Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men hørte jeg rett? Stod CBE på TV og bagatelliserte fjorårets bilderedigeringsskandale med et "de fant to bilder vi hadde redigert litt på"? Samt noen kommentarer LKE hadde skrevet? Korriger meg gjerne.

Hvordan er det mulig at slike bloggere uten kredibilitet gang etter gang får sine fem minutter i media, der de får meske seg i hvor "liten" skandalen var uten kritiske motargumenter fra en  journalist/programleder? Er det slik denne farsen skal fortsette, med bloggere som innkasserer store summer på et liv i reklame som setter standard for sannhet og løgn?

Hvilket management fikk inn denne avtalen: Friendly, eller Influensa med Moen i spissen? 2016 kan bli spennende om flere får opp øynene for hvordan vi som publikum skal påvirkes, og av hvem.

Dette er ikke koselig underholdning, Signe Tynning. Dette er sendetid med tåkelegging og merkevarebygging for en bedrift som opererer i gråsoner for å tjene mest mulig gjennom salg. TV2 kunne like gjerne intervjuet Lindex eller Kathrine Sørland, sånn sett. Men det er til syvende og sist opplyste og bevisste forbrukere og publikum som setter premissene. Håper jeg.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morhjertegod
Den 21. desember 2015 at 23.00, neiognei skrev:
11 minutter siden, Cornucopia skrev:

Unnskyld meg, men hørte jeg rett? Stod CBE på TV og bagatelliserte fjorårets bilderedigeringsskandale med et "de fant to bilder vi hadde redigert litt på"? Samt noen kommentarer LKE hadde skrevet? Korriger meg gjerne.

Hvordan er det mulig at slike bloggere uten kredibilitet gang etter gang får sine fem minutter i media, der de får meske seg i hvor "liten" skandalen var uten kritiske motargumenter fra en  journalist/programleder? Er det slik denne farsen skal fortsette, med bloggere som innkasserer store summer på et liv i reklame som setter standard for sannhet og løgn?

Hvilket management fikk inn denne avtalen: Friendly, eller Influensa med Moen i spissen? 2016 kan bli spennende om flere får opp øynene for hvordan vi som publikum skal påvirkes, og av hvem.

Dette er ikke koselig underholdning, Signe Tynning. Dette er sendetid med tåkelegging og merkevarebygging for en bedrift som opererer i gråsoner for å tjene mest mulig gjennom salg. TV2 kunne like gjerne intervjuet Lindex eller Kathrine Sørland, sånn sett. Men det er til syvende og sist opplyste og bevisste forbrukere og publikum som setter premissene. Håper jeg.

Jeg så det samme klippet og sitter igjen med et helt annet inntrykk. To som sa at året hadde vært tøft, at det var flaut og vanskelig. Merkelig det med øynene som ser, enige blir vi nok aldri, men det er også helt greit.. God JUL.

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke på det, men jeg er enig med deg hvis dette er tilfelle. Uansett så vil jo et slikt intervju som er ment å sendes på julaften ikke omfavne kritiske spørsmål, men være kosespørsmål for et koseprogram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Atheena skrev:

Jeg så ikke på det, men jeg er enig med deg hvis dette er tilfelle. Uansett så vil jo et slikt intervju som er ment å sendes på julaften ikke omfavne kritiske spørsmål, men være kosespørsmål for et koseprogram. 

Kan godt være, men intervjuobjektet kunne godt være noen andre enn en blogger. Hørte intervjuet i forbifarten, men dette med bloggere, påvirkningskraft, nedslagsfelt og markedsføring samt hvordan vi og yngre skal påvirkes fremover har fått meg til å tenke. Det gjelder ikke bare spesifikt denne bloggen lenger, men da forflytter jeg meg til en annen tråd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door
19 minutter siden, Cornucopia skrev:

Hun mente (etter hva jeg hørte) at noen hadde funnet ut av redigeringa på den måten at de hadde funnet to eksemplarer av samme bilde (original/redigert), og at dette gjaldt flere bilder "for å si det sånn." Ikke at "redigeringsskandalen" kun gjaldt to bilder. :-)

(Men ordbruken vil jeg tro var nøye gjennomtenkt da hun snakket om dette. Særlig da hun snakket om antall bilder og kommentarer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo bagatellisering til den store gullmedalje! 

Jeg er helt enig angående påvirkningskraft og det burde faktisk media ta mer tak i når det gjelder alle bloggere. Å opplyse om hvor påvirket ukritiske jenter/gutter lar seg påvirke av rosabloggere, spesielt i forbindelse med reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, visningsnamn skrev:

Hun mente (etter hva jeg hørte) at noen hadde funnet ut av redigeringa på den måten at de hadde funnet to eksemplarer av samme bilde (original/redigert), og at dette gjaldt flere bilder "for å si det sånn." Ikke at "redigeringsskandalen" kun gjaldt to bilder. :-)

(Men ordbruken vil jeg tro var nøye gjennomtenkt da hun snakket om dette. Særlig da hun snakket om antall bilder og kommentarer.)

Aha! Da håper jeg ørene mine hørte feil og at din forståelse er rett :-) 

Resten av tiraden min står jeg fortsatt ved (særlig med tanke på CBEs ordbruk og påvirkning), men fortsetter i rett tråd ved en senere anledning. 

Benytter heller denne anledningen til å ønske alle God Jul og fredelig julefeiring med alt som er godt 😀

Endret av Cornucopia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener morhjertegod at "de fant to bilder vi hadde redigert litt på" er beskrivende for situasjonen som den faktisk var?!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
Den 24.12.2015 at 12.43, Cornucopia skrev:

Aha! Da håper jeg ørene mine hørte feil og at din forståelse er rett :-) 

Resten av tiraden min står jeg fortsatt ved (særlig med tanke på CBEs ordbruk og påvirkning), men fortsetter i rett tråd ved en senere anledning. 

Benytter heller denne anledningen til å ønske alle God Jul og fredelig julefeiring med alt som er godt 😀

Jeg så den nettopp jeg også, hun hun sier "to eksemplarer av ett bilde" og at det gjaldt flere bilder. Så du får ta første delen av det forrige innlegget ditt tilbake ;-) Rett skal være rett:gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest morhjertegod
Den 24. desember 2015 at 13.38, jabx skrev:

Mener morhjertegod at "de fant to bilder vi hadde redigert litt på" er beskrivende for situasjonen som den faktisk var?!

Nei det mener jeg ikke, ikke har jeg nevnt noe om bilder og det var eller ikke det som ble sakt i intervjuet. ( de sa flere bilder) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve settingen i intervjuet var veldig polished, CBE var sterkt sminket (synes ikke det passer image som treningsfremmer og småbarnsmor), men de fremstod sympatiske og ganske uanstrengte. Da redigeringen kom opp, ble det selvsagt litt bagatellisert, men LKE sa faktisk at de hadde lagt opp til det selv, så alt i alt kom de positivt ut av intervjuet, vurdert av undertegnede som er kritisk til bedriften og hvordan den drives. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reportasjen er tilgjengelig her:

http://www.tv2.no/v/1002159/

Tidenes dårligste bortforklaring på overeksponering av barnet: Folk var så nysgjerrige at det ble ubehagelig, siden det til og med kom folk på døra for å se barnet. Det ble så ekkelt at foreldrene tenkte at det beste var å kanskje ikke holde barnet skjult (litt over 1 minutt inn i videoen).

Vel, jeg syntes i det minste det var en forferdelig dårlig begrunnelse. Overeksponering var det eneste alternativet de klarte å tenke seg til for å gjøre noe med påstått besøkende som kom for å se barnet?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så intervjuet og fikk ikke et godt inntrykk. Leser ikke bloggen, men titter innom noen ganger når det skrives mye om paret. På meg virker de utrolig umodne og barnslige. Fnising og "babystemme", samtidig som de skal fremstå så perfekt blir så rart. Når juks og løgner blir fniset bort, fremstår de ikke mye modne og reflekterte. De virker bare utrolig høye på seg selv.

Nå er det ikke opp til meg å bestemme hvordan andre skal oppføre seg, men jeg hadde forventet meg en mer voksen og reflektert holdning fra et par som nærmer seg 30 år.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden går hun i noe som ligner festantrekk når Tv2-Signe kommer på besøk? Det ser helt rart ut. Noe casual-landlig hadde vel passet bedre, fotbalmannen treffer mye bedre i dette innslaget. Caroline har ikke greie på mote, en motebevisst blogger kler seg rett etter anledningen. 

Endret av Trosten
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...