Speedmaster Skrevet 25. november 2015 #20381 Del Skrevet 25. november 2015 Nå har det blitt etterlyst om hun ikke kan vise en mer folkelig side av seg selv... Nå gjør hun det men da er det kun for pengene hun gjør det.. Trådens troverdighet hadde steget om flere av dere bare kan innrømme at hun aldri kommer til å gjøre enkelte av dere fornøyde. At uansett hva hun gjør eller skriver eller legger ut bilder av, så vil enkelte av dere finne en negativ unnskyldning for hvorfor hun gjør som hun gjør. Jeg blir fornøyd når ekteparet slutter å forvrenge sannheten, slutter å lyve og slutter å eksponere barn på nett til egen vinning.Så du har på en måte rett: sjansen for at jeg noengang blir fornøyd er liten. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie_frost Skrevet 25. november 2015 #20382 Del Skrevet 25. november 2015 Synes det er så trist å se hvordan hun (og flere bloggere) eksponerer barna sine. Skulle ønske det kom noen regler ovenfra som beskyttet barna. Hun har jo selv valgt å leve dette glanslivet på nett. Jeg mener ikke at hun er en dårlig mor, men jeg mener det er et ekstremt dårlig valg å eksponere barnet sitt på den måten. Barn har ingen egen stemme og er prisgitt voksne på mange måter. Hva kan en gjøre for å gi barna en stemme og få slutt på dette? Jeg spør her fordi dere greide å få til så utrolig mye når det gjelder kommetator/redigeringsjuks. Vil understreke at dette ikke bare gjelder Berg Eriksen, men flust av andre bloggere også! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 25. november 2015 #20383 Del Skrevet 25. november 2015 Problemet er vel ikke hva hun gjør, men måten hun gjør det på. Å joine UI er som å selge sjelen til djevelen, spør du meg. Det handler null om troverdighet og ektefølthet. Når man ser at hun "mener" kun fordi at hun er blitt bedt om å mene og "føler" kun fordi at hun er blitt instruert til det, så mister liksom det hun sier det meste av autensitet. Dessuten er hun dobbeltmoralsk. Hun er en slags lokallagsleder av mammapolitiet, så det blir så veldig lite autentisk.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 25. november 2015 #20384 Del Skrevet 25. november 2015 (endret) Synes det er så trist å se hvordan hun (og flere bloggere) eksponerer barna sine. Skulle ønske det kom noen regler ovenfra som beskyttet barna. Hun har jo selv valgt å leve dette glanslivet på nett. Jeg mener ikke at hun er en dårlig mor, men jeg mener det er et ekstremt dårlig valg å eksponere barnet sitt på den måten. Barn har ingen egen stemme og er prisgitt voksne på mange måter. Hva kan en gjøre for å gi barna en stemme og få slutt på dette? Jeg spør her fordi dere greide å få til så utrolig mye når det gjelder kommetator/redigeringsjuks. Vil understreke at dette ikke bare gjelder Berg Eriksen, men flust av andre bloggere også!Er helt enig med deg, men det er dessverre lite å gjøre med det. Det er foreldrene som bestemmer. Hvis man skulle innført en lov her, måtte man også sett på eksponering av barn (av vanlige folk) i sosiale medier generelt (instagram, facebook osv) og det er nok ikke gjennomførbart. Jeg tenker litt på hvordan svenske blondinbella har valgt å "inkludere" barna på bloggen uten å eksponere de. Hun viser ikke ansiktene til barna. CBE sitt argument for å begynne å vise bilder av Nelia var at det fikk slutt på nysgjerrigheten, men det er ikke mindre nysgjerrighet i kommentarfeltet til blondinbella. Så hun kunne absolutt valgt den løsningen hun også. Man ser også bloggere som er mammaer, men som kun viser bilde av barnet en sjelden gang. Også en bedre løsning enn CBE har lagt seg på. I det MINSTE kunne de latt være å bruke barnet i reklamesammenheng.Selv hadde jeg vært svært i mot å vise mitt barn i så stor grad til så mange mennesker. Endret 25. november 2015 av lulus 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 25. november 2015 #20385 Del Skrevet 25. november 2015 Vent og se. Innen en uke har 1-2-3 andre UI-bloggere skrevet om akkurat samme problemstillingen.Samlebåndsblogging.. Skjønner ikke at en veletablert toppblogger velger å bli med på noe sånt.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 25. november 2015 #20386 Del Skrevet 25. november 2015 Nå har det blitt etterlyst om hun ikke kan vise en mer folkelig side av seg selv... Nå gjør hun det men da er det kun for pengene hun gjør det.. Trådens troverdighet hadde steget om flere av dere bare kan innrømme at hun aldri kommer til å gjøre enkelte av dere fornøyde. At uansett hva hun gjør eller skriver eller legger ut bilder av, så vil enkelte av dere finne en negativ unnskyldning for hvorfor hun gjør som hun gjør. Nå får du gi deg.. Dette har vært diskutert nok av ganger før. NEI, enkelte av kritikerne vil aldri bli fornøyd med samme situasjon, av den enkle grunn av vi er forskjellige personer som diskuterer. Det jeg er fornøyd med, er kanskje ikke lafemme/bootybuilder fornøyd med, og omvendt. Det er hekler ikke mange dagene siden hun fikk ROS (oh my god, JA det er sant) fra flere kritikere pga CNE faktisk gjorde jobben sin. Hvis vi snur argumentet så kan vi jo si at flere av dere kritikere av kritikken aldri blir fornøyd med hva vi sier eller. De gangene hun blir rost blir det ignorert. Deres troverdighet ville blitt styrket dersom dere hadde innrømmet at deres evige negativitet mot alle kritikk handler om deres personlige kjennskap til CBE/LKE. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 25. november 2015 #20387 Del Skrevet 25. november 2015 http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/110150/kultur-er-mammapolitiet-egentlig-nett-trollDenne synes jeg var interessant Ragnarok på kvinneguiden, hahaha! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. november 2015 #20388 Del Skrevet 25. november 2015 ☺️ Bra kommentar også om det å "konstruere fiender" for å få støtte. Riktig observert! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 25. november 2015 #20389 Del Skrevet 25. november 2015 Spot on! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 25. november 2015 #20390 Del Skrevet 25. november 2015 Veldig bra når debatten havner på en seriøs plattform, det viser at det ikke bare er "KG-kjerringene" som reagerer på innlegget og kommentarene fra "fansen" som til tider virker helt svimlende (les: naivt) beundrende og uten noen form for kritisk sans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 26. november 2015 #20391 Del Skrevet 26. november 2015 Ja, det er virkelig godt beskrevet! Profitterer på å få "godt sagt!"-kommentarer, som hun sier. Komisk at de også omtaler Ørjan B som "mannen til Komikerfrue" og han er ekspert på å "skape slike trender" på oppkonstruerte situasjoner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. november 2015 #20392 Del Skrevet 26. november 2015 Ved å operere i gråsone når det gjelder merking av reklame og produktplassering så gjør bloggerne seg en bjørnetjeneste. Hvis de ønsker å holde troverdigheten i fremtiden så bør de passe seg. Slik som det er nå så tror jeg kanskje ikke de unge "mainstream" leserne er så kritiske eller observante i forhold til hvor mye reklame det er i de største bloggene. Man ser jo også i kommentarfeltet til CBE hvor reklame har vært tatt opp at mange springer beskyttende til og sier at de ikke bryr seg. Det vitner jo om at man ikke er klar over reklamens makt og at mange bare sluker rått alt som sies. Det er veldig fint at CBE prøver å forklare hva de forskjellige begrepene som omfatter reklame er på bloggen, men samtidig prøver å hun bagetalisere hva sponsing betyr. Når de i bloggen kan operere i gråsone så gjør de heller det enn å merke klart og tydelig, men vi får se hvor lenge leserne godtar det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 26. november 2015 #20393 Del Skrevet 26. november 2015 Er helt enig med deg, men det er dessverre lite å gjøre med det. Det er foreldrene som bestemmer. Hvis man skulle innført en lov her, måtte man også sett på eksponering av barn (av vanlige folk) i sosiale medier generelt (instagram, facebook osv) og det er nok ikke gjennomførbart. Jeg tenker litt på hvordan svenske blondinbella har valgt å "inkludere" barna på bloggen uten å eksponere de. Hun viser ikke ansiktene til barna. CBE sitt argument for å begynne å vise bilder av Nelia var at det fikk slutt på nysgjerrigheten, men det er ikke mindre nysgjerrighet i kommentarfeltet til blondinbella. Så hun kunne absolutt valgt den løsningen hun også. Man ser også bloggere som er mammaer, men som kun viser bilde av barnet en sjelden gang. Også en bedre løsning enn CBE har lagt seg på. I det MINSTE kunne de latt være å bruke barnet i reklamesammenheng.Selv hadde jeg vært svært i mot å vise mitt barn i så stor grad til så mange mennesker.Jeg husker noen kommenterte dette at CBE var et forbilde for andre mødre på sosiale medier når det gjaldt eksponering av barn, men for meg virket det ikke som hun tok det til seg. Da hun valgte å skjerme Nelia i begynnelsen, syntes jeg det var så bra! Det er ikke for sent å snu. Det kom reaksjoner da hun fortalte om datteren som måtte gipse benet tidligere i år. Det kommer reaksjoner nå. Jeg skulle ønske kritikken ble mer saklig (på bloggen) i noen tilfeller, som med de to (?) kommentarene hun viste til i mammapolitiinnlegget. Men jeg håper også at blant annet denne tråden kan gjøre en forskjell. At folk kan tenke seg om før de eksponerer barn på nett. Det er foreldrene som bestemmer, kanskje kaster jeg bare bort min egen og andres tid på å skrive her. Jeg tenker at jeg skal slutte å klikke meg inn på bloggen hennes. Kanskje det er veien å gå? Og heller begynne å lese igjen om hun en vakker dag bestemmer seg for å skjerme datteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. november 2015 #20394 Del Skrevet 26. november 2015 Med tanke på at hun har fått turen sponset og hun skriver selv at hun er på jobb så må jeg si at jeg er litt skuffet over bloggingen. Hadde ønsket på litt mere oppdateringer fra selve reisemålet, hotellet, restauranter og ikke bare oufits, datteren og dypt innlegg om mammapolitiet. Ikke at jeg har tenkt å reise til varmere strøk akkurat nå i desember, men det kan jo være en tanke for neste år, og da er det greit å lese tips fra noen som er betalt for å reklamere/anbefale/evt fraråde et sted. Hun hadde ett innlegg der hun skrev/klagde over manglende AC og litt slitt hotell, men det er vel det hele tror jeg, og de har vært der halve ferien allerede. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 26. november 2015 #20395 Del Skrevet 26. november 2015 Personlig tror jeg det også er en del av det nye imaget; mer folkelig, sårbar. Vi så aldri slike fprnuleringer før, men hva gjør ikke den dama for penger?En av de gangene jeg syntes CBE gjorde seg mest sårbar, var i det intervjuet (tror det var med VGTV) hvor hun "innrømmet" at jo, det berømte magebildet 3-4 dager etter fødselen var et skrytebilde. Før det gjemte hun seg bak noble motiver som at det var for å vise at alle kvinner skulle være stolte av kroppen sin uansett, -kanskje var sannheten en blanding av de to motivene, men jeg tenker at det er da menneskelig å ønske å fremstille seg selv på best mulig måte. Jeg synes det har vært forfriskende med den mer folkelige CBE og at det har vært forbedring med reklamemerking, men dette med eksponering av barn det synes jeg ikke noe om når hun når ut til så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 26. november 2015 #20396 Del Skrevet 26. november 2015 Nå har det blitt etterlyst om hun ikke kan vise en mer folkelig side av seg selv... Nå gjør hun det men da er det kun for pengene hun gjør det.. Trådens troverdighet hadde steget om flere av dere bare kan innrømme at hun aldri kommer til å gjøre enkelte av dere fornøyde. At uansett hva hun gjør eller skriver eller legger ut bilder av, så vil enkelte av dere finne en negativ unnskyldning for hvorfor hun gjør som hun gjør. At Treasures, som tross alt er den som tjener på alt som skrives/evt ikke skrives, antas å beregne effekten av kommunikasjonen på bloggen og andre steder er vel ikke spesielt unaturlig? Tror du ikke de tenker inntjening og merkevarebygging når de forfatter innholdet på bloggen? Jeg har ingen idé om hvor folkelig tone det er på bloggen for tiden, men tenker mer generelt når jeg spør hva du mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 26. november 2015 #20397 Del Skrevet 26. november 2015 På samme måte jeg sier ifra når bekjente legger ut bilde av et barn som enten er sykt, sint eller lei seg og skriver "Lille har kastet opp stakkars" også bilde av en veldig pjusk unge og en spybøtte ved siden av. Da skriver jeg ofte "Ville du lagt ut det bildet hvis det var du som lå der pjusk og syk?". Det får ofte folk til å tenke over hva slags bilder de legger ut. På samme måte synes jeg det er bra folk skriver det til bloggere også når en ser på bildene at barna ser pjuske ut. Når hun er syk legger hun jo aldri ut bilder av seg selv, men har heller oppskriftsinnlegg ller "topp 10 skjørt" eller lignende. Synes ikke det er å være mammapoliti å si fra om en trist trend generelt i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 26. november 2015 #20398 Del Skrevet 26. november 2015 Nå får du gi deg.. Dette har vært diskutert nok av ganger før. NEI, enkelte av kritikerne vil aldri bli fornøyd med samme situasjon, av den enkle grunn av vi er forskjellige personer som diskuterer. Det jeg er fornøyd med, er kanskje ikke lafemme/bootybuilder fornøyd med, og omvendt. Det er hekler ikke mange dagene siden hun fikk ROS (oh my god, JA det er sant) fra flere kritikere pga CNE faktisk gjorde jobben sin. Hvis vi snur argumentet så kan vi jo si at flere av dere kritikere av kritikken aldri blir fornøyd med hva vi sier eller. De gangene hun blir rost blir det ignorert. Deres troverdighet ville blitt styrket dersom dere hadde innrømmet at deres evige negativitet mot alle kritikk handler om deres personlige kjennskap til CBE/LKE.Kjempe bra med ros til paret/bedriften når de gjør noe riktig! Selv om de innleggene ofte får betraktelig mindre pluss enn de som klager i det uendelige på alt og gir ett lite hint om hva hovedbudskapet til mange i denne tråden er (rosen sitter langt inne hos enkelte, ser nesten ut som om de vil at paret skal mislykkes). Poenget mitt er (og har gjentagende vært) at jeg tror mange i denne tråden kritiserer for å kritisere. Gjør hun det ene, er det galt, gjør hun det motsatte så er det galt. Joda, det er mange ulike brukere i tråden med ulike meninger så alle kan ikke være enige. Jeg retter fingeren mot de som ALDRI blir fornøyde uansett hva de gjør. Og det er de jeg mener bør innrømme ovenfor seg selv at de blir aldri fornøyde tiltross for riktig merking, til tross for at de slutter å eksponere barnet og de slutter med lurerier. Da finner de noe annet å spekulere i om hvorfor de aldri viser barnet frem på bloggen f.eks. Tråden har blitt mye bedre enn det den har vært. Men det ryddes stadig vekk. Jeg har blitt positivt overrasket over enkelte brukere som endelig ser noe av hetsen som befinner seg innimellom linjene i denne tråden av og til.Jeg har ingen personlig kjennskap til hverken CBE eller LKE. Aner ikke hvor du tok det fra, men jeg antar at det var fra løse luften? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 26. november 2015 #20399 Del Skrevet 26. november 2015 På samme måte jeg sier ifra når bekjente legger ut bilde av et barn som enten er sykt, sint eller lei seg og skriver "Lille har kastet opp stakkars" også bilde av en veldig pjusk unge og en spybøtte ved siden av. Da skriver jeg ofte "Ville du lagt ut det bildet hvis det var du som lå der pjusk og syk?". Det får ofte folk til å tenke over hva slags bilder de legger ut. På samme måte synes jeg det er bra folk skriver det til bloggere også når en ser på bildene at barna ser pjuske ut. Når hun er syk legger hun jo aldri ut bilder av seg selv, men har heller oppskriftsinnlegg ller "topp 10 skjørt" eller lignende. Synes ikke det er å være mammapoliti å si fra om en trist trend generelt i samfunnet.Enig med deg i det, syke barn bør få slippe å avbildes i sosiale medier og det må være lov å kommentere dette, men derifra til å beskylde foreldrene for å ikke bry seg om barnet osv, da er man over i mammapolitirollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 26. november 2015 #20400 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg synes mammapoliti innlegget er et av de bedre innleggene hun har hatt på lang tid utenom celleprøve innlegget. Allikevel synes jeg hun kunne valgt en annen overskrift, for den stinker UI og jeg får assosiasjoner til Anne-Brith og mammatilmichelle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg