Inocybe Skrevet 31. januar 2019 #64921 Del Skrevet 31. januar 2019 Fruen overrasker meg. Her trodde jeg CBE hadde funnet det suverent mest utroverdige for henne å reklamere for - treningsglede, men så kliner hun til med miljøbevissthet. Fantastisk Ikke det at det ikke er flott om Fruen skulle begynne å tenke litt på andre enn seg selv, men det er bare så utrolig lite troverdig. Etter ti år med ekstrem selvopptatthet og ekstremt overforbruk så skal det mer til enn en bambustannbørste liksom. Håper Fruen virkelig gjør en innsats men holder ikke pusten. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 31. januar 2019 #64922 Del Skrevet 31. januar 2019 3 minutter siden, Inocybe skrev: Fruen overrasker meg. Her trodde jeg CBE hadde funnet det suverent mest utroverdige for henne å reklamere for - treningsglede, men så kliner hun til med miljøbevissthet. Fantastisk Ikke det at det ikke er flott om Fruen skulle begynne å tenke litt på andre enn seg selv, men det er bare så utrolig lite troverdig. Etter ti år med ekstrem selvopptatthet og ekstremt overforbruk så skal det mer til enn en bambustannbørste liksom. Håper Fruen virkelig gjør en innsats men holder ikke pusten. Bambus tannbørste og selvlagd kosmetikk. Vi vet at fruen ikke bruker mye av det. Kan garantere at det i løpet av 2019 kommer reklame om skjønnhetsprodukter. Dessuten: er kjøpte hudpleie produkter så miljøfiendtlig? Så lenge det ikke er microplast i det,da. Det er komisk at fruen nå reklamerer for å bli grønnere. Egentlig veldig trist også at hun mener det er å blir grønnere å kildesortere når vi nå er 2019. Det har vi faktisk gjort i 25 år her jeg bor og ser på det som helt naturlig og ikke et tiltak for p blir grønnere, burde vært forbudt. Og blir ganske lei meg når jeg skjønner at denne fruen med det ekstreme forbruket ikke har kildesortert før nå. Er man ikke litt dum og ego da? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 31. januar 2019 #64923 Del Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Emilie112 skrev: Forskjellen er vel at typer som stordalen flyr for å oppnå noe, altså på møter eller lignende, men cbe bare reiser for ferien sin del. Eller drar på Cruise da.. for det er Jo så miljøvennlig .. Ja, for Stordalen bruker nok aldri fly når hun skal på ferie... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 31. januar 2019 Forfatter #64924 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) 3 timer siden, Sol79 skrev: Haha. Flyr mye? Akkurat det kan du ikke ta CBE for. Gunnhild Stordalen flyr mye. CBE gjør IKKE det. Signerer @Sol79 her hva angår flyreiser. Som @Zogi skrev i tråden om Gunhild Stodalen så finner vi reiser til New York, Mexico, Stockholm, Polen, Monaco, London, Cuba, Indonesia, Costa Rica og Hellas siden SEPTEMBER 2018! Langt de fleste steder har hun reist i ferieøyemed. Ord blir fattige når Gunhild Stordalen jetsetter til regnskogen på Costa Rica for å klemme et tre mens hun formaner at vi må redde regnskogen: https://imgur.com/a/zINGYKd Samtidig så har CBE i snart 10 år oppmuntret til ekstremmaterialisme hos alle sine tallrike følgere, ved å reklamere for enorme mengder med unødvendige produkter. Ja, det er jobben til CBE å være kjøpt og betalt av sine annonsører, men etisk eller bærekraftig er det overhodet ikke. 1 time siden, Emilie112 skrev: Bambus tannbørste og selvlagd kosmetikk. Vi vet at fruen ikke bruker mye av det. Kan garantere at det i løpet av 2019 kommer reklame om skjønnhetsprodukter. Dessuten: er kjøpte hudpleie produkter så miljøfiendtlig? Så lenge det ikke er microplast i det,da. Det er komisk at fruen nå reklamerer for å bli grønnere. Egentlig veldig trist også at hun mener det er å blir grønnere å kildesortere når vi nå er 2019. Det har vi faktisk gjort i 25 år her jeg bor og ser på det som helt naturlig og ikke et tiltak for p blir grønnere, burde vært forbudt. Og blir ganske lei meg når jeg skjønner at denne fruen med det ekstreme forbruket ikke har kildesortert før nå. Er man ikke litt dum og ego da? Jeg tror rett og slett at det handler om kommersielle bloggeres generelle brakkesyke og lite faglige input fra omverdenen. De er aldri på kurs, viderutdanning, etterutdanning, de har ingen arbeidsgivere eller kollegaer til å korrigere eller veilede. De har ingen retningslinjer og tolker konsekvent lovverket til sin egen personlige vinning. Jeg ble rent skremt av kronikken i Aftenposten om at det ønskes at influencerne skal være de nye tenketankene; selv om kronikken ble skrevet av en mildt sagt inhabil Erland Bakke som selv har diverse SoMe-personligheter i stallen sin: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/J1dPlX/Influensere-er-dagens-tankesmier--Erland-Bakke Det å i det hele tatt ANBEFALE at folk som CBE, (altså nokså lavt utdannede mennesker som lar seg kjøpe av alt fra svisker og heliumballonger via dåsespray til bensinstasjoner), skal være en av pilarene for den generelle tankemåten i hverdagen - det er jo oppskriften på katastrofe! Det samfunnet trenger er tankesmier med samvittighet og oppdaterte kunnskaper om hva som faktisk skjer rundt omkring i verden; både hva gjelder næringsliv og militære situasjoner men også miljøet: https://www.nrk.no/urix/i-2050-vil-det-vaere-mer-plast-enn-fisk-i-havet-1.12760316 Endret 31. januar 2019 av Ultiva 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 31. januar 2019 #64925 Del Skrevet 31. januar 2019 Den bambustannbørsten betyr så inderlig lite når hun kaster 300 ballonger i søpla hver gang hun har en fest (som er både titt og ofte). Ballongbuer, engangsservise tilpasset temaet på hver fest, goodiebags, smellbonbonger, kostymer, pinjata, engangsduker, navnet på barnet i store oppblåsbare ballonger, pynt og staffasje i bøtter og spann... tør ikke tenke på hvilket lass med søppel som forlater eiendommen etter hver fest. Hun veier ikke opp for det ved å bytte til bambustannbørste! Det er ikke mange familier som produserer søppel i samme skala som disse gjør. At hun skal fronte miljøbevissthet er et hån! Og at hun skryter av å bytte bort engangssugerøret på sin egen kopp (ingen bragd egentlig, da slike kopper som hun bruker har sugerør som følger med) betyr heller ingenting i mine øyne, når hun stadig vekk arrangerer selskap eller sammenkomster med engangsservise, hvor det må kastes både tallerkener, kopper og sugerør i ettertid. Behøver ikke alltid være selskap en gang, hun kjørte jo dette løpet når de skulle pynte pepperkakehus også, hvor hun til hver person satte frem tallerkener, skåler, kopper og sugerør i engangs. Miljøbevisst? I think not....https://www.carolinebergeriksen.no/2018/12/20/arets-juleverksted-3/ Så har de X antall matchende pysjer til hele familien for alle årstider, drøssevis av julegensere, barna har egne forklær til nærmest hver anledning (eget forkle kun til pepperkakebaking i innlegget over), hvor mange kjoler og sko hun har tør jeg ikke tenke på en gang da jeg sjelden ser henne bruke ting flere ganger. Dette blir bare for dumt rett og slett 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 31. januar 2019 #64926 Del Skrevet 31. januar 2019 8 minutter siden, Annypanny skrev: Den bambustannbørsten betyr så inderlig lite når hun kaster 300 ballonger i søpla hver gang hun har en fest (som er både titt og ofte). Ballongbuer, engangsservise tilpasset temaet på hver fest, goodiebags, smellbonbonger, kostymer, pinjata, engangsduker, navnet på barnet i store oppblåsbare ballonger, pynt og staffasje i bøtter og spann... tør ikke tenke på hvilket lass med søppel som forlater eiendommen etter hver fest. Hun veier ikke opp for det ved å bytte til bambustannbørste! Det er ikke mange familier som produserer søppel i samme skala som disse gjør. At hun skal fronte miljøbevissthet er et hån! Og at hun skryter av å bytte bort engangssugerøret på sin egen kopp (ingen bragd egentlig, da slike kopper som hun bruker har sugerør som følger med) betyr heller ingenting i mine øyne, når hun stadig vekk arrangerer selskap eller sammenkomster med engangsservise, hvor det må kastes både tallerkener, kopper og sugerør i ettertid. Behøver ikke alltid være selskap en gang, hun kjørte jo dette løpet når de skulle pynte pepperkakehus også, hvor hun til hver person satte frem tallerkener, skåler, kopper og sugerør i engangs. Miljøbevisst? I think not....https://www.carolinebergeriksen.no/2018/12/20/arets-juleverksted-3/ Så har de X antall matchende pysjer til hele familien for alle årstider, drøssevis av julegensere, barna har egne forklær til nærmest hver anledning (eget forkle kun til pepperkakebaking i innlegget over), hvor mange kjoler og sko hun har tør jeg ikke tenke på en gang da jeg sjelden ser henne bruke ting flere ganger. Dette blir bare for dumt rett og slett 🙄 Skulle til å skrive akkurat det samme med ballongene og engangsdittogdatt! Vi hadde 8 ballonger i 3åringens bursdag, og jeg har dårlig samvittighet for det. Tipper de må leie container etter alle bursdagene og selskapene de arrangerer. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Helene Hare Skrevet 31. januar 2019 #64927 Del Skrevet 31. januar 2019 3 timer siden, Sol79 skrev: Haha. Flyr mye? Akkurat det kan du ikke ta CBE for. Gunnhild Stordalen flyr mye. CBE gjør IKKE det. Ja, Gunhild flyr for mye, hun også. Hun kan til dels unnskyldes med at det hun jobber med er viktig. Og CBE er ikke verst hva gjelder flyturer i sin klasse - influencere flyr hårreisende mye. Men de kan ikke stå der og peke på hverandre, vi må alle ta ansvar! Vi kan alle påvirke noen til å ta bedre miljøvalg. Tenk hvor utrolig mye influencere kunne fått utrettet om de hadde giddet. Men nytelses- og oppmerksomhetssyken tar overhånd. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 31. januar 2019 #64928 Del Skrevet 31. januar 2019 33 minutter siden, Annypanny skrev: Den bambustannbørsten betyr så inderlig lite når hun kaster 300 ballonger i søpla hver gang hun har en fest (som er både titt og ofte). Ballongbuer, engangsservise tilpasset temaet på hver fest, goodiebags, smellbonbonger, kostymer, pinjata, engangsduker, navnet på barnet i store oppblåsbare ballonger, pynt og staffasje i bøtter og spann... tør ikke tenke på hvilket lass med søppel som forlater eiendommen etter hver fest. Hun veier ikke opp for det ved å bytte til bambustannbørste! Det er ikke mange familier som produserer søppel i samme skala som disse gjør. At hun skal fronte miljøbevissthet er et hån! Og at hun skryter av å bytte bort engangssugerøret på sin egen kopp (ingen bragd egentlig, da slike kopper som hun bruker har sugerør som følger med) betyr heller ingenting i mine øyne, når hun stadig vekk arrangerer selskap eller sammenkomster med engangsservise, hvor det må kastes både tallerkener, kopper og sugerør i ettertid. Behøver ikke alltid være selskap en gang, hun kjørte jo dette løpet når de skulle pynte pepperkakehus også, hvor hun til hver person satte frem tallerkener, skåler, kopper og sugerør i engangs. Miljøbevisst? I think not....https://www.carolinebergeriksen.no/2018/12/20/arets-juleverksted-3/ Så har de X antall matchende pysjer til hele familien for alle årstider, drøssevis av julegensere, barna har egne forklær til nærmest hver anledning (eget forkle kun til pepperkakebaking i innlegget over), hvor mange kjoler og sko hun har tør jeg ikke tenke på en gang da jeg sjelden ser henne bruke ting flere ganger. Dette blir bare for dumt rett og slett 🙄 Fakta 🙌🏼 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjarlos Skrevet 31. januar 2019 #64929 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) I går: vi må gi bort mer klær! I dag: jeg har fylt opp garderoben med masse nytt treningstøy 🤐 ref. youtube Endret 31. januar 2019 av kjarlos 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 31. januar 2019 #64930 Del Skrevet 31. januar 2019 12 minutter siden, kjarlos skrev: I går: vi må gi bort mer klær! I dag: jeg har fylt opp garderoben med masse nytt treningstøy 🤐 ref. youtube Troverdighet, troverdighet, troverdighet Eller på den annen side. Beste framgangsmåten for å gi bort mer klær er å kjøpe mer - eller... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. januar 2019 #64931 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Jammen, jammen, jammen ... det brukes jo ikke heliumballonger lenger! ( ) Endret 31. januar 2019 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 31. januar 2019 #64932 Del Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, kjarlos skrev: I går: vi må gi bort mer klær! I dag: jeg har fylt opp garderoben med masse nytt treningstøy 🤐 ref. youtube Flaut hvor dårlig de merker. «Reklame» kommer ikke opp i videoen før helt på slutten når hun nevner at det ligger linker under videoen. For meg oppfattes det som bevisst forsøk på gråsone-opplegg, og da blir det «sleip, sleip bruktbilselger» som blir inntrykket jeg sitter igjen med. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. januar 2019 #64933 Del Skrevet 31. januar 2019 7 minutter siden, LilleSnupp skrev: Flaut hvor dårlig de merker. «Reklame» kommer ikke opp i videoen før helt på slutten når hun nevner at det ligger linker under videoen. For meg oppfattes det som bevisst forsøk på gråsone-opplegg, og da blir det «sleip, sleip bruktbilselger» som blir inntrykket jeg sitter igjen med. Som vanlig. At hun ikke skjerper seg! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 31. januar 2019 #64934 Del Skrevet 31. januar 2019 Enda et bra innlegg fra Asti 👍 https://influencere.wordpress.com/2019/01/31/cbe-miljobevisst/ Det fungerer dårlig å både fronte miljøbevissthet og ekstemforbruk og CBE klarer ikke å takle den utfordringen på en overbevisende måte. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 31. januar 2019 #64935 Del Skrevet 31. januar 2019 50 minutter siden, LilleSnupp skrev: Flaut hvor dårlig de merker. «Reklame» kommer ikke opp i videoen før helt på slutten når hun nevner at det ligger linker under videoen. For meg oppfattes det som bevisst forsøk på gråsone-opplegg, og da blir det «sleip, sleip bruktbilselger» som blir inntrykket jeg sitter igjen med. Det er da merket med reklame både på YouTube og på bloggen, så det er nok ikke et ønske om et « gråsone» opplegg, og hvorfor skulle hun i det hele tatt ha noe ønske om det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 31. januar 2019 #64936 Del Skrevet 31. januar 2019 7 minutter siden, Lin10 skrev: Det er da merket med reklame både på YouTube og på bloggen, så det er nok ikke et ønske om et « gråsone» opplegg, og hvorfor skulle hun i det hele tatt ha noe ønske om det? Hjelpe meg...! Nei, du kan du skjønne det? Du har vel deltatt i denne tråden lenge nok til å vite svaret på det. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 31. januar 2019 #64937 Del Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, Medici skrev: Hjelpe meg...! Nei, du kan du skjønne det? Du har vel deltatt i denne tråden lenge nok til å vite svaret på det. Det er merket riktig. Utrolig hva folk kan skrive her inne for å prøve å sette henne i et dårlig lys. Jeg skriver « prøver», fordi alt annet tilsier at hun er i medvind for tiden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 31. januar 2019 #64938 Del Skrevet 31. januar 2019 9 minutter siden, Lin10 skrev: Det er da merket med reklame både på YouTube og på bloggen, så det er nok ikke et ønske om et « gråsone» opplegg, og hvorfor skulle hun i det hele tatt ha noe ønske om det? Hvorfor ikke gjøre det korrekt med en gang? Vedkommende har mye erfaring etter mange år i bransjen? Bedriften er en annonsekanal mm, ref registrering på www.brregno 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 31. januar 2019 #64939 Del Skrevet 31. januar 2019 13 minutter siden, Lin10 skrev: Det er da merket med reklame både på YouTube og på bloggen, så det er nok ikke et ønske om et « gråsone» opplegg, og hvorfor skulle hun i det hele tatt ha noe ønske om det? 🙋🏼 Jeg vet hvorfor🙋🏼 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 31. januar 2019 #64940 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, Mrs Bella skrev: Hvorfor ikke gjøre det korrekt med en gang? Vedkommende har mye erfaring etter mange år i bransjen? Bedriften er en annonsekanal mm, ref registrering på www.brregno Jeg ser at det er merket riktig når jeg er inne, men Gud forby hvis hun har gjort den største kardinalsynden å glemme å merke, og i kort tid etterpå retter det opp. CBE skal ikke gjøre noen feil! Da er det juks, bedrag og løgn. Endret 31. januar 2019 av Lin10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg