Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg ventet på et svar som dette og jeg skjønner hva du mener. Man redder ikke verden ved å kjøpe et mindre antall klær, på samme måte som at det ikke hjelper de sultne barna i Afrika om du ikke spiser opp middagen din.

Allikevel føles det dobbelt moralsk å skrive om hvor mye vi må tenke på andre når man selv sitter ganske godt i det. All talk n action. 

Vel, vi vet jo strengt tatt ikke hva de gjør av action. Kanskje donerer de en fast slant i måneden, kanskje gir de jevnlig klær/ting osv, kanskje de bidrar ekstra til f.eks Røde Kors eller Frelsesarmeen i julen? Det som er dobbeltmoralsk er først å klage på at frua ikke bruker sin stemme til å sette lys på flyktningkrisen, for deretter å klage på at hun prøver å sette lys på de som ikke har så mye fordi hun forbruker for mye selv. Jeg er enig i mye av det som står i tråden her om løyner, feilmerking osv, men sånne her type kommentarer blir dessverre usaklige og teite. Og muligens også dobbeltmoralske?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, vi vet jo strengt tatt ikke hva de gjør av action. Kanskje donerer de en fast slant i måneden, kanskje gir de jevnlig klær/ting osv, kanskje de bidrar ekstra til f.eks Røde Kors eller Frelsesarmeen i julen? Det som er dobbeltmoralsk er først å klage på at frua ikke bruker sin stemme til å sette lys på flyktningkrisen, for deretter å klage på at hun prøver å sette lys på de som ikke har så mye fordi hun forbruker for mye selv. Jeg er enig i mye av det som står i tråden her om løyner, feilmerking osv, men sånne her type kommentarer blir dessverre usaklige og teite. Og muligens også dobbeltmoralske?

Kritikken var basert på at hun ikke engasjerte seg før det var påpekt til det kjedsommelig i kommentarfeltet. Altså at hun sjeldent kommer med noe som helst engasjement rundt samfunnsaktuelle temaer før det etterspørres og aldri spontant. Det har vært noen dyrevelferdinnlegg, men dette har vært reklame og har figurert i flere blogger samtidig. Når det er sagt er det forståelig at det ikke passer inn i konseptet hun fører med perfekt livsstilsblogg. Kanskje hun bidrar på sin måte ja og det er bra hvis hun gjør det. Samtidig har de vært veldig på å flagge hva de samlet inn for flyktninger så det er vanskelig å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken var basert på at hun ikke engasjerte seg før det var påpekt til det kjedsommelig i kommentarfeltet. Altså at hun sjeldent kommer med noe som helst engasjement rundt samfunnsaktuelle temaer før det etterspørres og aldri spontant. Det har vært noen dyrevelferdinnlegg, men dette har vært reklame og har figurert i flere blogger samtidig. Når det er sagt er det forståelig at det ikke passer inn i konseptet hun fører med perfekt livsstilsblogg. Kanskje hun bidrar på sin måte ja og det er bra hvis hun gjør det. Samtidig har de vært veldig på å flagge hva de samlet inn for flyktninger så det er vanskelig å si? 

Men det er vel ikke slik at hun må vise spontant engasjement i samfunnsaktuelle temaer? Kanskje hun har sterke meninger om ting som hun ikke ønsker å fremme offentlig? Av de tre bloggene jeg leser (idawulff, nettenestea, eirinkristiansen) blir det sjeldent/aldri skrevet om samfunnsaktuelle temae. To av de tre nevnte bloggerne ligger på topp 20 på blogglista. Krever du av alle toppbloggere at de skal engasjere seg i samfunnsnyttige temaer på bloggen? Hvis ikke, hvor må akkurat CBE gjøre det? Og har det noen gang slått deg at de "flagget veldig" at de samlet inn til flyktninger 1.fordi hun fikk så mye pes i kommentarfeltet og 2.fordi jo flere som fikk vite om det jo flere donerte?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se det slik at deltagerne i Facebook-gruppa er usaklige og slemme med mamsi, eller man kan se det slik at mamsi selv ofte oppfordrer til heftig debatt med sin skarpe penn og provoserende/personlige form - samt den utstrakte lenkingen til egne blogginnlegg, noe hun har fått kritikk for flere ganger der inne.

Alle andre linker til egne blogginnlegg, så hva er problemet?

Åja, problemet er at Mamsi er kritisk til bloggeres råtne holdninger og oppførsel genrelt, og vi kan ikke ha noe av at noen kritiserer De Priviligerte!

Fy faen...

Jeg er glad noen orker å takle disse idiotene under fullt navn. Aldri i helvete om jeg kommer til å la mitt navn bli assosiert med de tragiske trollene der...

Endret av jabx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer de tallene LK kommer med her? Jeg leser stort sett bare kjapt i denne tråden, så har ikke satt meg inn i det, men kun 2,8% feilmerket? Må vel være etter det er ettermerket isåfall? 

https://m.facebook.com/groups/183381455078651?view=permalink&id=924449120971877

2,8% av alle bloggpostene som noen gang er lagt ut på bloggen da eller? Ble det noe klarhet i det?

Å bruke de overtrampene som er oppdaget og måle mot samtlige blogginnlegg i hele bloggens historie er bare useriøst. Tenk på alle overtrampene som ikke er oppdaget.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,8% av alle bloggpostene som noen gang er lagt ut på bloggen da eller? Ble det noe klarhet i det?

Å bruke de overtrampene som er oppdaget og måle mot samtlige blogginnlegg i hele bloggens historie er bare useriøst. Tenk på alle overtrampene som ikke er oppdaget.

.. og mens du er i sving så må du ikke glemme det fremtidige! Ja, la oss ta alt for å være sikker!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og mens du er i sving så må du ikke glemme det fremtidige! Ja, la oss ta alt for å være sikker!

Rart du nevner det...

LKE@SoMe: "Jeg ba om eksempler på blogginnlegg som var ettermerket, ikke Twitter/Facebook/instagram som var feilmerket og/eller ettermerket. Såvidt jeg kan se så legger du ikke frem ett eneste eksempel på blogginnlegg som er ettermerket? De 3 du nevner er datert ETTER AT JEG BA OM DET, og er selvsagt dårlig av oss, men også rettet opp i straks vi ble gjort oppmerksomme på det. Du nevner to (hele TO! 2 der altså...) blogginnlegg som er dårlig/feil merket.... "

Altså: LKE gjøres oppmerksom på at de ikke merker. Han påstår at det ikke er noen sak, og at det er en fjær som blir til fem høns. Men selv etter at LKE har diskutert dette og bedt om eksempler så kjører de på med mer manglende merking!

Helt utrolig. Her produserer de altså overtramp samtidig som de venter på eksempler på tidligere overtramp.

Det er nesten så man tror det er en parodi man sitter og leser.

Endret av jabx
typo
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting... Hva i alle dager er den nye hashtagen hu har funnet på? Er det mange som har slengt seg på den? 

hele tre personer som har lagt ut noe under den taggen, haha. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mener feilmerking på noen få prosent under 100 (2,8?) som det påstås å være - altså å ha ført leserne bak lyset bevisst eller bevisst "bare" 2,8 prosent (?) av hele omsetningen - er akseptabelt. I mine øyne er ikke godt nok.

Det skulle tatt seg ut om et reklamebyrå i 2,8 prosent av publiseringen "glemte" å opplyse om at det var en reklamepåstand de presenterte, og i tillegg innpakket det som noe redaksjonelt. (Her har glansede magasiner svære flokker svin på skogen - kanskje nærmere 100 prosent glemsomhet)

Og hva med dagspressen - de tradisjonelle  medienes nye reklamehverdag med utydelig sponset innhold i aviser, forkledd som uavhengig journalistikk. Også her vil 2,8 prosent feilmerkng være et høyt og uakseptabelt tall. Jeg vil i alle fall ikke bli lurt eller ende med å mistro det meste jeg leser. Jeg aner jo ikke hvor de 2,8 (?) prosentene skjult markedsføring forekommer, "løgnen" kan være gjemt hvor som helst. 

Bare så det er nevnt: Jeg er ikke ute etter å ta familien ff. Jeg mener rett og slett at det er så forbasket enkelt å merke - drit i gråsoner - bare merk alt som har med kommersielle interesser å gjøre. United Influencers snakker om å knytte tette bånd med "the tribe", sine trofaste lesere og "venner". Jeg tenker da at å legge inn støtet på merking og legge hele merkedebatten død, vil være lurt og dessuten fair mot de som er grunnlaget for inntjening, nemlig bloggleserne.

Dette er mn første og siste ord i denne prosentdebatten. Den er for min del prinsipiell og innbfatter egentlg enhver blogger og andre medier som ikke respekterer leserne de i realiteten lever av.

Edit: Forsøkt å være tydeligere. 

Endret av MinnaMilanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos #jegvilhaentreningsvennførhønseneståropp: hadde jeg hatt mitt eget treningsrom i huset, og bare kunne labbet bort fra sengen, skulle jeg sikkert klart å få trent selv før jobbstart kl 8.

Om man som de fleste andre har jobb og reisevei, samt reisevei til et treningssenter om man ikke syns løping er så gjevt, så er det nok ikke en enkel prioritering å være på trening før kl 6 om morgenen for de fleste. Jeg klarer det ikke.

CBE oppga vel at hun tok fra søvntiden sin for å få tid til å trene så tidlig, for å rekke over alle gjøremål i løpet av arbeidsdagen sin som årsak. Hun har jo ofte fremhevet at hun har mer å gjøre enn de fleste. Så kan vi jo lure på hva hun legger i det, hun som har kontoret sitt hjemme i stua på Siljan. Rett ved soverommet.

Men det kan kanskje forklare hvorfor det er labert oppmøte under hashtagen hennes? Det, samt en gjeng lukkede instagram profiler.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos #jegvilhaentreningsvennførhønseneståropp: hadde jeg hatt mitt eget treningsrom i huset, og bare kunne labbet bort fra sengen, skulle jeg sikkert klart å få trent selv før jobbstart kl 8.

Om man som de fleste andre har jobb og reisevei, samt reisevei til et treningssenter om man ikke syns løping er så gjevt, så er det nok ikke en enkel prioritering å være på trening før kl 6 om morgenen for de fleste. Jeg klarer det ikke.

CBE oppga vel at hun tok fra søvntiden sin for å få tid til å trene så tidlig, for å rekke over alle gjøremål i løpet av arbeidsdagen sin som årsak. Hun har jo ofte fremhevet at hun har mer å gjøre enn de fleste. Så kan vi jo lure på hva hun legger i det, hun som har kontoret sitt hjemme i stua på Siljan. Rett ved soverommet.

Men det kan kanskje forklare hvorfor det er labert oppmøte under hashtagen hennes? Det, samt en gjeng lukkede instagram profiler.

Nettopp!
Noen av oss står opp omtrent 05:45 for å rekke jobb kl 07. Ikke snakk om at jeg står opp enda tidligere for å trene... Jeg kunne nok kommet litt senere på jobb enkelte dager, for å rekke og ta en treningsøkt på morgenen, men det blir en solid omvei for meg å kjøre innom treningssenteret for en time 06:15... Så da blir det heller den omveien på ettermiddagen, og så sover jeg så lenge jeg kan på morgenen...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten avsporing til det dere snakker om nå..  men jeg synes hun ser så annerledes ut i ansiktet nå enn før.. Spesielt på det siste innlegget. Vet dere om hun noen gang har innrømmet å gjort noe mer enn bare restylane i leppa?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke slik at hun må vise spontant engasjement i samfunnsaktuelle temaer? Kanskje hun har sterke meninger om ting som hun ikke ønsker å fremme offentlig? Av de tre bloggene jeg leser (idawulff, nettenestea, eirinkristiansen) blir det sjeldent/aldri skrevet om samfunnsaktuelle temae. To av de tre nevnte bloggerne ligger på topp 20 på blogglista. Krever du av alle toppbloggere at de skal engasjere seg i samfunnsnyttige temaer på bloggen? Hvis ikke, hvor må akkurat CBE gjøre det? Og har det noen gang slått deg at de "flagget veldig" at de samlet inn til flyktninger 1.fordi hun fikk så mye pes i kommentarfeltet og 2.fordi jo flere som fikk vite om det jo flere donerte?

Mitt tilsvar til deg var at du sa at det var dobbelmoral. Jeg sa ikke at hun vise engasjement, men hun viste engasjement i forhold til flyktningene etter at hun fikk mange forespørsler om det. Det hadde gitt henne kred om hun kom opp med sånt uten å bli sterkt oppfordret og da lenge etter "alle" andre. Flaggingen fremsto mest som å få anerkjennelse da det var veldig viktig å påpeke hvor mye de selv hadde gitt. Jeg har forøvrig aldri sagt at det er feil av de, jeg bare påpekte hva som tidligere hadde vært diskutert i denne tråden angående den saken og det som du mente var dobbelmoral. 

Jeg leser ikke de bloggene du ramser opp så jeg har ingen formening om de, som jeg skrev i mitt forrige innlegg så skrev jeg at det var forståelig at samfunnsaktuelle saker ikke passet inn i det imaget CBE har på bloggen sin. Sophie Elise skriver en del om samfunnsaktuelle saker og ting hun brenner for, det gir henne mye kred, hun har også flere lesere enn CBE så tydelig at CBE sitt konsept begynner å bli kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innlegget om vaksine ifht livmorhalskreft et samarbeid? Eller skrives det av fri vilje?

Synes det er så reklamemessig vinklet? Litt ala reklamen for norsk folkehjelp som sophie elise hadde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten avsporing til det dere snakker om nå..  men jeg synes hun ser så annerledes ut i ansiktet nå enn før.. Spesielt på det siste innlegget. Vet dere om hun noen gang har innrømmet å gjort noe mer enn bare restylane i leppa?

Jeg har også stusset litt på dette..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Er innlegget om vaksine ifht livmorhalskreft et samarbeid? Eller skrives det av fri vilje?

Synes det er så reklamemessig vinklet? Litt ala reklamen for norsk folkehjelp som sophie elise hadde.

Hvis det er "reklame" (strengt tatt vil det jo være et samarbeid med helsemyndighetene), så er det i allefall "reklame" for noe som er veldig viktig og veldig nyttig. 

Personlig synes jeg det er flott at CBE gjør dette, da innlegget definitivt har en samfunnsnyttig beskjed. Siden jeg selv har vært kreftpasient, så er jeg heller ikke uhildet i mine uttalelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det er i samarbeid med Kreftforeningen, de har hatt en kampanje med fokus på livmorhalskreft nylig. Men vet  cbe og lk er engasjerte i vaksiner fra før, så det er mulig det er på eget initiativ også. :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Det Nye har jo hatt en kampanje gående som heter "Sjekk deg" i forbindelse med livmorhalskreft. Det kan ikke være for Det Nye da, og at hun har glemt å skrive annonse? Sorry. Måtte bare. Vet det er et alvorlig tema. Spøk ferdig. 

http://www.klikk.no/mote/detnye/article1616225.ece

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...