Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Anbefalte innlegg

Revenge o'Cavatina

Vi har ikke lov til å eksponere andre, voksne mennesker i SoMe uten å be om tillatelse først, men det er greit å eksponere de som ikke kan snakke for seg eller forstå konsekvenser av det bloggermamma tror er greit? Jeg fatter ikke denne blinde, lite reflekterte holdningen til ivaretakelsen av barns beste som leses i trådene her. Det er usmakelig, egoistisk og fankern ta meg frekt å innbille seg at eksponering til en større krets enn nærmeste famikie er til det beste for noen avkom, samme hvem de er sine. Og attpåtil forsøke å argumentere FOR det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Dette vet du ikke kan diskuteres her inne. 

Kan det ikke diskuteres hva bloggeren selv deler? Eller mente du at det ikke kan diskuteres hvor din grense går? P

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snaskesnusken
13 minutter siden, Lin10 skrev:

Hadde det vært en slik fare som du mener det er å legge ut bilder på SoMe, så hadde det vært forbudt ved lov. Barn i Norge har et godt rettsvern, de har også sitt eget barneombud. Jeg er selvfølgelig ikke for at man legger ut veldig private, sensitive, lettkledde bilder. Ei heller bilder som viser de en situasjonen som kan oppleves krenkende. Det er en forekjell på bildebruken, og jeg kan ikke se at CBE tråkker over den grensen. 

Du kan ikke se at bedriften eksponerer egne barn for klikk og salg? Innehar bloggeren mer kunnskap enn Datatilsynet og Kripos som advarer mot å eksponere mindreårige på bloggen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Perelandra

Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, spekulasjoner, innlegg fra utestengt bruker, og svar til dette. 

På grunn av mange regelbrudd, og gjentatte ryddinger på kort tid, stenges tråden permanent. 

Perelandra, mod. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Måne Rampelyset låste denne emne
  • Måne Rampelyset gjenåpnet denne emne
  • Måne Rampelyset klistret og låst denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...