Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

denne tråden vil aldre stoppe:( tro meg. Tenk at det nå er 510 sider på ett innlegg. Den dagen CBE gjør alt riktig,vil de finne noe annet som er galt bloggen,SNAPCHAT,Twitter,instagram og Facebook blir saumfart med lupe,. Noen ting finner de som er galt...

Det at tråden har dabbet vesentlig av nå som det er blitt en annen praksis med merking av innlegg på bloggen, sier meg at du tar feil. Eller er det slik at du vil fortsette å kritisere kritikktråden to the bitter end, uansett om den er aktiv eller ikke og uansett om den tar for seg kritikkverdige forhold eller ikke? ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morhjertegod

Det var jammen bra sagt, gurimalla, altså. :)

(Men hva er egentlig FK-tråden? Fotballkonetråden?)

Den heter vel fotballfruekritikk?

Riktig nå :danse:

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forøvrig støtte Aricia helhjertet i at det er påfallende hvilke vikarierende motiver og slett debatteknikk som til tider dominer i denne tråden.

På tross av at tråden nå knapt er i live og ff bedriver en helt annen merking enn hun ha gjort før, dukker det stadig innom en og annen indignert og opphisset debattant som mener at vi burde skamme oss som bryr oss med annet enn krig og fred og politikk og sånn. For det er selvsagt slik at hvis man bryr seg om hvordan fotballfruen bedriver businessen sin, så kan man ikke engasjere seg i hverken flyktningekatastrofer eller jordskjelv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter vel fotballfru kritikk?

Og det er en helt annen sak, men det heter faktisk fotballfruekritikk, evt fotballfrue-kritikk hvis ff er et egennavn. Jeg blir gal av sånne særskrivingsfeil. :sur:

Endret av pøbelsara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at tråden har dabbet vesentlig av nå som det er blitt en annen praksis med merking av innlegg på bloggen, sier meg at du tar feil. Eller er det slik at du vil fortsette å kritisere kritikktråden to the bitter end, uansett om den er aktiv eller ikke og uansett om den tar for seg kritikkverdige forhold eller ikke? ;)

Særdeles betimelig spørsmål!

Nå er det bare å vente på svaret.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye annet jeg vil bruke livet mitt på enn å saumfare intetsigende blogger for å finne noe å kritisere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faico

Særdeles betimelig spørsmål!

Nå er det bare å vente på svaret.

om FF tråden nå har gitt seg så skal heller ikke jeg fortsette å kritisere noen. Er bàre bra att det ikke er noe mere liv i den tråden.er jo bra at det etter 510 sider endelig tar slutt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei forresten, er ny her som bruker, ikke som leser.

Har fulgt denne FK tråden, spes da det stormet som verst.

Det jeg lurer på, er om den vil stoppe den dagen hun merker alt riktig?

Rart at det finnes så mange, som oppriktig er opptatt av merking på blogger. Når man leste om dette i media, så var jo oppfatningen jevnt over, who cares. :kul: Livet er for kort.

Det er endel som er opptatt av at hun "driver en bedrift som farer med løgn og svindel og rundlurer småjenter til å kjøpe sminke" - så hvis alt er på stell, antar jeg at det er det som kommer til å gå på repeat :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel som er opptatt av at hun "driver en bedrift som farer med løgn og svindel og rundlurer småjenter til å kjøpe sminke" - så hvis alt er på stell, antar jeg at det er det som kommer til å gå på repeat :laugh:

Nok en presis og nøytral gjengivelse av kjernen i debatten. Hatten av!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en presis og nøytral gjengivelse av kjernen i debatten. Hatten av!

Det er gode poenger i debatten, i likhet med mange mindre gode poenger. Men når det samme skrives gang på gang på gang, da blir det for mye svada.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gode poenger i debatten, i likhet med mange mindre gode poenger. Men når det samme skrives gang på gang på gang, da blir det for mye svada.

Kan man trekke likhetstegn til metakritikken da? Altså når det samme skrives gang på gang på gang, da blir det for mye svada.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man trekke likhetstegn til metakritikken da? Altså når det samme skrives gang på gang på gang, da blir det for mye svada.

Du må da gjerne trekke de likhetstegn du vil :-) Nå nylig har hun blitt veldig flink til å merke, og det holder i massevis for meg. Da gidder jeg ikke diskutere henne mer, og kanskje med tiden så dør FF-trådene ut ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Du må da gjerne trekke de likhetstegn du vil :-) Nå nylig har hun blitt veldig flink til å merke, og det holder i massevis for meg. Da gidder jeg ikke diskutere henne mer, og kanskje med tiden så dør FF-trådene ut ;)

Vi får håpe at bedriften er like flink til å merke reklamen etter det annonserte tilsynet fra FO er gjennomført. :)

Det gjenstår imidlertid at de korrigerer lesertallet på Twitter (selv om de vet at dette er feil, jfr. de svarte i kommentarfelt hos mamsi, der dette var tema). Nå "lyger" de til folk om at bloggen har 90.000 unike lesere hver dag, men sannheten er at det ligger på litt over 50.000 unike norske og utenlandske daglige lesere, jfr. http://blogglisten.no/blogg/carolinebergeriksen.no/. Jeg håper derfor ikke at folk som er opptatt av dette lar det passere, bare fordi enkelte mener at man skal slutte å bry seg, fordi en tråd er blitt over 500 sider, eller at noe blir gjentatt til det "kjedsommelige". Dessverre er det av og til slik som må til, når den man kritiserer ikke gjør forandringene som må til.

Om noen tenker dette er ikke noe å bry seg om, får være opp til de, men respekter at andre misliker bedrifter som driver med slikt.

Jeg opplever at enkelte av de som har skrevet i denne tråden, ikke er noe bedre enn de som de kritiserer. Når man blir opptatt av å kritiserer folk som kritiserer, så møter man kanskje seg selv i døren... Tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O.G.

Jeg er for, men jeg kjenner at jeg er skitlei de her bloggerne og har lyst til å bare gi fanden i dem alle sammen uansett (ja, jeg vet intet hindrer meg i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
Cavalchina skrev

Jeg opplever at enkelte av de som har skrevet i denne tråden, ikke er noe bedre enn de som de kritiserer. Når man blir opptatt av å kritiserer folk som kritiserer, så møter man kanskje seg selv i døren... Tenker jeg. ;)

Tror kanskje de som reagerer på FFK tråden, ikke liker at "enkelt" mennesker blir hengt ut slik. Så vil ikke si at de kritiserer "folk" på denne tråden, de er bare skeptisk til tråden og hensikten. De som er aktive på den andre tråden, har også et sterkt behov for å forsvare seg her. Sån går no dagan, vi får hilse pent når vi møtes i døren :Nikke:

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Cavalchina skrev

Jeg opplever at enkelte av de som har skrevet i denne tråden, ikke er noe bedre enn de som de kritiserer. Når man blir opptatt av å kritiserer folk som kritiserer, så møter man kanskje seg selv i døren... Tenker jeg. ;)

Tror kanskje de som reagerer på FFK tråden, ikke liker at "enkelt" mennesker blir hengt ut slik. Så vil ikke si at de kritiserer "folk" på denne tråden, de er bare skeptisk til tråden og hensikten. De som er aktive på den andre tråden, har også et sterkt behov for å forsvare seg her. Sån går no dagan, vi får hilse pent når vi møtes i døren :Nikke:

Poenget er at det er en bedrift en retter kritikk mot. Det er unntakene som kritiserer privatpersonen.

Jeg opplever at enkelte av de som kritiserer kritikerne går på personer og forteller at man mangler samfunnsengasjement, må være arbeidsløs etc. Mye stygt jeg har lest. Og da blir det merkelig, og etter mitt syn møter man seg selv i døren.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest morhjertegod

Poenget er at det er en bedrift en retter kritikk mot. Det er unntakene som kritiserer privatpersonen.

Jeg opplever at de som kritiserer kritikerne går på personer og forteller at man mangler samfunnsengasjement, må være arbeidsløs etc. Mye stygt jeg har lest. Og da blir det merkelig, og etter mitt sun møter man seg selv i døren.

Der er jeg helt enig med deg,man trenger ikke kritisere personer/bruker/nick, helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er vi ved kjernen av problemet, nemlig at CBE blir helt uangripelig fordi en hver kritikk mot selskapet og måten de driver business på, rettes mot CBE, som er en person men også navnet på merkevaren hun selger il markedsførere og produsenter. legg til at hun responderer på helt berettiget kritikk mot sine forretningsmetoder med å ligge i fosterstilling og gråte og slutte å spise ogvære knust og trist og voila! genialt og uangripelig foretningskonsept er lansert - en hver kritikk avvises md at det er jo en stakkars privatperson som angripes, det er slemt og umenneskelig.

Og da ender vi opp med en kjempediskusjon som denne, hvor nettopp det jeg synes er mest kritikkverdig er det som gjør at andre synes hun må slippe helt unna for, nemlig at hele hennes privatliv er vevd inn i det kommersielle produktet hun selger på bloggen sin, til markedsførere og forbrukere.

Endret av pøbelsara
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Og så er vi ved kjernen av problemet, nemlig at CBE blir helt uangripelig fordi en hver kritikk mot selskapet og måten de driver business på, rettes mot CBE, som er en person men også navnet på merkevaren hun selger il markedsførere og produsenter. legg til at hun responderer på helt berettiget kritikk mot sine forretningsmetoder med å ligge i fosterstilling og gråte og slutte å spise ogvære knust og trist og voila! genialt og uangripelig foretningskonsept er lansert - en hver kritikk avvises md at det er jo en stakkars privatperson som angripes, det er slemt og umenneskeli

Dette innlegget passer vel bedre i den andre tråden? Trenger vel ikke to tråder med kritikk av CBE, må da fint holde med en?Jeg vil ikke være i en slik tråd, og ja jeg er kritisk til slike tråder, men det må man da få lov til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget passer vel bedre i den andre tråden? Trenger vel ikke to tråder med kritikk av CBE, må da fint holde med en?Jeg vil ikke være i en slik tråd, og ja jeg er kritisk til slike tråder, men det må man da få lov til?

Det er vel ingen som har sagt at du ikke får lov til det? Og det jeg skriver er ikke kritikk av CBE, det er en slags oppsummering av hvorfor noen synes man kan og noen synes man ikke kan kritisere henne/bloggen. Jeg mener uansett et er merkelig at man kan kritisere de som er uenige med en selv, men ikke en stor, kommersiell blogg.

Endret av pøbelsara
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...