Gjest Bergensia Skrevet 8. august 2015 #15661 Skrevet 8. august 2015 Om jeg blir stemplet som en mobber fordi jeg synes det er hodeløst og svært lite etisk av en av Norges mest profilerte bloggere å "kaste" vekk et annet menneskes HÅR som etter stor sannsynlighet er skaffet på tvilsomme og lite humane måter? Det kan jeg fint leve med du..
MiniMjau Skrevet 8. august 2015 #15662 Skrevet 8. august 2015 Er det sant?? :O Virkelig viktig å dele ALT på sosiale medier. Jeg er jo endelig ikke sjokkert når jeg tenker etter...(håper det ikke er noe alvorlig, selvsagt!) Sponset legebesøk? 😂😂😂 4
Gjest Atp Skrevet 8. august 2015 #15663 Skrevet 8. august 2015 Ja, det er mye som er viktigere, men tror du at det ene utelukker det andre? Du spør om ikke CBE kan få gjøre som hun vil. Hvorfor kan ikke de som vil kommentere hår, negler, tredemølle og alt mulig annet få gjøre det samme? Men hvorfor er det så viktig og hele tiden kritisere henne for alt..er det virkelig så ille at hun løper på tredemølle inne når hun bor ved skogen? Hva skade gjør det denne verden og menneskeheten
Gjest marizz Skrevet 8. august 2015 #15664 Skrevet 8. august 2015 hahha må bare si at jeg egentlig aldri har likt mannen hennes, men han er faktisk ganske underholdende på snap
Missfebruary Skrevet 8. august 2015 #15665 Skrevet 8. august 2015 Om jeg blir stemplet som en mobber fordi jeg synes det er hodeløst og svært lite etisk av en av Norges mest profilerte bloggere å "kaste" vekk et annet menneskes HÅR som etter stor sannsynlighet er skaffet på tvilsomme og lite humane måter? Det kan jeg fint leve med du.. Ikke alt extensionhår skaffes på tvilsomme måter. Og det merket hun bruker -som er Balmain- får håret sitt fra Kina, hvor damer barberer av seg håret frivillig av kulturelle og økonomiske grunner. Hvordan vet du at alt du kjøper/bruker er skaffet på humant vis forresten? Det er umulig å vite. 4
penny_ Skrevet 8. august 2015 #15666 Skrevet 8. august 2015 (endret) Men hvorfor er det så viktig og hele tiden kritisere henne for alt..er det virkelig så ille at hun løper på tredemølle inne når hun bor ved skogen? Hva skade gjør det denne verden og menneskeheten Noen her er interessert i å finne feil med alt hun gjør. Den tredemølle-kommentaren var egentlig unødvendig. De som kritiserer FF i denne tråden støtter ikke det alle andre skriver her, og jeg mistenker at du siterer en person som ikke har sagt noe om løping på tredemøllen. Det virker som at de som er kritiske til denne tråden tror at alle her er mobbere hvis én skriver noe stygt eller usaklig. Endret 8. august 2015 av lisamari 1
MiniMjau Skrevet 8. august 2015 #15667 Skrevet 8. august 2015 Men hvorfor er det så viktig og hele tiden kritisere henne for alt..er det virkelig så ille at hun løper på tredemølle inne når hun bor ved skogen? Hva skade gjør det denne verden og menneskeheten Handler vel kanskje om troverdigheten hennes? Noe hun har alt å vinne på å prøve å holde høy. Hun sier hun løper ute, kun på mølle ved dårlig vær. Noe som viser seg å ikke stemme. Ja, en liten bagatell, men en av mange ting som "skurrer" og som gjør bloggen lite troverdig. 1
Bootybuilder Skrevet 8. august 2015 #15668 Skrevet 8. august 2015 Men hvorfor reagerer du på det? Det var også bare ett eksempel på hva folk henger seg opp i her. Når man desperat prøver å finne feil hos noen for så å bruke det mot dem/håne dem, er det mobbing for meg i hvert fall. Det er ikke å "finne feil" som du så fint kaller det. Det er å stille spørsmålstegn ved det kosntante forbruket, sløsingen og det etiske rundt dette. Alle mennesker med litt vett burde tenke over slikt. 3
Gjest Asti Skrevet 8. august 2015 #15669 Skrevet 8. august 2015 (endret) Men hvorfor er det så viktig og hele tiden kritisere henne for alt..er det virkelig så ille at hun løper på tredemølle inne når hun bor ved skogen? Hva skade gjør det denne verden og menneskeheten Jeg stilte deg to spørsmål. Når du svarer meg på de, kan jeg svare deg tilbake. Dessverre er det (erfaringsmessig) sjelden at metakritikerne svarer tilbake, men kommer isteden med nye spørsmål tilbake. Er det så vanskelig å svare, før man stiller nye spørsmål??? Jeg kan gjenta: * Du mener at CBE bør få gjøre akkurat hva hun selv vil. Hvorfor mener du ikke at den friheten også bør gjelde de som kritiserer henne? Hvilken skade gjør det at noen stiller spørsmål ved hår eller lignende? Skader det "denne verden og menneskeheten" om noen spør? Hva med retten til kritisk blikk på hvilken påvirkning vi blir/kan bli utsatt for? * Ja, det er mye vi mennesker bør være opptatt av, som er mye viktigere. Men som jeg spurte deg om tidligere: Tror du at det ene utelukker det andre? Du velger jo selv å skrive her, og da må det jo bety mer enn ingenting for deg også... Endret 9. august 2015 av Asti
Gjest Cement Skrevet 8. august 2015 #15670 Skrevet 8. august 2015 Ikke alt extensionhår skaffes på tvilsomme måter. Og det merket hun bruker -som er Balmain- får håret sitt fra Kina, hvor damer barberer av seg håret frivillig av kulturelle og økonomiske grunner. Hvordan vet du at alt du kjøper/bruker er skaffet på humant vis forresten? Det er umulig å vite. Nå er ikke jeg brukeren du svarer, men kommenterer likevel. At folk tillater seg å spørre hva CBE prøver å selge, og ikke bare sluker alt rått, er vel ikke noe å være oppgitt over? Eller tenker du at CBE må få påvirke folk i fred og ro, uten innblanding?
Gjest Holititten Skrevet 9. august 2015 #15671 Skrevet 9. august 2015 Hun har lagt ut bilde på IG nå og referer til Det Nye. Sikkert et "jeg-gir-aldri-opp-trollene-får-ikke-vinne"-typ intervju i røff sminke og mange kosebamser i senga. Kan bli spennende' gitt. Jeg tipper det er mer enn sånn "caroline berg eriksen som småbarnsmor"-artikkel jeg, der hun "slipper oss inn" på hverdagen som mamma. Hun har jo tross alt tatt ibilder i en seng med bamser og i et badekar emd gummiender.
SKE87 Skrevet 9. august 2015 #15672 Skrevet 9. august 2015 Jeg tipper det er mer enn sånn "caroline berg eriksen som småbarnsmor"-artikkel jeg, der hun "slipper oss inn" på hverdagen som mamma. Hun har jo tross alt tatt ibilder i en seng med bamser og i et badekar emd gummiender. Lurer på hvor mye det nye betaler for et sånt intervju... Noen i "bransjen" som vet sånn ca...?
neiognei Skrevet 9. august 2015 #15673 Skrevet 9. august 2015 Ikke alt extensionhår skaffes på tvilsomme måter. Og det merket hun bruker -som er Balmain- får håret sitt fra Kina, hvor damer barberer av seg håret frivillig av kulturelle og økonomiske grunner. Hvordan vet du at alt du kjøper/bruker er skaffet på humant vis forresten? Det er umulig å vite. Hva anser du som humane metoder? Fattige damer som barberer av seg håret, for å tjene penger, så de kan gi barna sine mat? Det er den etiske måten det skjer på? Og at da frua kaster fra seg dette håret etter ei uke, det ser du overhodet ingen problemer med? 20
Gunvald Skrevet 9. august 2015 #15674 Skrevet 9. august 2015 Miss Februar, jeg reagerer, som flere her, på det å bare klippe av seg det sponsede håret og kaste det få dager etter det ble satt på. Materialisme, overforbruk, sånne ting. Hun hadde faktisk hatt godt av å engasjere seg i litt annet enn sitt eget ytre. Og det mener jeg faktisk, det er ikke ment som mobbing. Jeg tror det er sunt for de fleste mennesker. Og det gjelder jo heller ikke bare FF, men hun virker som en av de verste. Og når jeg leser hva slags kommentarer Villa Paprika får i forhold, så synes jeg ikke det er så ille å reagere på en ting eller ti. 11
pøbelsara Skrevet 9. august 2015 #15675 Skrevet 9. august 2015 Men hvorfor reagerer du på det? Det var også bare ett eksempel på hva folk henger seg opp i her. Når man desperat prøver å finne feil hos noen for så å bruke det mot dem/håne dem, er det mobbing for meg i hvert fall. Det du tydeligvis ikke skjønner, er hva målet med bloggen til CBE er. Det er levebrødet hennes. Hun får sponset hår og hårbehandlinger til titusenvis av kroner hvert år. frisøren og hårprodusentennsponser henne fordi det r god reklame for dem, når hun viser seg frem for alle leserne får fler lyst på løshår ig fotballfruesveis og gevir og balmain tjener masse penger. Produksjonen av extensions er i beste fall vanskelig å sjekke om foregår på en etisk forsvarlig måte. Når hun fronter håret sitt i blogg på insta, i se og hør og på snap, så tjener hun og produsent og frisør en masse penger. I tillegg opprettholdes en meget etisk tvilsom industri der rike vestlige kvinner pynter seg med hår som fattige kvinner har solgt for spottpris. Hvilken del av dette synes du er akseptabelt? Og hvordan kan du ikke se forskjellen på privatpersonen CBE og bloggeren CBE som reklamerer for håret sitt? Og hvordan får du det til å bli mobbing at man snakker om det betenkelige i slik ekstrem bruk-og-kast-forbruk? Jeg er forøvrig enig i at tredemøllekommentaren var unødvendig. Men en unødvendig kritisk kommentar gir ikke fritak for å måtte forholde seg til saklig kritikk. 16
Cavatina Skrevet 9. august 2015 #15676 Skrevet 9. august 2015 (endret) Ikke alt extensionhår skaffes på tvilsomme måter. Og det merket hun bruker -som er Balmain- får håret sitt fra Kina, hvor damer barberer av seg håret frivillig av kulturelle og økonomiske grunner. Hvordan vet du at alt du kjøper/bruker er skaffet på humant vis forresten? Det er umulig å vite. Jeg syns den ene setningen din slår den andre ihjel. Har du tenkt over hva du egentlig sier, eller skal du bare være uenig for å være uenig mht. løshår? Hvor etisk er det å kjøpe hår skaffet via kinesiske kvinner som barberer av seg håret av økonomiske grunner? Hvordan kan du slå fast at økonomiske årsaker er det samme som frivillig? Jeg har langt hår. Det er min pryd og min stolthet. Det skal jævlig mye til for at jeg barberer skallen frivillig av økonomiske årsaker. Da har jeg virkelig ingenting annet å selge, og er i den dypeste nød. Det er ikke å selge håret mitt frivillig. Endret 9. august 2015 av Cornucopia 13
Gjest O.G. Skrevet 9. august 2015 #15677 Skrevet 9. august 2015 Folk som ikke var her og leste tråden mens "krigen" stod på vil nok se på det som skrives nu som rein personangrep, men de vet ikke det som vi andre vet om Caroline: Det at hun må følges nøye med på, for hvis ikke så bryter hun reglene igjen.
PurpleRain Skrevet 9. august 2015 #15678 Skrevet 9. august 2015 Siate innlegg - Sommervibber i Brevik 13 bilder Nelia er med på 7 Caroline er med på 2 LK er med på 4 13
MiniMjau Skrevet 9. august 2015 #15679 Skrevet 9. august 2015 Kan de ikke bare blogge om en møkkadag, med grinete unger, bæsjebleier, krangling og slik? de er jo alltid rene, pene, blide, og alle sitter på stolen sin til alle har spist opp :D 1
Gjest Atp Skrevet 9. august 2015 #15680 Skrevet 9. august 2015 Handler vel kanskje om troverdigheten hennes? Noe hun har alt å vinne på å prøve å holde høy. Hun sier hun løper ute, kun på mølle ved dårlig vær. Noe som viser seg å ikke stemme. Ja, en liten bagatell, men en av mange ting som "skurrer" og som gjør bloggen lite troverdig.så du vet at den dagen hun løp inne på tredemølle så var det kjempe vær ute? Hva om hun valgte å gjøre det inne fordi datteren tok en liten hvil eller var syk? Går det ikke an å gjøre en liten forandring
Anbefalte innlegg