Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Asti

Tror kanskje de som reagerer på FFK tråden, ikke liker at "enkelt" mennesker blir hengt ut slik. Så vil ikke si at de kritiserer "folk" på denne tråden, de er bare skeptisk til tråden og hensikten.

Dette innlegget passer vel bedre i den andre tråden? Trenger vel ikke to tråder med kritikk av CBE, må da fint holde med en?Jeg vil ikke være i en slik tråd, og ja jeg er kritisk til slike tråder, men det må man da få lov til?

Slik jeg oppfatter det så svarer bare Pøbelsara på ditt innlegg over. :)

Jeg er forøvrig helt enig med Pøbelsara. Vi ser det gjentar seg at folk ikke ser at det er bedriften vi kritiserer. Ta et eksempel der kritikere av kritikerne har dratt frem at huden til CBE har blitt diskutert, og tar det som et angrep på privatpersonen. Det som imidlertid ble kritisert var at bedriften har latt "merkevaren" fremstå med perfekt hud, men så har det vist seg at det ikke stemmer, den har blitt redigert. Og når bedriften nå reklamerer for produkter fra Blush.no bør det være "lov" å påpeke dette.

Det at bedriften har knyttet merkevaren så tett opp mot privatpersonen får nesten være deres problem, og noe de bør finne ut av. Dvs. de bør se nærmere på hvordan de skal takle kritikk som de kan oppleve går på CBE, når det er hun som fronter bedriften. De har et profesjonelt apparat rundt seg som de kanskje burde benyttet seg bedre av.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget passer vel bedre i den andre tråden? Trenger vel ikke to tråder med kritikk av CBE, må da fint holde med en?Jeg vil ikke være i en slik tråd, og ja jeg er kritisk til slike tråder, men det må man da få lov til?

Men siden dette er et diskusjonsforum må man da få lov til å nettopp diskutere grunnlaget folk gjør seg opp sine meninger på.

Når de som kritiserer CBE-tråden og dens deltakere baserer seg på (etter min og fleres mening) en temmelig skjev og misforstått framstilling av kjernen i debatten, så må vi da få lov til å mene og gi uttrykk for det her i tråden der denne skjeve framstillingen fremmes? Det er bare å argumentere imot det, hvis du er uenig i substansen i argumentene våre.

Hvis du/dere vil ha en tråd der dere kan metadiskutere debatter på forumet uten at de som deltar i disse debattene får ta til motmæle, så er det alltids mulig å PMe dere imellom, eller lage en lukket blogg. Slå dere løs! Men så lenge tråder legges på åpent forum, er de åpne for alle - dessverre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Til TS Faico, kunne du slettet denne tråden. Nå har de bare flyttet tråden hit, tviler på at det var din hensikt. Men det positive er jo at CBE tydligvis gjør jobben sin riktig, da den tråden har stoppet opp :blomst:da bør jo vi som er kritiske være fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS Faico, kunne du slettet denne tråden. Nå har de bare flyttet tråden hit, tviler på at det var din hensikt. Men det positive er jo at CBE tydligvis gjør jobben sin riktig, da den tråden har stoppet opp :blomst:da bør jo vi som er kritiske være fornøyd med det.

Det fungerer nok ikke slik - TS eier hverken debatten eller tråden selv om hun startet den, og kan hverken låse eller slette tråden. Jf. forumsreglene.

Velkommen til den demokratiske frie meningsutvekslingen!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Det fungerer nok ikke slik - TS eier hverken debatten eller tråden selv om hun startet den, og kan hverken låse eller slette tråden. Jf. forumsreglene.

Velkommen til den demokratiske frie meningsutvekslingen!

Ok, var ikke klar over dette.

Bare å fortsette, jeg går nok litt for fort lei av samme diskusjon om og om igjen, men slå dere løs. Jeg er uenig med dere, dere er uenig med meg, vi vil nok aldri enes, men lever godt med det. Ha en flott vår dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var ikke klar over dette.

Bare å fortsette, jeg går nok litt for fort lei av samme diskusjon om og om igjen, men slå dere løs. Jeg er uenig med dere, dere er uenig med meg, vi vil nok aldri enes, men lever godt med det. Ha en flott vår dag.

Når man registrerer seg her må man bekrefte at man har lest og sagt seg enig i forumsreglene.

For øvrig, ang. de lett nedlatende kommentarene dine om at "det er bare å fortsette": Det var faico selv som dro opp igjen tråden sin her i går, og det på et tidspunkt da CBE-tråden er mer eller mindre i dvale. Hun valgte å gjøre det ved å blant annet feilaktig (etter mitt syn) gjengi noen innlegg jeg har skrevet i den andre tråden der jeg kritiserte hennes måte å argumentere på. Det tok jeg naturlig nok til motmæle mot - det er ikke sånn at jeg blir blind og døv for en tråd i et underforum jeg frekventerer fordi faico har startet en diskusjon som hun tilsynelatende satser på (?) at "sånne som jeg" holder meg langt unna.

Så hverken jeg eller andre "kritikere" har nøret opp debatten igjen her nå, og kan dermed ikke sies å være de som i utgangspunktet var interesserte i å holde den i live for enhver pris. Det har faico selv gjort, på et tidspunkt da CBE-debatten lå mer eller mindre død. Og hun gjorde det igjen ved å komme med negative karakteristikker av sine motdebattanter, og med skjeve gjengivelser av argumentene deres. Hun, og for den del du selv, får dermed jammen se til å ta litt mer ansvar selv for at diskusjonen fortsetter og fortsetter om det samme, "om og om igjen".

Endret av Aricia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Asti

Til TS Faico, kunne du slettet denne tråden. Nå har de bare flyttet tråden hit, tviler på at det var din hensikt. Men det positive er jo at CBE tydligvis gjør jobben sin riktig, da den tråden har stoppet opp :blomst:da bør jo vi som er kritiske være fornøyd med det.

Ok, var ikke klar over dette.

Bare å fortsette, jeg går nok litt for fort lei av samme diskusjon om og om igjen, men slå dere løs. Jeg er uenig med dere, dere er uenig med meg, vi vil nok aldri enes, men lever godt med det. Ha en flott vår dag.

Kritikk av kritikerne har pågått over lang tid, men da inne på den andre tråden. Jeg er glad for at den ble flyttet ut av den andre tråden, slik at folk bedre kan se at kritikken av CBE/Treasure ikke holder på hele tiden som mange kanskje har fått inntrykk av.

Jeg opplever at diskusjonen mellom oss dreier seg om at du ikke har forstått at flertallet ikke kritiserer privatpersonen CBE. Når vi prøver å oppklare dette, får vi ingen tilbakemelding fra deg om hva du er uenig i, du svarer bare at du er uenig. Jeg kan iallefall notere meg at det kan se ut å ha liten hensikt å svare deg i andre debatter, hvis metoden din er å forlate en diskusjon midt i uten å gi skikkelige svar tilbake. Dette til orientering.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man registrerer seg her må man bekrefte at man har lest og sagt seg enig i forumsreglene.

For øvrig, ang. de lett nedlatende kommentarene dine om at "det er bare å fortsette": Det var faico selv som dro opp igjen tråden sin her i går, og det på et tidspunkt da CBE-tråden er mer eller mindre i dvale. Hun valgte å gjøre det ved å blant annet feilaktig (etter mitt syn) gjengi noen innlegg jeg har skrevet i den andre tråden der jeg kritiserte hennes måte å argumentere på. Det tok jeg naturlig nok til motmæle mot - det er ikke sånn at jeg blir blind og døv for en tråd i et underforum jeg frekventerer fordi faico har startet en diskusjon som hun tilsynelatende satser på (?) at "sånne som jeg" holder meg langt unna.

Så hverken jeg eller andre "kritikere" har nøret opp debatten igjen her nå, og kan dermed ikke sies å være de som i utgangspunktet var interesserte i å holde den i live for enhver pris. Det har faico selv gjort, på et tidspunkt da CBE-debatten lå mer eller mindre død. Og hun gjorde det igjen ved å komme med negative karakteristikker av sine motdebattanter, og med skjeve gjengivelser av argumentene deres. Hun, og for den del du selv, får dermed jammen se til å ta litt mer ansvar selv for at diskusjonen fortsetter og fortsetter om det samme, "om og om igjen".

Jeg har merket meg det samme, og undret meg over hvorfor "de" stadig kommer tilbake.

Forøvrig et veldig godt forslag du kom med over her om at de kan PMe seg imellom, eller lage en lukket blogg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Kritikk av kritikerne har pågått over lang tid, men da inne på den andre tråden. Jeg er glad for at den ble flyttet ut av den andre tråden, slik at folk bedre kan se at kritikken av CBE/Treasure ikke holder på hele tiden som mange kanskje har fått inntrykk av.

Jeg opplever at diskusjonen mellom oss dreier seg om at du ikke har forstått at flertallet ikke kritiserer privatpersonen CBE. Når vi prøver å oppklare dette, får vi ingen tilbakemelding fra deg om hva du er uenig i, du svarer bare at du er uenig. Jeg kan iallefall notere meg at det kan se ut å ha liten hensikt å svare deg i andre debatter, hvis metoden din er å forlate en diskusjon midt i uten å gi skikkelige svar tilbake. Dette til orientering.

Forlater den pga puls/stram opp time☺️beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man registrerer seg her må man bekrefte at man har lest og sagt seg enig i forumsreglene.

For øvrig, ang. de lett nedlatende kommentarene dine om at "det er bare å fortsette": Det var faico selv som dro opp igjen tråden sin her i går, og det på et tidspunkt da CBE-tråden er mer eller mindre i dvale. Hun valgte å gjøre det ved å blant annet feilaktig (etter mitt syn) gjengi noen innlegg jeg har skrevet i den andre tråden der jeg kritiserte hennes måte å argumentere på. Det tok jeg naturlig nok til motmæle mot - det er ikke sånn at jeg blir blind og døv for en tråd i et underforum jeg frekventerer fordi faico har startet en diskusjon som hun tilsynelatende satser på (?) at "sånne som jeg" holder meg langt unna.

Så hverken jeg eller andre "kritikere" har nøret opp debatten igjen her nå, og kan dermed ikke sies å være de som i utgangspunktet var interesserte i å holde den i live for enhver pris. Det har faico selv gjort, på et tidspunkt da CBE-debatten lå mer eller mindre død. Og hun gjorde det igjen ved å komme med negative karakteristikker av sine motdebattanter, og med skjeve gjengivelser av argumentene deres. Hun, og for den del du selv, får dermed jammen se til å ta litt mer ansvar selv for at diskusjonen fortsetter og fortsetter om det samme, "om og om igjen".

Rettelse: Jeg måtte bla et par sider bakover nå for å se etter at påstanden min om hvem som faktisk dro opp tråden igjen stemte.

Det gjorde den ikke - ikke helt. For det var nemlig vår nye bruker morhjertegod som sparket igang debatten igjen, og det en liten halvtime etter at hun hadde registrert seg som bruker.

I dag, et døgns tid etterpå, er hun lei av at debatten går om det samme om og om igjen, og trekker seg fra deltakelse i den. (Etter at hun etter eget utsagn først har fulgt fotballfruetråden (gjennom alle de 500 sidene?), bare uten å poste noe). Og hun gir samtidig sine meningsmotstandere skylden og ansvaret for at debatten fortsetter.

Akkurat.

Endret av Aricia
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at hele dette CBE-hysteriet har gått noen helt til hodet. Det er ekstremt mange andre som gjør grovere feil enn feilmerking, kommenterer i sitt eget kommentarfelt, bilderedigering og "løgn" om lesertall, som lar det gå utover andre mennesker, likevel vekker Caroline et voldsomt engasjement. Jeg er ikke enig i det hun har gjort, men hvorfor lage en så kampsak for noen som faktisk ikke har gjort noe som har gått på bekostning av andre mennesker? Derfor klarer jeg på ingen måte å se hvor fæl denne bedriften er, og tenker det er en sak for forbrukerombudet, (nå merker hun vel riktig også, så...) Tror det er mye mer som ligger bak enn bedriften, og mye av det mistenker jeg er jantelov. Lenge før alt dette med bedriften så var det tråder som gikk på henne som person, og det tviler jeg på er tilfeldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Når man registrerer seg her må man bekrefte at man har lest og sagt seg enig i forumsreglene.

For øvrig, ang. de lett nedlatende kommentarene dine om at "det er bare å fortsette": Det var faico selv som dro opp igjen tråden sin her i går, og det på et tidspunkt da CBE-tråden er mer eller mindre i dvale. Hun valgte å gjøre det ved å blant annet feilaktig (etter mitt syn) gjengi noen innlegg jeg har skrevet i den andre tråden der jeg kritiserte hennes måte å argumentere på. Det tok jeg naturlig nok til motmæle mot - det er ikke sånn at jeg blir blind og døv for en tråd i et underforum jeg frekventerer fordi faico har startet en diskusjon som hun tilsynelatende satser på (?) at "sånne som jeg" holder meg langt unna.

Så hverken jeg eller andre "kritikere" har nøret opp debatten igjen her nå, og kan dermed ikke sies å være de som i utgangspunktet var interesserte i å holde den i live for enhver pris. Det har faico selv gjort, på et tidspunkt da CBE-debatten lå mer eller mindre død. Og hun gjorde det igjen ved å komme med negative karakteristikker av sine motdebattanter, og med skjeve gjengivelser av argumentene deres. Hun, og for den del du selv, får dermed jammen se til å ta litt mer ansvar selv for at diskusjonen fortsetter og fortsetter om det samme, "om og om igjen".

tror du virkelig jeg begynte å svare på innlegg her inne fordi CBE tråden ligger litt i dvale??? I såfall tar du grundige feil. Det bryr meg mindre om den og denne tråden her ligger i dvale.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Når man registrerer seg her må man bekrefte at man har lest og sagt seg enig i forumsreglene.

For øvrig, ang. de lett nedlatende kommentarene dine om at "det er bare å fortsette": Det var faico selv som dro opp igjen tråden sin her i går, og det på et tidspunkt da CBE-tråden er mer eller mindre i dvale. Hun valgte å gjøre det ved å blant annet feilaktig (etter mitt syn) gjengi noen innlegg jeg har skrevet i den andre tråden der jeg kritiserte hennes måte å argumentere på. Det tok jeg naturlig nok til motmæle mot - det er ikke sånn at jeg blir blind og døv for en tråd i et underforum jeg frekventerer fordi faico har startet en diskusjon som hun tilsynelatende satser på (?) at "sånne som jeg" holder meg langt unna.

Så hverken jeg eller andre "kritikere" har nøret opp debatten igjen her nå, og kan dermed ikke sies å være de som i utgangspunktet var interesserte i å holde den i live for enhver pris. Det har faico selv gjort, på et tidspunkt da CBE-debatten lå mer eller mindre død. Og hun gjorde det igjen ved å komme med negative karakteristikker av sine motdebattanter, og med skjeve gjengivelser av argumentene deres. Hun, og for den del du selv, får dermed jammen se til å ta litt mer ansvar selv for at diskusjonen fortsetter og fortsetter om det samme, "om og om igjen".

skjønner ikke helt hva jeg skrev i går som var så feil?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror du virkelig jeg begynte å svare på innlegg her inne fordi CBE tråden ligger litt i dvale??? I såfall tar du grundige feil. Det bryr meg mindre om den og denne tråden her ligger i dvale.

Jeg har ikke sagt noen ting om hvorfor du dro opp igjen tråden. Det vet jeg ingenting om. Jeg konstaterte bare at du gjorde det, og når du gjorde det. Men opplys meg gjerne om motivet bak - jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor feks du trekker igang debatten igjen samtidig som et av hovedankepunktene dine mot den er at den aldri tar slutt.

Og så nyanserte jeg påstanden min i et innlegg etterpå (men det overså du kanskje?) med at den som dro opp igjen tråden faktisk var den nye brukeren morhjertegod.

Begge disse poengene kom som svar på at morhjertegod informerte om at hun ikke var interessert i å diskutere dette temaet om og om igjen, men at vi andre bare fikk holde på (noe du selv også ofte har uttalt). Litt pussig for meg da at det faktisk er dere som puster liv igjen i debatten når den har dabbet av.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror, det er at denne tråden ble opprettet fordi noen fikk litt avstinenser da hovedtråden var til mod. ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det jeg tror, det er at denne tråden ble opprettet fordi noen fikk litt avstinenser da hovedtråden var til mod. ;-)

Eller fordi man til stadighet fikk beskjed om at man avsporte tråden og at man må opprette egen tråd dersom man ville diskutere selve tråden og ikke innholdet spesielt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Asti

.......

- Jeg mistenker at hele dette CBE-hysteriet har gått noen helt til hodet.

Hvem er det du sikter til?

- Det er ekstremt mange andre som gjør grovere feil enn feilmerking, kommenterer i sitt eget kommentarfelt, bilderedigering og "løgn" om lesertall, som lar det gå utover andre mennesker?

Kan du gi oss noen eksempler på bedrifter som har gjort så mange overtramp som CBE & Co. har gjort mot sine lesere?

- Hvorfor lage en så kampsak for noen som faktisk ikke har gjort noe som har gått på bekostning av andre mennesker?

Så løgnene, latterliggjøring, kommentarjukset, feilmerking av reklame har ikke gått utover noen?

Men uansett om det hadde vært slik at det ikke gikk på bekostning av noen, så kan man likevel reagere når man opplever umoral fra en "mediebedrift" som har stor påvirkning. At du ikke forstår det, handler om deg. Du kan ikke "forlange" at jeg skal engasjere meg i det samme som du er opptatt av.

- Tenker det er en sak for forbrukerombudet, (nå merker hun vel riktig også, så...).

Har du hørt om påvirkning? Jeg opplever at da det var fokus i tråden på feilmerking, sank lesertallene på bloggen. Nå når det ikke er tema i den grad, har lesertallene steget litt. Det er faktisk slik at folk utenfra kan ha stor påvirkningskraft ovenfor bedrifter, og når en bedrift merker at kundene er misfornøyde gjør de lurt å rette seg etter det som kommer frem. Forbrukerombudet har få ressurser, og jeg synes at enkelte sitt forslag om å overlate alt til de fremstår som lite gjennomtenkt. Da vet man altfor lite om FO. Det beste er om de kan bruke ressursene sine på andre forhold, og at CBE & Co. kan lære seg å oppføre seg gjennom at folk sier i fra. Og da ser jeg absolutt grunnen til at folk engasjerer seg inne på KG.

- Tror det er mye mer som ligger bak enn bedriften, og mye av det mistenker jeg er jantelov. Lenge før alt dette med bedriften så var det tråder som gikk på henne som person, og det tviler jeg på er tilfeldig.

Jeg tenker det er ufint å tillegge folk motiv de ikke har, ut fra hva andre har skrevet tidligere. Du om det.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg fikk tilbakemelding på at jeg må forklare hvorfor jeg er uenig i denne Fotballfruekritikk tråden. Jeg hverken må undskylde meg, forklare eller forsvare mine meninger, men gjør det gjerne.

  1. Det at tråden heter Fotballfrue kritikk. Det blir veldig lite nyansert for meg, og nesten en oppfordring til å kritisere hva man vil. Om man kun er ute etter bedriften Treasures, så burden tråden antydet dette, som feks Treasures kritikk, bedriften CBE og mangel på merking osv.

  1. Ser at de som er mest aktive der inne, er flinke til å holde seg til sak, men reagerer på at de aldri slår ned på usakligheter. Ja jeg vet det blir rapportert, men om jeg var opptatt av sak og få ryddet opp i merking, så ville jeg ikke tolerert usakligheter som setter tråden i dårlig lys. Sikkert skjedd dette også, men ikke fått det med meg.

  1. Jeg mener da i samme slengen at det burdes modereres ofter og mer, og at det går for lang tid før stygge innlegg blir fjernet etter rapportering.

  1. Sist men ikke minst, i det store og det hele, jeg syns ikke CBE fortjener denne lange og evinnelige tråden, hvorfor ikke bare skrive i tråden «Bloggere og mangel på merking av reklame» når hun gjør feil.

  1. Jeg anklager ikke enkelt bruker inne på tråden, jeg ser at mange faktisk holder seg kun til sak og jeg ser årsaken til kritikken. Men jeg har også sett mange kommentarer som kun går på person og mennesket CBE, anonyme innlegg som tar for seg en spesifisert person, ser aldri bra ut i mine øyne

Håper jeg har fått forlart meg godt nok, ønsker i grunn ingen diskusjon rundt dette innlegget, men ble bedt om en forklaring på hvorfor jeg er uenig, dette er grunnen. Så ingen grunn til å analysere denne kommentaren videre, det bare slik jeg føler, uansett om det er rett eller galt.

Nå må jeg logge av for dagen, tjallabais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Jeg fikk tilbakemelding på at jeg må forklare hvorfor jeg er uenig i denne Fotballfruekritikk tråden. Jeg hverken må undskylde meg, forklare eller forsvare mine meninger, men gjør det gjerne.

  1. Det at tråden heter Fotballfrue kritikk. Det blir veldig lite nyansert for meg, og nesten en oppfordring til å kritisere hva man vil. Om man kun er ute etter bedriften Treasures, så burden tråden antydet dette, som feks Treasures kritikk, bedriften CBE og mangel på merking osv.
  2. Ser at de som er mest aktive der inne, er flinke til å holde seg til sak, men reagerer på at de aldri slår ned på usakligheter. Ja jeg vet det blir rapportert, men om jeg var opptatt av sak og få ryddet opp i merking, så ville jeg ikke tolerert usakligheter som setter tråden i dårlig lys. Sikkert skjedd dette også, men ikke fått det med meg.
  3. Jeg mener da i samme slengen at det burdes modereres ofter og mer, og at det går for lang tid før stygge innlegg blir fjernet etter rapportering.
  4. Sist men ikke minst, i det store og det hele, jeg syns ikke CBE fortjener denne lange og evinnelige tråden, hvorfor ikke bare skrive i tråden «Bloggere og mangel på merking av reklame» når hun gjør feil.
  5. Jeg anklager ikke enkelt bruker inne på tråden, jeg ser at mange faktisk holder seg kun til sak og jeg ser årsaken til kritikken. Men jeg har også sett mange kommentarer som kun går på person og mennesket CBE, anonyme innlegg som tar for seg en spesifisert person, ser aldri bra ut i mine øyne

Håper jeg har fått forlart meg godt nok, ønsker i grunn ingen diskusjon rundt dette innlegget, men ble bedt om en forklaring på hvorfor jeg er uenig, dette er grunnen. Så ingen grunn til å analysere denne kommentaren videre, det bare slik jeg føler, uansett om det er rett eller galt.

Nå må jeg logge av for dagen, tjallabais.

Tusen takk, for selv om du ikke ønsket diskusjon, er det slik at når man kommer med påstander, og folk tar seg tid til å svare deg grundig tilbake, er det normal høflighet og svare skikkelig tilbake - ikke bare skrive at man er "uenig" og ikke ønsker å diskutere videre. Det er derfor flott at du svarer nå, slik at vi får oppklart hva du er uenig i.

Er det slik å forstå at du er uenig i at det blir rettet saklig kritikk mot bedriften, fordi den andre tråden:

  1. Har feil tittel?
  2. At de som deltar ikke gir beskjed om usakligheter?
  3. Modereringen er feil?
  4. Er for lang?
  5. Innholder noen usakligheter?

Jeg vil gjerne kommentere dette:

  1. Jeg har ikke opplevd at tittelen har lagt bestemte føringer til å snakke negativt om de som privatpersoner.
  2. Jeg har opplevd å bruke tid på å korrigere andre i tråden, for så at alt blir slettet. Jeg har sluttet med det, da det er sløseri av tid. Det er bedre å overse og evt. rapportere.
  3. At det tar lang tid å moderere er ikke noe vi som skriver i tråden kan ta ansvar for. Har du tatt det opp med moderatorene? Jeg mener å ha fått beskjed om at man kan sende den ansvarlige en PM, hvis en ønsker fortgang i moderering i en tråd.
  4. At tråden er lang handler om hvordan bedriften har håndtert kritikk. I tillegg kommer alle de andre overtrampene som har blitt diskutert og avslørt.
  5. Det er unntakene, og da blir det dumt å kritisere en hel tråd pga det. Det blir et unyansert bilde, hvis man ikke skiller dette, og ser at størstedelen av tråden faktisk har vært saklig og handlet om fortjent kritikk.

Selv om du ikke tar det opp, gjør jeg det: Mye av kritikken mot kritikerne har handlet om at man ikke forstår engasjementet, og akkurat den delen mener jeg at man burde spart seg, for det blir dumt å kritisere at andre har ett annet engasjement enn seg selv.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg mistenker at hele dette CBE-hysteriet har gått noen helt til hodet.

Hvem er det du sikter til?

- Det er ekstremt mange andre som gjør grovere feil enn feilmerking, kommenterer i sitt eget kommentarfelt, bilderedigering og "løgn" om lesertall, som lar det gå utover andre mennesker?

Kan du gi oss noen eksempler på bedrifter som har gjort så mange overtramp som CBE & Co. har gjort mot sine lesere?

- Hvorfor lage en så kampsak for noen som faktisk ikke har gjort noe som har gått på bekostning av andre mennesker?

Så løgnene, latterliggjøring, kommentarjukset, feilmerking av reklame har ikke gått utover noen?

Men uansett om det hadde vært slik at det ikke gikk på bekostning av noen, så kan man likevel reagere når man opplever umoral fra en "mediebedrift" som har stor påvirkning. At du ikke forstår det, handler om deg. Du kan ikke "forlange" at jeg skal engasjere meg i det samme som du er opptatt av.

- Tenker det er en sak for forbrukerombudet, (nå merker hun vel riktig også, så...).

Har du hørt om påvirkning? Jeg opplever at da det var fokus i tråden på feilmerking, sank lesertallene på bloggen. Nå når det ikke er tema i den grad, har lesertallene steget litt. Det er faktisk slik at folk utenfra kan ha stor påvirkningskraft ovenfor bedrifter, og når en bedrift merker at kundene er misfornøyde gjør de lurt å rette seg etter det som kommer frem. Forbrukerombudet har få ressurser, og jeg synes at enkelte sitt forslag om å overlate alt til de fremstår som lite gjennomtenkt. Da vet man altfor lite om FO. Det beste er om de kan bruke ressursene sine på andre forhold, og at CBE & Co. kan lære seg å oppføre seg gjennom at folk sier i fra. Og da ser jeg absolutt grunnen til at folk engasjerer seg inne på KG.

- Tror det er mye mer som ligger bak enn bedriften, og mye av det mistenker jeg er jantelov. Lenge før alt dette med bedriften så var det tråder som gikk på henne som person, og det tviler jeg på er tilfeldig.

Jeg tenker det er ufint å tillegge folk motiv de ikke har, ut fra hva andre har skrevet tidligere. Du om det.

Jeg sikter til de som er mest aktive i disse trådene, de som tyr til aggressive svar når noen er uenige, skriver titalls innlegg om det i blogg og i medier, saumfarer bloggen for å finne feil, tar opp ting som skjedde for flere år siden, som kun klarer å se ting fra en side, får en fjær til å bli ti høns, kritikere som følger blogg/instagram/twitter/Facebook for å fiske frem mer. Jeg forlanger vel ikke hva folk skal være opptatt av, hvor i alle verden skrev jeg det? Derimot føler JEG at hele CBE-hysteriet har gått til hodet på enkelte. Det er et syn jeg har etter å ha lest den tråden som inneholder nesten 600 sider med de samme traverne. Hvem skrev noe om å tilegne andre meninger her?

Ser man på Tv2 hjelper deg så har man nok av tilfeller der mennesker blir svindlet og at bedriftene lurer penger direkte ut av folk for tjenester de har betalt for. Det er 100 ganger verre i mine øyne enn det Caroline "& co" har drevet med. Jeg forsvarer som sagt ikke de handlingene, men man kan nok gå i strupen på mange bedrifter dersom man går like sterkt inn for det som i kritikktråden om Caroline.

Det er tydelig at du føler deg veldig truffet da du forsvarer alt med at slik er det ikke, men kan du svare for andre? Å mistenke/tro og vite er to vidt forskjellige ting, og jeg står for at jeg tror at mye av det skyldes jantelov. Leser mye "Du skal ikke tro du er noe" mellom linjene fra mange.

Hvem har bilderedigeringen direkte gått utover mener du? Hvem har blitt latterliggjort andre enn Caroline selv? Om man må flere år tilbake for å finne noe så tør jeg påstå at det ikke har stor betydning i dag, og det er som regel flere sider av en sak...

Og at Caroline skal "lære" seg å oppføre seg fra andre folk? Hun skylder vel ingen noe som helst? Så vidt jeg kan se så merker hun riktig, kommentarjuksingen og bilderedigeringen er blitt tatt et oppgjør med. Så hva er det hun gjør galt i dag?

Dersom disse trådene blir lagt død i tråd med at hun følger retningslinjene så er jo det veldig bra, men det gjenstår å se.

Og at du ville sett rart på meg om jeg konfronterte noen i "real life", så ville nok du også fått et noe rart blikk dersom du f.eks ramset opp alle lesertallene hennes fra januar til en ukjent person. Men nå er dette et internett-forum, og det er litt annerledes, og alle har rett til å si sin mening, men man må også akseptere at mange er uenige.

Endret av Nebel86
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...