Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Uenig, tråden handler om kritikk av kritikerne, der vi svarer på misforståelser og synsing rundt våre motiv. Og da blir det naturlig at aktuelle saker blir nevnt. Blir vanskelig å svare uten.

Den ser jeg.

Jeg tror de aller fleste her syns kritikerne gjør en veldig god jobb, og mesteparten av kritikken her går vel på de som ikke holder seg saklig og ødelegger den andre tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faico

Jeg har ikke sagt noen ting om hvorfor du dro opp igjen tråden. Det vet jeg ingenting om. Jeg konstaterte bare at du gjorde det, og når du gjorde det. Men opplys meg gjerne om motivet bak - jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor feks du trekker igang debatten igjen samtidig som et av hovedankepunktene dine mot den er at den aldri tar slutt.

Og så nyanserte jeg påstanden min i et innlegg etterpå (men det overså du kanskje?) med at den som dro opp igjen tråden faktisk var den nye brukeren morhjertegod.

Begge disse poengene kom som svar på at morhjertegod informerte om at hun ikke var interessert i å diskutere dette temaet om og om igjen, men at vi andre bare fikk holde på (noe du selv også ofte har uttalt). Litt pussig for meg da at det faktisk er dere som puster liv igjen i debatten når den har dabbet av.

om du mener jeg er en av de som til stadighet starter igang debatten på disse to nnleggene,så kan da jeg gi meg med det. Så får vi se fremover om det er bare jeg som starter debatten.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Det jeg tror, det er at denne tråden ble opprettet fordi noen fikk litt avstinenser da hovedtråden var til mod. ;-)

jeg hadde fryktelig abstinenser i lang tid nå. Særlig i helgen. Da var jeg bortreist og uten nett.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Jeg sikter til de som er mest aktive i disse trådene, de som tyr til aggressive svar når noen er uenige, skriver titalls innlegg om det i blogg og i medier, saumfarer bloggen for å finne feil, tar opp ting som skjedde for flere år siden, som kun klarer å se ting fra en side, får en fjær til å bli ti høns, kritikere som følger blogg/instagram/twitter/Facebook for å fiske frem mer. Jeg forlanger vel ikke hva folk skal være opptatt av, hvor i alle verden skrev jeg det? Derimot føler JEG at hele CBE-hysteriet har gått til hodet på enkelte. Det er et syn jeg har etter å ha lest den tråden som inneholder nesten 600 sider med de samme traverne. Hvem skrev noe om å tilegne andre meninger her?

Ser man på Tv2 hjelper deg så har man nok av tilfeller der mennesker blir svindlet og at bedriftene lurer penger direkte ut av folk for tjenester de har betalt for. Det er 100 ganger verre i mine øyne enn det Caroline "& co" har drevet med. Jeg forsvarer som sagt ikke de handlingene, men man kan nok gå i strupen på mange bedrifter dersom man går like sterkt inn for det som i kritikktråden om Caroline.

Det er tydelig at du føler deg veldig truffet da du forsvarer alt med at slik er det ikke, men kan du svare for andre? Å mistenke/tro og vite er to vidt forskjellige ting, og jeg står for at jeg tror at mye av det skyldes jantelov. Leser mye "Du skal ikke tro du er noe" mellom linjene fra mange.

Hvem har bilderedigeringen direkte gått utover mener du? Hvem har blitt latterliggjort andre enn Caroline selv? Om man må flere år tilbake for å finne noe så tør jeg påstå at det ikke har stor betydning i dag, og det er som regel flere sider av en sak...

Og at Caroline skal "lære" seg å oppføre seg fra andre folk? Hun skylder vel ingen noe som helst? Så vidt jeg kan se så merker hun riktig, kommentarjuksingen og bilderedigeringen er blitt tatt et oppgjør med. Så hva er det hun gjør galt i dag?

Dersom disse trådene blir lagt død i tråd med at hun følger retningslinjene så er jo det veldig bra, men det gjenstår å se.

Og at du ville sett rart på meg om jeg konfronterte noen i "real life", så ville nok du også fått et noe rart blikk dersom du f.eks ramset opp alle lesertallene hennes fra januar til en ukjent person. Men nå er dette et internett-forum, og det er litt annerledes, og alle har rett til å si sin mening, men man må også akseptere at mange er uenige.

nå svarte morhjertegod på hvorfor hun mener mye av kritikken mot CBE er galt,men det var også galt. Uansett hva vi sier og mener så er det galt. Det er kun deres meninger som er riktig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Det jeg tror, det er at denne tråden ble opprettet fordi noen fikk litt avstinenser da hovedtråden var til mod. ;-)

mamsi...... Jeg fikk ikke abstinenser fordi hovedtråden var til mod

Men da fikk du jo svaret også, som du nok visste fra før; alle er ikke enige. Du sa du kun hadde ett spørsmål, så siden du fremdeles skriver, så hadde du kanskje noen flere også?

Du blir enda mer provosert, sier du. Enda mer enn...hva da?

Har du lest disse to fra i går og i dag?

http://www.dagbladet.no/2015/05/04/kultur/meninger/debatt/presse-etikk/kronikk/39003919/

http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/05/03/2053/Blogg/vroffensiv-mot-bloggere

Anbefales!ja jeg leste de to referer til nå... Eller leste å leste lest

Edit: fikset url

:danser::danser: :danser: :danser:

alle er ikke enige... Det aksepterer jeg. Men det tror jeg mange av dere andre ikke aksepterer. Det er jo kun det dere skriver som er riktig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faico - du burde lære deg litt debatteknikk. Og så må du lære deg å høre etter ghva andre sier i en diskusjon. En av grunnene til at jeg er grunnleggende uenig med i deg i hvorvidt man kan diskutere bloggen eller ikke, er at jeg mener at det er forskjell på bloggen og konseptet CBE og privatpersonen Caroline. Jeg omtaler aldri privatpersonen Caroline. jeg bruker ikke navnet hennes heller,. Hva hun gjør som privatperson bryr jeg meg ikke om. Hva hun gjør som bloggeren og forretningskvinnen CBE, derimot, bryr jeg meg om. Du er jo grunnleggende uenig i at det er forskjell på privatpersonen og bloggen. Like fullt må du faktisk akseptere at andre er uenig med deg i det, og derfor diskuterer på et helt annet grunnlag.

jeg ville aldri drømme om å diskutere og kritisere privatpersonen Caroline, og derfor blir jeg ganske sur når du og andre i denne debatten, overhodet ikke gidder å anstrenge dere for å se denne forskjellen, men bare fortsetter å beskylde oss for å være slemme mobbere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

nå svarte morhjertegod på hvorfor hun mener mye av kritikken mot CBE er galt,men det var også galt. Uansett hva vi sier og mener så er det galt. Det er kun deres meninger som er riktig

Ja, morhjertegod svarte, og hun fikk tilsvar. Om du er uenig i det som står der, så er det vel bare å svare. Det du skriver her minner mer om "sutring".

Er ellers helt enig i det pøbelsara skriver.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Det er annonsører som betaler for bloggposter og som lures når de betaler til en blogg som har 90 000 lesere, mens det i virkeligheten er 45 000. Prisen for innlegget blir høyere jo flere lesere bloggen oppgir, men det synes du kanskje ikke er en viktig sak?

tror du ikke at de som skal ha henne til å annonsere,at de vet hvor mange lesere hun i virkeligheten har? Tror de er klar over dette
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du ikke at de som skal ha henne til å annonsere,at de vet hvor mange lesere hun i virkeligheten har? Tror de er klar over dette

Men du vet det ikke? de oppgir jo andre lesertall når de markedsfører seg selv enn det bloggstatistikkene viser - ergo kan ikke hverken du eller jeg vite hvilke tall de opererer med til annonsører.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamsi...... Jeg fikk ikke abstinenser fordi hovedtråden var til modalle er ikke enige... Det aksepterer jeg. Men det tror jeg mange av dere andre ikke aksepterer. Det er jo kun det dere skriver som er riktig

Nei, det synes jeg ikke. Jeg endrer syn på ting og tang hele tiden, det er jo poenget med å diskutere med noen, at man kan få innspill og mulighet til å korrigere oppfatningene sine. Hvis man ikke vil det, så trenger man jo ikke mene noe på internett.

Det jeg opplever, er at det er litt vanskelig å få tak i hva du mener? Du mener at tråden er for lang og at det som står der er mobbing?

Du gjentar deg selv hele tiden:

"det er bare det dere sier som er riktig"

"uansett hva vi skriver er det galt"

Når du får motstand sier du at du ikke vil diskutere mer og at du skal slette profilen, og så går det bare noen øyeblikk, så har du gjenoppstått, flere ganger med nytt nick.

Jeg synes det virker som om tråden plager deg og jeg ønsker ikke å være ufin mot deg.

Noen ganger er det ikke så lett. Jeg kan sikkert lett bli sarkastisk, men jeg prøver å la være.

'

Jeg overraskes over at det ikke virker som om det vi diskuterer har noen som helst innvirkning på hvordan du argumenterer. Det er det samme nå som de første innleggene jeg leste. Det synes jeg er rart. Det er nettopp dét som får meg til å lure på motivasjonen din, og at jeg i går ble flåsete og skrev at det virket som om denne tråden ble opprettet fordi du hadde abstinenser siden den andre var til moderasjon.

Det var ufint å formulere det slik fra min side, men jeg synes faktisk det virker som om du "trenger krangelen" og at du liker å spille forum-ping pong på denne måten. Det gjør ikke jeg. Jeg synes det er veldig kjedelig at det er de samme dårlige argumentene som gjentar seg igjen og igjen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du mener jeg er en av de som til stadighet starter igang debatten på disse to nnleggene,så kan da jeg gi meg med det. Så får vi se fremover om det er bare jeg som starter debatten.

Her overdriver du og gjengir det jeg skrev unøyaktig.

Jeg mener ikke, og skrev ikke, at det er du som til stadighet drar igang debatten både i denne tråden (som du riktignok har startet) og i den andre tråden. Jeg skrev i går at det denne gangen var du som trakk opp igjen debatten når den lå nede. Så gikk jeg tilbake på dette (hvorfor forholder du deg ikke til det? Jeg rettet faktisk meg selv på dette punktet!) fordi jeg så nøyere etter og så at det var morhjertegod som var den som først begynte å poste igjen i tråden på søndag. Men du slengte deg raskt på, og begynte å svare på innlegg som var postet for en stund siden i tråden.

Og alt dette skrev jeg som et tilsvar til morhjertegod, fordi hun sa seg ferdig med diskusjonen så snart hun begynte å få argumenter rettet mot seg. Da ville hun ikke diskutere mer, men "vi andre fikk bare holde på". Du skrev selv noe tilsvarende i FF-tråden for noen dager siden. Og dette "argumentet" går igjen i debatten: Vi som kritiserer FF er besatte av å ta henne og vil aldri gi oss med å diskutere. Dere gir oss dermed ansvaret for at debatten ikke dør ut, og noen, slik som Nebel86, gir oss i tillegg noen diagnoser for å forklare det hele.

Derfor syntes jeg det var et poeng å vise at det faktisk var morhjertegod og du selv som denne gangen (ikke hver eneste gang) startet debatten igjen, for så raskt å klage over at den faktisk fortsatte så snart dere fikk argumenter imot dere.

Hva som er motivasjonen deres for dette, har jeg ingen innsikt i, selvsagt, og heller ingen interesse av. Men jeg konstaterer bare at sånn er det: Dere har også ansvar for at debatten fortsetter, og i eksemplet fra i forgårs et hovedansvar, faktisk. Og det synes jeg dere skal begynne å forholde dere til.

(Skjønner ikke hvorfor jeg fortsetter å skrive slike lange, pedagogiske forklaringer når mottakerne åpenbart ikke er interesserte. Vel).

Endret av Aricia
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det TS har skrevet i tråden til nå får jeg inntrykk av at hun ikke primært ønsker saklighet, men støtte for sitt syn. Alt annet ser ut til å oppfattes som ufint.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Å åpne en tråd med tittelen "CBE kritikk - alle for?" er ikke annet enn å polarisere. Man bruker det gammeltestamentlige argumentet om at er man ikke for, så er man imot. Dermed blir hele grunnlaget for tråden feil, da man jamfør TS ikke gis noen mulighet til å differensiere sitt syn.

Problemet med FF-kritikk-tråden er at kritikerne stort sett argumenterer sak, mens metakritikerne argumenterer person hvv. bruker. Det tilhører sjeldenhetene at CBE-bloggen forsvares på saklig grunnlag, at forsvarsrøsten henviser til utsagn, linker, og andre valide motsvarsmetoder. I stedet tys det mindre flatterende karakteristikker av motdebattanter, latterliggjøring og spekulasjoner av alskens slag. Såklart, det er så mye enklere enn å finne gode og vektige argumenter for hvorfor det var greit av CBE-bloggen å manipulere bilder, bedrive kommentarfeltjuks og -hets, samt til stadighet unnlate å merke reklame jmf. lovteksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 annonseposter ( inkl et par utmerkede med lenker) fra 22.4 frem til nå, rimer dårlig med 8 pr mnd. Kilde: http://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor )

Har tellet på mobilen, correct me om det er feil.

Når som hun merker tilnærmet riktig, blir det jo mye tydeligere hvor mye av det hun skriver om som er reklame/markedsføring. Nesten alt.

Og bare for å ha sagt det - så synes jeg det er bra at hun merker og bra at man kan se hvor mye som er betalt/kommersielt innhold. Veldig bra.

Endret av pøbelsara
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 annonseposter ( inkl et par utmerkede med lenker) fra 22.4 frem til nå, rimer dårlig med 8 pr mnd. Kilde: http://www.dn.no/talent/2013/10/18/blogget-for-28-millioner-i-fjor )

Har tellet på mobilen, correct me om det er feil.

De teller på en annen måte. Innlegg med annonselenker definerer ikke de (altså bedriften) som annonseinnlegg, kun de rene annonseinnleggene.

Tilføyelse: Det mest rette blir vel å si at det er markedsføring i de fleste innlegg.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De teller på en annen måte. Innlegg med annonselenker definerer ikke de (altså bedriften) som annonseinnlegg, kun de rene annonseinnleggene.

Tilføyelse: Det mest rette blir vel å si at det er markedsføring i de fleste innlegg.

Uansett blir det vel mange flere enn 8 annonser pr mnd?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett blir det vel mange flere enn 8 annonser pr mnd?

Jeg tror faktisk ikke at det er så mange flere enn 8 rene annonser i mnd, men nå har jeg ikke sjekket det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...