lulus Skrevet 23. november 2015 #20321 Del Skrevet 23. november 2015 Når har jeg lest innlegget en gang til og jeg synes hun overreagerer noe...Som (snart) tobarnsmor sitter jeg igjen med inntrykket av at hun rett og slett ikke tåler at andre mener noe annet enn henne.Og når den uenigheten handler om noe så følsomt som hvordan/hva man gjør som mor treffer det nok hardt når responsen ikke er jublende i kommentarfeltet. Hun velger selv å svare på spørsmål om datterens liv og deler da detaljer som ingen andre har noe med.Synes jeg har sett samme type holdning fra henne (i kommentarfeltet) når hun har hatt innlegg om barneklær/utstyr og noen har våget å påpeke at de har andre erfaringer eller en annen oppfatning. Hvorfor trenger verden å vite hvilket bleiemerke de bruker? ( med mindre de planlegger en ny annonsør da ) Har ikke helt det samme inntrykket som deg, den verste type mammapoliti som den kommentaren hun fikk i går, handler ikke om mødre som deler sine erfaringer eller mening, de "arresterer" en annen mamma på en direkte stygg måte. Jeg synes kommentaren hun fikk var utrolig ufin og dømmende, så jeg kan forstå hun reagerte. Det er klart, hun kunne unngått det hele ved å unnlate Nelia fra bloggen, men på en annen side er det bra hun sier i fra om noe som ikke er greit. Tenker jeg da 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 23. november 2015 #20322 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg synes det lukter sympatisanking og offerrolle i en litt annen forkledning enn ellers. Fint å dytte barnet foran seg, er det ikke?Nja, jeg synes enhver mamma har rett til å si i fra, blogger eller ei. Eventuelle andre intensjoner med innlegget gidder jeg ikke spekulere i. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 23. november 2015 #20323 Del Skrevet 23. november 2015 Er det noen her som boikotter bloggen hennes? Jeg sluttet å lese den i fjor når skandalene toppet seg. Synes ikke hun burde ligget blandt topp 10 når de holder på sånn. (De = hun og LK, kansje han mest..) 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulus Skrevet 23. november 2015 #20324 Del Skrevet 23. november 2015 Siteringsdrit altså. @Cohen:Jeg sa jeg ikke ville spekulere i eventuelle andre intensjoner ved innlegget, det er ikke å være godtroende Som sagt støtter jeg INNHOLDET i innlegget. Og en mors rett til å si ifra mot den type beskyldninger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konvall Skrevet 23. november 2015 #20325 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg skjønner godt at noen synes de er mye sammen uten barn. De lunsjer stadig sammen på dagtid, mens barnet er i barnehagen- det har de fleste av oss andre ikke anledning til når vi jobber i fulle stillinger. I Oslo har de ofte gått ut på kveldene til middag, mens tanter/onkler er barnevakter osv. De har mere kjærestetid enn de fleste småbarnsfamilier jeg kjenner. Men i dette innlegget virker det som at C bare regner med kjærestetid de gangene barnet er sammen med besteforeldre... alkoholkonsum kommer vel egentlig opp fordi C har uttalt seg tidligere om at en person ikke drikker alkohol når barnet er våkent? Men nå gjør de dette... å legge sykt barn bilde ut på nettet er jo ikke å anbefale..synes vel de fleste?C kommer jo ut med disse bildene til langt flere mennesker en det folk på Facebook deler med sine venner..Alt i alt skjønner jeg godt at kritiske kommentarer kommer frem etter disse tingene. Hvorfor har ikke de-mammapolitiet (som C kaller dem så fint her) lov til si sine meninger på en offentlig blogg? Igjen legger C opp til at hun er i offerollen her, og lar resten av fansen gå mot disse få menneskene som har ytret noe som familien Eriksen ikke liker.løsningen her må jo være for C- la vær å gi datteren så stor rolle på bloggen. Syk eller ikke. Konsentrer dere om hva et "voksent ukeblad" bør handle om. For dem bør det jo være trening og mote og bare dette. (Hjemmet og Norsk ukeblad versjoner er for gamle folk, der skrives det mye om barn).Jeg sitter igjen med følelsen av at fam. Eriksen sitter og gnir seg i hendene, etter mange kommentarer og klikk i dag, og ser dollar i øynene. Til L vil jeg si at talen var godt skrevet av deg, men jeg har dessverre ingen sympati for dere, siden dere har klart å ødelegge tilliten for lenge siden . 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 23. november 2015 #20326 Del Skrevet 23. november 2015 Hvis hun synes det er så fælt å få mammapolitiet på nakken er det jo bare å skjerme barnet og ikke eksponere barnet. Heller ikke dele opplysninger om henne ift kosthold, søvn og andre hverdagslige ting. Ingen som tvinger henne til å dele slike situasjoner. Selv om jeg synes mange av kommentarene er ufine, så er det jo hun som tillater det ved å dele så mye. Dårlig argumentert. Ja, man kan skjerme seg for det meste, men det innebærer ikke at de forventninger en har til voksne mennesker om å opptre i samsvar med alminnelig folkeskikk - herunder passe sine egne saker der det er på plass - faller bort. Du legger jo skylden på den som blir utsatt for dårlig oppførsel. Jeg har inntrykk av at dette er en gjenganger i denne tråden - at man forsvarer atferd overfor CBE som man nærmest ville fordømt dersom den var rettet mot noen andre. Derfor stiller jeg meg uforstående til hvorfor så mange her reagerer når det blir kommentert at denne tråden har preg av heksejakt. Det er jo denne tydelige ensidigheten og mangelen på objektivitet fra flere av de mest aktive deltagerne i denne tråden som bidrar til det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 23. november 2015 #20327 Del Skrevet 23. november 2015 Dette hadde ikke vært et problem om ikke Nelia ble eksponert daglig for profittens skyld. Det er for meg mye mer problematisk enn om hun er utendørs når hun er syk eller til stede der det drikkes vin. så fordi hun skriver om Nelia,så skal hun ta imot all dritt? Få høre hvor elendig mor hun er fordi hun lar Nelia være hos sine besteforeldre? Tror du ikke det er andre foreldre i landet som har latt besteforeldre passe barna når de er syke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 23. november 2015 #20328 Del Skrevet 23. november 2015 Kan ikke noen som er inne ta skjermdump av kommentarfeltet. Så kan vi andre også se om det er ille eller ei. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. november 2015 #20329 Del Skrevet 23. november 2015 Uten sammenligning forøvrig; jeg er utrolig lei av argumentet om at alle foreldre kjenner sine barn best og at alle foreldre er de beste foreldrene for sine egne barn. Nei. Slik er det IKKE. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 23. november 2015 #20330 Del Skrevet 23. november 2015 Er det noen her som boikotter bloggen hennes? Jeg sluttet å lese den i fjor når skandalene toppet seg. Synes ikke hun burde ligget blandt topp 10 når de holder på sånn. (De = hun og LK, kansje han mest..)Jeg har sluttet å lese for ei god stund siden. Jeg gadd ikke gi henne klikk og bloggen var uansett så uinteressant og kjedelig at jeg gadd ikke mer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 23. november 2015 #20331 Del Skrevet 23. november 2015 Men er det ikke litt typisk CBE.no å reagere slik? Et par (noen dog litt mindre diplomatisk formulert) kommentarer som stiller seg kritisk til at et sykt barn avbildes i et blogginnlegg og så må man slå tilbake med et helt innlegg om mammapolitiet?Hadde de forventet et kommentarfeltet fullt i god bedrings-ønsker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 23. november 2015 #20332 Del Skrevet 23. november 2015 Uten sammenligning forøvrig; jeg er utrolig lei av argumentet om at alle foreldre kjenner sine barn best og at alle foreldre er de beste foreldrene for sine egne barn. Nei. Slik er det IKKE. så glad for at noen tør å si det høyt!! Det finnes noen argumenter folk svelger rått og ukritisk, og dette er kroneksemplet. Det er helt absurd å mene at du aldri gjør noe feil eller mindre heldig, bare fordi du er den som kjenner barnet ditt best. Uten å ta stilling til hva CBE har gjort eller ikke gjort ift barnet sitt denne uken, så faller det argumentet på sin egen totale mangel på logikk.Jeg er den som kjenner mine barn best. Det betyr ikke at det var optimalt av meg å gi dem is før middag på en mandag, eller la dem gå ut uten lue. Men jeg gjorde det likevel. Og hvis noen kritiserer meg for det, så er det helt ok, for da betyr det at de melder seg inn i den landsbyen som er med og tar vare på barnet. Og det synes jeg er positivt. Noen kaller det mammapolitiet, andre tenker at "it takes a village to raise a child". 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 23. november 2015 #20333 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) så fordi hun skriver om Nelia,så skal hun ta imot all dritt? Få høre hvor elendig mor hun er fordi hun lar Nelia være hos sine besteforeldre? Tror du ikke det er andre foreldre i landet som har latt besteforeldre passe barna når de er syke?selvfølgelig er det mange som lar besteforeldrene passe syke barn. Ikke noe galt i det. Men det betyr ikke at det er det beste valget hver gang. Å la besteforeldrene komme hjem til det syke barnet fordi foreldrene har brukt alle sykt barn-dagene, og det fremdeles er mange måneder igjen av kalenderåret, er en situasjon mange kjenner seg igjen i, og som er helt ok. Men de fleste barn ville antagelig foretrukket mor eller far likevel hvis de kunne velge. Er valget like ok hvis man har flere sykt barn-dager til gode, men det skjer noe viktig på jobben den dagen? For noen går det en samvittighetsgrense omtrent der, for andre går den et annet sted. Og så har man de som bruker besteforeldrene når barnet er sykt, og man selv har ferie og vil ha kjærestetid. Det går sikkert bra det og. Men er det så ille om noen påpeker at det var et litt spesielt valg? hvis man er aldri så lite kritisk til den situasjonen, så buhu er man stemplet som det store, stygge mammapolitiet. Det synes jeg er helt urimelig. Hvis en nær venninne hadde gjort det samme valget, ville jeg nok stillet meg litt spørrende til vurderingsevnen, ja, selv om hun ikke var fotballfrue. Men jeg ville nok sagt det på en vesentlig hyggeligere måte enn den kommentarer folk kicker på her.Legg nå merke til at jeg IKKE sier at noen "skal ta imot all dritt". Men det må gå an å være åpen for at man ikke alltid gjør optimale valg som alle applauderer for. Endret 23. november 2015 av Amafalathiel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 23. november 2015 #20334 Del Skrevet 23. november 2015 Uten sammenligning forøvrig; jeg er utrolig lei av argumentet om at alle foreldre kjenner sine barn best og at alle foreldre er de beste foreldrene for sine egne barn. Nei. Slik er det IKKE. Jeg har ikke lest innlegget til fruen, men skjønner av mengden kommentarer på Facebook at hun får overveldende støtte, og veldig mange skriver at hun/de er de beste foreldre et barn kan ha. Så langt jeg lest, så er det kun èn som bemerker det ironiske i at med mindre en kjenner ekteparet personlig, så er det ikke mer sant å hevde at de er så gode foreldre enn å hevde det motsatte..... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. november 2015 #20335 Del Skrevet 23. november 2015 Nei, i følge de fleste der kan vi jo herved legge ned hele Barnevernet. Alle foreldre vet nemlig best selv. Blande seg i andres barneoppdragelse? Helt uhørt! ( bare det å legge ut all denne infoen om det minste familiemedlemmet synes jeg er særdeles betenkelig og vitner om dårlig dømmekraft.) 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 23. november 2015 #20336 Del Skrevet 23. november 2015 Hun tåler ikke kritikk, og synes heller det var uødvendig å sette seg ned å bruke så mye på tid et slikt innlegg når hun er ferie. Synes egentlig kritikken var jevnt over saklig. Hvis hun vet at det blir debatt ut av situasjoner, burde hun tenke før hun taster. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 23. november 2015 #20337 Del Skrevet 23. november 2015 Nei, i følge de fleste der kan vi jo herved legge ned hele Barnevernet. Alle foreldre vet nemlig best selv. Blande seg i andres barneoppdragelse? Helt uhørt! ( bare det å legge ut all denne infoen om det minste familiemedlemmet synes jeg er særdeles betenkelig og vitner om dårlig dømmekraft.)helt enig. Den eksponeringen alene er mer enn nok til at jeg har plassert dem i kategorien foreldre jeg ikke er spesielt imponert over. Gode ullklær og sukkerfri lørdag blir litt puslete for å veie opp for bildedryss av sykt barn for å tjene penger. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 23. november 2015 #20338 Del Skrevet 23. november 2015 Flaming=sympatibølge=klikk=inntekter. Fansen og bloggsfæren sluker agn, snøre og søkke. Og alt dette skrytet av arbeidsmengdene hennes: Hun er husmor som tjener penger på hobbyen sin. Og en fotballspiller jobber heller ikke mer enn noen timer om dagen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 23. november 2015 #20339 Del Skrevet 23. november 2015 Hun tåler ikke kritikk, og synes heller det var uødvendig å sette seg ned å bruke så mye på tid et slikt innlegg når hun er ferie. Synes egentlig kritikken var jevnt over saklig. Hvis hun vet at det blir debatt ut av situasjoner, burde hun tenke før hun taster. Er ikke dette et mønster? Mener å huske at det ikke er første gang det kommer klage-og-syte-innlegg fra disse sponsede charterturene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 23. november 2015 #20340 Del Skrevet 23. november 2015 Husker jeg leste i en annen fotballfrue tråd en gang at de ble gode foreldre siden de var rike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg