder siden ble det spekulert i at hun kom til å reklamere for storytell, fordi det plutselig var stadige henvisninger til at hun hørte lydbok i bloggen. Og der kom den.

Jeg lurer på om hun gjør noe hun ikke får betalt for noen gang? :klo:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta

Jadda. For flere måneder siden ble det spekulert i at hun kom til å reklamere for storytell, fordi det plutselig var stadige henvisninger til at hun hørte lydbok i bloggen. Og der kom den.

Jeg lurer på om hun gjør noe hun ikke får betalt for noen gang? :klo:

 

Hun kan vel være alt hun blir betalt for å være? Charterturekspert, prevensjonsrådgiver, matkassemodifikatorekspert, ukebladekspert (bare siden i sommer har hun reklamert for KK, Elle og Det Nye), sminkekostekspert (det er generelt mange sminkekoster som er favoritten for tiden) for ikke å glemme personligtrenerekspert! Eller hvordan var det egentlig med det siste der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... og ikke gi meg juling nå... om hun går til å være en "reklameblogg" er det egentlig så farlig?

Skjønt.. det må jo selvsagt innebære at hun ikke prøver å skjule det og konsekvent mer rett.

Men, om DET skjer.. Det tviler jeg på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Taystee

Men... og ikke gi meg juling nå... om hun går til å være en "reklameblogg" er det egentlig så farlig?

Skjønt.. det må jo selvsagt innebære at hun ikke prøver å skjule det og konsekvent mer rett.

Men, om DET skjer.. Det tviler jeg på.

Hun ER jo en reklameblogger. Problemet er at hun skjuler det med vilje

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hun kan vel være alt hun blir betalt for å være? Charterturekspert, prevensjonsrådgiver, matkassemodifikatorekspert, ukebladekspert (bare siden i sommer har hun reklamert for KK, Elle og Det Nye), sminkekostekspert (det er generelt mange sminkekoster som er favoritten for tiden) for ikke å glemme personligtrenerekspert! Eller hvordan var det egentlig med det siste der...

 

Du sa akkurat det jeg ikke klarte å stadfeste i ord!  :blomst:

 

Men... og ikke gi meg juling nå... om hun går til å være en "reklameblogg" er det egentlig så farlig?

Skjønt.. det må jo selvsagt innebære at hun ikke prøver å skjule det og konsekvent mer rett.

Men, om DET skjer.. Det tviler jeg på.

 

Du skal da ikke få juling! 

 

Bloggen er jo strengt tatt ikke mye annet enn reklame i en eller annen form. Og det hadde sikkert vært enklere å ta steget fullt ut, og kun bruke den for reklame, men da uten dette sammelsuriumet at privat og offentlig liv. 

Samtidig slår det meg at da ville jo hele grunnlaget for denne typen blogging forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men... og ikke gi meg juling nå... om hun går til å være en "reklameblogg" er det egentlig så farlig?

Skjønt.. det må jo selvsagt innebære at hun ikke prøver å skjule det og konsekvent mer rett.

Men, om DET skjer.. Det tviler jeg på.

Hun ER jo en reklameblogg. Hun bare prøver å fremstå som noe annet. Hun selger nesten hele privatlivet sitt for penger. Hun deler jo alt, både hvilket dopapir hun bruker, hvor og når hun er på ferie, måltider hjemme og ute, bilder fra familielivet, ferieturer og alle andre turer. Hun har skrevet om bryllup, begravelser, fødselshistorier og barnehagebagen til datteren.

Hun skriver mye om datteren, og reklamerer også for mange ulike barneprodukter. Alt mens hun hevder at dette er en personlig blogg, og hun strør rundt seg med Søte du! og "kjære leser!" i kommentarfeltet sitt. Hele forretningsideen er bygget rundt at folk beundrer søte, snille Caroline som er som en god venn.

Samtidig som det meste hun bruker av klær og utstyr er ting hun altså får enten sponset og/eller betalt for å promotere. (Og som hun har veldig vondt for å merke riktig, av en eller annen merkelig grunn.)

Derav mitt kritiske blokk på bloggen. Hun kan reklamerer så mye hun orker, og drive en rent kommersiell blogg - men da får hun være ærlig om det, synes jeg. Og ikke late som om det er noe helt annet.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg har tenkt på litt alternative kategorier hun kan bruke til å markedsføre bloggen sin:

 

Størst innen shopping og andres oppskrifter fra internett-kategorien!

 

Norges største marketingblogger innen utstrakt bruk av barn, familie og vennekategorien!

 

Størst innen framvisning av klær som har rukket å komme til kjedebutikkene!

 

Norges største hjemmefrublogger med spesialkompetanse! For nærmere info send PM med ønsket kompetanse og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... og ikke gi meg juling nå... om hun går til å være en "reklameblogg" er det egentlig så farlig?

Skjønt.. det må jo selvsagt innebære at hun ikke prøver å skjule det og konsekvent mer rett.

Men, om DET skjer.. Det tviler jeg på.

Hun ønsker neppe å fremstå som en ren reklameblogg, da innrømmer hun jo en gang for alle at nesten samtlige innlegg er kjøpt og betalt. Endret av Ultiva
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt mye hverdagsprat i det siste. Det faller nok fansen for. Det de ikke skjønner er at disse innleggene "uten reklame" faktisk inneholder teasere på ting hun seinere reklamerer for.

Sleipt.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bokorm, ja...slik hun fremstiller det produktet, får hun det til å høres ut som en multitaskløsning for folk som ikke egentlig liker å lese, og som ikke har ro i ræva til å gjøre mindre enn tre ting samtidig. Lydbok på langtur i bil kan jeg forstå, men lydbok når du løper, eller når du sminker deg? jeg skjønner ikke at folk orker å ha det så travelt at de begynner å multitaske aktiviteter som hver for seg er avslappende. Løping er avstressende, lesing er avstressende, men når du må gjøre det samtidig fordi du har det for travelt!? Jeg lever i feil århundre, det er i hvertfall sikkert.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med sminken på bildene i det storytell-inlegget.....??

Hun er jo blitt ekspert på Makeup har du ikke fått med deg det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

bokorm, ja...slik hun fremstiller det produktet, får hun det til å høres ut som en multitaskløsning for folk som ikke egentlig liker å lese, og som ikke har ro i ræva til å gjøre mindre enn tre ting samtidig. Lydbok på langtur i bil kan jeg forstå, men lydbok når du løper, eller når du sminker deg? jeg skjønner ikke at folk orker å ha det så travelt at de begynner å multitaske aktiviteter som hver for seg er avslappende. Løping er avstressende, lesing er avstressende, men når du må gjøre det samtidig fordi du har det for travelt!? Jeg lever i feil århundre, det er i hvertfall sikkert.

 

Jeg tenker at er du en bokorm så forsvinner du sånn inn i boka at du glemmer å sminke deg på et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bokorm, ja...slik hun fremstiller det produktet, får hun det til å høres ut som en multitaskløsning for folk som ikke egentlig liker å lese, og som ikke har ro i ræva til å gjøre mindre enn tre ting samtidig. Lydbok på langtur i bil kan jeg forstå, men lydbok når du løper, eller når du sminker deg? jeg skjønner ikke at folk orker å ha det så travelt at de begynner å multitaske aktiviteter som hver for seg er avslappende. Løping er avstressende, lesing er avstressende, men når du må gjøre det samtidig fordi du har det for travelt!? Jeg lever i feil århundre, det er i hvertfall sikkert.

Så enig!

Jeg synes jeg er i altfor godt driv med å multitaske for mye som det er (surfer på mobilen mens jeg liksom ser på tv som et eksempel). Men ikke snakk om at jeg setter på lydbok hver gang jeg har 3 minutters stillhet rundt meg. Derimot elsker jeg en lat søndag hvor jeg kan sitte ute på verandaen med en god bok (eller i sofakroken under et varmt pledd - med tanke på årstiden vi har i vente). En bok man kan bla i - som lukter "godt" av papir og trykksverte, og som får en til å glemme tid og sted. En bok jeg sliter med å legge fra meg, som jeg "sluker" i løpet av et par dager og hvor jeg kanskje sliter med å løsrive meg fra handlingen selv når boka er ferdiglest. Jeg har aldri testet lydbok, men ser for meg at det må være kjekt på en lang biltur eller en lang busstur/togtur/flytur, hvor man kanskje kan føle seg uvel når man har nesa i ei bok. Men ellers? Nope...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig!

Jeg synes jeg er i altfor godt driv med å multitaske for mye som det er (surfer på mobilen mens jeg liksom ser på tv som et eksempel). Men ikke snakk om at jeg setter på lydbok hver gang jeg har 3 minutters stillhet rundt meg. Derimot elsker jeg en lat søndag hvor jeg kan sitte ute på verandaen med en god bok (eller i sofakroken under et varmt pledd - med tanke på årstiden vi har i vente). En bok man kan bla i - som lukter "godt" av papir og trykksverte, og som får en til å glemme tid og sted. En bok jeg sliter med å legge fra meg, som jeg "sluker" i løpet av et par dager og hvor jeg kanskje sliter med å løsrive meg fra handlingen selv når boka er ferdiglest. Jeg har aldri testet lydbok, men ser for meg at det må være kjekt på en lang biltur eller en lang busstur/togtur/flytur, hvor man kanskje kan føle seg uvel når man har nesa i ei bok. Men ellers? Nope...

Åh, enig i dette. Liker å faktisk kunne bla i en fysisk bok. Dog har jeg vurdert å teste lydbok mens jeg rydder/vasker i håp om å "glemme" hva jeg holder på med og forsvinne inn i bøkenes verden :P Endret av lulus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat "lest" en lydbok, men etter kort tid gikk jeg over til boka. Jeg tenker at lydbøker er bra for barn og mennesker som på en eller annen måte ikke kan lese vanlig bøker. Foruten det kan en lydbok aldri erstatte en bok av papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lalalala59

I en hektisk hverdag med to små ser jeg absolutt fordelen med lydbok. Det er sjelden tid til å sette seg ned med en bok, men lydbok kan jeg høre på mens jeg vasker, triller tur, setter på oppvaskmaskin osv. Så det avhenger vel av hvilken livssituasjon en er i. Jeg gleder meg til jeg kan sitte uforstyrret i gyngestolen og lese bok med te, tøfler og pledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om hun gjør noe hun ikke får betalt for noen gang? :klo:

Det har jo mannen hennes forlengst sagt at hun absolutt ikke gjør. Bare naive bloggere uten forretningsteft forteller om produkter på bloggen uten å få penger for det.

Følger du ikke med ;)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at hun har blitt bokorm, hun som ikke har tid til noe. Tiden strekker jo aaaaaldri til, og hun skulle så gjerne hatt litt fri til å ta med datteren i skogen på en søndag. Bokormen klarer heller ikke lese pensum. Merkelig dette! Jeg har hovedomsorgen alene for ett barn, er i 100% jobb som lærer, leser et årsstudium i historie ved siden av for å ha enda mer fagbredde, i tillegg tar jeg på meg så så mange PT kunder i måneden, og holder en insturktør time fast i uken. Og ja, jeg trener selv også, og er mamma! Frisør, cafebesøk, fikse negler, shoppe osv, må jeg gjøre når jeg har fri! Skjønner ikke hvordan hun der skal klare seg i det egentlige arbeidslivet.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bøker og jobber med bøker, så i og for seg synes jeg jo det er hyggelig å se at hun reklamerer for noe virkelig bra for en gangs skyld.

Men hun overdriver så veldig! Hun smører sånn på! Det tipper over og blir parodisk. Hun kunne fint skrevet at hun gjerne hører på lydbok i blant mens hun kjører bil osv, og det ville også gitt mening sett opp mot det andre hun skriver.

Men nei, hun er en skikkelig bokorm! Hun var på biblioteket hele tiden som barn! (Og lånte én bok av gangen? Vi var mange som lånte store bunker...) Hun elsker å være i fred og lese! Og hadde det ikke vært for at hun nå har barn og må plaske i bassenget i stedet, ville hun selvsagt heller lest bøker på ferie! Nå har hun lest SJU bøker og de er FANTASTISKE.

Overselging er ikke troverdig.

Endret av Ciara
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...